امتیاز موضوع:
  • 1 رأی - میانگین امتیازات: 5
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

شهرهای زیبا و رنگارنگ در جهان (عکس)

#1
رنگ های روشن می توانند ظاهر شهر را به طور قابل توجهی تغییر دهند. هنگامی که در سال 2000 ادی راما شهردار تیرانا (Tirana) ، پایتخت آلبانی شد ، او کمپینی برای افزودن رنگ به شهر راه اندازی کرد. بلوک های آپارتمان ها و ساختمان های عمومی با رنگ های پررنگ رنگ آمیزی شدند و این شهر را با رنگ های صورتی ، سبز ، آبی و قرمز به پایتختی رنگارنگ تبدیل کردند. بنابراین اگر رنگ ها بتوانند بلوک های فرو ریخته برج تیرانا را روشن کنند ، تصور کنید آنها می توانند چه کاری را برای زیباترین شهرها در سراسر جهان انجام دهند.

10 نی هاون (Nyhavn)


شهرهای زیبا و رنگارنگ در جهان (عکس) 1 

 
نی هاون ، محله بی سر و صدا مقابل بندر کپنهاگ در دانمارک قرار دارد، و این منطقه توسط هر دو مردم محلی و گردشگران محبوب می باشد. بسیاری از کافه ها و رستوران ها ، محل ایده آلی را برای استراحت فراهم کرده اند. حتما از شماره 9 ، قدیمی ترین ساختمان در کپنهاگ که در سال 1681 ساخته شده است بازدید کنید. هانس کریستین اندرسون ، نویسنده دانمارکی برای چندین سال در شماره 18 زندگی می کرد.

9  بو کاپ (Bo-Kaap) 



شهرهای زیبا و رنگارنگ در جهان (عکس) 1
 
بو کاپ بخشی از شهر کیپ ، آفریقای جنوبی واقع در دامنه تپه سیگنال بالای مرکز شهر است. از آنجایی که اکثر ساکنان بو کاپ فرزندان هند ، اندونزی و سریلانکا می باشند ، به صورت محلی به عنوان محله مالایی در نظر گرفته می شود ، البته برده های مالزیایی در قرن 17 و 18 توسط شرکت بازرگانی هند شرقی به اینجا آورده شدند. گردشگران می توانند در خیابان های باریک و پیچ در پیچ قدم بزنند و تمام رنگ های روشن ساختمان های زیبا را ببینند.

8  زاکاتکاس (Zacatecas)



شهرهای زیبا و رنگارنگ در جهان (عکس) 1
 
شهر زاکاتکاس ، مکزیک در سال 1548 تاسیس شد تا بتواند پناهگاهی برای معدنچیان نقره باشد ، که در قرن 16 و 17 به اوج ثروت خودش رسید. این شهر در دامنه دره ای با خیابان های باریک در دامنه کوه های شیب دار ساخته شد. مرکز شهر شامل بسیاری از ساختمان های قدیمی رنگارنگ می باشد که بسیاری از آن ها از جمله کلیسای جامع زیبا و کلیسای سانتو دومینگو متعلق به قرن 18 است.

7  کولوسوک (Kulusuk) 



شهرهای زیبا و رنگارنگ در جهان (عکس) 1
 
به نظر می رسد گرینلند دارای تعداد زیادی خانه های رنگارنگ می باشد که چشم اندازهای دلگیر را روشن کرده اند. یک مثال خوب کولوسوک است که واقع در جزیره سنگی کوچک می باشد. این دهکده کوچک دروازه ورود به شرق گرینلند است. گردشگران ماجراجو می توانند چشم انداز خیره کننده ای از توده های یخ عظیم را در تنگه دانمارک و کوه باشکوه شرق گرینلند پیدا کنند. کولوسوک دارای یک هتل ساخته شده  در سال 1999 و یک خوابگاه برای جوانان می باشد.

6  لا بوکا (La Boka)



شهرهای زیبا و رنگارنگ در جهان (عکس) 1
 
لابوکا منطقه طبقه کارگر در بوینس آیرس ، آرژانتین است. نمایی هنری از ساکنان لابوکا آن را به صورت پایدار در این لیست قرار داده است. خانه های رنگارنگ نمونه بسیار زیبا از طبیعت مستقل ساکنان لابوکا می باشد. بسیاری از خانه های روشن و رنگارنگ توسط بندر دور هم جمع شدند. جاذبه های دیگر شامل باشگاه های تانگو ، میخانه های ایتالیایی و همچنین محل اصلی بوکا جونیورز ، باشگاه معروف فوتبال می باشد.

5  پلورینهو (Pelourinho) 



شهرهای زیبا و رنگارنگ در جهان (عکس) 1
 
سالوادور * پایتخت ایالت باهیا ، برزیل است. پلورینهو مرکز تاریخی آن ، برای معماری استعماری پرتغالی و آثار تاریخی که قدمت آن از قرن 17 تا 19 است مشهور می باشد. گردشگران می توانند از کلیسای جامع سالوادور ، کلیسای سابق یسوعیون دیدن کنند و یا به سادگی در خیابان های پیچ در پیچ قدم بزنند و از معماری استعماری خیره کننده محله پلورینهو لذت ببرند.

4  مانارولا (Manarola)



شهرهای زیبا و رنگارنگ در جهان (عکس) 1
 
مانارولا یکی از قدیمی ترین شهرها در سینکوته (Cinque) ، در ریویرا ، ایتالیا قرار دارد. این روستای زیبا از کوهستان ها به وجود آمده است و چشم انداز خیره کننده ای را از دریای مدیترانه ارائه می دهد. بالا رفتن از خیابان های پیچ در پیچ ، لذت بردن از اسپرسو در کافه های فضای باز و مناظر خیره کننده یکی از محبوب ترین جاذبه های توریستی در ایتالیا هستند.

3  جادهاپور (Jodhpur) 



شهرهای زیبا و رنگارنگ در جهان (عکس) 1
 
شما در وسط بیابان های بی حاصل تار (Thar Desert) در هند ، جادهاپور را پیدا خواهید کرد. این شهر تاریخی پر از قلعه ، کاخ و معابد است. هنگام راه رفتن در خیابان های جادهاپور ، سپیدی کامل ساختمان ها ، تقریبا در نور خورشید خیره کننده می باشند. مشاهده شهر از دور ، ساختمان ها را به رنگی مایل به آبی نشان می دهد. جای تعجب نیست که به عنوان شهر آبی شناخته شده باشد.

2  پوندا (Punda)



شهرهای زیبا و رنگارنگ در جهان (عکس) 1

 
ویلمستاد (Willemstad) شهر اصلی کوراسائو (Curaçao) ، واقع در ساحل جنوبی جزیره است. معماری مستعمراتی هلند از ویلمستاد ، زمانی که در مقابل آب های کارائیب قرار می گیرد ، قطعا زیبا است. پوندا منطقه اصلی خرید و مقر دولت آنتیل هلند (Netherlands Antilles) می باشد. پوندا قدیمی ترین منطقه ویلمستاد است که در سال 1634 تاسیس شد. رنگ های روشن و متنوع ساختمان ها توجیه مناسبی برای سفر به پوندا می باشند.

1  گوانجواتو (Guanajuato)


شهرهای زیبا و رنگارنگ در جهان (عکس) 1
 
شهر استعماری زیبا گوانجواتو در کوهای سیرا د گوانجواتو (Sierra de Guadarrama) ، مکزیک قرار دارد. این شهر در سال 1554 در کنار یکی از غنی ترین مناطق معدن نقره مکزیک تاسیس شد. رونق معدن در قرن 16 منجر به ساخت املاک و ساختمان های زیبا و استعماری شد.خیابان های گوانجواتو و بسیاری از کوچه های رنگارنگ در هر جهت گسترش یافته اند در حالی که بسیاری از ترافیک های آن توسط شبکه های زیرزمینی حل شده و شهر را برای عبور و مرور بسیار عالی کرده است.
شما نه جنگیدینو بردین


ما جنگیدیم و باختیم ..
پاسخ
 سپاس شده توسط ყ_ʍ
آگهی
#2
Che khoshgele
Moghayesash kn ba iran

تـو يـک #ملکه ایی? امـا يـک ملـكه??
هرهفـته پادشـاهشـو? عـوض نميكـنه?✌️?
پاسخ


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.


پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان