امتیاز موضوع:
  • 0 رأی - میانگین امتیازات: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

5 سلاح پیشرفته ای که ایران به دنبال خرید از روسیه است

#1
وبسایت "نشنال اینترست" در گزارشی نوشت: اطلاعیه های اخیر در خصوص تحویل سامانه ضد موشکی اس 300 روسیه به ایران لرزه بر تن دولت های غربی و رژیم صهیونیستی انداخته است. روسیه قرار است بر اساس قرارداد سال 2007 این کشور با ایران، 5 سامانه از این موشک را به ایران تحویل دهد. تحویل این سامانه ها قرار است تا 18 ماه آینده آغاز شود.

بر اساس این گزارش، ایران با استفاده از سامانه "اس300" می تواند از حریم هوایی خود در مقابل اقدامات خصمانه دفاع کند.  نشنال اینترست مدعی شد به دلیل بی اعتمادی غرب به ایران در استفاده از این سلاح ها در سوریه و عراق، روسیه تنها کشوری است که مایل به فروش سلاح های خود به تهران است. در این گزارش آمده است ایران ممکن است 5 سلاح زیر را از روسیه خریداری کند:   
1. تانک تی-90: ارتش ایران پیش از انقلاب اسلامی بیش از 2000 تانک مدرن داشت. اما در حال حاضر این تانکها فرسوده شده اند. خرید حدود هزار تانک تی-90 می تواند به بازسازی ناوگان تانک این کشور کمک کند. این تانکها جدید ترین تانک ارتش روسیه هستند که تولید آن از سال 1995 آغاز شد. 
5 سلاح پیشرفته ای که ایران به دنبال خرید از روسیه است 1
مدل اولیه تی-۹۰ از یک موتور دیزلی ۱۲ سیلندر با قدرت ۸۴۰ اسب بخار استفاده می‌کرد. در مدل تی-۹۰آ موتور پرقدرت‌تر وی-۹۲ با توان ۱۰۰۰ اسب بخار و جدیدترین مدل که تی-۹۰ام نام دارد و هنوز تولید نشده از موتور وی-۹۶ با قدرت ۱۲۵۰ اسب بخار استفاده می‌کند. این موتور چندگانه‌سوز است و علاوه بر گازوئیل می‌تواند از نفت سفید و بنزین هم استفاده کند. نسبت قدرت به وزن در مدل اولیه تی-۹۰ حدود ۱۸.۰۶ اسب بخار به تن است که به طرز قابل توجهی ضعیف‌تر از تی-۸۰ است.

وزن تی-۹۰ حدود ۴۶.۵ تن است. حداکثر سرعت آن در جاده به ۶۰ تا ۶۵ و در خارج از جاده به ۴۵ کیلومتر در ساعت می‌رسد و برد عملیاتی آن با سوخت کامل ۵۵۰ تا ۷۰۰ کیلومتر است. تی-۹۰ با استفاده از هواکش (اسنورکل) امکان حرکت در عمق پنج متری آب را دارد و زمان آماده سازی آن برای این کار حدود ۲۰ دقیقه است

 
2. جنگنده چند منظوره سوخو-35: ناوگان هوایی ایران نیازمند تجهیزات مدرن است. سوخو 35 یک جنگنده تک کابینه با قابلیت مانور بالاست. بدنه این جنگنده از تیتانیوم است تا بتواند تسلیحات بیشتری حمل کند.
5 سلاح پیشرفته ای که ایران به دنبال خرید از روسیه است 1
 هواپیمای سوخو 35 تا  18  کیلومتر از زمین اوج می‌گیرد و با سرعت 2390  کیلومتر در ساعت پرواز می‌کند.  و برد پروازی آن  4500 کیلومتر است. در حالی که F-35 آمریکایی سرعتش 1728 کیلومتر در ساعت و برد پروازی آن 2200 کیلومتر است. وزن جنگنده SU-35  در حالت عادی  18 تن است وپس از بارگیری جنگ افزار می تواند با وزن 35 تن پرواز کند.

3. کشتی نیروبر "ایوان گرن": این کشتی نیروبر توانایی حمل سیزده تانک 60تنی یا 36 نفربر زرهی و بیش از 300 سرباز را دارد. این کشتی می تواند به ارتقای نیروی دریایی ایران کمک کند.
5 سلاح پیشرفته ای که ایران به دنبال خرید از روسیه است 1
 نوع : کشتی آبی - خاکی

جابه جایی : 11580 تن ، 14060 تن در حالت بارگیری کامل
طول : 157 متر
عرض : 23.8 متر
آبخور : 6.7 متر
پیشران : 2 موتور توربین گازی ، 2 شافت
سرعت : 35 کیلومتر بر ساعت (19 نات)
برد نهایی : 7500 مایل دریایی در سرعت 26 کیلومتر بر ساعت
ظرفیت بار : 2500 تن
خدمه : 239 نفر

4. موشک های بالستیک کوتاه برد اسکاندر: ایران در حال حاضر موشک های بالستیک دارد؛ اما استفاده از موشک های کوتاه برد می تواند برای این کشور بسیار مفید باشد. موشک های اسکاندر می توانند سایت های موشکی، فرودگاه ها و دیگر اهداف نظامی را هدف قرار دهند. 
5 سلاح پیشرفته ای که ایران به دنبال خرید از روسیه است 1
 سیستم موشکی اسکندر با دو موشک کوتاه برد بالستیک به طور مستقل مجهز شده است.این موشک دارای یک موتور تک مرحله ای سوخت جامد است و هر موشک به طول 7.3m، قطر بدن از 0.92m و وزن 3،800kg دارد. این موشک می تواند در طول پرواز تغییر مسیر داده یا اهداف در حال حرکت را با دقت بالا منهدم کند.

اسکندر می تواند تا 480kg کلاهک متعارف را حمل کند. حداقل محدوده شلیک این موشک از 50km است و حداکثر 280km است.

5. موشک ضد کشتی کلاب: به ادعای این وبسایت، خرید این نوع موشک به ایران امکان می دهد حمل و نقل خارجی را تهدید و تنگه هرمز را مسدود کند. نسل جدید موشک های روسیه سریعتر و دقیق تر است و قابلیت پرتاب از سکوهای استتار شده را دارد. 
5 سلاح پیشرفته ای که ایران به دنبال خرید از روسیه است 1
این موشک بسته به نوع بین 6 تا 8.5 متر طول، سرعت بین 0/8 تا 3 ماخ، هدایت اینرسی (Inertial Guidance)/ آشیانه‌یاب فعال/ ماهواره‌ای و قابلیت حمل از طریق کشتی‌های جنگی و زیردریایی‌ها را دارد که کلاس‌های مختلف این موشک بین 250 تا بیش از 2000 کیلومتر برد دارند. 
پاسخ
 سپاس شده توسط saeid ، MR.Mojtaba ، mr.destiny
آگهی
#2
هع...
کل جهان دنبال پیدا کردن تکنولوژی سلاح های ایرانن..
دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
✘ JOKER ✘
5 سلاح پیشرفته ای که ایران به دنبال خرید از روسیه است 1



پاسخ
 سپاس شده توسط saeid
#3
ایران که ابر قدرته
پاسخ


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.

موضوعات مرتبط با این موضوع...
  تعداد تانک های ایران چقدر است؟ بهترین تانک ایران کدام است؟
  -جنگنده‌های اتحاد شوروی و روسیه دهه ۱۹۹۰-
  -ماجرای سرنگونی سوخوی ۲۴ روسیه توسط ترکیه (۲۰۱۵)-
  این اسلحه تهاجمی و پیشرفته نیروهای نظامی ایران را بشناسید /بُرد «مصاف» چقدر است؟
  امکانات روسیه در فضا، نگرانی برای آمریکا
  نسخه جدید سلاح «مصاف» رونمایی شد
  جنگنده نسل ششم نیروی هوایی آمریکا سلاح جنگ سخت نامیده شد
  روسیه دارای زیردریایی با توان ایجاد سونامی خواهد شد
  تحویل اسلحه های جدید خودکار کالاشنیکوف به وزارت امور داخلی و گارد روسیه
  ادامه ساخت پهپادهای تهاجمی سنگین در روسیه

پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان