امتیاز موضوع:
  • 1 رأی - میانگین امتیازات: 4
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

پیشنَهادات فَرهنگـی »فیـلم و سینـما« در آخَر هفته

#1
نمایش «چشم بر هم زدن» کاری از محمد حسین زیکساری است که این روزها در سالن ارغنون اجرا می شود، نمایشی که از دیدنش پشیمان نمی شود.

تماشاخانه: نمایش «چشم بر هم زدن» کاری از محمد حسین زیکساری است که این روزها در سالن ارغنون اجرا می شود، نمایشی که از دیدنش پشیمان نمی شود، نگاهی تازه و متفاوت به دهه ی شصت که فارغ از نوستالژیک بودن آن ترسیم شده. داستانی سرراست و جذاب که به لطف بازیگران ناشناخته و حرفه ای اش و مضامین درگیر شونده اش جذاب می نماید. نمایش با جزییات محرومیت ها و دشواری ها و همچنین دلخوشی های دهه ای را پیش رویمان می گذارد که «مرگ» در آن نقش اول را ایفا می کرد شاید از همین رو پس از گذر سالها دهه ی ۶۰ حسرت بر دل می نشاند، گویی حضور مرگ جذبه ی ذندگی را افزایش داده بود.



کیوسک: در این شماره «نسیم بیداری» هرچه که درباره ی مجاهدین بخواهید یافت می شود، لطف الله میثمی از جنبش مسلحانه علیه رژیم پهلوی به عنوان یک حرکت اصیل دفاع کرده، سعیدحجاریان گفته گرایش مارکسیستی سازمان مجاهدین برای توجیه کیش مرگ برای نیروهای این سازمان بود. حجاریان از مسعود رجوی نقل کرده که او در دوره بنی صدر بر این نظر بوده است که رأی او و بنی صدر بالای ۱۰ میلیون نفر است و منافقین با این تعداد حامی می توانند حکومت را «جارو» کنند.



احمدرضا کریمی، فرد دیگری است که در این پرونده خاطراتش از سازمان مجاهدین برجسته شده و گفته نگاه تقی شهرام به ترورهای منافقین، نه ایدئولوژیک بلکه تشکیلاتی بود. ابراهیم یزدی هم که در دولت مهدی بازرگان وزیر امور خارجه بود نیز در گفتگویی دیگر به منافقین انتقاد کرده که درک درستی از شرایط پس از انقلاب نداشتند. موسوی تبریزی هم به بی اعتمادی عمومی نسبت به منافقین اشاره کرده. یک کارشناس ارشد وزارت اطلاعات هم در گفتگویی با نسیم بیداری، تاکید کرده است که سازمان مجاهدین، پناهگاه انسانهای بی هویت بوده است.

اکران: اگر دوست دارید یک روایت ایپزودیک از عشق را مشاهده کنید ، فیلم «داره صبح میشه» از یلدا جبلی را که در گروه هنرو تجربه اکران می شود را از دست ندهید، اکران محدود و سخت یابی دارد اما ارزش دیدن دارد، االبته باید حوصله به خرج دهید و به حجم بالای دیالوگ های فیلم دقت داشته باشید، بازیگرانی چون: رویا نونهالی،رعنا آزادی ور ،بابک کریمی در این اثر ایفای نقش می کنند، روایتی که چهار داستان را موازی هم پیش می برد و به نوعی به بحران های عاطفی زناشویی می پردازد. «هر وقت چیزی رو داری و باز دلت برایش بتپد، آن عشق است»، فیلم بر مبنای همین جمله شکل گرفته است.

کنسرت و آلبوم: فریدون آسرایی که این روزها به لطف برنامه ی "شب کوک" بیشتر دیده می شود، هفدهم مهرماه در سالن میلاد نمایشگاه بین المللی اجرا دارد و می توانید از صدای خاصش بهره ببرید، بیستم مهر هم رضا یزدانی خواننده ی سابقا راک و حالا دیگر پاپ موسیقی داخلی، در سالن میلاد اجرا دارد. آن هم علاقه مندان خاص خودش را دارد، با اشعاری عموما اجتماعی، یزدانی این روزها موفق شده جان یک خانم را هم نجات دهد؛ او در صفحه ی اینستاگرام خود و با کمک هوادارانش دیه ی یک محکوم به اعدام را تامین کرده است تا عملا کنش اجتماعی داشته باشد، در امتداد کارهایی که در زمینه ی موسیقی عرضه می کند.

گالری: گالری آناهیتا این روزها میزبان تابلوهای نقاشی از سراسر جهان است که به همت موسسه کارنامه گرد آوری شده است. یادداشت مازیار اسلامی را در حاشیه ی این نمایشگاه بخوانید:« هر نمایشگاه گروهی، احتمالاَ، به نیت خیر، به قصد از انزوا درآوردن انبوه نقاشی های منزوی برپا می شود، به قصد اجتماعی کردن نقاشی، معاشرتی کردن و مقبول کردن آن ازطریق بزک قاب و نور، از طریق حضور در جشنواره ی نگاه و کلام بازدیدکنندگان. گرداندن آن بر مدار زندگی. اما نقاشی همواره قمر کوچکی باقی می ماند که تنها بر مدار انزوا می گردد.»



نمایشگاه «رنگ می بازد سی مرتبه، چشم اندازی» تا بیست و نهم مهرماه دایر است.

نمایش خانگی: مجموعه ی آیتم محور «عطسه» کار جدید مهران مدیری که در فضای «شوخی کردم» ساخته شده است، قسمت اولش به بازار عرضه شده و ترکیب بازیگران هم همان ترکیب همیشگی این سالهای سریال های مدیری است. شوخی با مناسبات اجتماعی و نگاهی انتقادی به وقایع، بر این مجموعه غالب است. اما اینکه این مجموعه چقدر می تواند از مخاطب خنده بگیرد، هنوز برای قضاوت زود است. امری که مدیری در چند مجموعه ی اخیرش در آن ناکام بوده است، خبر دیگر در حوزه ی نمایش خانگی «شهرزاد» حسن فتحی است که این روزها با انتشار موزیک ویدئوهایی از این مجموعه انتظار مخاطبینش را برای شروع سریال پر رنگ کرده است؛ روایتی عاشقانه در بستری تاریخی.

کتاب: «تبصره ۲۲» نوشته ی جوزف هلر و ترجمه ی حسن افشار در نشر ماهی؛ رمان طنز سیاهی دارد و در اولین سالهای پس از جنگ جهانی دوم نوشته شده است. موضوع آن در رابطه با با زندگی چند خلبان جنگی آمریکایی در یک پایگاه ایتالیایی است. داستان آشکارا ضد جنگ است و حتی ضد حکومت امریکا است. سطر سطر رمان در انتقاد از تسلط زندگی مدرن و فساد حاکم در حکومت ها است از ایتالیا تا امریکا، رمان در سالهای جنگ ویتنام به خوبی دیده شد و به جرات جزو سه رمان برتر ضد جنگ است. لازم به ذکر است نشر پشمه هم یک ترجمه از این کتاب به بازار عرضه کرده است.
پاسخ
 سپاس شده توسط Tɪɢʜᴛ ، Tᴀᴍᴏʀᴀ Pɪᴇʀᴄᴇ ، Medusa ، Thyme ، Dead Silence ، alireza_75 ، bieber fan ، ÆҐÆŠĦ ، *VENUS* ، || Mιѕѕ α.η.т || ، Silver Sun ، ✘Nina✘ ، ( lιεβ ) ، ×ИамеLеsS× ، Jack Daniel'ѕ ، Faust ، # αпGεʟ ، ηἔ∂Δ ، spent † ، mr.destiny ، _Lσѕт_
آگهی
#2
تاریخ انتشار: ۲۶ آذر ۱۳۹۴
«سایه روشن» اثر فرزاد موتمن که آخرین بار با «خداحافظی طولانی» به سینماها آمده بود، این روزها در گروه هنر و تجربه اکران شده است. فیلم داستان رامین مرد میانسالی است که حافظه اش را از دست داده و با کمک پرستاری به دنبال بازیابی حافظه اش است.



اکران: «سایه روشن» اثر فرزاد موتمن که آخرین بار با «خداحافظی طولانی» به سینماها آمده بود، این روزها در گروه هنر و تجربه اکران شده است. فیلم داستان رامین مرد میانسالی است که حافظه اش را از دست داده و با کمک پرستاری به دنبال بازیابی حافظه اش است.
پیشنَهادات فَرهنگـی »فیـلم و سینـما« در آخَر هفته 1
این شاید شخصی ترین فیلم موتمن باشد اثری به شدت تجربه گرا و البته کاملا فلسفیدر حقیقت فیلم با پوسته ظاهری فراموشی در لایه های زیرین به مسائل فلسفی می پردازد و به مفهوم حقیقت اشاره دارد رامین حافظه اش را از دست داده و اطرافیان هر کدام از دیدگاه خود حقیقت را پالایش می کنند و تحویل او می دهند، لوکیشن فیلم ثابت است و تمرکز خاصی بر مضامین جاری در داستان ایجاد شده است، روایت ذهنی فروپاشیده با نورپردازی که به خوبی القا کننده حس تعلیق است در کنار تدوین مناسب «سایه روشن» را حرفه ای نشان می دهد. اگر به درام های روانشناسانه علاقه دارید پیشنهاد خوبی است.


تماشاخانه: «کابوس هایی در مضرات دخانیات» به کارگردانی افسانه زمانی نمایشی است مونولوگ وار با هنرنمایی فرزین محدث، متن کار بر اساس نمایشنامه مضرات دخانیات نوشته آنتوان چخوف است، نمایش در تئاتر عروسکی مبارک برگزیده شده است. به هر دیدن این کار کمی خرق عادت است، زیرا فضاسازی ها با اشیا انجام شده و کمی از حالت کلاسیک تئاتر خارج شده است، اشیا در این کار به مثابه خاطرات و آرزوها و فقدان های کاراکتر اصلی جان می گیرند، در نمایش تاثیر گذار هستند درامی که با بازی های روانی به مضرات دخانیات می پردازد البته در فرمی که کمتر اجرا شده و دیده شده است.

خیلی دلم می خواد تو دستاش چرخ بزنم... زندگی به هر سختی که باشه بودنش بهتر از نبودنشه- مونولوگی از نمایش


کنسرت: محرم و صفر تمام شد بازار کنسرت ها داغ شده است، فردای «یلدا» می توانید یک کنسرت شاد و سراسر ریتم را در سالن میلاد تجربه کنید؛ امید حاجیلی اولین روز زمستان اجرایی دارد که از دست دادنش به صلاح نیست. دوم و سوم دی ماه هم محمد علیزاده در سالن میلاد اجرا دارد که با توجه به اکت مناسب علیزاده روی سن اجرا مورد مناسبی است، شخصا کنسرت علیزاده را تجربه کرده ام راه و رسم صحنه گردانی را بلد است و با توجه تنوع کاری که دارد دیدن اجرایش حال و هوای خوبی ایجاد می کند.
پیشنَهادات فَرهنگـی »فیـلم و سینـما« در آخَر هفته 1
کیوسک: شماره جدید ماهنامه «تجربه» با تصویری از علی نصیریان عرضه شده، تجربه  در این شماره در صفحات زیادی به سریال «شهرزاد» پرداخته است از گفت و گو با حسن فتحی و علی نصیریان و نغمه ثمینی تا یادداشت مدیر مسئول و سردبیر که در مورد شهرزاد نوشته اند. موسیقی سهم  آلبوم «خداوندان اسرار» کار مشترک همایون شجریان و سهراب پور ناظری است در کنار مصاحبه هایی که با عوامل آلبوم شده است در بخش سینما پرونده ی کوچکی در مورد «خواب تلخ» کار شده است فیلمی که پس از 12 سال توقیف در «هنر و تجربه» خوب می فروشد، یادنامه ای برای مرتضی ممیز در بخش تجسمی و چند داستان کوتاه در کنار شعرهایی از کامران رسول زاده از دیگر خواندنی های «تجربه» تازه ی کیوسک ها است.
پیشنَهادات فَرهنگـی »فیـلم و سینـما« در آخَر هفته 1
نمایش خانگی: «در دنیای تو ساعت چند است؟» نمونه ی کامل یک عاشقانه ی آرام است، فیلمی در مورد یک زوج عاشق سینمای ایران که هر دو به خوبی ایفای نقش کرده اند؛ علی مصفا و لیلا حاتمی، فیلم ریتم آرام و کم افت و خیزی دارد، کلی هم تصاویر بکر و شاعرانه در اختیار شما می گذارد. خوشبختانه صفی یزدانیان این جسارت را داشته که برای تعریف کردن داستانش پایش را از تهران بیرون بگذارد و از فضا و اتمسفر شمال استفاده کند متن هم بدون اعوعاج خاصی در کنار موسیقی جاندار و خلاقانه ای که دارد احساسات متناسب با داستان را منتقل می کند، حالا که فیلم در شبکه نمایش خانگی عرضه شده تماشایش را از دست ندهید، آنقدر استاندارد است که از خرید ش پشیمان نمی شوید، خصوصا اینکه داستان با یک طنز فانتزی ظریف همراه شده است و تصویرگر نوعی شیطنت عاشقانه شرقی است.
پیشنَهادات فَرهنگـی »فیـلم و سینـما« در آخَر هفته 1
گالری: نمایشگاه عکس «نگو هرگز» کاری از شش عکاس جوان است که با تاکید روی مفاهیم «امید و انتظار» عرضه شده است. عکس ها با تکنیک رئال و فلوگرافی به نمایش گذاشته است، فلوگرافی تکنیکی است که عکس ها به وضوح همیشه نیستند و مفهومی از اصل تصویر ارائه می شود، کل مجموعه ارائه شده شامل 29 عکس است که در نگارخانه کمال بهزاد در معرض است در بلوار کشاورز.
پیشنَهادات فَرهنگـی »فیـلم و سینـما« در آخَر هفته 1

کتاب: «دعوت به مراسم گردن زنی» اثر ولادیمیر ناباکف، به طور کلی آثار ناباکف خوانشی تصویری از داستان دارد، در حقیقت با ناباکف خوانی فیلم می خوانید آنقدر که نویسنده ی قهار روس به خوبی جزئیات را تشریح می کند. داستان هایش میزانسن دقیقی دارد و خواننده کاملا تصاویر را در ذهنش دارد، سین سیناتوس فردی متفاوت از دیگران است که محکوم به اعدام شده و البته زمان دقیق اعدامش را نمی داند، همین نا آگاهی از زمان دقیق اعدام، چالش داستان است و به همین بهانه نویسنده به دنیای روانی کاراکترها و یچیدگی های آن ها سفر می کند.

پیشنَهادات فَرهنگـی »فیـلم و سینـما« در آخَر هفته 1
پاسخ
 سپاس شده توسط Tᴀᴍᴏʀᴀ Pɪᴇʀᴄᴇ ، Medusa ، Thyme ، Dead Silence ، Tɪɢʜᴛ ، ÆҐÆŠĦ ، || Mιѕѕ α.η.т || ، ( lιεβ ) ، ×ИамеLеsS× ، Faust ، # αпGεʟ ، ηἔ∂Δ
#3
تاریخ انتشار: ۰۳ دی
«من عاشق چشمت شدم» با صدای علیرضا قربانی و اشعار افشین یداللهی در کنار موسیقی فردین خلعتبری. آلبومی که به تازگی منتشر شده است و مطمئنا اتفاق خوبی برای علاقه مندان به موسیقی سنتی خواهد بود.
آلبوم: «من عاشق چشمت شدم» با صدای علیرضا قربانی و اشعار افشین یداللهی در کنار موسیقی فردین خلعتبری. آلبومی که به تازگی منتشر شده است و مطمئنا اتفاق خوبی برای علاقه مندان به موسیقی سنتی خواهد بود.
پیشنَهادات فَرهنگـی »فیـلم و سینـما« در آخَر هفته 1
علیرضا قربانی جزو چند چهره ی مقبول موسیقی سنتی است که کیفیت کارهایش هیچوقت از سطح خاصی پایینتر نیامده، در ضمن او نوگرا هم هست و دست به تجربیات خلاقانه ای نظیر «ارغوان» زده، البته عموم مردم او رابیشتر با تیتراژهایی که خوانده می شناسند. کارهایی نظیر؛ شب دهم و کیمیا و شهرزاد، حال باید دید آلبومی که فضای عاشقانه دارد چه بازخوردی خواهد گرفت.
کنسرت: زمستان است، اما کنسرت فراوان است! یکشنبه ی آینده در سالن میلاد جناب بنیامین را می توانید ملاقات کنید. دو روزبعد مازیار فلاحی در همان سالن اجرا دارد و البته همان روز و همزمان در تالار وحدت «حامی» پس از سال ها اجرای زنده خواهد داشت، خواننده ای که با بابک بیات چهره شد و متعلق به نسل اول پاپ خوان ها است.
پیشنَهادات فَرهنگـی »فیـلم و سینـما« در آخَر هفته 1
مطمئنا قطعه «دلم گرفت» او از یادها نخواهد رفت، در ضمن همین امروز و فردا هم محمد علیزاده در سالن میلاد اجرا دارد، محسن یگانه هم که پیش فروش بلیط هایش تمام شده و نیامده تمدید می شود مطابق معمول
تماشاخانه: «سه گانه پاریسی» به کارگردانی ایوب آقاخانی و هنرنمایی بهنام تشکر و فریدون محرابی. داستان نمایش در مورد یک مدیرمسئول سویالیست پر ادعاست که در تقابل با یک جوان عاشق قرار می گیرد، نمایش را می توان دردسته رئال و اجتماعی قرار داد.
پیشنَهادات فَرهنگـی »فیـلم و سینـما« در آخَر هفته 1
داستان در روزهای سرد کریمس می گذرد و از یک قصه ی فرانسوی اقتباس شده، البته آن طور که کارگردان اثر در مصاحبه هایش اعلام داشته کمی فرم کار تغییر پیدا کرده، نمایش حدود یک ساعت است و برخلاف بسیاری از نمایش های این سال ها به درازا نمی کشد و البته افراط در کوتاه بودن زمان نمایش حسی از سرهم بندی را در انتهای کار القا می کند. در مجموع تم عاشقانه و اجتماعی اثر قدرت ارتباط گیری با مخاطب را دارد. این نمایش روزهای اخرش را می گذراند
نمایش خانگی: «من دیه گو مارادونا هستم» کاری از بهرام توکلی در شبکه نمایش خانگی عرضه شده است. یک کمدی متفاوت خلاف عادت های تماشاچی ایرانی، پرتره ای از عدم تعادل آدم های ایران امروز با تعدد شخصیت و میزانسن هایی پر از جزئیات و نگاهی که غالبا ابزورد و هجوآمیز است، به کاراکتر جمشید هاشم پور به عنوان مثال توجه کنید یا صابر ابر، داستان فیلم از سرقت یک اثر ادبی شروع می شود و به قیاس خانواده ی دو خواهر می پردازد یکی بالای شهر دیگری پایین شهر.
پیشنَهادات فَرهنگـی »فیـلم و سینـما« در آخَر هفته 1
«من دیه گو مارادوونا هستم» یک کمدی خلاقانه است که اگر تلاش کنیم عادت هایی مثل لودگی دیدن در آثار کمدی را کنار بگذاریم اتفاقا اثری قابل تفکر و درعین حال مفرح است
کیوسک: «جامعه پویا» در این شماره با تصویر روجلدی از خانواده هاشمی که با زمینه ای سبز همراه شده است، پرونده ای ویژه در مورد اکت سیاسی این خانواده دارد. اندیشه جامعه شناسی و نگاه به تمام قضایا از این زاویه در «جامعه پویا» غالب است. از همین رو پرونده ای که راجع به نسل سوم و چهارم انقلاب در این شماره ترتیب داده اند، خواندنی از آب در آمده، بررسی تروریسم در اروپا و پرونده ای راجع به مصرف، از دکان ها تا مارکت ها از دیگر خواندنی های این ماهنامه است.
پیشنَهادات فَرهنگـی »فیـلم و سینـما« در آخَر هفته 1
صفحات انتهایی هم که اختصاص به فرهنگ دارد؛ میزگردی راجع به ادبیات داستانی، مصاحبه با علی رفیعی در مورد نمایشی که بر روی صحنه دارد، یادداشت ها و مصاحبه هایی در مورد؛ ناهید و ارغوان و خواب تلخ و مطالبی در مورد هنرهای تجسمی «جامعه پویا» را ارزشمند و خواندنی کرده است
اکران: «در مدت معلوم» کاری از وحید امیرخانی شروع کوبنده ای داشته و به نظر می رسد که فروش فوق العاده ای خواهد داشت، فیلمی طنز در مورد روابط دختران و پسران که با اتکا بر دیالوگ ها و مضمون درگیر کننده اش موفق شده با تماشاچیان ارتباط برقرار کند، مطمئنا فیلم نه در روایت نه در فرم واجد استانداردهای لازم نیست، اما به سوژه ای و از دیدگاهی پرداخته که گیشه را مال خود می کند.
پیشنَهادات فَرهنگـی »فیـلم و سینـما« در آخَر هفته 1
البته بازیگران چهره ای چون: هومن سیدی، ویشکا آسایش و یا اکبر علبدی و جواد عزتی هم به این موفقیت کمک می کنند، در هر صورت اگر قرار باشد به مسائلی نظیر: خرده روایت های سر درگم و... توجه نکنیم و فکر یک آخرهفته شاد باشیم، انتخاب خوب و مناسبی است .
گالری: «کاریکاتورهای پوشیدنی» آثار تجسمی و زیور آلات آیدین محبوبی کیا با الهام از کاریکاتورهای پرویز شاپور در گالری کاوه. نقاشی های فلزی که بکر و تازه و دیدنی اند.
پیشنَهادات فَرهنگـی »فیـلم و سینـما« در آخَر هفته 1
نمایشگاه البته می تواند بیشتر مورد پسند خانم ها باشد آثاری که در غالب انگشتر و دستنبند و گردنبند و سنجاق سینه عرضه شده آن هم با تاسی از کاریکلماتور مشهوری چون: پرویز شاپور کارهایی تازه بکری هستند، خیابان شریعتی، خیابان ظفر، گالری کاوه انتخاب بدی نخواهد بود.
کتاب: «خاطرات» اثر دیوید فوئنکینوس با ترجمه ساناز فلاح فرد. نشر هیرمند
پیشنَهادات فَرهنگـی »فیـلم و سینـما« در آخَر هفته 1

«زندگی عاشقانه ام همچون فیلم های کسل کننده ی سوئدی بدون زیرنویس بود. یک مسافر روس در هتل بود. زیبایی اش روسی بود و نگاهش رمانی هشتصد صفحه ای رقم می زد. هرگاه به پاریس می آمد اتاق خاصی رزرو می کرد. نمی دانستم شغلش چیست و برایم مهم هم نبود.در زیبایی مصنوعی ظاهرش غرق می شدم. شاید قاتل زنجیره ای بود و یا حتی همتای روسی یک ژورنالیست مجله ی فرهنگی که من با حماقت نگاهش می کردم.»
پاسخ
 سپاس شده توسط ✘Nina✘ ، ×ИамеLеsS× ، esiesi ، omidkaqaz ، L²evi ، ÆҐÆŠĦ ، || Mιѕѕ α.η.т || ، Faust ، # αпGεʟ ، ηἔ∂Δ
#4
منتقل شد(:اینا بیشتر به سینما مربوطه
اگه عنوانشو تغییر بدی تایپکت عالی میشه مث پیشنهادات فرهنگی فیلمو سینما اخر هفته(:
..

 [ ᴇvɪʟ ]
사람들의 수용을 위해 사는 경우, 거절로 죽을거야 

..
پاسخ
 سپاس شده توسط sober ، || Mιѕѕ α.η.т || ، Faust ، # αпGεʟ ، ηἔ∂Δ
#5
عُنوان ویرایش و تایپک مُهم شُد ..

توجُه داشته باشید :


۱. اسپم ندید 


۲. از این به بعد مطالب مربوط به این تایپک در همین جا ارسال شود ..
پاسخ
 سپاس شده توسط sober ، Faust ، # αпGεʟ ، ηἔ∂Δ
#6
تاریخ انتشار: ۱۰ دی
«شکاف» ساخته ی کیارش اسدی زاده و به تهیه کنندگی منیژه حکمت، داستان فیلم در مورد اختلافات میان دو زوج است که پیرامون فرزند آوری و مسئولیت پذیری شکل می گیرد.
اکران: «شکاف» ساخته ی کیارش اسدی زاده و به تهیه کنندگی منیژه حکمت، داستان فیلم در مورد اختلافات میان دو زوج است که پیرامون فرزند آوری و مسئولیت پذیری شکل می گیرد؛ فیلم آشکارا اجتماعی است و غیر از مقدمه و موخره ای که دارد سراسر پر تنش و عصبی است. ازبازیگران فیلم می توان به بابک حمیدیان، پارسا پیروزفر، سحر دولتشاهی و هانیه توسلی اشاره داشت. مهم ترین ضعف اثر را شاید پرداخت نامناسب آدم های دستان و روابط بدون قوام آن ها دانست، فیلم می خواهد شبیه آثار فرهادی باشد اما لنگ می زند و از آن گونه ی فیلم ها فقط تنش و عصبیت اش را دارد، «شکاف» به مساله مسئولیت پذیری می پردازد در فرمی کاملا معمولی.
پیشنَهادات فَرهنگـی »فیـلم و سینـما« در آخَر هفته 1

تماشاخانه: «او شمال من، جنوب من، شرق و غرب من بود» به نویسندگی سجاد افشاریان و کارگردانی محمد ولیزادگان در تئاتر باران و با هنرنمایی: عامر مسافر، مهدی حسینی نیا، بیتا معیریان و ...از ششم دی ماه به روی صحنه آمده است. تم عاشقانه ی داستان و زبان تقریبا سینمایی کار و پرهیز عوامل از اعوعاج های روشنفکری باعث شده کار با تماشاچی به خوبی ارتباط بگیرد.
پیشنَهادات فَرهنگـی »فیـلم و سینـما« در آخَر هفته 1
برشی از نمایش:«میراث: شما که می‌دونی ولی می‌گم ... شمس ‌الدین واسه من حکم تارانتینو رو داره، از ویدئو کلوپ شروع می‌کنه پال فیکشن می‌سازه ، ایرونیش رو می‌گم،‌حکم امیر نادری و داره،‌از دزدکی فیلم دیدنُ پاپتی گشتنُ با یِ دوربین عکاسی کردن شروع می‌کنه، دونده، سازدهنی، تنگسیر می‌سازه»

کنسرت: غیر از اجرایی که امروز محسن یگانه در سالن میلاد دارد و بعید است بلیطی برای فروش مانده باشد، از اجراهای قابل ذکر می توان به اجرای چهارشنبه شب سینا حجازی در سالن میلاد اشاره داشت که مخاطبان خاص خودش را دارد با غلبه ی ترانه و متن بر ملودی و مضامینی که کمتر کار شده است.
پیشنَهادات فَرهنگـی »فیـلم و سینـما« در آخَر هفته 1
کیوسک: «اندیشه پویا» در این شماره یک پرونده خواندنی در مورد احمد فردید و سیر تحول فکری او در گذر سالها دارد؛ چرخش ها و تحرکات یکی از مرموز ترین افراد تاریخ معاصر، «لیبرال صبور» نام پرونده ای است که در مورد محمدعلی فروغی تدارک دیده شده است، خواندنی ترین بخش «اندیشه پویا» در این شماره همین صفحات مختص به فروغی است؛ مطالبی که شاید برای اولین بار منتشر شده است، مصاحبه با عباس کیارستمی که به «شب» در شعر ایرانی پرداخته است و البته پرداخت به بنی صدر در چند صفحه و مطالبی که به معرفی کتاب و فیلم می پردازد، مانند همیشه اندیشه پویا را در سطحی مطلوب از یک مجله ایرانی قرار می دهد.
پیشنَهادات فَرهنگـی »فیـلم و سینـما« در آخَر هفته 1
آلبوم: «شب بارونی» با صدای رضا صادقی در هشت قطعه که به شکل اینترنتی عرضه شده؛ ماه و موهات، خدا شاهده، شب بارونی، جدی نمیگیرم، وقت کم بود، پنجشنبه ها، مثل یلدای قبل و.. آلبومی که در بلک شاپ عرضه شده و آن گونه که خود صادقی گفته فضای کار پر از عاشقانه هایی مناسب فصول سرد است و لحظات بکری را برای شنوندگان ایجاد می کند. از ترانه سرایان کار می توان به مریم اسدی و بابک صحرایی اشاره داشت، آهنگسازی هم توسط :نیکان، رضا صادقی، سعید هاشمی و..انجام شده است.
پیشنَهادات فَرهنگـی »فیـلم و سینـما« در آخَر هفته 1
نمایش خانگی: «گس» داستان زندگی سهیلا و جلال است که به دلیل بی بندو باری جلال در آستانه فروپاشی است، خب مشخص است که تم مرکزی داستان پیرامون خیانت و روابط ناپایدار است؛ شخصیت پردازی های مناسب و ملموس واقعی کاراکترهایی خلق کرده که قابل باورند و اثر تا حد زیادی در مقوله هایی نظیر: طراحی صحنه و نورپردازی استاندارد است، اما کمبود داستان و ریتم کند آن کمی مخاطب را پس می زند و اگر بازی های خوب نبود، فیلم شاید حتی در دسته ی معمولی ها هم قرار نمی گرفت، خصوصا اینکه در بعضی از سکانس ها آشکارا فمینیست است. اما خب همین که روایت سر راست است و پیچیدگی های زائد ندارد فیلم را قابل تماشا می کند در «گس» بازیگرانی نظیر : پانته آ پناهی ها، صابر ابر و شبنم مقدمی بازی می کنند.
پیشنَهادات فَرهنگـی »فیـلم و سینـما« در آخَر هفته 1
گالری: شیوا یغمائی در گالری مهروا نمایشگاهی را با عنوان «کوپن» عرضه کرده است. شیوا یغمایی در تجربه‌ی تازه‌اش با عنوان "کوپُن" تصویرگر محصولات مصرفی‌ست، در قالب رسانه‌ی تردشده‌ی نقاشی که بیش از بُعد ذاتیِ اثر و نمودِ آن، باید به ارجاعات و حواشی آن توجه شود.تاکید بر جهانِ اشیاء، بدعتی بود که با پاپ‌آرت آغاز شد، آن‌زمان که هنر به مخالفتِ خودش و به طرفداری زندگی اشتغال یافت .آثار این مجموعه تداعی‌کننده‌ی خاطراتِ جمعیِ دوران جنگ و بحران‌های اجتماعی و اقتصادی مرتبط با آن زمانه است.
نمایشگاهی که در مدیای نقاشی است و با توجه ماهیت نوستالژیکی که دارد مطمئنا جذاب خواهد بود.
کتاب: «مرگ» نوشته تاد می و ترجمه رضا علیزاده، نگاهی فلسفی و با زبان ساده به مرگ دارد. کتابی در دویست صفحه که خواندنش دشوار نیست و دریچه های تازه ای پیرامون مفاهیم مرگ و زندگی به روی ذهن می گشاید، نامیرایی، عدم قطعیت، رابطه خواب و مرگ ، پوچی و معنا و ...
پیشنَهادات فَرهنگـی »فیـلم و سینـما« در آخَر هفته 1
«مهم ترین امر مسلم درباره مرگ این است که این مرگ برای هر یک از ما مرگ خود من است، می شنویم که دیگران می میرند، به مراسم تشییع جنازه میرویم، حتی مردن آدم ها را به چشممان می بینیم. این ها همه مسائلی مهم و جدی هستند، اما بی نظیر بودن آن هم ارز بی نظیر بودن آن هم ارز بی نظیر بودن مرگ خود فرد نیست»
پاسخ
 سپاس شده توسط ✘Nina✘ ، || Mιѕѕ α.η.т || ، Faust ، # αпGεʟ ، ηἔ∂Δ
آگهی
#7
تاریخ انتشار: ۱۷ دی ۱۳۹۴

اکران:

پیشنَهادات فَرهنگـی »فیـلم و سینـما« در آخَر هفته 1

سربازی که به تازگی به زندان گوانتانامو منتقل شده است با یک زندانی که به مدت 8 سال در آنجا حبس بوده آشنا می شود،(کمپ ایکس ری) فیلمی هالیوودی که در آن پیمان معادی ایفای نقش می کند در کنار کریستین استوارت، معادی در فیلم ایفاگر نقش علی فردی مسلمان است که دوستی اش با ایمی باعث می شود، نور امیدی در دل نگهبان ارتشی باز شود؛ ایمی که از آزار جنسی به تنگ آمده به علی اعتماد می کند و خاطرات بدی که از مسلمانان داشته را رفته رفته فراموش می کند، فیلم در دو بعد پر رنگ تر است؛ یکی پرداخت به شرایط زندان گوانتانامو و دیگری مساله شک و تردید در دین که در کاراکتر علی تبلور یافته است. اکران با دوبله فیلم به تازگی در سینماهای تهران آغاز شده که مطمئنا دیدنش تجربه بدی نمی تواند باشد.


کیوسک:

مهرنامه ی جدید با طرح جلدی از داریوش شایگان منتشر شده است و اتفاقا از خواندنی ترین بخش های این شماره همین گفت و گوی شایگان است او در مورد مفاهیمی چون غرب زدگی و حتی عرفان زدگی و انفعال حرف های جالبی زده است، گریز به شریعتی و آل احمد و واکنش روشنفکران به حکومت در دوره پهلوی از خواندنی ترین بخش های گفت و گویی است که مهدی یزدانی خرم و سرگه بارسقیان ترتیب داده اند.بررسی محافظه کاری نو حول شخصیت علی لاریجانی و پرونده ای در مورد همین موضوع. بررسی اندیشه سیاسی آیت الله منتظری با آثار و گفتاری از عماد باقی و عبدالله نوری و..و همچنین داعش و مهاجران سوری و حکومت روسیه از دیگر سوژه های قابل اعتنای این شماره هستند.



نمایش خانگی:

پیشنَهادات فَرهنگـی »فیـلم و سینـما« در آخَر هفته 1

فیلم «ایران برگر» ساخته جعفری جوزانی به شبکه نمایش خانگی آمده است، کمدی مفرحی که با استفاده از طنازان محبوب تلویزیونی نظیر: محسن تنابنده، احمد مهرانفر، سحر جعفری جوزانی، هادی کاظمی و...در کنار بزرگانی چون علی نصیریان و چهرهای سینمایی چون: نیوشا ضیغمی و حمید گوردرزی در یک روستایی در نا کجا آباد می گذرد که فضای انتخابات را شبیه سازی کرده است، فیلم کلی شوخی های اسلپ استیکی دارد با تاسی از سینمای صمد و فیلمفارسی های قبل از انقلاب به هر حال برای خندیدن و داشتن دو ساعت خوش پیشنهاد بدی نیست وگرنه که روایت و فرم ایرادات غیر قابل چشم پوشی دارد.



کنسرت:

پیشنَهادات فَرهنگـی »فیـلم و سینـما« در آخَر هفته 1

گروه «سون» هفدهم و هجدهم در سالن میلاد نمایشگاه بین المللی به اجرای برنامه می پردازند، کنسرت سونی ها معمولا پر شور و حال است، گرچه که سلطه ی موسیقی استانبولی بر کارهای آنان کمی کلاس کاری این گروه را پایین آورده است، بیستم دی ماه در سالن میلاد می توانید «امید جهان» را ملاقات کنید، علاقه مندان موسیقی بندری خواننده ی خود را می توانند مجاز دیدار کنند، البته رحیم شهریاری هم آذری ها را در بیست و سوم دی ماه میزبانی می کند. دی ماه ماه کنسرت هایی برای سلایق گوناگون است.



آلبوم:

پیشنَهادات فَرهنگـی »فیـلم و سینـما« در آخَر هفته 1

آلبوم «اطاق ساکت» از مجتبی کبیری، صدایی که به علت شباهت بی حد و حصر به صدای سیاوش قمیشی در ابتدا خیلی جلب توجه کرد و البته بعدتر با ورود وسیع زیر زمینی ها محو شد و قیافه ی نه چندان فتوژنیک او صدایش را هم در سایه برد، او حالا دوباره برگشته، آهنگسازی آلبوم را خود کبیری در کنار افرادی چون: همون آزما وعمران طاهری انجام داده است. تقدیر وارونه، اطاق ساکت، سکانس آخر و عاشق بهونه هاتم و...از جمله هشت تراکی است که در این آلبوم ارائه شده است، باید دید مجتبی کبیری می تواند با این البوم عاشقانه دوباره برگردد.



تماشاخانه:

پیشنَهادات فَرهنگـی »فیـلم و سینـما« در آخَر هفته 1

«اندر حکایت بلدیه اصفهان» نمایشی که در دوره قاجار می گذرد و تقریبا نیمه موزیکال است، دو تم در نمایش پر رنگ یکی شادی و دیگری زنان، نمایش به دوره ای می چردازد که مردان اصفهانی برای سرنگونی محمد علی شاه به تهران می آیند و شهر اصفهان در قرق زنان می شود و اولین جنبش زنانه شکل می گیرد. از بازیگران نمایش می توان به آتش تقی پور و گیتی قاسمی و ژاکلین آواره اشاره داشت، نمایش در تالار سنگلج اجرا می شود و قیمت بلیط آن 10هزار تومان است، نمایشی که پنج سال پشت خط بوده است.


کتاب:

پیشنَهادات فَرهنگـی »فیـلم و سینـما« در آخَر هفته 1

اسب ها در خواب شاعران را سواری می دهند، عنوان جدیدترین اثر شاعر ارمنی واهه آرمن است، شعرهایی که از زبان سربازی خسته از جنگ روایت می شود و دائما در نکوهش جنگ است، شعرها ادبیاتی روان و دلنشین دارند و در عین حال از مفاهیمی غنی روایت می کنند، کتاب شامل صد شعر است که شاعر مابین سال های 1390 تا 1393 سروده است و در نشر چشمه و در 120 صفحه به بازار عرضه شده است.
پاسخ
 سپاس شده توسط # αпGεʟ ، ηἔ∂Δ
#8
تاریخ انتشار 24دی 94

اکران:
فرزاد بدون هماهنگي پدرش قصد ازدواج با نگار دارد. رضايت موقت پدر همه چيز را برای مراسم خواستگاری محيا می كند اما گذشته نگار همه شرايط را دچار تغيير می كند و ...فیلم « نقش نگار» ساخته علی عطشانی با بازگشت ناصر ملک مطیعی بالاخره به پرده رسید، کارگردان «دموکراسی در روز روشن» نوید یک فیلم متفاوت با جریان اصلی سینمای ایران را داده است، آنقدر فیلم درگیر حواشی و ممیزی شده کسی راجع به مضمون فیلم حرفی نزده است، در فیلم به غیر از ملک مطیعی بازیگرانی مثل: بهرام رادان و آتیلا پسیانی و گوهر خیر اندیش ایفای نقش می کند.


پیشنَهادات فَرهنگـی »فیـلم و سینـما« در آخَر هفته 1



نمایش خانگی: «نهنگ عنبر» ساخته ی سامان مقدم در اکران هم بسیار موفق بود و پیش بینی فروش موفق این فیلم در نمایش خانگی دشوار نیست، فیلم روایت زندگی ارژنگ صنوبر با بازی رضا عطاران است، گذر داستان به دهه های حالا خاطره انگیز شصت و هفتاد مناسب حال مخاطب سینما است،شوخی های موقعیت فیلم در لحظاتی ناب است، شکل روایت و نوع شخصیت پردازی بی شباهت به «فارست گامپ» نیست. کلا «نهنگ عنبر» از آن دسته آثار کمدی است که به هر نوع شوخی دست اندازی نمی کند و به قول معروف سخیف نیست، می شود با خیال راحت در جمع خانواده تماشایش کرد و لذت برد.


پیشنَهادات فَرهنگـی »فیـلم و سینـما« در آخَر هفته 1



کیوسک: «دنیای فوتبال» در میان نشریات ورزشی مورد خاص است، غلبه دیدگاه روشنفکری به معنای مثبت و پرداخت به فوتبال از زاویه اجتماعی و سیاسی مجله ای به شدت وزین و خواندنی پیش روی شما می گذارد. «دنیای فوتبال» به مسائلی ورود پیدا می کند که در گذر زمان به آن بی توجهی شده به طور مثال در شماره جدید با سوژه ی روی «عبده» مالک باشگاه پرسپولیس را زیر ذره بین برده با تیتر؛ تکنوکرات سرخ، چند شماره ی قبلتر پرونده ای خواندنی در مورد پرویز قلیچ خانی تدارک دیده بود و جالب اینکه تولید این محتوای عمیق با نثری روان همراه شده که بر کیفیت و گیرایی این ماهنامه افزوده است.


پیشنَهادات فَرهنگـی »فیـلم و سینـما« در آخَر هفته 1



کنسرت: «پالت» شاید موجه ترین گروه تلفیقی فعال در موسیقی ایرانی است، گروهی که در حقیقت انشعابی از «دنگ شو» است و اما کیفیتی بالاتر از آن ها ارائه می کند و مهم تر از هر چیز چون خودشان را در قالب قرار داده اند و تکلیف را با شنونده مشخص کرده اند، نمی توانند هر بدعتی را به اسم خلاقیت عرضه کنند. انتخاب ترانه هایی از فضاهای متفاوت یک بار خیام، یک بار فروغ  و...در کنار آواز و تحریر اصیل ایرانی به اضافه سازهایی عمدتا غربی که خوب با هم چفت شده اند کیفیت کار این گروه را بالا برده است، پالتی ها امشب در برج میلاد روی سن می روند .


پیشنَهادات فَرهنگـی »فیـلم و سینـما« در آخَر هفته 1

بیست و هشتم هم رضا یزدانی را می توانید در سالن میلاد ملاقات کنید خواننده ای که خوب شروع کرد و شمه ای از موسیقی راک را عرضه کرد با حال و هوای اجتماعی و اعتراضی، اما مشغولیت او در فضای پاپاراتزی پسند کیفیت کارش را به مرور کاهش داده است، در هر صورت او هنوز طرفداران خودش را دارد.




آلبوم: مجموعه آلبوم «روی در آفتاب» به آهنگسازی «صادق چراغی»، آواز «علیرضا قربانی» و روایت «پرویز بهرام» به مناسبت هشتصدمین سال تولد مولانا، بازنشر و در دسترس مخاطبین قرار گرفت.


پیشنَهادات فَرهنگـی »فیـلم و سینـما« در آخَر هفته 1

مجموعه آلبوم «روی در آفتاب» به مناسبت هشتصدمین سال تولد مولانا به همت بنیاد فرهنگی هنری رودکی منتشر شده است. آهنگساز آن صادق چراغی است و آواز علیرضا قربانی در کنار روایت های عرفانی از زبان شمس، فصل های زندگی مولانا را باز می گوید. این آلبوم 21 قطعه دارد. مولانا را دوست داشته باشید و صدای قربانی را نیزف خرید آلبوم اقدام بخرادنه ای است.




کتاب: «خواب خوب بهشت» از سام شپارد ترجمه امیر مهدی حقیقت در نشر ماهی و از سری کتاب های قطع جیبی . کتاب شامل 13 داستان کوتاه در 150 صفحه استف داستان هایی که حال و هواهای گوناگونی را نمایندگی می کند از آن داستان هایی که می شود در مترو و تاکسی ...در لا به لای روزمرگی خواند کمی فضای ذهنی را عوض کرد هر داستان شاید بیست دقیقه ای بیشتر وقتتان را نگیرد.


پیشنَهادات فَرهنگـی »فیـلم و سینـما« در آخَر هفته 1

بریده ای از داستان یک تکه از دیوار برلین:

«بابای من از دهه هشتاد چیزی نمی داندف نه از مدل های مو، نه از لباس ها، نه از موسیقی و نه از هیچی.بهش می گویم دنبال چیزهایی هستم درباره مد، سبک زندگی اما بابا می گوید واقعیت رابطه آدمهاست و باقی چیزها قلابی و دروغ است مثلا همین اخبار می گوید از سر تا پای اخبار دروغ می بارد و دلیل اینکه این قدر مشتری دارد این است که خودش را به اسم حقیقت محض به ملت قالب می کند ملت هم باور می کنند چون دلشان می خواهد دروغ را باور کنند»




تماشاخانه:
نمایش بوقلمون در تئاتر شهر کاری از خیراله تقیانی پور با بازی علی سلیمانی و سیروس همتی و... نمایش در سالن چهار سو اجرا می شود در دو نوبت 17:30 و 19:30. در این نمایش شخصی به نام پهلوان اکبر سال ها با دسیسه و توطئه رقیبان خود را شکست داده و پهلوان شهر شده است تا اینکه خبر می رسد غریبه ای وارد شهر شده و پهلوان اکبر را به مبارزه می طلبد. این فرد می خواهد 13 فروردین ماه با پهلوان اکبر کشتی بگیرد. پهلوان اکبر با تمهیدات فراوان قصد دارد.....


پیشنَهادات فَرهنگـی »فیـلم و سینـما« در آخَر هفته 1

کارگردان درباره ساختار نمایش گفته: شکل اجرا و جای‌گیری تماشاگران نمایش به شکل زورخانه ای خواهند بود. مخاطبان در سه سوی صحنه مستقر شده و در یک طرف هم مرشد قرار می گیرد. بازیگران هم مثل گود زورخانه در وسط سالن بازی می کنند. البته در این نمایش به شیوه زورخانه ای از تمبک، ضرب زورخانه ای، کمانچه و تار به صورت زنده استفاده می شود.
پاسخ
 سپاس شده توسط ηἔ∂Δ ، # αпGεʟ
#9
«اتاق ورونیکا» کاری از رضا ثروتی با بازی؛ مرتضی کاشی، ستاره پسیانی و بهناز جعفری و...فضای نمایش با تم غالب روانی و آمیخته با هیجان و ترس در نورپردازی که رنگ قرمز در آن نقش ویژه ای دارد. گناه، عشق، عذاب وجدان و مضامینی کاملا روانی که با دیدگاهی فلسفی در دو ساعت پیش روی مخاطب گذاشته می شود و از درگیر کنندگی زیادی برخوردار است، «اتاق ورونیکا» یک سایکو درام درجه یک است.
پیشنَهادات فَرهنگـی »فیـلم و سینـما« در آخَر هفته 1
نمایش ارجاعات فرویدی دارد و به مساله قدرت هم می پردازد، قدرت هم در لایه های بیرونی و مفهوم هایی چون: زندان و شکنجه و تهدید و هم لایه های درونی آن که در روان و ذهن یکفرد بر اثر عقده ها و حقارت ها شکل می گیرد. نمایش یک شگفتی ویژه هم دارد؛ بازی هنرمندانه بهناز جعفری.

کیوسک: «سینما و ادبیات» در شماره جدید ویژه نامه ای در مورد سینمای امریکا و وس اندرسن دارد و یک میز گرد پر و پیمان در مورد ملودرام در سینمای ایران دارد که به خوبی بحث سینمای اجتماعی و سابقه ی آن در ایران و حتی نقش آن در سریال سازی را هم پوشش داده است.
پیشنَهادات فَرهنگـی »فیـلم و سینـما« در آخَر هفته 1
 چند داستان کوتاه و در ادامه میز گردی در مورد اشیا در ادبیات از دیگر خواندنی های «سینما و ادبیات» در این شماره است، یادداشت های در مورد نمایش های در حال اجرا و فیلم های روی پرده و چند شعر در صفحات پایانی این شماره از این دو ماهنامه وزین دیده می شود که همگی خواندنی است، در مجموع اگر به سینما و ادبیات علاقه دارید، «سینما و ادبیات» همیشه خواندنی است.

کنسرت: مهدی یراحی با صدای محزون اش طرفداران خودش را دارد به ویژه پس از حضور در ماه عسل بیشتر هم شده اند، یراحی دوم بهمن ماه در سالن میلاد نمایشگاه اجرا دارد اما دو روز بعدی یعنی سوم و چهارم بهمن ماه در همین سالن میلاد «محمد علیزاده اجرا دارد که او هم از جمله محزون خوان هاست که موسیقی استانبولی در کارهایش جایگاه ویژه ای دارد! و با توجه به اکت و تحرکی که در روی صحنه دارد، اجراهایش پر طرفدار است.
پیشنَهادات فَرهنگـی »فیـلم و سینـما« در آخَر هفته 1
 البته دوم و سوم بهمن در سالن برج آزادی گروه «کامنت» را هم می توانید زنده بشنوید، یک کنسرت آذربایجانی هم در فرهنگسرای اندیشه و در دومین روز بهمن توسط سیاوش اسداللهی اجرا خواهد شد.

آلبوم: آلبوم «با قرص‌ها می‌رقصد» نخستین آلبوم رسمی کاوه آفاق روانه بازار موسیقی کشور شد. کاوه آفاق این آلبوم را به دوستدارانش تقدیم کرده و نوشته: «این اثر را به هوادارن فرهیخته و بی‌نظیرمان تقدیم می‌کنم که تنها دلیل زنده ماندنم تصور دیدارشان در کنسرت هاست.» آلبوم «با قرص‌ها می‌رقصد» در 12 قطعه به نام‌های: «عبور نو، بدرود، حق، فلوکستین(با قرص‌ها می‌رقصد)، ماسک، بیگانه، عطر تو، حس، همهمه، سد، سوال، خونه» منتشر شده است.
پیشنَهادات فَرهنگـی »فیـلم و سینـما« در آخَر هفته 1
 کاوه آفاق آهنگسازی این آلبوم را بر عهده داشته است و عمده ترانه های این اثر نیز از سروده های خود اوست. به هر حال خبر خوبی برای بازار موسیقی ایرانی است آفاق مدت ها پشت خط مجوز بود و بالاخره رسمی شد و شکل موسیقی او می تواند به بازار موسیقی تنوع خاصی بدهد.

اکران: زنی به نام زهرا  که حافظه اش در سال 63 بر اثر ضربه ای که به سرش خورده متوقف مانده است. او برای آخرین بار دخترش یاسمن را در سن شش سالگی دیده و از همان روز همه چیز را از یاد برده است. حالا 24 سال از آن حادثه می گذرد و ما زهرا را می بینیم که با همان شکل و شمایل و بدون کوچکترین تغییری به دنبال دختر شش ساله اش می گردد...
پیشنَهادات فَرهنگـی »فیـلم و سینـما« در آخَر هفته 1
 فیلمی از فرزاد موتمن که این روزها «سایه روشن» را هم در هنر و تجربه روی پرده دارد و با این ملودرام که در سال 88 ساخته شده و حالا به اکران رسیده در اکران عمومی هم حضور دارد، فیلمی پر از کلیشه که در مورد سفر در زمان و ماورا است اما پرداخت خوبی ندارد گرچه که بازیگرانی چون: شقایق فراهانی و نیکی کریمی و حامد بهداد در آن ایفای نقش می کنند و نام موتمن شاید گول زننده باشد، اما قید کردن نام فیلم در اینجا بیشتر برای این بود که گول عناوین را نخورید فیلم هیچ ربطی به کارنامه قابل توجه کارگردانش ندارد.

نمایش خانگی: «دوران عاشقی» ساخته علیرضا رئیسیان که پیشتر آثاری چون چهل سالگی را ساخته بود این روزها به شبکه نمایش خانگی رسیده است. فیلم در اکران فروش موفقی داشت و به باشگاه میلیاردی ها رسید در این کار هنرمندانی مثل: شهاب حسینی و لیلا حاتمی بازی می کنند و فیلم در مورد اختلافاتی است که میان این زوج رقم می خورد و مرد داستان به همسرش خیانت می کند و اما در انتها بخشیده می شود و زندگی این دو ادامه پیدا می کند.
پیشنَهادات فَرهنگـی »فیـلم و سینـما« در آخَر هفته 1
 فیلم نسخه ی عجیبی برای فراموشی خیانت در یک ارتباط زناشویی تجویز می کند و اگر نام کارگردانی چون رئیسیان در شناسنامه فیلم نبود شاید فیلم به سفارشی بودن متهم می شد بازی بازیگران کار هم جزو معمولی ترین های کارنامه ی کاری آن ها است.

کتاب: « تارک دنیا مورد نیاز است» با عنوان جانبی ده داستان تاسف بار توسط میک جیسون نویسنده انگلیسی تبار نوشته شده است . این کتاب با ترجمه گلاره اسدی آملی و در نشر چشمه منتشر شده است و شامل داستان های با فضای مشترک است.
پیشنَهادات فَرهنگـی »فیـلم و سینـما« در آخَر هفته 1
 داستان های این مجموعه با روایتی آشنا از زندگی مردم عادی جامعه شروع می شود و سپس وارد تجربه های شخصی و عجیب شخصیت های داستان می شود ، تجربه هایی که هر کدام دریچه هایی جدید از زندگی را به روی مخاطب باز می کند، درچه های به جهان رویا گون و فانتزی.
پاسخ
 سپاس شده توسط # αпGεʟ
#10
این تاپیک به صورتی هفتگی آپ خواهد شد.-.
____________________
تاریخ انتشار: ۲۹ بهمن ۱۳۹۴


تماشاخانه: سجاد افشاریان در نمایش «کوچه برلن» موضوع جالب توجهی را دستمایه کار قرار داده است، رجوع انسان ها برای کم کردن از دردها و تنهایی به المان های مذهبی نظیر: امامزاده ها و نشان های مذهبی ، افشاریان در متنی جسور نشان می دهد که استفاده از آرام کننده های مذهبی امید را برای ما زنده نگه می دارد، حتی اگر هیچ تاثیر ملموسی برای ما نداشته باشد، زبان نمایش شیرین و طنازانه است از همین جهت مخاطب می تواند با موضوع ملموس و زبان جذاب با کار ارتباط بگیرد.


پیشنَهادات فَرهنگـی »فیـلم و سینـما« در آخَر هفته 1

برشی از نمایش:

این که رسمش نمی شه. از دست این مَردم لَچر می آن به تو شکایت می کنن. از دست تو باید رفت به کی شکایت کرد؟ آخه خب نشسته ی این جا برای همین کارها دیگه. اگه به داد یه زن بدبخت با چهار سر عایله نرسی می خوای به داد کی برسی؟ این همه آیینه بندون ات کردن برا چی؟ برای این که یه گره ای رو باز کنی دیگه. اگه این کارم نکنی که این اَلنگ و دولَنگ به چه دردی می خوره؟



اکران: فیلم قدرتمند و جسور هاتف علیمردانی پس از کش و قوس های فراوان بالاخره به پرده رسید و اکران شد، اثری که انگار قرار نیست در کارنامه علیمردانی تکرار شود، فیلم از جمله درام اجتماعی های تاثیر گذار یکی دوسال اخیر است؛ پر از بازی های خوب و فیلمبرداری حرفه ای محمود کلاری و کلی خوب دیگر، شاید تنها ایراد فیلم را بشود به عطف گذاری های فیلمنامه مربوط دانست که آن هم در سطحی وسیع و برای مخاطب خیلی به چشم نمی آید، در فیلم یک بازی متفاوت از باران کوثری می بینید و تصاویری دلنواز و حساب شده از تیم فیلمبرداری، البته «کوچه بی نام» می توانست در شخصیت پردازی و چینش آدم های داستان قدرتمند ترعمل کند اما به هر حال با اثری مواجهیم که دیدنش در سینما پشیمانی ندارد.


پیشنَهادات فَرهنگـی »فیـلم و سینـما« در آخَر هفته 1


کیوسک: فصلنامه «روایت» از مظلوم ترین نشریات ایرانی است که روی پیشخوان حضور دارد، مجله ای فوق العاده حرفه ای که در هر شماره موضوعی خاص را دست آویز نگارش قرار می دهد، روایت در این شماره با محور قرار دادن شمال آن هم از دریچه تهرانی ها  مطالبی جدی و در عین حال متفاوت و جذابی را ارائه کرده است، نگاه به موضوعی روزمره با عمقی بیشتر که انسان را به تفکر می اندازد، در حقیقت «روایت» و نشریاتی از این دست تلاش می کنند ما را ترغیب کنند که فکر کنیم به پدیده هایی که در ظاهر به نظر ناچیز و کم اهمیت می آیند اما اتفاقا جای تفکر و تحلیل بسیاری دارند. اگر می خواهید شمال رفتن هایتان رنگ تازه ای بگیرد و این همه ولع و تحمل ترافیک جاده های پر پیچ و خم را بهتر درک کنید و از حجم عصبیت کم شود این شماره «روایت» را از دست ندهید.


پیشنَهادات فَرهنگـی »فیـلم و سینـما« در آخَر هفته 1


نمایش خانگی: «اسب سفید پادشاه»: دختری 25 ساله به نام ماری که سال‌ها است فصول مختلف زندگی‌اش را سپری کرده، اینک فصل عشق زندگی خود را تجربه می‌کند. فصلی که چالش بزرگ قهرمان اصلی فیلم سینمایی «اسب سفید پادشاه» خواهد بود.


پیشنَهادات فَرهنگـی »فیـلم و سینـما« در آخَر هفته 1

فیلم بی شباهت به فیلم های پیش از انقلاب نیست؛ مخصوصا از لحاظ طرح و پیرنگ داستان عشق یک دختر جنوب شهری با بازی الناز شاکر دوست به شوهر نه چندان مقیدش و... به کارنامه لطیفی که نگاه بیاندازیم با آثاری مواجهیم که در عین جلب توجه منتقدین، مخاطب عام را هم راضی نگه داشته است، اما در این اثر لطیفی گویا فراموش کرده که با مخاطبینی امروزی و محصور در دنیای ارتباطات طرف است و از همین جهت فیلم  در خیلی اوقات کهنه نشان می دهد.



کنسرت: شهرام ناظری به همراه حافظ ناظری امشب و فرداشب در سالن نژاد فلاح کرج مهمان کرجی ها خواهند بود، در همین دو شب همایون شجریان هم مهمان اهوازی ها خواهند بود و مطمئنا برسر بلیط کنسرت او دعواست! خوشا به حال اهوازی ها، فرداشب در گرگان مهدی احمدوند اجرا خواهد داشت که به هر حال مخاطبینی از نسل های جدیدتر دارد، در تهران هم که بعد از برگزاری جشنواره موسیقی فجر هیچ خبری از هیچ کنسرتی نیست و برنامه گذارها بیشتر در تدارک کنسرت های اواخر اسفند هستند.


پیشنَهادات فَرهنگـی »فیـلم و سینـما« در آخَر هفته 1


آلبوم: «چه آتش ها» با صدای همایون شجریان و آهنگسازی علی قمصری از آن دست آثار موسیقی ایرانی است که تلفیق به درستی در آن اجرا شده و فقط محدود به ساز بندی و اشعار نیست، آلبوم در کنار استفاده از سنت موسیقی ایرانی با سازبندی مناسب و استفاده از موسیقی فلامنگو رنگی از موسیقی آندلسی را هم با خود دارد. در این اثر انواع حالات درگیر کننده انسانی از شادی تا اندوه و غم به وزین ترین شکل ممکن شنیده می شود، خصوصا با اجرای قدرتمند و لحن مناسب همایون شجریان و البته نوازندگانی که به خوبی در خدمت تفکر قمصری قرار گرفته اند، در اشعار هم تنوع و رنگ بندی دلنشینی وجود دارد، از حافظ و سعدی تا خیام و حتی محمد علی بهمنی آلبوم اثر تازه منتشر شده ای نیست اما همیشه تازگی دارد.

پیشنَهادات فَرهنگـی »فیـلم و سینـما« در آخَر هفته 1
پاسخ
 سپاس شده توسط # αпGεʟ


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.

موضوعات مرتبط با این موضوع...
  نمایش فیلم چرک و مبتذل در هفته دفاع مقدس با هدف حمایت از روشندلان!
  اولین تیزر تریلر فیلم Dune فاش شد؛ تریلر اصلی چهارشنبه هفته آینده
Video فیلم‌ها در آخرین هفته گیشه آمریکا در ماه مارس تنها ۵ هزار دلار فروش کرده‌اند
Video فصل سوم سریال Killing Eve دو هفته زودتر پخش خواهد شد
Video فیلمبرداری فیلم The Batman بخاطر ویروس کرونا به مدت دو هفته متوقف شد
  کرونا هم حریف « مرد نامرئی » نشد! / گزارش باکس آفیس هفته
  گزارش باکس آفیس هفته / قهرمان مارول همچنان پیشتاز گیشه هاست
  جیسون استاتم سرانجام بر تام کروز غلبه کرد! / گزارش باکس آفیس هفته
  اپرا وینفری حریف « پلنگ سیاه » در گیشه نشد! / گزارش باکس آفیس هفته
  استقبال گرم گیشه ها از « مرد نامرئی » / گزارش باکس آفیس هفته

پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان