امتیاز موضوع:
  • 0 رأی - میانگین امتیازات: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

بَـدترین کـابوس برای آمریکا..

#1
بَـدترین کـابوس برای آمریکا.. 1


بدترین کابوس برای آمریکا
[b]اس-300 اوضاع جنگ سوریه را تغییر می دهد

[/b]
در میان نیروی هوایی ایالات متحده تنها جنگنده اف-22 و بمب افکن بی-2 هستند که قادر به انجام عملیات در محدوده سیستم پدافند هوایی اس-300 هستند.

نویسنده: دیو ماجومدار *

براساس گزارش برخی رسانه ها، مسکو سامانه پدافند هوایی قدرتمند اس-300 را در سوریه مستقر کرده است. با این حال گزارش های تایید شده ای از سوی مقامات نظامی در رابطه با این که چه نوع موشک هایی یا چه گونه نیروهایی در منطقه مستقر شده اند، وجود ندارد.



ژنرال ویکتور بوندارف، فرمانده نیروهی هوایی روسیه روز سه شنبه در مصاحبه ای با روزنامه کومسومولسکایا پراودا گفت: «ما در حال بررسی تهدید های ممکن هستیم. ما نه تنها جت های جنگنده، هواپیماهای نظامی، بمب افکن، بالگرد اعزام کرده ایم، بلکه سیستم موشکی هم مستقر کرده ایم.» معلوم نیست اشاره بوندارف به تسلیحات دیگری است یا منظورش همان سامانه دفاع موشکی پانتسیر-اس 1 است که هم اکنون در سوریه مستقر شده است.



اگر ارتش روسیه نسخه ای از پدافند های سری آلماز-آنتی اس-300 را در سوریه مستقر کرده باشد، عملیات هوایی ائتلاف ایالات متحده بسیار پیچیده خواهد شد. براساس کاتالوگ، آلماز-آنتی، هم اکنون دو مدل از این سیستم تسلیحاتی را تولید می کند، اس-300 پی ام یو 2 و اس-300 وی ام که آنتی-2500 هم گفته می شود. هردو مدل می توانند اهدافی را در ارتفاع بیش از 100 هزار پایی و 120 مایلی مورد هدف قرار دهند. این سیستم تسلیحاتی می تواند چندین هدف را با هم مورد حمله قرار دهد.



یکی از خلبانان نیروهای ویژه ایالات متحده اوایل سال جاری به من گفته بود سری اس-300 تهدیدی مرگبار برای اکثریت جنگنده ها و بمب افکن ها است. وی در این رابطه می گوید: «اس-300 کاملاً وضعیت بازی را برای جنگنده هایی همچون اف-15 و اف-16 عوض می کند. با وجود این سیستم هوایی شما هیچ وقت نمی خواهید که به آن نزدیک شوید.»



اگر روس ها اس-300 –یا بدتر- اس-400 که سیستم پدافند استراتژیک زمین به هوا است را در سوریه مستقر کرده باشد، این مسئله به طور جدی سوریه را تبدیل به منطقه ای پرواز ممنوع برای ایالات متحده و متحدینش خواهد کرد. در میان نیروی هوایی ایالات متحده تنها جنگنده اف-22 محصول شرکت لاکهید مارتین و بمب افکن بی-2 محصول شکرت نورثروپ، هستند که قادر به انجام عملیات در محدوده این سیستم پدافند هوایی هستند.



اما حتی این جنگنده ها هم در صورتی که با تعداد کافی ای از ذخایر موشکی اس-300 که به صورت یک شبکه دفاعی یکپارچه قرار داشته باشند، روبه رو شوند، به مشکل برخواهند خورد. تعداد دقیق و محل اس-300 اهمیت زیادی دارد. مشکلی که در این زمینه وجود دارد این است که سیستم اس-300 به صورت سیار است و در یک لحظه می تواند حرکت کند. یکی از مقامات ارشد نیروی هوایی که تجربه بسیار بالایی دارد، اوایل امسال به من گفته بود: «اگر آنها در هر وجب از خاک کشور حضور داشته باشند، جزئیات دیگر مهم نیست و این تبدیل به یک چالش برای شما خواهد شد.»



از لحاظ تئوریک جنگنده اف-35، محصول جدید لاکهید مارتین، براساس گفته های پنتاگون قادر به عملیات علیه نسل جدید سیستم های موشکی زمین به هوای روسیه است. ژنرال هربرت کارلایسل از نیروی هوایی در جریان کنفرانس سال 2015 انجمن نیروی هوایی و فضایی گفت: «این جنگنده عملکرد بسیار خوبی در حریم های هوایی دارد که دیگر هواپیماها نمی توانند به آن نفوذ کنند. این جنگنده می تواند از طریق جنگ الکترونیک دشمنانش را شکست دهد و با استفاده از سنسورهایش از خودش در مقابل موشک های زمین به هوا محافظت کند.»



اف-35 هم اکنون در حال عملیات در نیروهای ارتش ایالات متحده است. اگر روسیه قصد داشته باشد جدیدترین اسباب بازی اش را به مبارزه بفرستد، آیا آمریکا هم نباید چنین اقدامی را انجام دهد؟
پاسخ
 سپاس شده توسط ریحون بنفش ، Son of anarchy ، @پوریا@
آگهی
#2
ممنون که مطالب سیاسی میذارید من به مطالب سیاسی علاقه مندم
منو فقط کسی میفهمه که کسی نمیفهمتش
پاسخ


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.

موضوعات مرتبط با این موضوع...
  سگی ایرانی سوژه جدید در آمریکا شد (+عکس)
Earth آمریکا از اعمال تحریم‌های جدید علیه صادرات نفت ایران خبر داد
Subarrow سیاست آمریکا نسبت به ایران به ویژه فعالیت های آن در منطقه چیست
Subarrow فرمانده نیروهای مرکزی آمریکا: در آینده‌ای نزدیک عراق را ترک نخواهیم کرد
  استایل و جواهرات کامالا هریس در مراسم تحلیف جو بایدن رئیس جمهور جدید آمریکا
  روزنده: مردم مخالف مذاکره با آمریکا هستند/آراء خاکستری، نگاه جناحی ندارند
  نتیجه انتخابات ۲۰۲۰ آمریکا(زنده)
  پیش فرض انتخابات 2020 آمریکا و تاثیر آن بر قیمت ارز، قیمت طلا و سکه و قیمت نقره
Heart ارتش آمریکا نخستین آتشبار "گنبد آهنین" را از رژیم صهیونیستی تحویل گرفت
Heart  تحریم‌های آمریکا مقابله با کرونا را دشوار کرده است

پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان