امتیاز موضوع:
  • 0 رأی - میانگین امتیازات: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

در ترکیه چی بخوریم ؟

#1
برگزاری جشنواره های متعدد و وجود غذاهای متنوع از جمله دلایل شهرت ترکیه محسوب می شود. در بازارها و مغازه های این کشور، غذاها و مواد غذایی گوناگونی به فروش می رسد. هم چنین رستوران های زیادی در این کشور به عرضه خوشمزه ترین و مطبوع ترین غذاهای سنتی ترکیه می پردازند. در ترکیه رستوران های سنتی و بین المللی زیادی وجود دارد.


در ترکیه چی بخوریم ؟ 1
غذاهای ترکی بسیار خوشمزه بوده و افراد طعم این غذاها را مدت های طولانی از یاد نخواهند برد. اگر تا به حال به ترکیه سفر کرده باشید، به این حقایق در مورد غذاهای ترکی رسیده و انواع این غذاها را در رستوران ها و هتل های این کشور امتحان کرده اید. اگر در تدارک سفر به ترکیه هستید، امتحان کردن غذاها و نوشیدنی های زیر را فراموش نکنید.
اگر قصد سفر به ترکیه را دارید، خوردن غذاهای سنتی این کشور را از دست ندهید. از صبحانه های مرسوم در ترکیه می توان به خوردن نان تازه با پنیر شور و میوه های تازه اشاره کرد. همچنین گاهی اوقات در وعده صبحانه، تخم مرغ هم مصرف می شود تا وعده غذایی بسیار کامل و رسمی را تشکیل دهد. وعده های ناهار و شام نیز در این کشور شامل انواع غذاهای بسیار لذیذ است.
قهوه ترک
شاید به جرات بتوان گفت که قهوه ترک یکی از محبوب ترین و پرطرفدارترین نوشیدنی ها در بین مردم ترکیه محسوب می شود. دانه های قهوه همراه با شکر در آب جوشانده شده و وقتی دانه ها ته نشین شدند، قهوه به صورت داغ سرو می شود.


در ترکیه چی بخوریم ؟ 1


 قهوه ترک از طعم و مزه بسیار مطبوعی برخوردار کرده اند. از نوشیدن آن لذت می برند. درست کردن و سرو این قهوه در بیشتر رستوران ها و هتل های این کشور انجام می شود. هم چنین در دکه ها و غرفه های خیابانی نیز می توان قهوه ترک را پیدا کرد. به ویژه در زمان خستگی، این نوشیدنی معجزه کرده و تمام خستگی فرد را از بین می برد.
دسر ترکیه ای
بورک یکی از معروف ترین میان وعده ها در بین مردم کشور ترکیه است.
بورک به ترکی (Borek) یک میان وعده فوق العاده پرطرفدار در کشور ترکیه است. این پیش غذا متشکل از یک خمیر نان یا شیرینی (معروف به خمیر یوفکا) و مواد مورد علاقه!





در ترکیه چی بخوریم ؟ 1


بسته به زمانی که می خواهید بورک درست کنید، مواد مورد علاقه ای را در این خمیر می پیچانید و در روغن سرخ یا در فر پخت می کنید. مثلا مردم ترکیه عادت دارند که برای صبحانه یا عصرانه در خمیر یوفکا پنیر و سبزیجات و زیتون منطقه اژه (سواحل دریای اژه) بپیچانند یا برای نهار در آن کالباس، گوجه، زیتون، سبزیجات، پنیر، فلفل دلمه ای و... بگذارند.
همچنین گوشت چرخ کرده گوساله، گوشت مرغ، اسفناج، قارچ، تخم مرغ و... از جمله مواد غذایی هستند که برای تهیه بورک از آنها استفاده می شود. بورک غذایی بسیار ساده و مقوی است و بسته به سلیقه و وقت خود می توانید آن را برای مهمانی های شبانه و خودمانی تهیه کنید.
سالاد پیاز ترکیه
این سالاد، سالادی خوشمزه و ایده آل در کنار انواع کباب ها و برنج بوده و در ترکیه خواهان بسیاری دارد. این سالاد اغلب در کنار پلوی مولانا Mevlana Pilvai نوعی پلوی مخلوط ترکیه ای متشکل از برنج، شاه بلوط، گوشت بره، نخود و پیاز و هویج و کشمش و دانه کاج است؛ سرو می شود. با وجودی که من به هیچ عنوان پیاز خام دوست ندارم و مصرف نمی کنم ولی عاشق این سالاد در کنار انواع کباب ها هستم.





در ترکیه چی بخوریم ؟ 1


این سالاد را می توان به عنوان دورچین برخی غذاهای گوشتی (گوشت قرمز و گوشت مرغ) نیز تهیه کرد.
نکته ای که باید مدنظر قرار گیرد این است که چون این سالاد کمی تند است، اغلب همزمان با غذا میل می شود، نه قبل یا بعد از غذا.
غذاهای ترک
ترکیه یکی از کشورهای اسلامی محسوب می شود، در نتیجه آداب و رسوم غذایی مردم این کشور هم با قوانین اسلامی بیشتر مطابقت دارد. نان جزو ثابت یک سفره ترکیه ای است به طوری که اگر غذایی برنجی هم بخورند در کنارش از نان استفاده می کنند.
وعده غذایی ترکیه ای ها مثل خیلی از کشورهای دیگر شامل صبحانه، ناهار و شام می شود. صبحانه ترکیه ای ها که اقتباسی از غربی هاست شامل نان تست همراه با کره، عسل، مربا، پنیرفتا و زیتون است. هم چنین قهوه و چای به عنوان نوشیدنی صبحانه سرو می شود. یکی دیگر از نوشیدنی های محبوب آنها شیر گرم همراه با عسل است.
برخی از خانواده های ترک در این کشور وعده ناهراشان حجیم است و برخی وعده شام. وقتی هوا در ترکیه کمی سرد می شود مردمش گرایش بیشتری به خ خوردن شام دارند و درواقع در این فصل سرد وعده اصلی شان را شام انتخاب می کنند. راستی ترکیه ای ها بیشتر از مارگارین در تهیه ناهار و شام شان استفاده می کنند. آنها علاقه خاصی به خوردن سالاد نیز (به عنوان پیش غذا دارند.
از محبوب ترین غذاهای خوشمزه ترکیه ای که تقریبا به یک غذای بین المللی شهره است. «کوکوی ترکی» نام دارد که در بیشتر میهمانی و مجالس شان هم این غذا در بشقاب های بزرگ در حالی که زیرش یک ورق نان پهن شده همراه با سبزیجات سرو می شود.





در ترکیه چی بخوریم ؟ 1


طرز تهیه کوکوی ترکیه
ابتدا سیب زمینی های را به صورت مربع ریز خرد کرده و در روغن سرخ می کنیم. بعد در طرف گودی پیاز سرخ کرده، سیب زمینی سرخ کرده، سبزی، آویشن و لوبیا پخته شده را همراه با تخم مرغ و نمک، فلفل و زردچوبه خوب مخلوط کرده بعد در تابه روغن ریخته مواد را داخل تابه می ریزیم روی آن پنیر پیتزا ورقه ای قرار می دهیم با حرارت ملایم تا زیر کوکو خوب سرخ شود و پنیر روی آن آب شود. این کوکو نیاز به برگرداندن ندارد.
کباب سنتی اسکندر ترکیه
از محبوب ترین غذاهای خوشمزه ترکیه ای که تقریبا به یک غذای بین المللی شهره است «کباب سنتی اسکندر» نام دارد که در بیشتر میهمانی و مجالس شان هم این غذا در بشقاب های بزرگ در حالی که زیرش یک ورق نان پهن شده همراه با سبزیجات سرو می شود.
کباب سنتی اسکندر یکی از غذاهای ترکیه ای است که بسیار لذیذ است، در زیر طرز پخت آن را برای تان نوشتم که از خوردن آن لذت ببرید.


در ترکیه چی بخوریم ؟ 1


نوع خاصی از کباب است که به صورت دونر کباب ترکی آماده شده به همراه سس و نان پیده (از بربری هم می شود استفاده کرد) در کنار ماست سرو می شود. گوشت (قرمز) مورد استفاده نه باید خیلی چرب و نه عاری از چربی باشد. کبابی است مخصوص که در شهر بورسا (Bursa) در ترکیه تهیه می شود. برای نخستین بار در سال 1867 میلادی توسط اسکندر از شهر آنتاکیا (Antakya) شهری در جنوب ترکیه هم مرز با سوریه به بورسا آورده شد و تا به امروز به صورت غذای مخصوص بورسا طبخ می شود البته در اکثر شهرهای ترکیه می توانید در منوی رستوران ها کباب اسکندر را ببینید اما آنچه در بورسا درست می شود طعمش بسیار متفاوت و لذیذتر است.
شاک شوکا غذای خوشمزه ترکیه ای
از محبوب ترین غذاهای خوشمزه ترکیه ای که تقریبا به یک غذای بین المللی شهره است «شاک شوکا» نام دارد که در بیشتر میهمانی ها و مجالس شان هم این غذا در بشقاب های بزرگ در حالی که زیرش یک ورق نان پهن شده همراه با سبزیجات سرو می شود. شاک شوکا یکی از غذاهای ترکیه ای است که بسیار لذیذ است. 





در ترکیه چی بخوریم ؟ 1


طرز تهیه شاک شوکای ترکی
ابتدا بادمجان ها را به صورت یکی در میان پوست کنده و به شکل مکعب های کوچک خرد کنید، سپس به آنها نمک زده و برای مدتی تا زمان سرخ کردن بگذارید بمانند تا موقع سرخ شدن روغن کمتری جذب کنند، سیب زمینی های پوست کنده شده را هم به صورت مکعب های کوچک یا همان نگینی خرد کرده و داخل روغن سرخ کنید و بعد از آنها بادمجان ها نیز سرخ شوند که بهتر است این کار در روغن زیتون انجام شود.
سبزی های ریزشده را نیز به مدت دو دقیقه در ظرفی  جداگانه تفت داده، نمک، فلفل، زردچوبه را به همراه گوجه فرنگی های رنده شده به آنها اضافه کنید و آنقدر حرارت دهید تا آب گوجه فرنگی ها کاملا کشیده شود و مخلوط به حالت سس درآید، در این مرحله سس حاصله را روی بادمجان و سیب زمینی ها ریخته و پنج دقیقه حرارت دهید، غذای شما حاضر است.
پاسخ
 سپاس شده توسط . . . P oo R ! A . . . ، М Δ ђ ΐ ą
آگهی
#2
به به 
بسیار هم عالی...چقد خوب
پاسخ
#3
مانتی Manti
در ترکیه چی بخوریم ؟ 1

ciy kofte
در ترکیه چی بخوریم ؟ 1

turk kahvaltisi
در ترکیه چی بخوریم ؟ 1

در ترکیه چی بخوریم ؟ 1

mercimek corbasi
در ترکیه چی بخوریم ؟ 1
nothing!
پاسخ


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.


پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان