امتیاز موضوع:
  • 0 رأی - میانگین امتیازات: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

نکته های جهت ساخت و خرید کانکس

#1
نکته های جهت ساخت و خرید کانکس


کانکس به اتاقهای از پیش ساخته ای گفته می شود که برای اقامت و انجام کار در انواع شرایط آب و هوایی و مکانهای جغرافیایی تولید و ساخته گردد.
از دیگر خصوصیات کانکس امکان جابجایی کانکس و حمل ونقل کانکس می باشد.
کانکس در موارد متفاوتی از جمله کانکس اداری، کانکس مسکونی، کانکس خودرویی و کانکس سرویس های بهداشتی (دستشویی و حمام) و... در ابعاد مختلف و طرح های زیادی مورد استفاده قرار میگیرد.
استفاده از مواد اولیه سبک و با کیفیت در ساخت کانکس موجب میشود کانکس در در برابر زلزله مقاومت پیدا کند.
کانکس این قابلیت را نسبت به خانه دارد که طرح های مختلفی را می توان در ساخت آن به کار برد.
جابجایی کانکس و بازیافت مواد به کار رفته در ساخت کانکس از نکات مهم در مزایای کانکس می باشد.
زمانی که شما در محلی می خواهید اقامت داشته باشید چه از نظر اقامت کاری و یا اقامت مسکونی البته به صورت موقت کانکس بهترین گزینه برای شما میباشد.
اگر محل اقامت و سکونت شما باید در مدت زمان کوتاهی جا به جا شود شما با استفاده از کانکس می توانید به بهترین نتیجه برسید.
زمان ساخت کانکس از دیگر مزایای کاربردی کانکس میباشد زیرا زمان ساخت یک خانه قابل مقایسه با مدت زمان ساخت کانکس نمیباشد و این امکان را برای شما فراهم میکند که بتوانید اسکانی سریع داشته باشید هم چنین اکثر تولید کنندگان کانکس کانکس هایی را به صورت آماده و پیش ساخته موجود دارند که این کانکس های پیش ساخته میتواند در بسیاری از مواقع بهترین کمک را به شما در اقامت بکند.
موارد کاربردی کانکس زیاد می باشد که دلیل آن انعطاف پذیری کانکس در ساخت میباشد یعنی میتوان در ساخت و تولید کانکس طرح ها ونقشه های مختلفی را به کار برد تا کانکس بتواند نیاز هر کس را بر طرف نماید.
کانکس مسکونی میتواند برای شما آشپزخانه,سرویس بهداشتی,اتاق خواب , سالن پذیرایی ,انباری و هر آنچه که شما نیاز داشته باشید را فراهم نماید.
کانکس اداری در صورت نیاز شما می تواند دارای سالن کنفرانس , اتاق مدیریت , اتاق کارمندی , اتاق منشی و ذیگر موارد مورد نیاز شما باشد.آیتم های مهم کانکس های تولیدی :

1-ارتفاع کانکس مفید داخلی 20/2
2-به ازای هر مترمربع دارای 150کیلوگرم وزن می باشد
3-کانکس ها دارای شاسی اسکید دار یا دورکلاف می باشد
4-سقف بصورت خرپا در جهت طول کانکس اجرا میگردد.
5-قلابها جهت بارگیری در سقف کانکس تعبیه شده است
6-ضخامت بدنه اصلی کانکس 6 تا 7 سانتیمتر می باشد
7-درب و پنجره بصورت محکم و شبکه ای و غیر قابل نفوذ می باشد
8-دارای عایق یکپارچه می باشد
9-کانکس های این شرکت دارای سیستم ضد بخار می باشد
10-کانکس ها بصورت 100% واترپروف می باشد
11-کانکس ها دارای خاصیت ضد حریق می باشد



در هنگام خرید کانکس حتما به نکات زیر توجه فرمایید:
1- هدفتان از خرید کانکس چست؟
کانکس شما می تواند کاربری های بسیار متنوع داشته باشد. کانکس می تواند بعنوان اسکان کارگران و کارمندان در پروژه های عمرانی و ساختمانی، اسکان نگهبان، اضافه کردن فضا بوسیله کانکس در آپارتمان ها و پشت بام ها جهت امور مختلفی چون انبار، اتاق کار، اتاق استراحت، اتاق پذیرایی و مهمانی، کاربری اداری، اتاق فرمان، کانکس ویلایی، خانه باغی، ویلای پیش ساخته و... مورد استفاده قرار بگیرند.
2- کانکس و فضای پیش ساخته شما با چه ابعادی می باشد؟
در هنگام خرید کانکس شما با توجه به نوع استفاده و میزان استفاده از کانکس ابعاد کانکس را انتخاب می نمایید.
3- در کانکس و اتاق پیش ساخته خود چه امکاناتی می خواهید داشته باشید؟
حتما امکاناتی را که می خواهید دردیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
کانکس تعبیه شود در هنگام خرید به ما بگویید.
امکاناتی چون فریم کولر آبی، فریم اسپیلت، میزان روشنایی های کانکس، تعداد پریزهای برق و تلفن و لوله کشی داخل کانکس، پارتیشن بندی کانکس، اتاق بندی کانکس، وجود سرویس بهداشتی و حمام در سازه و کانکس، نصب کابینت در کانکس، وجود آبدارخانه و اپن در پیش ساخته و....
با توجه به نیاز و کاربری که به کانکس دارید امکانات آنرا پیش بینی نمایید.
4- حتما قبل از اقدام به خرید کانکس یا سازه پیش ساخته از ما بخواهید که محل نصب و قرارگیری آنرا بازدید نماییم تا کلیه تمهیدات لازم اندیشیده شود، و محل نصب از لحاظ مسیر تریلر و جرثقیل بررسی شده و در صورت لزوم پروژه ساخت کانکس و سازه پیش ساخته در محل اجرا شود.
5- محل قرارگیری سازه پیش ساخته دارای چه شرایط اقلیمی می باشد؟
منطقه جغرافیایی خود را برای کارشناسان شرکت بیان نمایید تا با توجه به شرایط آب و هوایی آن بهترین و مقاوم ترین نوع کانکس و پیش ساخته خود را برای شما در نظر بگیرند.با توجه به شرایط آب و هوایی کشورمان که دارای مناطق مختلف آب و هوایی می باشد کانکس هایی که در مناطق شرجی و معتدل می خواهند نصب شوندحتما باید شرایط لازم جهت جلوگیری از پوسیدگی و زنگ زدگی در آن رعایت شود. در مناطق با آب و هوای سرد و کوهستانی حتما سازه باید دارای عایق بسیار قوی و مناسب باشد، در مناطق بادخیز وزن کانکس در اولویت قرار می گیرد.
پاسخ
 سپاس شده توسط mr.destiny
آگهی
#2
معرفی کانکس ساندویچ پانل و مزایای و معایب
فاوت کانکس ساندویچ پانل با کانکس های دیگر در نوع عایق آن می باشد. در کانکس ساندویچ پانل از عایق تزریقی پلی اوریتان استفاده می شود اما در کانکس معمولی از عایق پلی استایرن استفاده می شود که عایق تزریقی پلی اوریتان عایقی حرارتی می باشد که در مقابل سرما، گرما و رطوبت خیلی مقاوم تر از پلی استایرن است.زمان تهیه کانکس از دیگر مزیتهای کاربردی آن است زیرا مدت زمان ساخت خانه قابل مقایسه با مدت وقت تهیه کانکس نیست. این ویژگی امکانی را برای شما فراهم میکند تا بتوانید اسکانی سریع داشته باشید.زمان ساخت کانکس از دیگر مزایای کاربردی کانکس میباشد زیرا زمان ساخت یک خانه قابل مقایسه با مدت زمان ساخت کانکس نمیباشد و این امکان را برای شما فراهم میکند که بتوانید اسکانی سریع داشته باشید هم چنین اکثر تولید کنندگان کانکس کانکس هایی را به صورت آماده و پیش ساخته موجود دارند که این کانکس های پیش ساخته میتواند در بسیاری از مواقع بهترین کمک را به شما در اقامت بکند.موارد کاربردی کانکس زیاد می باشد که دلیل آن انعطاف پذیری کانکس در ساخت میباشد یعنی میتوان در ساخت و تولید کانکس طرح ها ونقشه های مختلفی را به کار برد تا کانکس بتواند نیاز هر کس را بر طرف نماید.مسائل کاربردی کانکس بسیار است که آن انعطاف پذیری در تهیه است یعنی می توان در تهیه تولید کانکس طرح ها ونقشه های مختلفی به کار برد تا کانکس بتواند هر نیازی را بر طرف نماید.در حال حاضر انواع مختلفی از انبارهای پیش ساخته وجود دارند که در نوع های مختلف طراحی و اجرا میشوند و آماده نصب در محل هستند ، شرکت های مختلفی نیز هستند که می توانند پک انباری پیش ساخته را در هر کجای شهر که نیاز باشد در اختیار شما بگذارند. این نوع از بسته ها در عکس هایی که از آنها گرفته می شود بسیار زیبا به نظر میرسند ولی برای یک شخص تازه وارد کار کردن با آنها و نصبشان کاری بسیار دشوار ، طاقت فرسا و زمان بر خواهد بود.
مزایا و معایب فوم عایق پلی اوریتان:
مزایا:
بالاترین دانسیته در بین عایق های هسته مربوط به این فوم میباشد.
به دو صورت کانتینیوز و دیسکانتینیوز تولید میگردد.
اولین بار در ایران از این فوم برای تولید ساندویچ پانل استفاده شده.
به دلیل فرایند گرماده ایزو سیانات و پلی ال در حین ترکیب از پیوند مولکولی بالایی برخوردار است.
به دلیل فرایند گرماده ,چسبندگی مطلوبی به ورق گالوانیزه و یا لایه های بیرونی پانل دارد.
نسبت به عایق پلی استایرن از ضریب هدایت حرارتی پایین تری برخوردار است.
معایب
نسبت به عایق های دیگر از قیمت بالاتری برخوردار است در نتیجه قیمت تمام شده محصول را افزایش میدهد.
ساندویچ پانل لایه عایق فشرده به دلیل قیمت بالا برای مکان هایی که سرما و عایق کاری از اهمیت بالایی برخوردار نیست عایق مناسبی نمی باشد و پیشنهاد نمی شود.
برای تولید در ضخامت های مختلف محدودیت دارد.
در بعضی موارد به دلیل نقص در ترکیب مواد پلی و ایزو افزایش حجم،ناقص انجام شده و در نتیجه پانل به صورت پوک تولید شده و تشخیص این نواقص دشوار است.
مواد اولیه ی این فوم کاملاً وارداتی بوده و متاسفانه تولید کنندگان ما با مشکلات متعددی از قبیل تحریم ها مواجه اند.
سبکی
به علت استفاده از مواد سبک در لایه میانی این پانل ها، وزن پانل به شدت کاهش می یابد. یک دیواره ساندویچی در مقایسه با نمونه مشابه سیمانی یا آجری گاه تا۵۰ برابر سبک تر است. این مسئله به ویژه در سبک سازی بنا، مقابله با زلزله و کاهش هزینه زیرسازی بسیار مهم است.
مقاومت بالا
علیرغم سبکی فوق العاده دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
پانلهای ساندویچی ، این محصولات مقاومت فوق العاده ای در برابر انواع بارهای فشاری و ضربه ها دارند. این پانلها نیروی وارده را به خوبی جذب کرده و مقاومت بالاتری نسبت به چوب از خود نشان می دهند. این مسئله در ساخت دیواره ها و سقف های کاذب از اهمیت ویژه ای برخوردار است.
مقاومت در برابر خوردگی و پوسیدگی
این قبیل پانلها بر خلاف دیوارهای متداول بتنی در برابر رطوبت و شرایط خورنده محیطی دچار آسیبهای ناشی از خوردگی نمی شوند. این مسئله باعث حداقل شدن هزینه تعمیرونگهداری می گردد. در مقایسه با پارتیشنهای چوبی ، این پانلها از طول عمر چندین برابر در محیطهای مرطوب برخوردارند. همچنین به علت عدم پوسیدگی، از نظر بهداشتی نیز مطمئن بوده و جای نگرانی برای تجمع میکروب در ساختمان باقی نمی گذارد.
پاسخ
#3
استقبال از خانه‌های پیش ساخته
این روزها تولید خانه‌های پیش ساخته به دو دلیل رونق گرفته است. از یک سو وزارت مسکن اعلام کرد، برای احداث یک بنای اضافی روی ساختمان‌های موجود، تسهیلات ارزان قیمت ساخت ارائه می‌دهد و از سوی دیگر رواج بحث زلزله در تهران توجه به ساخت‌وسازهای سبک را بیشتر کرده است. به این دو دلیل، استقبال از استفاده از خانه‌های پیش ساخته افزایش پیدا کرده است.بر این اساس با اینکه کم و بیش عده‌ای بر این باورند که بازار مسکن تقریبا در رکود به سر می‌برد، اما این رکود در مورد خانه‌های پیش ساخته مصداق پیدا نکرده است.

متخصصان می‌گویند کمترین هزینه ساخت صنعتی سازی در حال حاضر مترمربعی 280 هزار تومان است؛ بنابراین بدون محاسبه هزینه‌های اضافی برای ساخت یک واحد 75 متری 21 میلیون تومان هزینه تمام شده ساخت برآورد می‌شود.
گفته می‌شود با توجه به اینکه دولت شرایطی را فراهم ساخته که امکان ساخت روی ساختمان‌ها فراهم شده است، مردم می‌توانند با کمترین هزینه از این طریق صاحبخانه شوند؛ اما حداکثر هزینه ساخت در صنعتی‌سازی مسکن متر مربع 450 هزار تومان است. این اختلاف قیمت به خاطر عایق صدا، گرما و سرما، مقاوم بودن بنادر برابر زلزله و نوع مصالح استفاده در کف ساختمان است، به طوری که به اذعان کارشناسان صرفه‌جویی در این نوع از ساختمان‌ها به حداکثر سقف ممکن افزایش می‌یابد، به نحوی که استفاده از سیستم‌های گرمایشی و سرمایشی به کمترین سطح ممکن کاهش می‌یاید.متخصصان فروش این نوع سازه‌ها خاطرنشان می‌سازند که با توجه به تاکید بر اصلاح الگوی مصرف از یک طرف و اجرای قانون هدفمند شدن یارانه‌ها از سوی دیگر، این شیوه از ساخت در آینده‌ای نه چندان دور بیش از پیش با اقبال از سوی مردم روبه رو خواهد شد.آنها همچنین تاکید دارند، با توجه به اینکه این روزها مردم در خصوص زلزله‌خیز بودن کشورمان به خوبی آگاه شده‌اند در نتیجه آنها به ساخت خانه‌های پیش ساخته علاقه‌مند شده‌اند.
البته این متخصصان اذعان دارند در بیشتر کشورهای پیشرفته زلزله خیز، استفاده از این نوع سازه‌ها کاملا امری رایج است و از این رو افرادی که به کشورهای اروپایی یا کشورهایی نظیر ژاپن و مالزی سفر می‌کنند، بیش از پیش به استفاده از سازه‌های پیش ساخته علاقه‌مند می‌شوند.
در همین حال با توجه به اینکه وزن این نوع سازه‌ها یک دهم وزن ساختمان‌های سنتی نسبت به دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
ساختمان های پیش ساخته است، بسیاری از مردم امکان این را دارند که با اتکا به این شیوه از ساخت‌وساز روی پشت‌بام خود ساخت‌وساز کنند.مدیران فروش شرکت‌های تولیدکننده خانه‌های پیش‌ساخته همچنین تاکید دارند، برداشت منفی مردم راجع به این شیوه از ساخت وساز باید تغییر یابد؛ چرا که مردم به غلط تصور می‌کنند که صنعتی سازی همان ساخت کانکس است، این در حالی است که این نوع از سازه‌ها از استحکام بیشتری در مقایسه با شیوه‌های سنتی برخوردار هستند، ضمن اینکه هزینه تمام شده آن هم با شیوه ‌های معمول قابل قیاس نیست.برای اینکه داخل کانکس نمای زیبایی به خود بگیرد باید به نمای کانکس توجه داشت بدین منظور اولین جای کانکس یک نوع ساختمان پیش ساخته که در منبع هم به چشم می خورد دیواره های داخلی کانکس میباشد .دیوار کانکس را میتوان به چند حالت پوشش داد که یکی از راههای پوشاندن دیوار داخلی کانکس استفاده از دیوار کوب در کانکس میباشد که بوسیله آن دیوار داخلی کانکس پوشانده میشود .دیوار کوبها دو نوع متفاوت دارند که از هریک از آنها میتوان در داخل کانکس استفاده نمود اولین نوع دیوار پوش از جنس پی وی سیPVC میباشد که با استفاده از آن میتوان نمای داخلی کانکس را پی وی سیPVC کرد و نوع دیگر دیوار پوش ها از جنس ام دی اف MDF میباشد که با استفاده از دیوار کوب ام دی اف MDF میتوان به دیوارهای کانکس زیبایی داد. یکی دیگر از راههای پوشان نمای کانکس استفاده از گچ برگ میباشد با استفاده از گچ برگ سطح دیوار کانکس پوشانده میشود و شما میتوانید دیوار کانکس خود را رنگ آمیزی نمایید در این صورت کانکس مانند منزل رنگ و نقاشی میشود و کانکس مانند خانه جلوه میکند.حال برای پوشاندن کف کانکس شما میتوانید از پارکت ، سرامیک ، آلومینیوم آجدار 2 میل استفاده کنید در این صورت نمای کانکس خیلی زیبا میشود البته این یکی از راههای پر کردن کف کانکس میباشد شما می توانید از موکت نیز برای پر نمودن کف کانکس استفاده نمایید و کانکس خود را به هر رنگی که خواستید در آورید . کانکس با دیوار پوشPVC دیوارپوش داخلی کلیه انواع کانکس های تولیدی مغان کانتین را می توان با پوشش دیواری PVC پوشش نمود ، به نحوی که دیواره کانکس را دارای شبکه فلزی با پروفیل 40 * 40 و پوشش بیرونی را ورق 5/. م م رنگ کوره ای در نظر می گیرند.شاسی این نوع کانکس ها تیر آهن و استراکچر اصلی اسکلت قوطی 80 * 40 ، 80*80 یا 100* 100است.از PVCپی وی سی های روکش دار لمینت خور و هم چنین PVCپی وی سی خودرنگ طرح چوب در اتاقها و از PVC پی وی سی سفید ساده طرح سرامیک در سرویس بهداشتی ها استفاده میشود . دیوار پوش های PVC محصول شرکت های معتبر دارای ویژگی های مثبتی هستند از جمله : 1.طرح های بسیار متنوع و زیبا 2.مقاومت بسیار بالا در برابر رطوبت 3.سهولت اجرا و تعویض 4.شعله ور نمی شود و در آتش سوزی گاز سمی تولید نمی کند. پوشش PVC علاوه بر دیوار ، یکی از بهترین گزینه ها برای پوشش سقف کاذب هم می باشد. پوشش PVC محصول شرکت آذران پلاستیک،کمپارس ،دودمان از بهترین محصولات مورد استفاده در تولیدات ما بوده است. این نوع پوشش ها دو جداره بوده و از نظر حرارتی هم عایق مناسبی به شمار می روند. عایق حرارتی این کانکس ها در دیوار و سقف معمولا پلی استایرین یا پشم شیشه به سفارش خریدار است. سقف بیرونی با ورق گالوانیزه رنگ کوره ای با ضخامت 5/ 0 م م ساخته می شود.
پاسخ
#4
[تصویر: 1286287833.villa.jpg]

رشد سریع جمعیت و افزایش تقاضا، نیاز به کاهش زمان تحویل پروژه­های عمرانی و کاهش زمان برگشت سرمایة سرمایه­گذاران و عواملی از این قبیل باعث شده­اند تا ضرورت ایجاد تحول در شیوه­های سنتی صنعت ساختمان روز به ­روز بیشتر شود. روش­ “سازه­های پیش­ ساخته سبک” که یکی از تکنولوژی­های نوپا در عرصه ساخت و ساز­های عمرانی در کشور است موضوع مصاحبة شبکه تحلیلگران تکنولوژی ایران با مهندس احمدی ، معاونت اجرایی موسسة سازه­های پیش­ساختة سبک (SAP) است.در زیر نکات مهم آن ملاحظه می­گردد: صنعت ساختمان در جهان در حدود صد تا صد و ده سال قدمت دارد و شروع آن به زمانی بر می­گردد که اولین تیرهای بتونی به صورت T شکل، تولید صنعتی شده و قطعات بتونی با اشکال مختلف در مقیاس صنعتی تولید شد.کاربرد‌های کانکس کانکس مطبوعاتی کانکس مطبوعاتی در مسائل مختلفی از جمله کانکس مسکونی و سرویس‌های بهداشتی (دستشویی، حمام) و … در ابعاد مختلف، با مواد مختلف (ساندویچ پانل و …) و طرح‌های متفاوت مورد مصرف قرار می‌گیرد. استفاده از آن این قابلیت را نسبت به ساخت خانه دارد که طرح‌های مختلفی را می‌توان در تهیه آن به کار برد. چنانچه محل اقامت و سکونت شما باید در مدت کوتاهی جا به جا شود می‌توانید از کانکس استفاده کنید. زمان تهیه کانکس از دیگر مزیت‌های کاربردی آن است زیرا مدت زمان ساخت خانه قابل مقایسه با مدت وقت تهیه کانکس نیست. این ویژگی امکانی را برای شما فراهم می‌کند تا بتوانید اسکانی سریع داشته باشید. مسائل کاربردی کانکس بسیار است که برخی از آن در دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
اینجا نوشته شده است البته انعطاف پذیری در تهیه یعنی می توان در تهیه تولید کانکس طرح ها ونقشه های مختلفی به کار برد تا کانکس بتواند هر نیازی را بر طرف نماید.اگر تکنولوژی ساختمان را به معنی وارد شدن صنعت در ساختمان ­سازی بگیریم، از حدود سال۴۷ تکنولوژی ساختمان وارد ایران شد و اوج آن زمانی بود که ساختمان ­سازی به صورت شهرک ­سازی در بعضی از شهرهای بزرگ مثل اصفهان (مجتمع ذوب آهن)، اهواز، تبریز، تهران و برخی دیگر از شهرها شروع شد. این صنعت بیشتر از کشورهای اروپایی مانند آلمان، هلند، انگلیس و فنلاند به ایران وارد شد.

با خیال راحت نقشه دفتر ایده ال خود را با اتاق منشی، سالن کنفرانس، آبدارخانه و سرویس بهداشتی طراحی کنید.
برای بهینه سازی فضای داخل کانکس می توان از پارتیشن استفاده کردتا از فضای داخلی کانکس بتوان بهترین استفاده را نمود .
برای اینکه دفتر شما شبیه کانکس نباشد می توانید از ساندویچ پنل استفاده کنید. هم شکیلتر خواهد بود هم عایق گرما، سرما و صدا خواهد بود.
برای اتاق منشی می توانید یک میز تعبیه کنید تا از فضا به نحو احسنت استفاده شود.
برای دیوارپوش داخلی پی وی سی را توصیه می کنیم تا از یک سالن شیک بهره مند شوید. ضمن اینکه نسبت به حشرات و گرما مقاومت زیادی دارد
هر گونه تجهیزات لازم برای سالن کنفرانس را بررسی کنید تا با بهترین طراحی و ساخت در اختیارتان قرار گیرد.
می توانید برای آبدارخانه کابینت، سینک و هود در نظر بگیرید.
برای داخل اتاق خود از رنگ های زنده و روشن استفاده کنید تا فضا دلبازتر شود
برای رنگ نمای خارجی ترکیب رنگهای سایه روشن بکار ببرید. مثلا زرد طلایی و مشکی. این رنگها تجملاتی بوده و شما را منحصر به فرد می سازد
تکنولوژی سازه­های پیش­ ساخته سبک :حال که متوجه شدید کانکس چیست به سراغ پیش ساخته ها می رویم.تنوع تکنولوژی­ های ساختمان بسیار زیاد است و هر کدام ویژگیها و قاعدتاً محدودیت­های خاص خود را دارند. سیستم سازه ­های پیش ساخته سبک را حدود ۳۴ سال پیش یک آمریکایی ابداع کرد. مرحله صنعتی شدن آن ۵ تا ۶ سال به طول انجامید. عمده­ترین شرکت­هایی که در دنیا این تکنولوژی را به کار می­گیرند، شرکت E.V.G اتریش و شرکت­های ۳D Panel و RAM در آمریکا می­ باشند. توجه زیاد صنایع اروپایی به تکنولوژی سازه­های پیش­ ساخته سبک به خاطر مشکلاتی بود که در سایر تکنولوژی­های پیش­ ساخته وجود داشت. به طور مثال تکنولوژی Large Panel با وجود سرعت بالا و کارخانه­ای بودن آن، با مشکل ضعف اتصالات روبروست و همچنین وزن سنگین ساختمان یک معضل جدی در این تکنولوژی به شمار می­رود. حمل­ونقل قطعات سنگین بتونی، این فرآیندها را دشوار می­کند. در زلزله­ای که چند سال پیش در ترکیه اتفاق افتاد، ساختمان­های زیادی که در آنها از تکنولوژی Large Panel استفاده شده بود به دلیل ضعف اتصالات تخریب شدند. یکی از کاربردهای اصلی صفحات ساخته شده از نی در سقف کاذب می باشد. در ساختمان های با سقف شیب دار از سازه نگهداری سقف استفاده شده و یک شبکه فلزی یا چوبی از زیر به سازه خر پا متصل می گردد و صفحات بافته شده از نی در داخل این شبکه قرار می گیرد. این صفحات از بالا با دوغ آب گچ و از زیر با ملات گچ اندود می شود. این روش با هدف اصلی عایق حرارتی در خانه سازی منازل شرکت نفت در جنوب اجرا شده است. نحوه دیگر استفاده از این صفحات سقف کاذبی است که در ساختمان های پردیس مرکزی دانشگاه تهران اجرا شده است. در این روش یک صفحه پانل کانتکس(یک ردیف نی با قطر کامل و یا نصف شده) به ضخامت حدود ۱۵ میلی متر با مفتول های فولادی به سقف اصلی متصل گردیده و از حرکت و تغییر شکل مفتول ها به کمک چوب های چهار تراش جلوگیری شده است. همچنین میتوان از سازه های فلزی سبک جهت زیر سازی سقف های کاذب استفاده کرد و با توجه به اینکه وزن پانل های کانتکس سبک بوده از پروفیل هایی مانند نبشی و سپری و تسمه با نمره پایین بهره برد. خیزران یا بامبو که در زبان فارسی به آن نی گفته می شود، گیاهی چند ساله از تیره گندمیان است. به لحاظ اینکه ان گیاه به طور طبیعی در آب پرورش یافته و رشد می کند، در مقابل رطوبت بسیار مقاوم و تغییر ناپذیر است. مقاومت نی در حالت طبیعی بسیار زیاد است به طوریکه بعضی از انواع آن برای داربست تا چند طبقه و انواع دیگر به جای میلگرد در بتن مسلح به کار برده می شود.
پاسخ


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.

موضوعات مرتبط با این موضوع...
  ساخت پوششی برای نامرئی کردن اجسام کوچک
  ساخت نمایشگری که از شیشه ضدگلوله هم سخت تر است
  مراحل ساخت یك بمب هسته ای (اتمی)
  آشنایی با ارز دیجیتال اتریوم و خرید اتریوم
  13 نکته ساده برای لاغری اسان
  ساخت اتم‌های ضدماده در آزمایشگاه
  ساخت ماده‌ی بیولوژیکی جدید در ابعاد میکروبی!
  ساخت راکتور هسته‌ای توسط نوجوان ۱۴ ساله!
  ساخت یک ساندویچ در ابعاد مولکولی!
  ساخت دستگاهی برای شنیدن درد دل گیاهان!

پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان