امتیاز موضوع:
  • 1 رأی - میانگین امتیازات: 5
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

هر آنچه که باید درباره سری جدید Need For Speed بدانید !

#1
هرچه نزدیک تر می شویم انتظار سخت تر می شود . تنها 6 روز دیگر تا انتشار نسخه ای جدید از با سابقه ترین عنوان ریسینگ تاریخ باقی مانده است . امروزه کمتر کسی را می توانید پیدا کنید که آوازه Need For Speed به گوشش نخورده باشد . مخصوصا با عادت خاص الکترونیک آرتز مبنی بر عرضه حداقل یک نسخه جدید  NFS در سال !  در مقاله پیش رو هر انچه که میتواند تجربه شما از نسخه جدید این فرانچایز را جنون امیز تر کند ذکر شده . همراه باشید...  

هر آنچه که باید درباره سری جدید  Need For Speed بدانید ! 1

نگاهی مجمل بر تاریخچه ای مفصل

سر آغاز سری NFS را میتوان در دو دهه قبل پیدا کرد . سال 1994 , با عرضه عنوان The Need For Speed تبدیل به یکی از سالهای مهم تاریخ بازیهای رایانه ای شد. عنوانی که توسط EA CANADA برای پلتفورم 3DO آماده شده بود و تنها از 8 خودرو مختلف و 5 زمین مسابقه بهرمند بود . پس از موفقیت TNFS بر روی پلتفورمهای مختلف ,در سال 1997 نسخه دوم تنها بر روی پلتفورمهای Playstation و Windows منتشر شد و پس از این اتفاق تقریبا هر ساله ما شاهد عرضه حد اقل یک نسخه جدید از سری بازیهای Need For Speed بوده ایم . عناوینی مانند Hot Pursuit , Porsche Unleashed , Underground , Most Wanted , Pro Street , Nitro و...

به عبارت دیگر میتوان گفت EA قدیمی ترین طرفدار عرضه سالیانه بازیها بود . در میان 23 عنوانی که در 21 سال گذشته نام Need For Speed را یدک میکشیدند چندین اسم برای گیمرها برجسته تر از دیگر اسامیست . Hot Pursuit و پلیس بازیهای دیوانه وارش , Underground و شخصی سازی بی همتایش و Most Wanted و داستان جذابش...

هر آنچه که باید درباره سری جدید  Need For Speed بدانید ! 1

میتوان این 3 بازی را پر طرفدارترین و بهترین نسخه های سری NFS معرفی کرد . ریسینگ هایی که هر کدام یک ویژگی منحصر به فرد و بی نظیر را به سبک خود معرفی کردند و به عنوان سلاطین ریسینگهای آرکید شناخته میشوند . اما چه میشَود اگر تمامه ویژگی های برتر این سری بیرون کشیده شوند و با جمع آوری آنها در یک نسخه واحد طرفداران سرعت را به مرز جنون رساند ؟! مسلما اتفاق بزرگیست!

پس از سالها انتظار برای ساخته شدن یک NFS بی نقص سر انجام EA و Ghost Games در 21 نوامبر 2015 طرفداران را به آرزویشان رساندند . نسخه ای جدید تحت نام Need For Speed معرفی شد . نه پسوندی و نه پیشوندی ... تنها و تنها Need For Speed. به نقل از سازندگان نسخه جدید یک Reboot ( بازآفرینی ) برای این سری خواهد بود که متشکل از تمام نکات مثبت نسخه های گذشته این سری است . درست است , EA پس از سالها ناشنوایی سر انجام فریاد طرفدارانش را شنید !

هر آنچه که باید درباره سری جدید  Need For Speed بدانید ! 1

To night we ride

Need For Speed تمام خواسته هایی که طرفداران این سری داشتند را مد نظر قرار داده است . خواسته هایی مانند مقدور ساختن امکان شخصی سازی اتوموبیل  ها , خلق یک جهان به یاد ماندنی و در صدر همه آنها معین ساختن یک خط داستانی قابل قبول به سبک UnderCover و Most Wanted ... همچنان اطلاعاتی درباره شخصیتی که ما کنترلش را برعهده خواهیم گرفت به بیرون درز نکرده . اما درباره جو کلی داستان حرفهایی زده شده . به گفته GG داستان این عنوان حول 5 شخصیت مهم در چرخش است که هر کدامشان وظایفی را بر عهده شما قرار داده اند .  این پنج شخصیت مهم عبارت اند از :

1- مَگنس واکر ملقب به پادشاه سرعت . هرچیز سریعی مستقیما با او در ارتباط است . 

2- کِن لاک ملقب به استاد سبک و استایل . هر چه شما نمایشی تر برانید , هرچه تیک آفهایتان طولانی تر باشد و هرچه دریفتهایتان کشیده تر شود ,بیشتر مورد توجه او هستید.

3- موروشی سان ملقب به شورشی , او طرفدار سر سخت قانون شکنیست , پلیس هارا شکنجه کنید تا اون تبدیل به دوست شما شود.

4- ریسکی دویل . دوستانتان را گرد هم بیاورید و به صورت گروهی جادهارا تحت سلطه بگیرید . اولین نفری که با شما تماس میگیرد اوست .

5-ناکائی سان ملقب به پدرخوانده شخصی سازی ! اگر خوش سلیقه باشید حتما به چشمش خواهید امد.

هر چه وظایفی که این 5 نفر برایتان مشخص کرده اند را بهتر انجام دهید رابطیشان با شما قوی تر میشود و در پی آن به شهرت بیشتری دست پیدا خواهید کرد . 

هر آنچه که باید درباره سری جدید  Need For Speed بدانید ! 1

گیم پلی

NFS همانند چندین نسخه گذشته هندلینگ Drift را به کار برده . هندلینگی که کنترل اتوموبیل را بسیار نرم میکند و انجام حرکات نمایشی را بسیار اسان و راحت جلوه میدهد .اما تفاوت بزرگ این نسخه با نسخه های پیشین در هندلینگ ستینگ آن است , به صورتی که شما میتوانید به راحتی هر چه تمام تر پارامترهای موجود در منوی تنظیمات هندلینگ خودرو را تغییر دهید و کنترل آنرا به مقدار فراوانی شخصی سازی کنید . پارامترهایی همانند دیفرانسیل , نیروی عمودی , فشار باد تایرهای عقب و جلو , دامنه کنترل خودرو و... که هر کدامشان میتوانند کنترل ماشین را همانند تنظیمات دریفت نرم و آرکید کنند و یا طبق سلیقه شما آنرا به Grip نزدیک کنند . سبکی که همانندش را در نسخه های قدیمی تر NFS مانند Carbon مشاهده کرده ایم . کنترل طبیعی تر و محکم تر بر خودرو...

همانند گذشته در این نسخه هم چندین روش مختلف برای رقابت با هوش مصنوعی و دوستانتان وجود دارد . مسابقات مختلفی در سطح شهر در جریان است که میتوانید در طی انجام آنها خود را محک بزنید . مسابقاتی همانند Circuit ( چندین دور مسابقه حول یک مسیر بسته ) Sprint ( مسابقه در یک مسیر بلند و چندین کیلومتری ) Drag ( رقابت در یک مسیر چندین و چند متری با بالاترین سرعت ممکن ) Lap Knockout ( چندین دور مسابقه حول یک مسیر بسته که با هر بار اتمام مسیر پایین ترین خودرو در جدول رده بندی از دور خارج میشود ) و چندین مسابقه دیگر که همچنان معرفی نشده اند . با انجام هر کدام از این مسابقات مقداری پول به حساب شما واریز میشود که با استفاده از آنها میتوانید به خرید و شخصی سازی خودرویتان بپردازید . قضیه را آسان نگیرید , در طی انجام هر کدام از این مسابقات علاوه بر اینکه باید از پس رقبای خود بر بیایید , بایستی مراقب پلیسهای سمج نیز باشید . آنها برای سر شما جایزه قرار داده اند ! 

لیست خودروها و امکانات شخصی سازی

به طور کلی در Need for Speed پنجاه خودرو از 20 برند مطرح جهان برای رانندگی وجود دارد که به گفته GG این مقداد در DLC های رایگانی که بعد از انتشار در دسترس قرار میگیرند نیز بیشتر خواهد شد . 50 خودرو موجود در بازی را می توانید در قالب تصاویر مشاهده کنید :

هر آنچه که باید درباره سری جدید  Need For Speed بدانید ! 1

هر آنچه که باید درباره سری جدید  Need For Speed بدانید ! 1

هر آنچه که باید درباره سری جدید  Need For Speed بدانید ! 1

هر آنچه که باید درباره سری جدید  Need For Speed بدانید ! 1

هر کدام از این خودروها امکانات شخصی سازی ظاهری و آپگرید قطعات مکانیکی مختص به خود را دارند .

شما قادر خواهید بود در بخش شخصی سازیهای ظاهری کالیپر چرخها , تایرها , دیسک ترمز , رینگها , ارتفاع و سایز رِیک خودرو , بال عقب , سپرها و گلگیرهای خودرو , چراغهای عقب و جلو , آینه های بغل , شیشه جلو , بادی کیت , هواکش سقف , هواکش موتور و حتی طرح و رنگ پلاک خود را نیز تغییر دهید ! سپس قادر خواهید بود رنگ هر کدام از آنهارا به سلیقه خود تنظیم کرده و اگر تمایل داشتید از چندین و چند برچسب مختلف برای طراحی بدنه خودرویتان استفاده کنید و با ترکیب انها ظاهری بی نظیر را به اتوموبیل مورد علاقتان بدهید...

در بخش شخصی سازی مکانیکی نیز دست شما بسیار باز است . شما میتوانید سیستم خنک کننده موتور , فیلتر هوا , منیفولد و گازگاه خودرو  , دیفرانسیل ,سیستم نیتروژن ,سیستم سوخت رسانی و چندین و چند قطعه دیگر را تغییر دهید تا بر عملکرد کلی خودرویتان تاثیر مثبت بگذارند و شانس شمارا در رقابتهای مختلف نیز بالا ببرند . احتمالا همانطور که متوجه شده اید سیستم شخصی سازی خودروها بسیار بسیار گسترده شده است. 

هر آنچه که باید درباره سری جدید  Need For Speed بدانید ! 1

Ventura Bay

ونچرا بِی نام شهریست که NFS در ان جریان دارد . به نقل از سازندگان وسعت این شهر 2 برابر جهان NFS:Rivals میباشد و دارای 6 منطقه مختلف با مشخصات خاص به خود میباشد.

1- Franklin Terrace که متشکل از جادهای پهن و خیابان های عریض است و محل اتصال مناطق گوناگون به یک دیگر است.

2- El Rey که منطقه خارج شهری به شمار می اید و متشکل از جادهای باریک و پر پیچ و خم مناسب دریفت های تکی و گروهی است .

3- Royal Park که منطقه مسکونی و تجاری شهر میباشد , متشکل از منازل و اپارتمانهای مختلف و فروشگاه های کوچک و بزرگ

4- South Port نام دیگر منطقه ونچرا بی میباشد . منطقه ای صنعت سر تا سر متشکل از جادهای بازیک و بنادر و کارخانه های مختلف

5- Crescent Mountains که جزء مناطق شمالی شهر به شمار میرود .

و در اخر Burnwood که گاراژ شما در آن قرار داد و مرکز شهر به شمار میرود .

هر آنچه که باید درباره سری جدید  Need For Speed بدانید ! 1

سخن آخر

تا به الان  Need For Speed دقیقا همان چیزی بوده که طرفداران سالیان سال منتظرش بوده اند . گرچه همچنان تا زمان عرضه بازی نمیتوان نظر قطعی داد اما میتوان مطمئن بود که این عنوان در لبه تیغی قرار دارد که در سمتی از آن اوج موفقیت از هر لحاظ ممکن واقع شده و در طرف دیگر پرتگاه عمیق و تاریکی قرار دارد که می تواند این نسخه را همچون عناوین دیگر مانند The Run به عمق خود بکشاند . برای فهمیدن سرنوشت این نسخه تنها میتوانیم تا تاریخ 12 آبان صبر کرده و نتیجه زحمت 2 سال Ghost Games را مشاهده کنیم .

نویسنده : امیر اسلامی 
هر آنچه که باید درباره سری جدید  Need For Speed بدانید ! 1


پاسخ
 سپاس شده توسط Tᴀᴍᴏʀᴀ Pɪᴇʀᴄᴇ ، Δ.н.ο.υ.я.Δ ، ✘Nina✘ ، ÆҐÆŠĦ ، L²evi ، Tɪɢʜᴛ ، omidkaqaz ، Son of anarchy ، Hosein258 ، Jack Daniel'ѕ
آگهی
#2
واو 
Need For Speed  سری 1 فوق  العادس(همونی که یه لیست 15 نفره داره که شکست بده ؛ فک کنم سری 1 هست)
بقیشو بازی نکردم (زیاد جالب نبودن)


کسایی که بازیش نکردن حتما امتحان کنن .از کل بازی های ماشین سواری قشنگ تره
?Isn't it lovely, all alone
...Heart made of glass, my mind of stone
پاسخ
 سپاس شده توسط # αпGεʟ ، Jack Daniel'ѕ
#3
عنوان هارو درست بنویس
جوری نوشتی انگار قراره تاریخچه بازی رو بگی ولی فقط نکته هایی رو درباره نید فور اسپید جدید گفتی 
هر آنچه که باید درباره سری جدید  Need For Speed بدانید ! 1
منـ دیگـر به گذشتهـ نگاهـ نمی‌کنمـ. پشیمانـ نیستمـ. منـ بهـ آیندهـ نگاهـ می‌کنمـ. همهـ چیز بهـ یکدیگر متصـلـ هستند و منـ از آنـ برایـ افشاگریـ استفادهـ میـ کنم، برایـ محافظتـ و اگر لازمـ شد ... برایـ مجازاتـ.

(Aiden Pearce)
پاسخ
 سپاس شده توسط Jack Daniel'ѕ
#4
فقط اولین سری رو بازی کردم که به نظرم قشنگ ترین بود
پاسخ


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.

موضوعات مرتبط با این موضوع...
  ده حقیقت جالب درباره باره کاراکتر ایتن وینترز
  قابلیت بازی میان‌پلتفرمی به Need for Speed Heat اضافه خواهد شد
  سازنده‌ی Call of Duty: Warzone درباره‌ی آینده‌ی این بازی صحبت می‌کند
  اطلاعاتی درباره‌ی به‌روزرسانی جدید بازی Counter Strike: Global Offensive منتشر شد
  اطلاعاتی درباره بازی watch dogs 2
  حجم نسخه بتایِ بازی Need for Speed نزدیک به 19 گیگابایت است
  رزولوشن و فریم ریت Need For Speed برای کنسول های نسل هشت متعاقبا اعلام می شود
  آیا باید منتظر عنوانی جدید از سازندگان Batman: Arkham Origins باشیم؟
  عنوان Need for Speed بر روی PS4 حدود ۳۶ گیگابایت حجم خواهد داشت
  عنوان Need for Speed بر روی PS4 حدود ۳۶ گیگابایت حجم خواهد داشت

پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان