امتیاز موضوع:
  • 1 رأی - میانگین امتیازات: 5
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

Far Cry Primal و انتظارات ما

#1
Far Cry Primal و انتظارات ما 1

"Far Cry Primal و انتظارات ما"

به قلم Christopher Livingston از سایت PC Gamer

آن چه ما از Far Cry Primal انتظار داریم
عنوان Far Cry Primal آخرین عنوان از سری Far Cry است که برای عرضه در اسفند امسال لیست شده است. از اطلاعات و تریلر منتشر شده از بازی می توان متوجه شد که این عنوان تفاوت زیادی با Far Cry 4 دارد و نمی توان آن را Far Cry 4.5 نامید. عدم وجود هیچگونه اسلحه و وسیله نقلیه؟ این حرکت کوچ بزرگی برای این سری بازی است چرا که گیم پلی نسخه های قبلی در حال تبدیل شدن به یک فرمول بودند.  ما شیفته این بازی شده ایم و به همین دلیل لیستی از چیز هایی که امید داریم و دوست داریم در Far Cry Pimal مشاهده کنیم را برای شما آماده کرده ایم که شما را به خواندن آن دعوت می کنیم.
سیستم شکار واقع گرایانه
بیایید رو راست باشیم. سیستم شکار در دو نسخه قبلی سری Far Cry در رفتن به مکانی مشخص در نقشه، استفاده از سرنگ و یا شربتی خاص برای نشان دادن محل دقیق حیوانات،  شکار حیوان و استفاده از پوست آن برای آپگرید وسایل و یا فروش و به دست آوردن پول خلاصه می شد. من امیدوارم که شکار کردن در Primal چیزی فراتر از دنبال کردن حیوانات و آیکون ها در نمایشگر باشد و به معنای واقعی ما دست به شکار بزنیم.
شکار کردن ترکیبی از صبر و کار های کارآگاهانه است. دنبال کردن نشانه های طعمه، جمع آوری دقیق مدارک و سرنخ ها در موردِ اندازه و مسیر حرکت شکار و اینکه طعمه مشغول به انجام چه کاری بوده است و جستجوی بیشتر برای نشانه های بیشتر. من می دانم که این سیستم شکار حوصله سربر و ناچیز به نظر می آید ولی مطمئنا شکار حیوانی به این روش تجربه یِ بسیار جالبی خواهد بود و سبب ایجاد حسی پاداش گونه در بازیکن می شود. به علاوه اینکه فراموش نکنید داریم درباره یک نسخه از بازی های Far Cry صحبت می کنیم. احتمالا در هنگام شکار، جغد های بزرگ، مار های سمی و مارمولک های عصبانی هر چند دقیقه با حمله به شما از زیر بوته ها به لذت شکار در بازی بیافزایند و آن را از یکنواختی خارج کنند.
Far Cry Primal و انتظارات ما 1

رفتار های واقع گرایانه ترِ حیوانات
حیوانات در Far Cry 3 & 4 بسیار جالب و مفرح بودند مخصوصا زمانی که دشمنان شما را له و نابود می کردند که البته لذت مبارزه با دشمنان از شما سلب می شد.  حیوانات در Far Cry همیشه بدون هیچ دلیلی عصبانی هستند. امیدواریم که در این نسخه رفتار واقعی تری از حیوانات مشاهده کنیم چرا که در حیات وحش حتی شرور ترین و وحشی ترین حیوانات مانند آنچه در سری Far Cry وجود دارد، عمل نمی کنند و بدون هیچ دلیلی به شما حمله نمی کنند.
چیزی که من همیشه از آن در سری Stalker تقدیر می کنم، وجود سگ های درخشان در آن است. آن ها به صورت عالی و کاملی غیر قابل پیشبینی و برهم زننده اوضاع بودند. بعضی اوقات فرار می کردند، بعضی اوقات به شما حمله می کردند، گاهی اوقات نیز قبل از حمله به دور خود می چرخیدند و پارس می کردند و یا فقط به دور یک درخت می چرخیدند. شما هیچ وقت نمی دانستید آن ها می خواهند چه کار کنند همان طور که در دنیای واقعی نیز نمی دانید. من دوست دارم که مقداری از این غیر قابل پیش بینی بودن را در Primal مشاهده کنم.
Far Cry Primal و انتظارات ما 1

استفاده از نقشه واقعی در بازی
با وجود همه ایرادات و مشکلاتی که به Far Cry 2 وارد بود ( که بسیاری از آن ها صحیح بودند ) سخت است که از نقشه بازی ایراد گرفت. عملکرد آن مانند یک جسم واقعی بود. اگر شما می خواستید از آن استفاده کنید، آن را در دستانتان می گرفتید و به آن نگاه می کردید. ( که در هنگام رانندگی منجر به بروز حوادث ناگوار و گاها خنده داری می شد) در Far Cry 2 تلاش شده بود که شما در جریان بازی بمانید و هیچگاه از تجربه و حس اول شخصِ بازی دور نشوید.
من احتمال می دهم که در Primal نیز نقشه وجود داشته باشد برای مثال نقاشی انسان های اولیه بر روی دیوارهای غارها که علاوه بر گسترده و به هم ریخته بودن، معما گونه نیز خواهد بود. البته من دوست دارم که چیزی ساده تر مشاهده کنم. چیزی که کارکتر بازی آن را در دست خود بگیرد و و به آن نگاه کند. درست مانند کاری که غار نشینان واقعی انجام دادند، زمانی که دنبال 221 کیفی که حاوی الماس بود، می گشتند.
Far Cry Primal و انتظارات ما 1

عدم وجود هیچ گونه برجی در بازی
باید در نظر گرفت که در Primal تکتولوژی در پایین ترین سطح خود قرار دارد ولی من باز هم فکر می کنم که Ubisoft چیزی بلند برای بالا رفتن در بازیِ خود قرار می دهد. وجود معبد هایی پوشیده شده از پر، ستون های ساخته شده از سنگ، داربست های چوبی و یا استخوان های فیل که بر روی درختی بزرگ قرار گرفته اند و بعد شما را مجبور به بالا رفتن از آن ها می کند. منظور من برج های دیگر بازی ها نیست. برج های موجود در بازی های Assassin’s Creed، Watch Dogs، Far Cry 3 و Far Cry 4 همگی تجربه خوبی را ارائه می دادند. من فکر می کنم زمان اینکه برای باز شدن مکان های جدید تقلا کنیم و از برج ها بالا برویم تمام شده است. یه نظر می رسد که این نوع استفاده از برج ها تبدیل به یک قرار داد در بازی های Ubisoft شده است.
ما تنها می توانیم چیز هایی که قابل اکتشاف هستند را کشف کنیم!! اگر شما دنیای زیبایی بسازید، گیمر ها دوست دارند که در آن به جستجو و اکتشاف بپردازند حتی اگر انواع جایزه را در بازی و نقشه آن قرار ندهید. اگر بخواهیم می توانیم بازی را به صورت قدیمی و با بالا رفتن از مکان های بلند و نگاه کردن به پایین نیز اکتشاف کنیم.
Far Cry Primal و انتظارات ما 1

بدون اسلحه یعنی بدون اسلحه
چیزی که از آن مطمئن هستیم این است که در بازی هیچ گونه سلاح گرمی وجود ندارد. البته احتمال دارد که Ubisoft یک دست بند مینیاتوریِ تیر انداز در بازی قرار دهد و ادعا کند که یک سلاح گرم نیست. تیر و کمان من را هیجان زده نمی کند ولی اگر به زمان عصر حجر بازگردیم، باز کمی بهتر است.
من تماما انتظار وجود مواد منفجره در بازی را دارم. استفاده از برگ ها برای بسته بندیِ مواد محترقه و مشتعل کردن آن با استفاده از مشعل و سپس پرتاب آن به سمت بقیه افراد. من با مواد منفجره مشکلی ندارم چرا که سری بازی های Far Cry رابطه بسیار خوبی با آتش دارد و پرتاب کردن مواد محترقه و منفجر کردن افراد لذت بسیاری دارد. ولی امیدوارم که نتوان لوله های چوبی را برداشت و با مشتعل کردن آن ها و استفاده از سنگ ریزه چیزی مانند شاتگان به وجود آورد و صورت افراد را به وسیله آن منفجر کرد.
Far Cry Primal و انتظارات ما 1

چیزی که اهمیت دارد مبارزه تن به تن است
با تمام شدن هر بازیِ Far Cry من تبدیل به یک ماشین کشتار می شوم. رفتن از هر قربانی به قربانیِ دیگر؛ فرو کردن تیغه کارد با سرعت به بدن افراد مانند پر کردن ماشین ظرفشویی بعد از اتمام یک مهمانی طولانی است. مکانیزم ها و انیمیشن های خاصِ کشتن افراد بسیار لذت بخش هستند ولی به اکثر آن ها تنها با بدست آورن XP بیشتر می توان دسترسی داشت و با فشردن تنها یک دکمه در کسری از ثانیه می توان از آن انیمیشن های خاص لذت برد. دیدن یک سیستم مبارزه تن به تن عالی بسیار خوب به نظر می رسد. سیستمی که دارای گارد گرفتن، جا خالی دادن و فریب کاری باشد و برای کشتن افراد چیزی بیشتر از کلیک کردن موس تا زمان کشتن دشمن لازم باشد.
من دوست دارم زمانی که با یک دشمن مواجه می شوم دور او بچرخم، حرکت کنم، حمله و عقب نشینی کنم و گاهی او را بترسانم و به جای صد ها دشمن ساده و احمق، 3 یا 4 نفر به من حمله کنند ولی در عوض چالش برانگیز باشند. بوجود آوردن سیستم مبارزه تن به تن واقعی که بتوان آن را یاد گرفت و در آن به تسلط رسید به من بیشتر از اینکه با به دست آوردن XP کافی باعث حمله ببر به دشمن شوم، حس یک انسان غارنشین بد و سنگدل واقعی را می دهد.
Far Cry Primal و انتظارات ما 1

ترکیب کردن ؟
مطمئنا در بازی ترکیب کردن و ارتقا دادن سلاح ها، تجهیزات و مهمات و هرچیزی که یا گیاهان و حیوانات سروکار داشته باشد، وجود دارد. کِرفت و ترکیب کردن در چند نسخه آخر بازیِ Far Cry بسیار خوب بود چرا که سریع و بدون زحمت خاصی بود. تنها کلیک بر روی چیزی که مد نظر شماست و آن به شما تعلق می گرفت.
 انتخاب دیگر قرار دادن سیستمی پیچیده تر است که البته به قیمت به تاخیر افتادن هدایت و سوار شدن بر ماموت ها و چیزهای دیگری که شما دوست دارید انجام دهید، تمام خواهد شد. راستش را بخواهید من خودم نمی دانم که دقیقا چه چیزی از سیستم کِرفت و ترکیب کردن بازی می خواهم؛ یا چیزی باشد که نیاز به فکر کردن نداشته باشد و یا از تامل و فکر کردن درباره آن لذت ببرم.  یکی از این دو؛ فقط امیدوارم که آن را پیچیده و یا مسخره طراحی نکنند.
Far Cry Primal و انتظارات ما 1

DLC دایناسور ها
من از اینکه هیچ اثری از دایناسورها در تریلر Primal ندیدم، بسیار خوشحال شدم. نباید فقط به این دلیل که شخصیت بازی با تبر های سنگی و لباس های ساده حرکت می کند، دایناسور در بازی قرار داد. ولی به خاطر DLC مسخره و مضحک Blood Dragon که برای Far Cry 3 عرضه شد و بسته الحاقیِ Attack of the Yeties که مربوط به Far Cry 4 بود، به نظر من جایی برای وجود سیستم سوار شدن بر دایناسور ها به عنوان یک بسته الحاقی در بازی وجود دارد. تا زمانی که سوار شدن به دایناسور ها اجباری نباشد، من با آن مشکلی ندارم. 
Far Cry Primal و انتظارات ما 1


پاسخ
 سپاس شده توسط Tɪɢʜᴛ ، ✘Nina✘ ، *mehrzad* ، ÆҐÆŠĦ ، Aiden Pearce ، Tᴀᴍᴏʀᴀ Pɪᴇʀᴄᴇ
آگهی
#2
فارکرای سه عالی بود چه از نظره داستان چ گیم پلی ولی چارش ظعیف بود حالا ببینیم جدیدش چی میشه
خدافظ:|
پاسخ
 سپاس شده توسط # αпGεʟ


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.


پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان