امتیاز موضوع:
  • 0 رأی - میانگین امتیازات: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

بيـوگــــــــرافی بازیگران سریال "تــــــــــاج و تـــــخـــــت"

#1
شخصیت‌های مجموعهٔ تلویزیونی خیال‌پردازی حماسی بازی تاج و تخت برگرفته از شخصیت‌های همتایشان در مجموعه داستان‌های فانتزی ترانه یخ و آتش اثر جرج آر. آر. مارتین می‌باشد. این مجموعه جنگی داخلی بر سر تخت آهنین واقع در جهان خیالی وستروس را پیگیری می‌کند، نبرد خانواده‌های اشرافی و سلطنتی و پشتیبانان آنها با یکدیگر.



پیتر دینکلیج

بيـوگــــــــرافی بازیگران سریال "تــــــــــاج و تـــــخـــــت" 1

نام شخصیت:تیریون لنیستر
نام و تلفظ انگلیسی:Tyrion Lannister /ˈtɪrɪən ˈlænɪstər
نام بازیگر:پیتر دینکلیج
فصل‌ها:۱–۲–۳–۴–۵
فصل‌ها بعنوان بازیگر مهمان:–
شمار قسمت‌ها:۳۵
وضعیت در سریال:زنده

تیریِین لنیستر ملقب به "ایمپ" (یعنی جنی)، برادر کوچکتر سرسی و جیمی لنیستر است. او یک کوتوله است و مادرش هنگام تولد او مرده است، به خاطر همین پدرش، تایوین لنیستر، او را سرزنش می‌کند. با وجود این که او از نظر جسمی توانا نیست ولی ذهن باهوش و زیرکی دارد و همیشه از این واقعیت که دیگران او را دست کم می‌گیرند برای پیشرفت خود استفاده می‌کند.



پیتر هایدن دینکلیج (به انگلیسی: Peter Hayden Dinklage) (زادهٔ ۱۱ ژوئن ۱۹۶۹) بازیگر سینما و تلویزیون آمریکایی است. در سال ۲۰۱۱ او برای بازی در بازی تخت و تاج موفق به دریافت جایزه امی و گلدن گلوب شد.همچنین او بار دیگر در سال 2015 برای بازی در سریال بازی تاج و تخت موفق به دریافت جایزه امی شد
پیتر با بیماری اکوندروپلازی که از دلایل کوتاه قدی است به دنیا امد . او در شهر مندهام در ایالت نیوجرسی بزرگ شد . پیتر از طرفی نسب ایرلندی و از طرفی نسب المانی دارد . اجداد المانی وی که اهل منطقه ی وستفالن هستند در واقع از خانواده ی اشرافی ون دینکلاج هستند . او در سال ۱۹۸۷ از مدرسه ی دلبارتون و در سال ۱۹۹۱ از کالج دنینگتون فارغ التحصیل شد .


فهرست برخی از فیلم‌هایی که پیتر دینکلیج در آنها به ایفای نقش پرداخته‌است:
  • پیتر در سال 1995 برای فیلم [زندگی در فراموشی] مورد تحسین منتقدین قرار گرفت. وی در این فیلم نقش انسانی که در محدودیت های فراوانی زندگی میکند را بازی کرده است.
  • مرا گناهکار بدان
  • عصر یخبندان: رانش قاره‌ای
  • بازی تاج و تخت (مجموعه تلویزیونی)
  • مردان اکس: روزهای گذشته آینده



زندگی خصوصی

پدر و مادر و برادر پیتر قد متوسطی دارند.

او یک گیاه‌خوار است.

او اصالتاً ایرلندی و آلمانی است.

همسر وی از کارگردانان تئاتر است.
پاسخ
 سپاس شده توسط Dokhtare barOni ، Interstellar ، Tᴀᴍᴏʀᴀ Pɪᴇʀᴄᴇ
آگهی
#2
لیـنا هیـدی


بيـوگــــــــرافی بازیگران سریال "تــــــــــاج و تـــــخـــــت" 1

بيـوگــــــــرافی بازیگران سریال "تــــــــــاج و تـــــخـــــت" 1

نام شخصیت:سرسی لنیستر
نام و تلفظ انگلیسی:Cersei Lannister /ˈsɜrsi ˈlænɪstər/
نام بازیگر:لینا هیدی
فصل‌ها:۱–۲–۳–۴–۵
فصل‌ها بعنوان بازیگر مهمان:–
شمار قسمت‌ها:۳۵
وضعیت در سریال:زنده

سرسی باراثیان، ملکهٔ هفت اقلیم وستروس، همسر شاه رابرت باراثیان می‌باشد. او و برادرش از بچگی با هم رابطهٔ جنسی عاشقانه داشته‌اند. با وجود این او مدعی است که در ابتدای ازدواجش با رابرت عاشق او بوده است اما پس این که می‌فهمد رابرت هنوز عاشق لیانا استارک است، از رابرت بیزار می‌شود. او و رابرت یک پسر داشتند، که در دروان شیرخوارگی بر اثر یک بیماری ناشناخته مرد.


لینا هیدی (به انگلیسی: Lena Headey) (زادهٔ ۳ اکتبر ۱۹۷۳ در برمودا) بازیگر انگلیسی سینمای هالیوود و سریال‌های تلویزیونی است.
او بیشتر به خاطر بازی در نقش سارا کانر در مجموعه تلویزیونی ترمیناتور و بازی در بازی تخت و تاج مطرح است. از کارهای مطرح او در سینما می‌توان به ۳۰۰ در نقش همسر لئونیداس اشاره کرد.


فهرست برخی از فیلم‌هایی که لینا هیدی در آنها به ایفای نقش پرداخته‌است:
  • برادران گریم(نقش:آنجلیکا)
  • پیمانکار(نقش:بازرس آنت بالارد)
  • واترلند(نقش:مری جوان)
  • تصور من و تو(نقش:لوس)
  • شکسته شده(نقش:جینا مک وی)
  • Tell-Tale(نقش:الیزابت)
  • مدافع شیطان (TV)(نقش:کلیر ریگبی)
  • باقی‌مانده‌های روز(نقش:لیز)
  • قرن(نقش:میریام)







نیــکـولای کـاسـتر-والــدو

بيـوگــــــــرافی بازیگران سریال "تــــــــــاج و تـــــخـــــت" 1

نام شخصیت:جیمی لنیستر
نام و تلفظ انگلیسی:Jaime Lannister /ˈdʒeɪmi ˈlænɪstər
نام بازیگر:نیکولای کاستر-والدو
فصل‌ها:۱–۲–۳–۴–۵
فصل‌ها بعنوان بازیگر مهمان:–
شمار قسمت‌ها:۲۷
وضعیت در سریال:زنده
سر جیمی لنیستر یکی از اعضای محافظین پادشاه است و یک شمشیرزن به طور استثنایی ماهر است. او برادر دوقلوی ملکه است و در تمام طول زندگی‌اش با او رابطهٔ جنسی عاشقانه داشته است. او پدر اصلی سه فرزند زندهٔ سرسی می‌باشد. او واقعاً عاشق خواهرش است و هر کاری را بدون توجه به این که آن کار عواقبی دارد انجام می‌دهد تا پیش او باقی بماند.


نیکولای کاستر-والدو (به انگلیسی: Nikolaj Coster-Waldau) (زاده ۷ ژوئیه ۱۹۷۰) هنرپیشه دانمارکی است. او تحصیلاتش را در مدرسه تئاتر استاتنس کپنهاگ در ۱۹۹۳ پایان داد و سپس شروع به بازی در فیلم‌های دانمارکی نمود. او در مجموعه آمستردام جدید از شبکه فاکس در نقش جان آمستردام ظاهر شد. از آوریل ۲۰۱۱ او در نقش جیمی لنیستر در مجموعه تلویزیونی بازی تخت و تاج که از شبکه اچ‌بی‌او پخش می‌شود، بازی می‌کند.


فهرست برخی از فیلم‌هایی که نیکولای کاستر-والدو در آنها به ایفای نقش پرداخته‌است:
  • ویمبلدون
  • بلک‌تورن (فیلم)
  • ماما (۲۰۱۳)
  • فراموشی (۲۰۱۳)
پاسخ
 سپاس شده توسط Dokhtare barOni ، Interstellar
#3
کـیــت هـریـنـگـتـــون

بيـوگــــــــرافی بازیگران سریال "تــــــــــاج و تـــــخـــــت" 1

بيـوگــــــــرافی بازیگران سریال "تــــــــــاج و تـــــخـــــت" 1

نام شخصیت:جان اسنو
نام و تلفظ انگلیسی:Kit Harington /ˈdʒɒn ˈsnoʊ/r
نام بازیگر:کیت هرینگتون
فصل‌ها:۱–۲–۳–۴–۵
فصل‌ها بعنوان بازیگر مهمان:–
شمار قسمت‌ها:۳۱
وضعیت در سریال:مرده

جان اسنو فرزند نامشروع ند استارک است که به نگهبانان شب می‌پیوندد. اسنو در واقع لقبی است که در شمال به افرادی که پدر و مادر و در واقع خاندان مشخصی ندارند اطلاق می‌شود. جان یک جنگجوی با استعداد است، اما حس مهربانی و عدالت خواهی او باعث درگیر شدنش با محیط خشن اطراف می‌شود.



کیت هَرینگتون (انگلیسی: Kit Harington؛ زاده ۲۶ دسامبر ۱۹۸۶) یک هنرپیشه اهل بریتانیا است.
از فیلم‌ها یا برنامه‌های تلویزیونی که وی در آن نقش داشته است می‌توان به سایلنت هیل: مکاشفات ، پمپئی و سریال بازی تاج و تخت،پمپئی و هفتمین پسر اشاره کرد.وی همچنین در انیمشن چگونه اژدهای خود را تربیت کنیم ۲ صداگذاری کرده است.
او با بازی در نقش جان اسنو به شهرت رسید.
کیت در لندن به دنیا آمد و تا سن یازده سالگی آنجا زندگی میکرد.پس از آن به ووسترشایر رفت و تا هجده سالگی آنجا بود ولی پس از آن دوباره به لندن بازگشت.





ایــان گــلـن


بيـوگــــــــرافی بازیگران سریال "تــــــــــاج و تـــــخـــــت" 1


نام شخصیت:جوراه مورمنت
نام و تلفظ انگلیسی:Jorah Mormont /ˈdʒɔrə ˈmɔrmənt
نام بازیگر:ایان گلن
فصل‌ها:۱–۲–۳–۴–۵
فصل‌ها بعنوان بازیگر مهمان:–
شمار قسمت‌ها:۳۱
وضعیت در سریال:زنده
سِر جوراه مورمنت شوالیهٔ تبعیدی در خدمت دنریس تارگرین و پسر نگهبان شب، جور مورمنت است. او برای تأمین مخارج زندگی اشرافی گرایانهٔ همسرش، شکارچیان زمین‌هایش را به بازرگانان برده دار می‌فروخت که در هفت اقلیم کاری غیرقانونی است. او برای مجازات نشدن توسط لرد ادارد استارک به اسوس می‌گریزد و شیوهٔ زندگی دوتراکی را می‌آموزد. دوتراکی‌ها او را می‌پذیرند و او را به عنوان "جوراهِ اندال" می‌شناسند. جوراه به عنوان مشاور در مسایل سیاسی و فرهنگی اسوس و هفت اقلیم نزد دنریس خدمت می‌کند. در حقیقت او در قبال بخشش جرم‌هایش در حال خبرچینی از تارگرین‌ها برای لرد وِریس است. اما پس آشنایی بیشتر با دنریس، عاشق او می‌شود و تصمیم می‌گیرد به او کمک کند تا او بتواند تخت آهنین را باز یابد. جواره پس از بیوه شدن دنریس در کناراو می‌ماند و شوالیهٔ نخست "محافظین ملکه" می‌شود. او در طول فصل دوم به عنوان مشاور به دنریس در اثبات ادعایش درحق ارثی‌اش برای ملکه بودن کمک می‌کند.


ایان گلن (Iain Glen) هنرپیشه تئاتر و فیلم اسکاتلندی است، که در ۲۴ ژوئن سال ۱۹۶۱ در ادینبرگ متولد شده است، که در سریال در نقش جورا مورمونت (Jorah Mormont) ظاهر می شود. او با سوزانا هارکر از ۱۹۹۳ تا ۲۰۰۴ ازدواج کرد. آنها یک پسر به نام فینلی دارند(متولد ۱۹۹۴). او هم اکنون با شارلوت امرسون ازدواج کرده است و آنها یک دختر به نام مری ( متولد سپتامبر ۲۰۰۷) دارند. در سال۱۹۹۰، او برنده خرس نقره ای بهترین هنرپیشه مرد در چهلمین فستیوال فیلم بین المللی برلین برای ایفای (Larry Winters) نقش در جیغ آرام (Silent Scream) شد. هچنین گلن در فصل دوم سریال دانتون ابی (Downton Abbey) در نقش سر ریچارد کارلیسل ایفای نقش کرد.





آیـدان گـیـــلـن

بيـوگــــــــرافی بازیگران سریال "تــــــــــاج و تـــــخـــــت" 1


نام شخصیت:پیتر بیلیش
نام و تلفظ انگلیسی: Petyr Baelish /ˈpi:tər ˈbeɪlɨʃ/
نام بازیگر:آیدان گیلن
فصل‌ها:۱–۲–۳–۴–۵
فصل‌ها بعنوان بازیگر مهمان:–
شمار قسمت‌ها:۲۴
وضعیت در سریال:زنده

لرد پیتر بِیلیش ملقب به "لیتلفینگر" (یعنی انگشت کوچک) ارباب سکه یا خزانه دارِ "شورای کوچک" شاه رابرت باراثیان است. او با کتلین تالی بزرگ شده است و به او علاقه‌مند است. پیتر با آگاهی از امور جاری دستگاه حاکمهٔ هفت اقلیم پادشاهی به لطف خبرچین‌هایش، بر اخبار دربار کنترل دارد.

ایدن گیلن (Aidan Gillen) بازیگر ایرلندی، متولد در تاریخ ۲۴ آپریل، سال ۱۹۶۸ در دوبلین می باشد.از جمله کارهای دیگر او میتوان، به ایفای نقش کاراکتر Stuart Jones در سریال انگلیسی، Queer as Folk  و بازی در سریال آمریکایی The wire در نقش Tommy Carcetti نام برد.
پاسخ
 سپاس شده توسط Interstellar ، ʜɪᴅᴅᴇɴ
#4
سوفی ترنر (به انگلیسی : Sophie Turner)  یک بازیگر جوان انگلیسی است. اولین نقش سوفی در مقابل دوربین نقش سانسا استارک دختر بزرگ تر خاندان استارک در مجموعه ی تلویزیونی فانتزی بازی تاج و تخت محصول شبکه ی HBO در سال ۲۰۱۱ بود.

متولد : ۱۹۹۶ فوریه ۲۱

نورث هامپتون، انگلستان، انگلستان

شغل : بازیگر

سالهای فعالیت : ۲۰۱۱ تا کنون

زندگی

سوفی ترنر در ۲۱ فوریه ی سال ۱۹۹۶ در شهر نورثمپتون کشور انگلستان به دنیا امد. زمانی که دو سال داشت به شهر وارویک رفت. سوفی تا یازده سالگی در مدرسه ی ابتدایی Warwick مشغول به تحصیل شد و سپس به دبیرستان King رفت. او تا سه سال بعد نیز از اعضای یکی از تئاتر های محلی یعنی Playbox Theatre Company بود. سوفی از دوستان میسی ویلیامز است. میسی در مجموعه ی تلویزیونی بازی تاج و تخت در نقش خواهر کاراکتر سوفی ، اریا استارک بازی کرده است.

آن ها موقعی که یکدیگر را در حین ایفای نقش ملاقات کردند میسی متوجه شد که فقط دو هفته بعد از دوستش سوفی برای نقش اریا انتخاب شده است. بعد از پایان یافتن تولید فصل اول مجموعه ی بازی تاج و تخت ، خانواده ی ترنر زونی را که در این مجموعه در نقش دایرولف سانسا استارک یعنی لیدی بازی کرده بود به سرپرستی قبول کردند.

حرفه

اولین نقش سوفی در مقابل دوربین نقش سانسا استارک دختر بزرگ تر خاندان استارک در مجموعه ی تلویزیونی فانتزی بازی تاج و تخت محصول شبکه ی HBO در سال ۲۰۱۱ بود. معلم درام سوفی او را برای ایفای این نقش تشویق کرد. سوفی برای بازی در این نقش مجبور شد تا موهای بلوند خود را به رنگ قهوه ای مایل به قرمز در بیاورد. او برای این نقش نامزد دریافت جایزه ی بهترین بازیگر مکمل زن جوان در مراسم Young Artist Award شد.

سوفی در فیلم مستقل و هیجان انگیز Panda Eyes که بر اساس رمان Another Me اثر کاترین مک فیل ساخته شده در کنار بازیگرانی چون جاناتان رایس میرس ، کلر فورلانی ، رایس ایفانس و جرالدین چاپلین در نقش اصلی فی به ایفای نقش پرداخت. این فیلم در نوامبر سال ۲۰۱۲ در انگلستان و در بارسلونای اسپانا و در سال ۲۰۱۳ در امریکای شمالی در فستیوال بین المللی فیلم تورنتو اکران شد. او همچنین در سال ۲۰۱۳ در فیلم The Thirteenth Tale در نقش ادلین مارچ بازی کرده است.

سوفی ترنر و مجموعه بازی تاج و تخت

نام شخصیت : سانسا استارک

نام و تلفظ انگلیسی : Sansa Stark /ˈsɑ:nsə ˈstɑrk

فصل ها : ۱-۳

سانسا استارک دختر بزرگ و دومین فرزند ادارد و کتلین استارک است. او همچنین همسر آیندهٔ شاهزاده جافری است. گرگ او “لِیدی” نام دارد و کوچکترین گرگ در مقایسه با گرگ‌های خواهر و برادران سانسا است. سانسا دختر ساده و بی ریایی است که می‌خواهد مانند شاهزاده خانم‌های پریچهر و افسانه‌ای زندگی کند و از دیدن خشونتی که در واقعیت در پادشاهی وجود دارد بیزار است.

هنگامی که گرگ دست آموزش کشت می‌شود رویاهای او شروع به نابود شدن می‌کند و وقتی که پدرش دستگیر می‌شود شرایط بدتر می‌گردد. او به گروگانی در دست لنیسترها برای ایجاد مشروعیت در ادعاهایشان در مورد نورث مبدل می‌گردد. رویاهای ساده و بی ریای او سرانجام با اعدام شدن پدرش به دست شاه جافری نابود می‌شود. با وجود این که جافری قول داده بود که از گناه پدر سانسا در می‌گذرد.

سانسا مجبور است یا چاره‌ای بیندیشد یا ستمگری جافری را تحمل کند. در فصل دوم او از بدرفتاری‌های جافری می‌رنجد تا اینکه تیریین به این وضع خاتمه می‌دهد. در پایان فصل دوم جافری قرار نامزدی‌اش با سانسا را می‌شکند و با “مارجری تایرل” ازدواج می‌کند. اگرچه او همچنان یک گروگان است ولی پیتر بیلیش به او قول می‌دهد که او را به وینترفل برگرداند.

بيـوگــــــــرافی بازیگران سریال "تــــــــــاج و تـــــخـــــت" 1









ناتالی دورمر (انگلیسی: Natalie Dormer؛ زاده ۱۱ فوریهٔ ۱۹۸۲) یک هنرپیشه اهل بریتانیا است. وی از سال ۲۰۰۵ میلادی تاکنون مشغول فعالیت بوده است. از فیلم‌ها یا برنامه‌های تلویزیونی که وی در آن نقش داشته است می‌توان به کاپیتان آمریکا، هانگر گیم، نخستین انتقام‌جو، شتاب اشاره کرد.
زاده : ۱۱ فوریهٔ ۱۹۸۲
ریدینگ، انگلستان
ملیت : بریتانیا
سال های فعالیت : ۲۰۰۵ تاکنون
همسر : آنتونی بیرن

ناتالی دورمر در ۱۱ فوریه ی سال ۱۹۸۲ در شهر ریدینگ در منطقه ی برکشایر کشور انگلستان به دنیا امد. او قبل از این که به مدرسه Blue Coat شهر ریدینگ برود در دبیرستان Chiltern Edge مشغول به تحصیل شد. مدرسه ی Blue Coat یک مدرسه خصوصی پسرانه بود که البته دختران را نیز در سال ششم قبول می کرد. او در کنار ناپدری ، مادر ، خواهرش سامانتا و برادرش مارک بزرگ شد. او در مورد شرایطش در مدرسه می گوید : من در مدرسه به خاطر کوچک بودن از نظر جثه همیشه قربانی زورگویی های بزرگتر ها بودم و این به من اسیب می زد.
تا همین الان هم نمی دانم چرا با من این طور رفتار می کردند. ناتالی در مدرسه یک سرگروه و دانش اموز نمونه و همچنین کاپیتان دوم تیم نت بال مدرسه بود. او همچنین به همراه گروه سخنرانی مدرسه به نقاط مختلفی از دنیا سفر کرد. ناتالی در حین تحصیلش در مدرسه در زمینه ی رقص نیز در مدرسه رقص Allenova اموزش دید. او خودش را به عنوان امید خانواده در تحصیلات دانشگاهی معرفی می کند. زمانی به ناتالی پیشنهاد شد که در دانشگاه کمبریج به تحصیل تاریخ بپردازد ولی او نتوانست در امتحان تعیین سطح نمره ی A را که برای ورود به دانشگاه کمبریج لازم بود کسب کند. او سپس تصمیم گرفت تا هنرپیشه شود و برای یادگیری این هنر به اکادمی هنر های دراماتیک Webber Douglas در شهر لندن رفت.



زندگی شخصی

اتالی دورمر از سال ۲۰۱۱ با انتونی بیرن کارگردان ایرلندی نامزد شده است. ان ها برای اولین بار یکدیگر را در حین فیلمبرداری مجموعه ی The Tudors در دابلین در سال ۲۰۰۷ ملاقات کردند. ناتالی به عنوان یک علاقه مند به بازی پوکر در سال ۲۰۰۸ در مسابقات PartyPoker.com جهانی زنان در لندن شرکت کرد و در دومین مسابقه با اما کندی بازی کرد که بازی بسیار هیجان انگیزی بود. ناتالی در مصاحبه ای اعلام کرد که کیت بلانشت به عنوان یک بازیگر زن تاثیر زیادی در حرفه ی او داشته است. او در مورد اعتقادش به موضوعات فراطبیعی گفت : من در کل فرد روشنفکری هستم . من می گم که به خدا اعتقادی ندارم ولی اهمیتی نمی دم که توسط یک روح دیده بشم.

بيـوگــــــــرافی بازیگران سریال "تــــــــــاج و تـــــخـــــت" 1






حرفه

شش ماه بعد از فارغ التحصیل شدن از اکادمی هنر های دراماتیک Webber Douglas ، ناتالی موفق شد در نقش ویکتوریا در فیلم Casanova و در کنار بازیگرانی چون هیث لجر و سینا میلر به ایفای نقش بپردازد. این فیلم که اغاز کار وی در سینما محسوب می شد در سال ۲۰۰۵ اکران شد. کارگردان این فیلم لیس هالستروم تحت تاثیر موقعیت شناسی ناتالی در به کار بردن جملات طنز و همین طور ایفای نقش عالی وی قرار گرفت و از فیلمنامه نویس درخواست کرد تا نقش او را در فیلم گسترش دهد. ناتالی به خاطر ایفای نقش قوی خود در این فیلم با شرکت Disney Touchstone برای یک مجموعه ی سه فیلمه بدون این که تمرینی انجام دهد قرارداد بست.
ناتالی در سال ۲۰۰۵ ایفای نقش کوتاهی در فیلم Distant Shores داشت. او بعد از بازی در فیلم Casanova به مدت ۹ ماه کارش را رها کرد و در مورد این اقدامش گفت : من بهترین درسی را که می توانستم از ۱۲ ماه ابتدایی حرفه ام گرفتم. او در سال ۲۰۰۶ در اپیزودی از مجموعه ی معمایی The Falls در نقش فیلیپا بالفور به عنوان بازیگر مهمان بازی کرد.
در سال های ۲۰۰۷ و ۲۰۰۸ ناتالی در دو فصل اول مجموعه ی The Tudors در نقش ان بولین به ایفای نقش پرداخت که بازخورد های بسیار مثبتی را برای وی به همراه داشت. رابرت ابل از نشریه ی LA Weekly در مورد او نوشت : ناتالی دورمر در ایفای نقشش به مخاطب لطافتی چشم نواز و پیچیدگی خاصی را القا می کند. دلربایی های گاه و بیگاه و معما گونه ی وی به مانند هدیه ای است که به این مجموعه داده شده و شما به سختی می توانید از ارزش های وی چشم پوشی کنید. بعد از مرگ کاراکتر ناتالی در پایان فصل دوم مجموعه ی The Tudors ، نشریه ی The Boston Herald نوشت : ناتالی دورمر به کاراکتر ان بولین زندگی بخشید ، نه تنها او را طوطئه گری زیبا بلکه شخصی انقلابی ، مستقل و قهرمانی که بدون دلیل دست به قیام می زند نشان داد . جدا شدن ناتالی از این مجموعه فضای خالی چشمگیری را ایجاد کرد.
ناتالی در سال ۲۰۰۸ در نقش موریا نیکولسون در فیلم Why Didn’t They Ask Evans از مجموعه ی کاراگاهی خانم مارپل اثر اگاتا کریستی بازی کرد. او همچنین در فیلم هایی نظیر Fence Walker ، Flying Lessons و City of Life بازی کرد. فیلم Why Didn’t They Ask Evans در امریکا در تابستان سال ۲۰۰۹ و به عنوان بخشی از مجموعه ی PBS که گلچینی از شاهکار های ژانر معما بود اکران شد. او در سال ۲۰۰۹ در فیلم Incendiary به عنوان دوست دختر اوان مک گرگور بازی کرد اما این سکانس از فیلم نهایی حذف شد.
در مارچ سال ۲۰۱۰ او برای اولین بار به روی صحنه ی تئاتر رفت. او در تئاتر Young Vic در شهر لندن در نمایشنامه ی Sweet Nothings در نقش میزی به ایفای نقش پرداخت. سوزانا کلپ منتقد تیاتر از نشریه ی اجرای بازیگران این نمایشنامه را تحسین کرد و نوشت : ناتالی دورمر به عنوان کسی که نقش یک فرد اواره و ژولیده را بازی می کند بسیار چابک و دلپذیر ظاهر می شود.
ناتالی بعد از ۶ ماه بازی در نقش میزی دوباره به سراغ سینما رفت و در نقش های جدیدی بازی کرد. از این نقش ها می توان به نقش دوشس یورک در فیلم .W.E ، سرجوخه لورین در فیلم Captain America: The First Avenger و نیام کرانیچ در مجموعه ی Silk محصول شبکه ی BBC اشاره کرد. او سپس در نوامبر سال ۲۰۱۰ دوباره به صحنه ی تئاتر برگشت و در نقش پت در نمایشنامه ی ۴۵٫ در تئاتر Hampstead به هنرنمایی پرداخت.
ناتالی در میانه ی سال ۲۰۱۰ دوباره برای بازی در نقش ان بولین به مجموعه ی برگشت The Tudors و در سکانسی خواب مانند در فصل چهارم و اخر این مجموعه به ایفای نقش پرداخت. این موضوع با منتشر شدن پوستری از این فیلم که ان بولین را در کنار دیگر شخصیت های این مجموعه مانند پادشاه هنری هشتم ، کاترین اهل اراگون ، جین سیمور ، ان اهل کلو ، کاترین هوارد و کاترین پار نشان می داد تایید شد. در ماه جون سال ۲۰۱۰ او در اقتباسی از رمان Shadowland نوشته ی پیتر استراب بازی کرد.
ناتالی در جون سال ۲۰۱۱ به جمع بازیگران مجموعه ی تلویزیونی فانتزی بازی تاج و تخت محصول شبکه ی HBO پیوست و در نقش مارجری از خاندان اشرافی تایرل به ایفای نقش پرداخت.
در مارچ سال ۲۰۱۲ ناتالی به تئاتر Young Vic بازگشت و در نقش اصلی خانم جولی در نمایشنامه ی After Miss Julie اثر پاتریک ماربر به هنرنمایی پرداخت. او برای این اجرا نقد های تحسن کننده ای دریافت کرد که او را با عناوینی مانند اجرا کننده ای شورانگیز و مهیج ، برجسته و همین طور خانم جولی فوق العاده تشویق کردند. نشریه ی The online theatre magazine Exeunt در مورد ایفای نقش ناتالی در نقش خانم جولی نوشت : او در این ایفای نقش توانسته حس های خشم ، شهوت ، نشاط ، غم ، بیچارگی ، تنهایی و همچنین هوش سرشارش را به مخاطب عرضه کند و در واقع کار چند بازیگر را انجام دهد. او در ایفای این نقش به طور خارق العاده ای بین یک زن اغوا کننده ، یک کودک و یک فرد منزجر کننده تغییر شخصیت می دهد.
ناتالی در مارچ سال ۲۰۱۳ در نقش لیدی دور در نمایشنامه ی رادیویی Neverwhere که بر اثر رمانی از نیل گایمن ساخته شد به صداپیشگی پرداخت. او در همان سال در فیلم Rush در سبک اتومبیل رانی و همین طور در فیلم The Counselor در سبک دلهره اور بازی کرد.
ناتالی در سال ۲۰۱۳ چند فیلم را نیز در حال ساخت دارد از جمله فیلم A Long Way From Home و فیلم Rubicon . در ۹ اپریل سال ۲۰۱۳ اعلام شد که ناتالی در ۳ اپیزود از مجموعه ی تلویزیونی Elementary محصول شبکه ی CBS در نقش ایرن ادلر به ایفای نقش خواهد پرداخت. در این مجموعه جانی لی میلر در نقش شرلوک هلمز و لوسی لیو در نقش دکتر واتسون بازی کرده اند.
در ۲۲ اگوست سال ۲۰۱۳ نیز اعلام شد که ناتالی در قسمت اول و دوم فیلم The Hunger Games: Mockingjay در نقش کرسیدا ایفای نقش خواهد کرد.





ناتالی دورمر و مجموعه بازی تاج و تخت
نام شخصیت : مارجری تایرل
فصل ها : ۲-۳
مارجری تایرل تنها دختر “لرد مِیس تایلر” است که به تازگی با برادر شاه رابرت، رنلی باراثیان در راستای پشتیبانی خاندان تایرل از تلاش رنلی در به دست آوردن پادشاهی ازدواج کرده است. او در سن بیست سالگی به طرز شگفت آوری زیرک و حیله گر است. او از گرایش‌های جنسی شوهرش آگاه است اما به این موضوع اهمیت نمی‌دهد به خاطر اینکه از او حمایت می‌کند و با کمال میل می‌خواهد به رنلی کمک کند تا بتواند باردار شود و اتحاد بین او خاندان مستحکم گردد. هنگامی که رنلی کشته می‌شود، تایرل‌ها با لنیسترها متحد می‌شوند و در این راستا او با شاه جافری ازدواج می‌کند.
بيـوگــــــــرافی بازیگران سریال "تــــــــــاج و تـــــخـــــت" 1







دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
بیوگرافی امیلیا کلارک





پاسخ


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.

موضوعات مرتبط با این موضوع...
  بیوگرافی بازیگران hollywood `
  عکس های مته در سریال روزی روزگاری
  عکس و بیوگرافی خدیجه شندیل بازیگر سریال دیلا خانم
  بیوگرافی ریحانه پارسا بازیگر سریال پدر
Photo %%%%%%%%%%*سریال عاشقانه*%%%%%%%%%%
  ~ بیوگرافی بازیگران دنیای بالیوود bollywood ~
  سریال Under The Dome+عکس
  بیوگرافی مته در سریال روزی روزگاری + عکس
  بیوگرافی بازیگران خارجی بیوگرافی کوتاهی از هانده دوغـآن
  بیوگرافی شبنم فرشادجو سریال در حاشیه + عکس

پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان