امتیاز موضوع:
  • 0 رأی - میانگین امتیازات: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

اوباما بمبگذاری در هواپیمای حادثه‌دیده روسیه را محتمل دانست

#1
اوباما بمبگذاری در هواپیمای حادثه‌دیده روسیه را محتمل دانست 1

رئیس‌جمهور آمریکا گفته است که احتمال اینکه هواپیمای روسیه به دلیل بمبگذاری ساقط شده باشد، وجود دارد و این احتمال جدی است.

باراک اوباما رئیس‌جمهور آمریکا می‌گوید احتمال دارد که یک بمب عامل سقوط هواپیمای مسافربری خطوط هوایی روسیه در صحرای سینا باشد.

روز شنبه یک فروند هواپیمای ایرباس 321 با بیش از 220 سرنشین تنها دقایقی پس از بلند شدن از فرودگاه شرم الشیخ مصر به دلیل نامعلوم سقوط کرد.

کارشناسان هوانوردی روس می‌گویند این هواپیما در حال پرواز چند تکه شده است. یک مقام اطلاعاتی آمریکایی هم پیش از این گفته است که ماهواره‌های این کشور نور و حرارتی شبیه به انفجار را در همان مکان و زمانی که این هواپیما حادثه دیده، ثبت کرده‌اند.

به نوشته روزنامه نیویورک تایمز، اوباما که با یک کانال رادیویی مصاحبه می‌ کرد، در مورد دلیل سقوط این هواپیما گفت: «فکر نمی‌کنم که الان علتش را بدانیم. هر وقت که هواپیمایی سقوط می‌کند، شما با یک تراژدی روبرو هستید و باید اطمینان یابید که در این مورد تحقیق می‌شود. فکر می‌کنم که این احتمال وجود دارد که بمبی داخل هواپیما بوده باشد. ما این گزینه را جدی می‌گیریم.»

وی افزود: «پیش از آنکه بخواهیم هرگونه نظر قطعی بدهیم، می‌خواهیم اول کارشناسان و جامعه اطلاعاتی خودمان دقیقا در مورد آنچه رخ داده به جمع‌بندی برسند.»

هرچند در جریان تحقیقات در مورد این حادثه کارشناسان آمریکایی حضور ندارند، اما واشنگتن می‌گوید که تیم تحقیقات این کشور با کارشناسان مصری و روس که در این مورد تحقیق می‌کنند، «در تماس» است.

پس از حادثه روز شنبه گروه تروریستی داعش مسئولیت آن را بر عهده گرفته و مدعی شد که با یک دوش پرتاب هواپیما را هدف قرار داده است. ادعایی که به دلیل ارتفاع بالای پرواز هواپیما و نبود ردی از شلیک موشک در ماهواره‌های آمریکا به سرعت از سوی اغلب کارشناسان و مقامات کشورها رد شد.

با این حال با توجه بقایای هواپیما که برخی می‌گویند آثاری از «فشار از داخل» روی آن وجود دارد،‌ احتمال بمبگذاری در هواپیما محتمل به نظر می‌رسد.

پیش از این دیوید کامرون نخست وزیر انگلستان هم که کشورش سالانه صدها هزار توریست به منطقه شرم الشیخ می‌فرستد،‌ گفته بود که «به احتمال زیاد» یک دستگاه انفجاری عامل حادثه بوده است.

لندن از روز گذشته در حال بازگرداندن اتباع خود از شرم الشیخ است. چندین شرکت هواپیمایی انگلیسی هم اعلام کرده‌اند که تا مشخص شدن نتایج تحقیقات پروزهایشان به شرم الشیخ را متوقف می‌کنند.

عبدالفتاح السیسی رئیس‌جمهور مصر که بخش اعظم درآمد دولتش از توریسم است، این واکنش لندن را «عجولانه» خوانده و گفته است که تمام تدابیر امنیتی لازم در فرودگاه‌های مصر رعایت می‌شود.
 
پاسخ
آگهی
#2
اونجا که عربستان دو هزار نفر و کشت ساکت بودند حالا که روسیه دویست نفر مرد جدی می گیرند




پاسخ


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.

موضوعات مرتبط با این موضوع...
  گزارش حادثه درگیری و فوت کارگر تفکیک زباله
  تا حالا عقرب پرنده دیده اید؟+تصاویر
Subarrow بلغارستان روسیه را متهم اصلی انفجار و ترور معرفی کرد
Subarrow پارلمان اروپا با تصویب قطعنامه‌ای خواستار اخراج روسیه از سوئیفت شد
Heart روسیه بازگشت تحریم ها علیه ایران در شورای امنیت را منتفی دانست
  نظر روسیه درباره خروج ایران از «ان پی تی»
Heart طرح سناتورها برای جلوگیری از «دخالت ایران، روسیه و چین» در انتخابات آمریکا
Heart اسپوتنیک روسیه: بایدن می‌تواند در ۶ ایالت کلیدی ترامپ را شکست دهد
Heart من به خاطر بایدن و اوباما اینجا هستم
  عادی انگاشتن مردم؛ وقوع بحرانی محتمل در مازندران!

پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان