امتیاز موضوع:
  • 0 رأی - میانگین امتیازات: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

مقصد جدید گردشگران مسلمان کجاست (عکس)

#1
اخبار گوناگون،مقصد جدید گردشگران مسلمان کجاست:  مقامات ونیز قصد دارند که این شهر زیبا را به مقصد جدید گردشگران مسلمان تبدیل کنند.

به گزارش ایران مطلب به نقل از اتاق خبر24، در شرایطی که سالانه ۲۷ میلیون گردشگر از شهر ونیز در ایتالیا دیدن می‌کنند، مقامات صنعت گردشگری این شهر زیبا قصد دارند که این شهر را که مقصد گردشگران مسلمان کمی است را به مقصد جدید گردشگران مسلمان تبدیل کنند.

ونیز در سالهای گذشته عملکرد خوبی در جذب گردشگران مسلمان نداشته که کار‌شناسان علت اصلی این امر را برخوردهای بد با گردشگران مسلمان بویژه گردشگران زن مسلمان می‌دانند که در یک مورد آن در سال ۲۰۱۱ که در کشورهای اسلامی انعکاس بدی داشت، یک گردشگر زن اردنی که همراه همسر و دخترش قصد داشت از یکی از گالری‌‌های موزه‌ ونیز دیدن کند، ‌بدلیل استفاده از پوشش اسلامی برقع با اقدام نیروهای امنیتی این موزه اجازه‌ حضور در موزه و بازدید از این نمایشگاه را نیافت.

البته چند روز پس از این حادثه مدیر موزه‌ ونیز از برخورد نیروهای امنیتی این موزه با زن گردشگر مسلمان عذرخواهی کرد، اما این حادثه کاهش چشمگیر گردشگران مسلمان ونیز را در پی داشت، با این وجود در هفته‌های اخیر گردشگران مسلمان ونیز افزایش محسوسی یافته و به کرات می‌توان گردشگران مسلمان و بویژه زنانی با برقع را در این شهر مشاهده کرد که می‌تواند نویدبخش تبدیل شدن ونیز به یک مقصد جهانی گردشگری حلال در سالهای آتی باشد.



مقصد جدید گردشگران مسلمان کجاست (عکس) 1

مقصد جدید گردشگران مسلمان کجاست (عکس) 1

مقصد جدید گردشگران مسلمان کجاست (عکس) 1



در حال حاضر گردشگری حلال بعنوان جدید‌ترین زیرشاخه گردشگری اسلامی با سرعت زیادی در حال گسترش در تمامی نقاط جهان، بویژه کشورهای غیر اسلامی بوده و از آنجا که مسلمانان بخش مهمی از گردشگران جهان را مسلمانان تشکیل می‌دهند، کشورهای غیرمسلمان نیز فعالیتهایی را تحت عنوان گردشگری حلال آغاز کرده ‌اند که نخستین گام آن راه اندازی هتلهای حلال بوده که در آ‌ن‌ها علاوه ‌بر وجود نمازخانه، کارکنان هتل حجاب اسلامی را رعایت می‌ کنند، غذاهای حلال سرو می‌‌شود، از مشروبات الکلی خبری نیست، فیلمهای غیراخلاقی از شبکه داخل هتل پخش نمی‌ شود و در اتاق‌ها نیز علائمی برای نشان دادن جهت قبله نصب شده‌اند.

براساس آمارهای ارائه شده توسط چند موسسه معتبر فعال در حوزه صنعت گردشگری، گردشگری حلال بعنوان گونه جدید صنعت گردشگری در سال ۲۰۱۴ حدود ۶۰ میلیارد دلار برای کشورهای میزبان گردشگران درآمد زایی داشته که در این میان مقصد بیشتر گردشگران مسلمان کشورهای ترکیه، مالزی، امارات، اردن و تونس بوده که بیشترین درآمد را نیز کسب کرده‌اند.

در این شرایط پیش بینی می‌شود گردش مالی گردشگری حلال در سال ۲۰۲۰ به ۲۰۰ میلیارد دلار برسد که حاصل آن میزبانی جهان از حدود ۱۵۰ میلیون گردشگر مسلمان خواهد بود که بیشتر آن‌ها از کشورهای عربی بوده و براساس معیارهای گردشگری حلال به سفر و تفریح می‌پردازند.

ونیز که یکی از سه مقصد بر‌تر گردشگری ایتالیا به شمار می‌رود و گردشگران به آن لقب «موزه‌‌ای در فضای باز» را داده‌‌اند، یکی از زیبا‌ترین شهرهای جهان بوده و سال‌ها قبل به دلیل شکل عجیب و همچنین تعدد آثار تاریخی، هنری و معماری در فهرست میراث جهانی سازمان یونسکو به ثبت رسید.

ایتالیا نیز که سالانه میزبان حدود ۲۰ میلیون گردشگر خارجی است، با داشتن آب‌ و هوای مدیترانه ‌ای و جاذبه‌های گردشگری متنوع از جمله آثار تاریخی بر جای مانده از تمدن روم باستان، همواره در جمع ۵ مقصد بر‌تر گردشگری جهان بوده و ۵ درصد از تولید ناخالص داخلی این کشور نیز به درآمد‌های حاصل از این صنعت اختصاص یافته است.

شما نه جنگیدینو بردین


ما جنگیدیم و باختیم ..
پاسخ
آگهی


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.

موضوعات مرتبط با این موضوع...
  ارزان‌ترین کشور دنیا کجاست؟
  متل قو کجاست
  مقصد ییلاقی استان مازندران
  سفر نامه آنتالیا شهر رویایی گردشگران ایرانی
  مقصد گردشگران حرفه‌ای کجاست؟ +عکس
  فرانسه برترین مقصد توریستی در اروپا
  شهر سنگ‌ های رنگارنگ کجاست؟
  جاذبه‌های جدید برای گردشگران تنوع‌طلب
  مقصد جدید گردشگران مسلمان کجاست (عکس)
  قبر حضرت محسن کجاست؟ + عکس

پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان