امتیاز موضوع:
  • 0 رأی - میانگین امتیازات: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

معرفی جنگنده ی پیشرفته چند ملیتی یورو تایفون

#1
معرفی جنگنده ی پیشرفته چند ملیتی یورو تایفون 1
معرفی جنگنده ی پیشرفته چند ملیتی یورو تایفون جنگنده ای با بال های دلتایی شکل


 
 
 
 
 
میلیتاری نیوز : یوروفایتر تایفون که شاه کلید نیروی هوایی اغلب کشورهای اروپایی می باشد ، هواپیمایی است جنگنده و بمب‌افکن که برای نبردهای قرن 21 کاملا تجهیز شده و در سرعت‌های بالا خوب عمل می‌کند.

یوروفایتر تایفون یکی از پیشرفته‌ترین هواپیماهای جنگی جهان است که با هزینه ی گزاف هر فروند ۹۵ میلیون دلار در اروپا تولید می‌شود و قابلیت‌های فراوان آن را به جنگنده‌ای ویژه قرن ۲۱ تبدیل کرده است.

جنگنده چهار مليتي (يورو فايتر تايفون)هواپيمايي با بالهاي دلتا و پيش بال و با قابليت فراتر از ميدان ديد ،رزم هوايي نزديكو هوا به زمين است.

اين جنگنده توانايي پرواز سوپر كروز را دارد به طوري كه بدون استفاده از پس سوز مي تواند با سرعت بالاي صوت (بيش از يك ماخ)به مدت زيادي پرواز كند.


مركز اصلي توسعه و ساخت يورو فايتر در مونيخ واقع شده است كه شامل كنسر سيومي متشكل از BAE systemsاز بريتانيا،EADSاز آلمان،‍CASAاسپانيا وآلينا ايرو ناتيكا از ايتاليا است.

همچنين موتور EJ200اين جنگنده نيز توسط شركتEurojetطراحي و ساخته شده است كه آن نيز متشكل از كنسر سيومي از چهار شركت كشورهاي فوق است .
 معرفی جنگنده ی پیشرفته چند ملیتی یورو تایفون 1
طراحي

در ساختمان اين جنگنده به طور گسترده از مواد كامپوزيت فيبر كربن ، پلاستيك تقويت شده با شيشه، آلومينيوم ليتيم ، تيتانيم و آلومينيوم ريخته ، استفاده شده است . قابليت پنهان كاري راداري (stealth) اين هواپيما شامل مقطع كم راداري از مقابل ، حس گرهاي غير فعال و امكان پرواز سوپر كروز بوده كه آنرا از ديد رادارهاي دشمن مخفي مي دارد.

تركيب پيش بال / دلتا به ميزان زيادي از نظر آيرو ديناميكي پايدار استكه همين ناپايداري باعث چابكي فوق العاده اي به خصوص در پرواز ما فوق صوت به ارمغان آورده است.

بايد خاطر نشان ساخت كه یورو فایتر تایفون در دو انتهای بال خود به دو مخزن کوچک مجهز است که در آنها دو هواپیمای مدل فلزی به شکل جمع‌شده قرار دارد. وقتی ابزارهای هواپیما با تشخیص امواج رادارهای موشک زمین به هوا خطر جدی را به خلبان هشدار دهد، یکی از روش‌های فرار استفاده از این مدل‌های گمراه‌کننده است. هواپیما ارتفاع خود را کاهش می‌دهد و یکی از این مدل‌های کوچک را آزاد می‌کند؛ مدل فلزی در حالی‌که با کابل به یوروفایتر متصل است و در ارتفاع بالاتر کشیده می‌شود، خود را در معرض برخورد با موشک‌های پدافند قرار می‌دهد و بدین ترتیب، یوروفایتر نجات پیدا می‌کند.
 
 
تسليحات

يورو فايتر تايفون مجهز به توپ چرخان یا همان گاتلینگ 27 ميليمتري داخلي مائو زر و 13 محل براي حمل تسليحات مي باشد .4عدد در زير هر كدام از بالها ،5 عدد درزير بدنه قرار گرفته اند. يك سيستم مديريت تسليحات نيز در تمام شرايط انتخاب ،شليك و وضعيت آنها را تحت نظارت خود دارد.

در نقش جنگنده برتر هوايي 6 موشك فراتر از ديد ميان برد آمرام را در محل هاي نيمه پنهان بدنه و 2 موشك كوتاه برد آسرام را در پايلون هاي بيروني حمل خواهد كرد.امكان استفاده از موشكهاي متئوركه داراي موتور رم جت هستند براي اين جنگنده در نيروي هوايي بريتانيا وجود دارد .
 
معرفی جنگنده ی پیشرفته چند ملیتی یورو تایفون 1
 

تجهیزات الکترونیکی 
 
 
این هواپیما، از سیستم بسیار پیچیده کامپیوتری پرواز با سیم بهره می برد، یعنی کنترل ها به صورت مکانیکی توسط نیروی دست خلبان صورت نمی گیرد بلکه فرامین به کامپیوتر منتقل شده و پس از پردازش نهایی، این دستورات به جک های هیدرولیکی سطوح کنترلی منتقل شده و تغییر جهت لازم صورت می پذیرد.
 
 
 
عربستان سعودی و یوروتایفون 
 
 چندی پیش عربستان سعودی قرار دادی را به ارزش 7 میلیارد دلار با  سازنده ی این نوع جنگنده منعقد کرد که طبق این قرارداد عربستان سعودی 72 فروند از این جنگنده ی فوق پیشرفته را در سال های آینده دریافت خواهد کرد حال باید دید که خرید این جنگنده ها توسط عربستان تا چه میزان واقع بینانه بوده و با شرایط و ویژگی های ارتش عربستان تناسب دارد یا این که طبق روال گذشته ی خرید تسلیحات توسط عربستان ولخرجی و اتلاف سرمایه می باشد 
پاسخ
آگهی


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.

موضوعات مرتبط با این موضوع...
  |عکس هایی از جنگنده آرادو ئی.555|
  _سه مدل جنگنده ساخت آمریکا در دهه 1940-[نورثروپ]
  |عکس هایی از جنگنده میتسوبیشی اف-2|
  |عکس هایی از جنگنده میکویان میگ-31|
  |جنگنده های سوئد دهه 1940|
  |عکس هایی از جت جنگنده گرومن اف۴اف وایلدکت|
  -سه مدل از برترین جنگنده های آمریکا در دهه 1990-
  -چهار مدل جنگنده ساخته اتحاد جماهیر شوروی در دهه 1930-
  -جنگنده‌های اتحاد شوروی و روسیه دهه ۱۹۹۰-
  |معرفی جنگنده فرانسوی داسو سوپر اتاندارد|

پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان