امتیاز موضوع:
  • 0 رأی - میانگین امتیازات: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

فیلم آموزشی و تاثیر در آموزش و یادگیری

#1
دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
فیلم آموزشی و تاثیر در آموزش و یادگیری


تحقیقات زیادی در مورد فواید و تأثیرات فیلم‌ آموزشی در یادگیری انجام شده است.
مطالعه‌ای که در دانشگاه تکزاس در سال 1997 انجام شده نشان داد که افراد:
  • 10% چیزهایی که می‌خوانند
  • 20% چیزهایی که می‌شنوند
  • 30% چیزهایی که می‌بینند
  • 50% چیزهایی که می‌بینند و می‌شنوند
  • 70% چیزهایی که می‌گویند
  • 90% چیزهایی که انجام می‌دهند و می‌گویند
را به خاطر می‌سپارند.
 
همچنین ما انسان‌ها، 70% اطلاعات خودمان از محیط اطراف را به صورت تصویری دریافت می‌کنیم و درک و متوجه شدن اطلاعات تصویری برای ما راحت‌تر است. همچنین در صورتی که از چندین کانال حسی استفاده شود، ما بهتر می‌توانیم موارد را یاد گرفته و به خاطر بسپاریم.
در نتیجه در صورتی که در یک موضوع مشترک، امکان استفادة ما از فیلم آموزشی و کتاب فراهم باشد، ما خیلی بهتر می‌توانیم بوسیله فیلم آموزشی که از ترکیب عناصر صوتی و تصویری استفاده کرده و همچنین روش صحیح انجام کارها در آن بصورت دقیق نشان داده شده است، موضوع را یاد گرفته و به آن مسلط شویم.


فیلم آموزشی و تاثیر در آموزش و یادگیری 1


علاوه‌ بر این، یک سخنرانی و ویدئو، بسیار بیشتر باعث تحریک مغز ما می‌شود و این مسئله تأثیر زیادی در یادگیری ما خواهد داشت. به همین دلیل است که به طور مثال بسیاری از کودکان، جزئیات بسیار دقیق بسیاری از فیلم‌هایی که دیده‌اند را به خاطر می‌آورند، ولی در یادگیری و به خاطر سپردن مواردِ موجود در کتاب‌های درسی‌شان با مشکل مواجه می‌شوند.
همچنین، بطور کلی یادگیری بوسیله ویدئو و دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
فیلم آموزشی راحت‌تر است؛ شما صرفاً می‌توانید عقب نشسته و اطلاعات را خیلی راحت دریافت کنید. در حالیکه یادگیری بوسیله مطالعه می‌تواند سخت‌تر و زمان‌برتر باشد و لازم است که بصورت فعالانه برای آن تلاش کنیم. همچنین در مورد ویدئو، می‌توانیم به راحتی در تلفن همراه و تبلت و کامپیوتر خودمان آن‌ها را تماشا کنیم و استفاده از آن‌ها محدود به زمان یا مکان خاصی نمی‌شود.

فیلم آموزشی و تاثیر در آموزش و یادگیری 1



و البته موضوعاتی وجود دارد که تنها می‌توان آن‌ها را به وسیله فیلم‌های آموزشی آموزش داد ویادگیری آنها به وسیله کتاب بسیار سخت و یا تقریباً غیرممکن است. برای نمونه می‌توان به آموزش هنرهای رزمی اشاره کرد. یاد گرفتن حرکات و مهارت‌های پیچیده رزمی به وسیله کتاب، تقریباً غیرممکن است و آموزش به وسیله فیلم آموزشی بهترین روش برای یادگیری این‌گونه موارد می‌باشد.
به خاطر موضوعات فوق، بسیاری از آموزش‌دهندگان و معلمان در سراسر جهان به دنبال این هستند که برای آموزش موارد درسی به دانش‌آموزان خود، بیشتر و بیشتر از فیلم‌های آموزشی استفاده کنند؛ این مسئله باعث افزایش انگیزه در دانش‌آموزان شده و محیط آموزشی را برای آنها به یک محیط دل‌چسب‌تر تبدیل می‌کند.
 
با این حال
این مسئله به موارد زیادی بستگی دارد؛ به طور مثال در صورتی که دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
فیلم آموزشی یکنواخت و با لحن ثابت باشد، تأثیر آن در آموزش و یادگیری کمتر از یک کتاب خواهد بود. بنابراین در صورتی که شما می‌خواهید برای آموزش یا یادگیری یک مطلب از فیلم‌های آموزشی مربوط به آن استفاده کنید، لازم است پیشاپیش مطمئن شوید که آموزش دهنده یک فرد حرفه‌ای بوده و لحن مناسب و جذابی داشته باشد و بتواند در طول دوران یادگیری، شما یا دانش‌آموزان شما را با انگیزه نگه‌دارد. در این صورت است که می‌توانید مطمئن باشید که یک فیلم آموزشی، تأثیر خیلی عمیقی در یادگیری خواهد داشت.
پاسخ
آگهی


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.

موضوعات مرتبط با این موضوع...
  تاثیر لباس سفید بر فشار خون
  مزایای یادگیری موسیقی و ساز برای مغز
Lightbulb دانستنی تاثیر اسم بر سرنوشت!
  تقویت حافظه و یادگیری با موسیقی
  تاثیر جدول مندلیف بر علم امروزی
  ژن‌های نئاندرتالی‌تان می‌تواند بر شکل مغزتان تاثیر بگذارد!
Heart تاثیر عجیب رنگها در زندگی
  نور چرا و چگونه بر خواب تاثیر می گذارد؟
  داستان تنباکو و تاثیر نیکوتین بر بدن انسان
  آیا شرایط جوی می تواند بر بدن تاثیر بگذارد؟

پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان