امتیاز موضوع:
  • 0 رأی - میانگین امتیازات: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

GDDR6 کنار کشید؛ سال 2016 منتظر کارت‌های گرافیک با حافظه GDDR5X باشید

#1
چند روز قبل، وب سایت مشهور Fudzilla طی گزارشی از احتمال عرضه حافظه‌های گرافیکی GDDR6 در سال 2016 گفته بود اما اکنون کمپانی Micron این خبر را رد کرده و رسماً خبر از عرضه تراشه‌های حافظه GDDR5X در سال میلادی پیش رو داده است. بر خلاف خبر‌های پیشین، قرار نیست که GDDR5X به رقابت با حافظه‌های نوین HBM بپردازد و تنها جایگزینی با عملکرد بالا برای تراشه های GDDR5 فعلی خواهد بود.

GDDR6 کنار کشید؛ سال 2016 منتظر کارت‌های گرافیک با حافظه GDDR5X باشید 1
خبر ساخت تراشه‌های GDDR6 در سال 2016 که به Micron نسبت داده شده بود، این کمپانی را به ارائه توضیحاتی وا داشته است. به گفته این کمپانی مشهور تولید کننده تراشه های حافظه، حداقل در سال 2016 خبری از تراشه‌های GDDR6 نخواهد بود و در این سال تراشه‌های حافظه GDDR5X عرضه می‌شوند. تراشه‌های GDDR5X در مقایسه با تراشه‌های GDDR5‌ فعلی با بهبود کارایی همراه خواهند بود اما با این تفاوت که نیازی به تغییر طراحی کارت‌های گرافیک نخواهد و همین مسئله باعث می‌شود تا نسبت به تراشه‌های GDDR5، گران قیمت‌تر نباشند، مزیتی که با تراشه‌های GDDR6 وجود نخواهد داشت. افزون بر آن، به گفته Micron، تراشه‌های GDDR5X رقیب تراشه‌های HBM نخواهد بود و هر یک بخش خاصی از بازار را هدف می‌گیرد، به عبارتی دیگر، تراشه‌های پیشرفته HBM تنها در محصولات رده بالا استفاده خواهند شد.
نقل قول:
«پیشرفت حافظه جدیدی که در سال 2016 توسط Micron معرفی می‌شود، GDDR5X نام خواهد داشت و نه GDDR6. این دو محصول کاملاً متفاوتی هستند و هنوز هیچ برنامه‌ای برای ورود به طراحی و تولید GDDR6 در دستور کار ما نیست.»
طبق ارائه یکی از سازندگان تراشه‌های DRAM که به بیرون دز پیدا کرده، تراشه‌های GDDR5X دو برابر نرخ تبادل بیشتری را نسبت به GDDR5 ارائه می‌کنند. آنطور که به نظر می‌رسد؛ GDDR5X نرخ دسترسی به سلول های حافظه را به 64 بایت افزایش می‌دهد، این مقدار در سریع‌ترین تراشه‌های GDDR5 نصف و 32 بایت است. مزیت اصلی تراشه‌های GDDR5X، ارائه پهنای باند دو برابری با‌‌ همان طراحی پیشین است، به عبارتی از آنجایی که طراحی پایه‌های این تراشه‌ها با GDDR5 فعلی یکسان است، به آسانی بر روی کارت‌های گرافیک جدید و بدون نیاز به هیچ گونه تغییری در سطح فیزیکی قابل استفاده خواهد بود. تراشه‌های فعلی GDDR5 به ازای هر پین، سرعت 7 گیگابیت بر ثانیه دارند اما با GDDR5X در ابتدا به 10 الی 12 گیگابیت بر ثانیه و سرانجام به 16 گیگابیت بر ثانیه خواهد رسید، این تغییر پهنای باند حافظه را به طرز موثری افزایش می‌دهد.
GDDR6 کنار کشید؛ سال 2016 منتظر کارت‌های گرافیک با حافظه GDDR5X باشید 1
هنگامی که GDDR5X توسط کمپانی‌های بزرگی نظیر Micron به تولید انبوه برسد، نسبت به تراشه‌های HBM بسیار مقرون به صرفه‌تر خواهد بود. به گفته وب سایت 3DNew.ru، هر دو AMD و انویدیا محصولاتی با بکارگیری این تراشه‌ها روانه بازار می‌کنند و از این رو احتمال می‌رود که بکارگیری تراشه‌های حافظه HBM2 تنها به محصولات رده بالا و گران قیمت محدود شود و GDDR5X به عنوان استانداردی در محصولات میان رده و ارزان قیمت مورد استفاده قرار گیرد.
منبع: hitechreview، techpowerup و شهر سخت افزار
پاسخ
 سپاس شده توسط ρυяρℓє_ѕку
آگهی


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.

موضوعات مرتبط با این موضوع...
  AMD از اولین تصویر مربوط به کارت‌های گرافیک سری Radeon RX 6000 رونمایی کرد
  بررسی ویژگی‌های جدید MSI در خنک کننده کارت‌های گرافیک GeForce RTX 30
  از کارت‌های گرافیکی سری Ampere رونمایی شد؛ معرفی رسمی کارت RTX 3080
  تصاویری از کارت‌های گرافیکی سری Geforce RTX 3080 فاش شد
  قدرت کارت گرافیک 500 دلاری RTX 2070 SUPER انویدیا معادل پلی استیشن 5 است؟
  راهکار جالب Asetek برای خنک کردن کارت‌های گرافیک
  افشای قدرت کارت‌های گرافیک GeForce RTX 3000 و خداحافظی سخت با کارت‌های گرافیک GTX
  کارت صدا
  برای نرم افزار اورکلاکینگ AMD Radeon WattMan آماده باشید!
  منتظر کارت گرافیک PowerColor Radeon Pro Duo Devil 13 باشید

پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان