امتیاز موضوع:
  • 0 رأی - میانگین امتیازات: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

درباره چند نویسنده

#1
مختصر بدانیم درباره ی این نویسندگان و مشاهیر دنیای ادب: فرانک اوکانر، جان تالکین و سر والتر اسکات


جان تالکین:

جان تالکین در سوم ژانویه 1892 در بلومفونتین آفریقای جنوبی به‌دنیا آمد. وی در سال 1915 از دانشگاه «آکسفورد» فارغ‌التحصیل شد و از سال 1925 تا 1959 استاد زبان‌شناسی تاریخی در این دانشگاه بود.

اولین حرفه‌ی تالکین پس از جنگ جهانی اول، کار بر روی لغت‌نامه‌ی انگلیسی «آکسفورد» بود که عمدتاً درباره‌ی تاریخچه و ریشه‌ی لغات آلمانی که با حرف W آغاز می‌شوند، به تحقیق پرداخت.

او اولین کتاب خود را به‌نام «هابیت» در سال 1973 نوشت. پس از آن، نگارش معروف‌ترین اثر خود، «ارباب حلقه‌ها» را آغاز کرد که 11 سال به‌طول انجامید و آن را در سال 1948 به پایان رساند.

وی علاقه‌ی وافری به ساختن زبان‌های علمی یا فراساخته داشت. او شاید تنها کسی باشد که 15 زبان ساخته ‌است. با این وجود، توصیه‌ی او به کسانی که علاقمند به زبان بین‌المللی هستند، این است که: «از اسپرانتو پشتیبانی کنید».

تالکین در جایی گفته است که انگیزه او از نگارش کتاب‌های تخیلی‌اش (مانند ارباب حلقه‌ها) و به وجود آوردن «میان زمین» این بوده ‌است که زبان‌های فراساخته‌ی او در آن صحبت شود.

اگرچه نویسندگان زیادی پیش از او به نوشتن آثار تخیلی رو آورده بودند، اما موفقیت‌های چشم‌گیر و نفوذ بسیار آثارش، موجب شد تا تالکین را «پدر ادبیات تخیلی معاصر» بنامند.

علاوه بر «هابیت» و «ارباب حلقه‌ها»، او آثار دیگری نیز از خود به‌جای گذاشت، که پس از مرگ توسط پسرش «کریستوفر تالکین»، منتشر شدند و از آن جمله می‌توان به «سیلماریلیون»، «ماجراهای تام بامبادیل» و «شهرت پس از مرگ» اشاره کرد.

وی کتاب «شهرت پس از مرگ» را درباره‌ی موضوعی که آن‌ را رشته‌ی ‌افسانه (Legendarium) می‌نامید و در اصل یک اسطوره‌شناسی خیالی برای گذشته‌ی دور زمین است، به نگارش درآورد.

کتاب «ارباب حلقه‌ها» در سال 1999 به انتخاب کاربران سایت «آمازون»، «کتاب هزاره‌ی دوم» نام گرفت. این کتاب همچنین با فروش جهانی 100 میلیون جلد، سومین کتاب پرفروش‌ تاریخ جهان شد

کتاب «ارباب حلقه‌ها» در سال 1999 به انتخاب کاربران سایت «آمازون»، «کتاب هزاره‌ی دوم» نام گرفت. این کتاب همچنین با فروش جهانی 100 میلیون جلد، سومین کتاب پرفروش‌ تاریخ جهان شد.

جان تالکین در سن 82 سالگی در دوم سپتامبر 1973 درگذشت.

فرانک اوکانر:

فرانک اوکانر، نویسنده‌ی ایرلندی بود که بیشتر به خاطر داستان‌های کوتاه و زندگی‌نامه‌هایش شناخته شده است؛ وی بیش از 150 اثر از خود برجای گذاشت.

اوکانر در 17 سپتامبر 1903 در کرک ایرلند به دنیا آمد. او در دهه‌ی 1930 در دوبلین به کتابداری، تدریس زبان ایرلندی و کارگردانی تئاتر مشغول بود. هنگامی که او در سال 1935 عضو هیات مدیره‌ی تئاتر «ابی» شد، توسط «ویلیام باتلر ییتس» ـ شاعر سرشناس ایرلندی ـ و دیگر اعضای انجمن ملی تئاتر ایرلندی شناخته شد.

وی نخستین مجموعه داستان‌های کوتاهش را در سال 1931 منتشر کرد. اوکانر در سال 1950 دعوت‌ها برای تدریس در آمریکا را پذیرفت و به آن کشور رفت. او بیشتر عمرش را در آمریکا به تدریس و نوشتن گذراند و بسیاری از داستان‌های او برای نخستین‌بار در آمریکا منتشر شدند.



سر والتر اسکات:

سر والتر اسکات رمان‌نویس، شاعر، تاریخدان و زندگی‌نامه‌نویس اسکاتلندی است که او را اغلب ابداع‌کننده و یا پدر رمان تاریخی می‌دانند.

وی در 15 آگوست 1771 در ادینبورگ اسکاتلند زاده شد.

اشعار و رمان‌های معروف «ویورلری» او، به بازگویی وقایع مهیج مربوط به تاریخ موطنش می‌پردازند و سایر رمان‌های وی به انگلستان و فرانسه‌ی دوران قرون وسطی برمی‌گردند که شخصیت‌های آن را پادشاهان، ملکه‌ها، رجل سیاسی، مزرعه‌داران، گدایان و راهزنان تشکیل می‌دهند.

اسکات از برجسته‌ترین چهره‌های رمانتیسیسم انگلیس محسوب می‌شود که آثارش هنوز از استقبال بالایی برخوردار هستند. از آثار معروف وی می‌توان به «آیوانهو»، «راب روی»، «بانوی دریاچه» و «ویورلی» اشاره کرد.

اسکات در سن 61 سالگی در 21 سپتامبر 1832 بدرود حیات گفت.
پاسخ
آگهی


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.


پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان