امتیاز موضوع:
  • 0 رأی - میانگین امتیازات: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

⌇ درمان دیابت نوع 2 وهورمون بافت چربی ⌇

#1
⌇ درمان دیابت نوع 2 وهورمون بافت چربی ⌇ 1

تحقیقات جدید پژوهشگران دانشگاه هاروارد بیان میکند  یک روش پیش بالینی می تواند برای معالجه بیماری دیابت نوع 2، بیماری کبد چرب و بیماریهای  دیگر متابولیک بکار گرفته شود.

محققان دانشکده ی بهداشت عمومی chan  در دانشگاه  هاروارد نوعی آنتی بادی ساخته اند که تنظیم  قند خون را بهبود می بخشد و بیماری کبد چرب را در موشهای چاقی که هورمون بافت چربی aP2(همچنین به نام FABP4شناخته می شود) آنها هدف قرار گرفته است، کاهش می دهد. نتایج این تحقیق در23 دسامبر بصورت آنلاین درمجله ی Science Translational Medicineمنتشر گردید.

پرفسور سیمونز می گوید: این یافته ها دارای اهمیت  دو برابر هستند: اول اینکه نشان می دهند هورمون aP2یک هورمون بسیار مهم در متابولیسم  غیرطبیعی گلوکز است و دوم اینکه  نشان  میدهد aP2می تواند بطور موثری برای درمان  دیابت و بطور بالقوه  برای سایر بیماریهای ایمونومتابولیک هدف  قرار گیرد.

این تحقیق  نتیجه ی همکاری کمپانی بیودارویی UCBو محققان دانشگاه هاروارد است، این موفقیت حاصل همکاری متخصصان مونوکلونال آنتی بادی شرکت UCBو استفاده از دیدگاه ها و تجربیات محققان دانشگاه هاروارد درمورد  بیولوژی aP2بود.

ارتباط افزایش بافت چربی که مشخصه ی اصلی چاقی است با بیماریهای متابولیک  نظیر دیابت نوع 2 وبیماریهای قلبی عروقی مدت ها است که مشخص شده است. اخیراً دانشمندان دریافتند بافت چربی خود دارای نقش فعالی در بیماریهای متابولیک است بخشی به دلیل آزاد کردن هورمونهایی که درمکانهای دورتر نظیر کبد، ماهیچه  و مغز تأثیر می گذارند و سبب تأثیر سیستمیک بر متابولیسم  می شوند.

 مطالعات قبلی آزمایشگاه پرفسور سیمونز نشان داد که پروتئین  aP2یک هورمون حیاتی واسطه  در ارتباط بین بافت چربی وکبد است. از آنجائیکه  مقدار aP2درافراد  چاق، دیابتی  و مبتلا به آترواسکلروز افزایش می یابد، جهش هایی که موجب کاهش غلظت هورمون  aP2می شوند به طور قابل توجهی در کاهش  خطر دیابت، دیس لیپیدمی و بیماری  قلبی موثر می باشند.

 استراتژیهایی برای تغییر عملکرد aP2امیدی برای ابداع روشهای جدید درمانی برای مقابله با این بیماریهای شایع و ناتوان کننده ی مزمن می باشند.

درتحقیق  اخیر دکتر Burakوهمکارانش به تولید و ارزیابی  آنتی بادیهای مونوکلونال که  aP2را هدف قرار می دهند، پرداختند. محققان دریافتند یکی از این آنتی بادیها بطور موثر در بهبود تنظیم  گلوکز در دو مدل مستقل برای چاقی موثرند. علاوه بر این، کاهش موثری در مقدار چربی تجمع یافته درکبد را نیز  سبب می شود.

نویسندگان مقاله معتقدند این آنتی بادیهای مونوکلونال در درمان بیماریهای متابولیک مرتبط با چاقی و بیماریها ایمونومتابولیک  انقلابی را بوجود خواهند  آورد. این تحقیق هنوز در مراحل پیش بالینی است و قبل از استفاده  بروی انسان، نیاز به ارزیابی  گسترده  درمورد ایمنی و کارایی دارد.

منبع : diabetestma.org


⌇ درمان دیابت نوع 2 وهورمون بافت چربی ⌇ 1


پاسخ
 سپاس شده توسط ÆҐÆŠĦ ، sober ، L²evi ، Tᴀᴍᴏʀᴀ Pɪᴇʀᴄᴇ
آگهی


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.

موضوعات مرتبط با این موضوع...
Star درمان سرما خوردگی
  درمان و عکس گشادی مقعد + علائم و تشخیص گشاد شدن مقعد
  درمان خانگی کیست مویی دنبالچه + بهترین روشهای تخلیه در خانه
  هزینه درمان شقاق با لیزر چقدر است؟
  سرطان مقعد چیست؟ کشنده است؟ “درمان و علائم”
  درمان آبسه مقعدی با لیزر بدون جراحی
  هزینه درمان شقاق با لیزر و عمل جراحی 1402 + تعرفه بیمه
  انواع توده تناسلی در مردان و زنان + درمان زائده با عکس
  درمان ورم مقعدی چیست؟
  هزینه درمان کیست مویی با لیزر و عمل جراحی – سال 1401

پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان