امتیاز موضوع:
  • 0 رأی - میانگین امتیازات: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

تکذیب کشته شدن نظامیان روس در سوریه/ جلو بودن کلینتون در میان دموکرات‌ها

#1
تکذیب کشته شدن نظامیان روس در سوریه/ جلو بودن کلینتون در میان دموکرات‌ها 1

بازتاب توافق روسیه و آمریکا درباره عملیات هوایی در سوریه، تکذیب خبر کشته شدن نظامیان روس در سوریه، درخواست یک سناتور جمهوری خواه برای تجهیز شورشیان سوری با موشک های استینگر و نتایج نظرسنجی ها درباره نامزدهای دموکرات آمریکایی، از جمله مهمترین موضوعاتی است که سرخط مطالب امروز مطبوعات جهان را به خود اختصاص داده است.

 امضای توافقی میان آمریکا و روسیه بر سر حریم هوایی سوریه، از جمله مهمترین موضوعاتی است که از روز گذشته تاکنون مورد توجه مطبوعات و رسانه های بین المللی قرار گرفته است. به نوشته خبرگزاری «رویترز»، وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) اعلام کرد مسئولان نظامی آمریکا و روسیه روز سه شنبه یادداشت تفاهمی درباره اقداماتی که خلبانان باید برای جلوگیری از درگیری هوایی برفراز سوریه انجام دهند، امضا کردند. مسئله امنیت هواپیماها پس از آغاز حملات هوایی روسیه در سوریه از ماه گذشته مطرح شد. پنتاگون پیش از این اعلام کرده بود هواپیماهای ائتلافی که رهبری آن را آمریکا بر ضد داعش برعهده دارد، دست کم یک بار برای جلوگیری از نزدیک شدن به هواپیماهای روسیه مسیر خود را تغییر داده اند. قرار است کارگروهی برای بررسی نحوه اجرای توافق اخیر میان روسیه و آمریکا تشکیل شود.

*****

در واکنش به امضای این توافقنامه، سخنگوی سابق پنتاگون چنین اقدامی را در سوریه ضروری دانسته است. جفری گوردون در گفت و گو با شبکه خبری «اسکای نیوز» اظهار داشته: «نباید جنگنده های زیادی بدون هماهنگی بر فراز آسمان سوریه برای حمله به مواضع داعش پرواز کنند؛ زیرا این کار امنیت هواپیماهای ما و روسیه را تهدید می کند. بنابراین دستیابی به پروتکلی با هدف هماهنگی در خصوص جلوگیری از بروز احتمال هرگونه حادثه هوایی و هماهنگی بهتر بین روسیه و آمریکا ضروری بود. مقامات دو کشور روسیه و آمریکا در صدد نابودی تروریست ها در سوریه هستند ولی تفاوت آن ها در تعریف از تروریسم است». وی همچنین با این ادعا که روسیه حریم هوایی ترکیه را نقض می کند، گفته از آنجا که ترکیه عضو ناتو است، باید از آن حمایت شود.

*****

اما در پی انتشار اخباری درباره کشته شدن چند نیروی نظامی روس در سوریه، وزارت دفاع روسیه با انتشار بیانیه ای این موضوع را تکذیب کرده است. به نوشته خبرگزاری «ایتارتاس»، در این بیانیه آمده است: «درباره ادعای برخی رسانه های خارجی که سه سرباز روس در سوریه کشته شده اند، اعلام می کنیم که نظامیان روسیه در این کشور هیچ تلفاتی نداشته اند». پیشتر، یک مقام سفارت روسیه در دمشق هم ادعاهای برخی رسانه ها مبنی بر کشته شدن سه سرباز روس در سوریه را بی اساس و کذب محض خواند. این مقام روابط عمومی سفارت روسیه در گفت و گو با ایتارتاس خاطرنشان کرد: «اطلاعات دال بر کشته شدن سه تبعه روسیه یا سه سرباز این کشور در سوریه، آنگونه که خبرگزاری رویترز مدعی شده است، در اختیار نداریم. این ادعاها شایعه ای بیش نیست و واقعیت ندارد».

*****

در همین حال، یک سناتور ارشد جمهوری خواه آمریکایی درخواست ارسال موشک های استینگر را برای گروه های شورشی سوری مطرح کرده است. به نوشته خبرگزاری «اسپوتنیک»، جان مک کین، رئیس کمیته خدمات مسلح سنای آمریکا گفته واشنگتن باید شورشیان سوری را به موشک های زمین به هوا مجهز کند. وی در پاسخ به سوالی درباره درخواست مخالفان برای دریافت موشک‌های زمین به هوای «استینگر» و اینکه آیا او موافق چنین درخواستی است، گفت: «قطعاً؛ قطعاً موافقم». مک کین در ادامه اظهار داشته: «ما قبلاً این کار را در افغانستان کرده‌ایم. بعد از اینکه روس‌ها به افغانستان تجاوز کردند، ما به آن‌ها توانمندی زمین به هوا دادیم... کار درست این است که ما به کسانی که آن‌ها را آموزش داده و تجهیز کرده و آن‌ها را برای مبارزه اعزام می‌کنیم، توانایی دفاع از خود را هم بدهیم».

*****

در نهایت، در میان دیگر مطالب، خبرگزاری فرانسه نتایج نظرسنجی ها درباره وضعیت نامزدهای دموکرات انتخابات ریاست جمهوری آمریکا را منتشر کرده و می نویسد نتایج یک نظرسنجی نشان می‌دهد که هیلاری کلینتون همچنان در بین نامزدهای حزب دموکرات بالاترین شانس را برای معرفی به عنوان نامزد این حزب در انتخابات سال 2016 میلادی دارد.پس از انجام نخستین مناظره تلویزیونی حزب دموکرات، نظرسنجی نشان می‌دهد که هیلاری کلینتون همچنان بر برنی ساندرز پیشی گرفته است. جو بایدن معاون رئیس جمهور آمریکا نیز که هنوز تصمیم قطعی را برای حضور در انتخابات ریاست جمهوری نگرفته، در جایگاه سوم نظرسنجی ان بی سی نیوز و وال استریت ژورنال قرار گرفته است.
پاسخ
آگهی


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.

موضوعات مرتبط با این موضوع...
Earth توجه توجه!(اخبار درمورد درگیری آذری ها با کردها و کشته شدن چهارنغر)!!!!آذربایجان غربی
Subarrow دعوت پارلمان سوریه از مجلس ایران برای نظارت بر انتخابات ریاست جمهوری این کشور
Heart درگیری‌های مرز تاجیکستان-قرقیزستان، ۱۳ کشته و ۱۲۱ زخمی برجای گذاشت
  شایعه‌ Hک سامانه ثنا تکذیب شد
  'چهار کشته' در اعتراض‌های کردستان عراق؛ معترضان ساختمان‌های احزاب را آتش زدند
  مداحی میثم مطیعی میان لشکر فاطمیون در حلب
Heart مسکو: اطلاعات موثق داریم که شماری جنگجو از سوریه به قره باغ انتقال یافته اند
Heart رئیس‌جمهور ارمنستان:حوزه قفقاز در حال تبدیل به سوریه‌ دیگر است
Heart حمله با سلاح سرد در اسکاتلند سه کشته برجای گذاشت
Heart نباید سناریوی سوریه در لیبی تکرار شود

پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان