امتیاز موضوع:
  • 0 رأی - میانگین امتیازات: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

چگونگی عقب نشینی آمریکا در مقابل ایران در ماجرای سوریه

#1
چگونگی عقب نشینی آمریکا در مقابل ایران در ماجرای سوریه 1

دولت آمریکا روز سه شنبه اعلام کرد ایران از پیوستن به مذاکرات بر سر آینده سوریه و قرار گرفتن در کنار قدرت های بین المللی استقبال می کند.

روزنامه صهیونیستی جروزالم پست نوشت، آمریکا موضع خود را در برابر ایران بر سر سوریه به طور کامل تغییر داده است.

 بر اساس گزارش این روزنامه صهونیستی، دولت آمریکا روز سه شنبه اعلام کرد ایران از پیوستن به مذاکرات بر سر آینده سوریه و قرار گرفتن در کنار قدرت های بین المللی استقبال می کند.

جروز آلم پست اضافه کرد: این موضع جدید آمریکا تغییری کامل در مقایسه با موضع قبلی واشنگتن در قبال ایران محسوب می شود، زیرا وزارت امور خارجه آمریکا پیشتر هر گونه نقش ایران را در مذاکرات بر سر سوریه را رد می کرد. واشنگتن اعلام کرده بود تا مادامی که ایران به حمایت از بشار اسد رئیس جمهور سوریه ادامه می دهد و همچنین از پذیرش پیشرفت در دورهای قبلی مذاکرات در سال های دو هزار و سیزده و دو هزار و چهارده در ژنو خودداری می کند، نمی توان این کشور را در مذاکرات بر سر آینده سوریه دخالت داد.

مذاکرات ژنو سبب صدور بیانیه ای شد که به مثابه مسیری ابتدایی برای برون رفت از درگیری های چهار ساله خونین در سوریه است. بر اساس این بیانیه: این روند شامل انتقال سیاسی و در نهایت حرکت به سوی تشکیل دولت وحدت ملی در سوریه می شود. آمریکا و هم پیمانان اروپایی اش همچنان بر این باورند که اسد باید به صورت یکجانبه قدرت را ترک کند تا جنگ در این کشور پایان یابد.

کاخ سفید به مدت چهار سال ایران و روسیه -که هر دو از هم پیمانان ثابت قدم بشار اسد هستند- را موانعی بر سر راه پایان دادن به درگیری ها در سوریه می دانست. اما باراک اوباما رئیس جمهور آمریکا ماه گذشته در نشست مجمع عمومی سازمان ملل متحد در نیویورک اعلام کرد برای تعامل با ایران و روسیه به منظور تضمین روند پایان دادن به روند درگیری ها در سوریه تمایل دارد.

جان کربی سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا روز سه شنبه تغییر در سیاست آمریکا در این باره را تأیید و اعلام کرد، دعوت «چند جانبه» از ایران با مخالفت آمریکا مواجه نخواهد شد.

مقامات ایرانی در گفتگو ها با رسانه های این کشور اعلام کردند تهران هنوز دعوت نامه رسمی برای حضور در این مذاکرات را دریافت نکرده است. و هنوز مشخص نیست آیا مقامات ایرانی این دعوت را خواهند پذیرفت یا خیر. درست چند هفته پیش، آیت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب هر گونه مذاکره بیشتر با آمریکا را پس از دست یابی به توافق هسته ای در ماه ژوئیه رد کرد.

مسکو و تهران، اسد را رئیس جمهور مشروع سوریه می دانند، سوریه ای که تحت رهبری اسد یک سوم از مردم آن بی خانمان و حدود سیصد هزار نفر نیز کشته شده اند.

ایران و روسیه نیروهای زمینی خود را برای کمک به بشار اسد در سوریه مستقر کرده اند. آنها ظاهرا در حال هدف قرار دادن مواضع (گروه تکفیری صهیونیستی) داعش در شرق سوریه هستند اما همچنین مواضع شورشیان سوری تحت حمایت غرب را هدف قرار می دهند، شورشیانی که در تلاش برای سرنگونی رژیم اسد هستند.

در ژانویه سال دو هزار و چهارده، قبل از آغاز دور دوم مذاکرات در ژنو، آمریکا تأکید کرد بان کی مون دبیرکل سازمان ملل متحد نباید از ایران برای حضور در آن مذاکرات دعوت کند، زیرا تهران از تأیید بیانیه ژنو خودداری کرده است. از آن زمان به بعد، هم روسیه و هم ایران تلاش های خود را در این جنگ شدت بخشیده اند.

از سوی دیگر، آمریکا از برنامه آموزش و تجهیز شورشیان میانه رو سوری دست برداشته است. پنتاگون اعلام کرد برای یافتن جنگجویانی که منحصرا تمایل به حضور در میدان نبرد با شورشیان داعش و نه اسد دارند، دچار مشکل شده است. در اقدامی که سبب پیچیده شدن نقش ایران شده است، قدرت های سنی مخالف اسد -شامل عربستان سعودی و دیگر کشورهای عربی حوزه خلیج فارس- از حضور در هر گونه مذاکراتی که یک طرف آن تهران باشد، خودداری کرده اند. آنها همچنین می گویند آنها با هر گونه راه حلی برای درگیری های سوریه مخالفند که به اسد اجازه می دهد بر سر قدرت باقی بماند.

قرار است مذاکرات درباره سوریه آخر همین هفته در وین از سر گرفته شود.
پاسخ
آگهی


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.

موضوعات مرتبط با این موضوع...
  سگی ایرانی سوژه جدید در آمریکا شد (+عکس)
Earth آمریکا از اعمال تحریم‌های جدید علیه صادرات نفت ایران خبر داد
  ماجرای Hک در شاد
Subarrow دعوت پارلمان سوریه از مجلس ایران برای نظارت بر انتخابات ریاست جمهوری این کشور
Subarrow سیاست آمریکا نسبت به ایران به ویژه فعالیت های آن در منطقه چیست
Subarrow فرمانده نیروهای مرکزی آمریکا: در آینده‌ای نزدیک عراق را ترک نخواهیم کرد
  استایل و جواهرات کامالا هریس در مراسم تحلیف جو بایدن رئیس جمهور جدید آمریکا
  روزنده: مردم مخالف مذاکره با آمریکا هستند/آراء خاکستری، نگاه جناحی ندارند
  نتیجه انتخابات ۲۰۲۰ آمریکا(زنده)
  پیش فرض انتخابات 2020 آمریکا و تاثیر آن بر قیمت ارز، قیمت طلا و سکه و قیمت نقره

پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان