امتیاز موضوع:
  • 0 رأی - میانگین امتیازات: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

تلگرام معضلی بزرگتر از بیکاری و اعتیاد !

#1
تلگرام معضلی بزرگتر از بیکاری و اعتیاد ! 1

 تمامی صحبت ها، بر سر درگاهی است که دریچه ای را به دهکده جهانی باز می کند. دریچه ای که بتوان از آن به ارتباطات رسید و اطلاعات به نوعی بین افراد رد و بدل شود. بدین ترتیب است که دانش می چرخد و به دست مان می رسد و می توانیم به دست شان برسانیم.

همانطور که اندیشمندان و صاحب نظران بسیاری اظهار می کنند که با شبکه جهانی، چهار گوشه عالم به یکدیگر مرتبط می شوند که در این میان با دست یافتن به ابزارهای ارتباطی جهان را فتح می کند و از مرزها و دیوارها کاسته خواهد شد. در اینجا دهکده جهانی شکل خواهد گرفت. اما مباحث و اخباری که رد و بدل می شود، بر سر بستن یکی از همین راه های ارتباطی است. نرم افزاری که امروزه دغدغه بسیاری از مسئولان کشوری شده است تا جایی که جلساتی را تشکیل می دهند و تصمیماتی را اتخاذ می کنند و ...

«تلگرام» امروزه می رود که به صدر اخبار رسانه ای تبدیل شود. وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات یکی از کسانی است که می تواند نقش موثری در انتقال اخبار فیلتر یا عدم فیلتر تلگرام داشته باشد. محمود واعظی می گوید: دولت با فعالیت شبکه های اجتماعی در حیطه قانون مخالفتی ندارد. هرگونه شبکه اجتماعی در صورتی که به بنیان خانواده آسیب نرساند و صفحات غیراخلاقی خود را بسته نگه دارد فعالیتش از نظر دولت ممنوع نیست.
 
وی می افزاید: مدیر شبکه اجتماعی تلگرام نیز درباره صحبت هایی که در خصوص فیلترینگ این شبکه اجتماعی مطرح کرده بود عذرخواهی و اشتباه خود را تایید کرد. وی ادامه می دهد: هیچگونه اجازه شنوده مکالمات با توجه به سیستم های پیشرفته امنیت ارتباطات در کشور ایران به کشورهای دیگر داده نمی شود. تمامی مباحثی که شاید ذهن خانواده ایرانی را به خود درگیر کند، در همین چند کلمه خلاصه شده است.

واهمه ای از تزلزل ستون خانواده ها
حدود چند ماهی است که دغدغه اصلی بسیاری که واهمه تزلزل ستون های خانواده را دارند، نرم افزاری شده است که می تواند راهی را به سمت و سوی جهانی شدن دهکده ارتباط باز کند. مطلبی که استقبال از این نرم افزار را بیش از پیش کرده است. در این میان هستند اخباری که از آن سر دنیا در کوتاه ترین زمان ممکن به دست مان می رسد و می توانیم بفهمیم که در اطراف مان چه می گذرد.
 
اما ذکر چند نکته در این میان مهم به نظر می رسد. طبق آمار منتشره، حدود 40 درصد خانواده‌های ایرانی در معرض آسیب هستند و 30 درصد به کل آسیب دیده اند. این عوامل می تواند اقتصادی، اجتماعی و حتی فرهنگی باشد. آسیب هایی که غیرقابل جبران خواهد نمود. از بیکاری و فقر و اعتیاد گرفته تا پدیده ای موسوم به کارتن خوابی که کمتر کسی است که با آن مواجه نشده باشد. اما تمامی این مسایل در اثر چه عواملی پدید می آید؟ در کشوری زندگی می کنیم که در زمینه دستیابی به منابع طبیعی و غیرطبیعی و نفت و گاز و غیره و ذالک، غنی به حساب می آییم. منابعی که می تواند در چشم به هم زدنی، تمامی معضلات اجتماعی و اقتصادی را از خانواده های ایرانی بگیرد و از بین ببرد. بیکاری جوانان و افزایش طلاق و اعتیاد و ... تنها نمی تواند ریشه در شبکه های مجازی و دسترسی به نرم افزاری مثل تلگرام داشته باشد. اشکال کار کجاست؟

سرخوردگی ها و افسردگی ها
بارها و بارها تکیه بر این نکته مرور شده است که فارغ التحصیلان دانشگاهی وقتی خود را در همهمه و هیاهوی بازار نابسمان کار می بینند، دچار سرخوردگی و افسردگی می شوند و همین امر، باعث افزایش خودکشی ها و اعتیاد و دیگر آسیب های اجتماعی خواهد شد. بسیاری از کارشناسان، در بسیاری از مصاحبه ها و گزارش ها و سمینارها، در ظاهر و قالبی مرتب به بحث در این خصوص پرداخته اند.
 
مباحثی که در حد شعار باقی می ماند و بقیه در حواشی گم می شود. در این نرم افزار، طبق شواهد جوانان و خانواده های ایرانی، گروه های کاریابی بسیاری ایجاد شده است. گروه هایی که می تواند در دل همین ابزار رسانه ای قرار بگیرد. گروهی که شاید تاثیرش بیشتر از نشستن پای صحبت مسئولان و اساتیدی باشد که فقط برای پر کردن زمان سمینارهای رنگ و وارنگ، نطق های از پیش آماده شده را مرور می کنند. اما باز هم نکته ای در این میان به خوبی خودش را می نمایاند. با این تفاسیر، آیا تنها مشکلی که جوان ایرانی را تهدید می کند، رفتن به سمت و سوی بی اخلاقی هاست؟ فروپاشی خانواده ها ناشی از چیست؟ گرایش جوان ایرانی به سمت ماهواره و ... به چه علت است؟

مقام معظم رهبری: ثروت عظیم نیروی انسانی است
مقام معظم رهبری، حضرت آیت الله خامنه ای در دیدار شرکت‌کنندگان در نهمین همایش ملی «نخبگان فردا» که در تاریخ بیست و دوم مهرماه برگزار شد، فرمودند: ما یک حرف تکراری داریم که نمیخواهیم حالا راجع به آن زیاد صحبت بکنیم و آن، ثروت عظیم نیروی انسانی است. ثروت واقعی یک کشور، نیروی انسانی آن کشور است؛ بخصوص اگر جوان و هوشمند باشد. بنده مکرّر در صحبتهای سالهای گذشته بر روی سطح بالای هوشیِ ایرانیان نسبت به متوسّط جهان صحبت میکردم؛ بعضی خیال میکردند این از روی احساس ناسیونالیستی و ملّت‌خواهی و مانند اینها است؛ درحالی‌که این‌جور نبود؛ بنده اطّلاعات آماری داشتم نسبت به این قضیّه و خوشبختانه در این دو سه سال اخیر، آدم می‌شنود از شخصیّت‌های معروف دنیا -حتّی سیاستمدارها و دشمنان ملّت ایران- که به مناسبت‌های مختلف، به ضریب هوشیِ بالای ملّت ایران اعتراف میکنند؛ اَلفَضلُ ما شَهِدَت بِهِ الاَعداء. سطح هوشیِ متوسّط کشور ما از متوسّط دنیا بالاتر است؛ خب جوان هم که خیلی داریم بحمدالله؛ این خیلی ثروت عظیمی است، این خیلی داراییِ ارزشمندی است و برای کشور فرصت است.
 
البتّه همه‌ی کشورها و همه‌ی رژیمهای گوناگون عالَم این‌جور نیست که وجود جوانها را فرصت بدانند؛ نه، مثلاً رژیم پهلوی حضور جوانها و تحرّک جوانها را فرصت نمیدانست، تهدید میدانست -این هم از آن حرفهایی است که استدلال کاملاً متّکی به آمار، برای آن ممکن است که حالا مجالش اینجا نیست- آنها دلشان میخواست جوانها حضور نداشته باشند؛ نه حضور علمی، نه حضور سیاسی، نه حضور اجتماعی، و خیلی چیزها ترویج میشد برای اینکه این حضور را تضعیف کنند. جوان را واقعاً تهدید میدانستند.
 
هر چه هم میتوانستند، خارج میفرستادند تا آنهایی که نخبه هستند، آنهایی که سرشان به تنشان می‌ارزد به نظر آنها، بروند و اینجا نباشند. در جمهوری اسلامی این‌جور نیست؛ جمهوری اسلامی متّکی به خود است، درون‌زا است، قدرت خود را در درون خود و در معنویّات خود و در موجودی خود میداند، لذا بزرگ‌ترین ثروت جمهوری اسلامی، در واقع نیروی انسانی او است؛ یعنی همین جوانهای هوشمند، متعهّد، علاقه‌مند، درس‌خوان و آینده‌دار. خب، این جزو مسلّمات ما است.


چند سئوال...

تمامی این بیانات از بالاترین و والاترین مقام کشور حکایت از دانش و بینش جوان ایرانی دارد. حسن ختامی است بر تمامی مباحثی که به ناآگاهی جوان ایرانی اشاره دارد. نکاتی که باید در صدر حل مشکلات قرار بگیرد. مهر فیلتری که می تواند بر تمامی تصاویر ناخوشایند جامعه بزند. در اینجا سئوالی که می تواند ذهن هر مخاطبی را به خود مشغول کند این است که آیا به راحتی می توان آسیب های اجتماعی موجود در جامعه را فیلتر کرد؟ چهره ای از قبیل کارتون خواب ها، معتادانی که در میان اتوبان ها گاهی مسیرشان را گم می کنند و به بیراهه می روند؟ آیا فیلتر کردن شبکه های اجتماعی، می تواند راهکار مناسبی برای پوشاندن کژی ها باشد؟
پاسخ
آگهی
#2
مشخصه  تلگرام فیلتر شه یکی دیگه مثل ویچت به وایبر و وایبر به تلگرام به نظرم فیلتر فایده نداره فرهنگ سازی مهم که متاسفانه ما ایرانی ها فرهنگمون رو توی این شبکه های اجتماعی و همینجور گلوبال کلش و... نشون دادیم.
به نظرم به خاطر مسایل غیرفرهنگی نیست به خاطر بحث 30یا30 هم نیست به خاطر کمپین ها و اعتراضات و نخریدن خودروی صفر و... با یه سایف.ون یا ها.ت اسپات هم میشه همه چی رد کرد Big Grin
باز با من اشتباه کن
زندگی خود را تباه کن
123123


پاسخ


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.

موضوعات مرتبط با این موضوع...
Heart دولت ۱۵۰۰ میلیارد تومان به صندوق بیمه بیکاری اختصاص داد
  "باغوز" سوریه 1 سال بعد از داعش:خانه های خراب بیکاری و بیماری سالک
Smile اعتیاد زن انگلیسی به سلفی گرفتن
  تلگرام فیلترینگ را دور زد،پاول دوروف:هرگز نمی توانند آزادی مان را بگیرند
  احتمال فیلترینگ تلگرام در روسیه
  خداحافظی با تلگرام تا پایان فروردین
  علت قطعی تلگرام و اینستاگرام یکشنبه 10 دی 96
  فوری؛ وزیر ارتباطات خبر فیلتر دائمی تلگرام را تکذیب کرد
  شیوه جدید هــک شدن تلگرام +عکس
  دکتر وب: یک تروجان اندرویدی کنترل شونده توسط تلگرام از کاربران ایرانی جاسوسی می کند

پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان