امتیاز موضوع:
  • 0 رأی - میانگین امتیازات: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

روسیه 6 پایگاه نظامی در قطب شمال تاسیس کرد! (+عکس)

#1
روسیه شش پایگاه نظامی در مناطق پیرامون قطب شمال تاسیس کرد.

 پایگاه های نظامی روسیه در مناطق مجاور قطب شمال به تاسیسات پیشرفته مجهز هستند و انواع تسلیحات و تجهیزات نظامی پیشرفته در این پایگاه ها مستقر شده است.

روزنامه کامرسانت چاپ مسکو روز چهارشنبه در مطلب خود به تاسیس و راه اندازی پایگاه های نظامی روسیه در جزایر نووسیبیرسک، نووایا زملیا، مجمع الجزایر فرانتس ژوزف، جزیره ورانگلیا، تنگه اشمیت و سرزمین سورنایا (مناطق روسیه در مجاورت قطب شمال) اشاره کرد.

در این مطلب به استقرار مجموعه های پدافند موشکی اس-400 در پایگاه های واقع در مجاورت قطب شمال اشاره و آمده است:با این اقدام روسیه، امنیت این کشور از شمال تامین می شود و هر هواپیما یا موشک دشمن که از طریق اقیانوس منجمد شمالی به روسیه حمله کند پیش از رسیدن به این کشور نابود خواهد شد.

یک مقام ستاد کل نیروهای مسلح روسیه روز سه شنبه به خبرگزاری ایتارتاس گفت که روسیه امسال دو هنگ پدافند موشکی مجهز به مجموعه های پدافند موشکی اس-400 در مناطق مجاور قطب شمال مستقر کرده و این تسلیحات در مجمع الجزایر «نووایا زملیا» و منطقه «تیکسی» (در شمالی ترین نقاط روسیه) در مجاورت قطب شمال قرار گرفته است.

مقام روس همچنین گفت که برای پوشش هوایی مجموعه های اس-400 از حملات هوایی احتمالی، مجموعه های پدافند هوایی «پانتسیر» در مناطق مجاور قطب شمال مستقر شده است.

مجموعه های پدافند موشکی اس 400 یا تریومف (در طبقه بندی ناتو اس.ای-21) پیشرفته ترین تسلیحات پدافند موشکی روسی است که قادر به هدف قرار دادن هواپیماها تا برد 400 کیلومتر و موشک های تاکتیکی تا شعاع 60 کیلومتری است.

به گفته مقام نظامی روس، در سرزمین نووایا زملیا هم سیستم های موشکی ساحل به دریای «باستیون» استقرار یافته است و این تسلیحات و مجموعه های موشکی بطور شبانه روزی در حالت آماده باش قرار دارند.

قطب شمال با سرزمین های پهناور و بستر آبی غنی از منابع انرژی از جمله نفت و گاز و معدن برای پنج کشور مجاور آن و بیش از همه روسیه و آمریکا عرصه جنگ سرد واقعی شده است که از مدت ها پیش راهبرد تسلط خود را بر این سرزمین سفید یخ زده عملیاتی کرده اند.

روسیه ،آمریکا، کانادا، نروژ و دانمارک کشورهای همجوار قطب شمال، برای دستیابی به ذخایر قطبی و تسلط بر آب های پیرامون آن با یکدیگر رقابت می کنند و رقابت این کشورها در یک دهه اخیر افزایش یافته است.

مسکو در سال های گذشته به ویژه در دو سال اخیر برای تشدید و گسترش حضور خود در قطب شمال تلاش و برنامه ریزی کرده که مهم ترین آن تاسیس پایگاه نظامی در منطقه قطب شمال و استقرار دائمی نیروهای خود در این سرزمین است.

در راستای این تلاش ها، روسیه در دو سال اخیر چند رزمایش قطبی برگزار کرده است که در آنها ده ها نفر از تفنگداران دریایی ویژه و نیروهای هوابرد با تسلیحات پیشرفته شرکت داشتند.
 
روسیه 6 پایگاه نظامی در قطب شمال تاسیس کرد! (+عکس) 1

 

روسیه 6 پایگاه نظامی در قطب شمال تاسیس کرد! (+عکس) 1

 

روسیه 6 پایگاه نظامی در قطب شمال تاسیس کرد! (+عکس) 1

پاسخ
 سپاس شده توسط artan.az
آگهی


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.

موضوعات مرتبط با این موضوع...
Subarrow بلغارستان روسیه را متهم اصلی انفجار و ترور معرفی کرد
Subarrow پارلمان اروپا با تصویب قطعنامه‌ای خواستار اخراج روسیه از سوئیفت شد
  دختران بی حجاب در سواحل شمال ایران (عکس)>_<
Heart بیانیه ارتش عراق درباره حمله راکتی ناشناس به پایگاه «الحریر» اربیل
Heart روسیه بازگشت تحریم ها علیه ایران در شورای امنیت را منتفی دانست
  آموزش رقص و حرکات موزون در شمال شهر تهران +عکس
  نظر روسیه درباره خروج ایران از «ان پی تی»
Heart طرح سناتورها برای جلوگیری از «دخالت ایران، روسیه و چین» در انتخابات آمریکا
Heart اسپوتنیک روسیه: بایدن می‌تواند در ۶ ایالت کلیدی ترامپ را شکست دهد
Heart ترکیه درصدد احداث ۲ پایگاه نظامی در لیبی است

پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان