امتیاز موضوع:
  • 0 رأی - میانگین امتیازات: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

تكیه تلویزیون در ماه محرم سیاه پوش شد

#1
به گزارش سینماخبر،ماه محرم به علت یادآوری واقعه كربلا و شهادت امام حسین(ع) فضای آشنایی برای ما مردمان حسینی است كه ذهنمان را با نشانه‌های مقدسی مثل نواها و پرچم‌های حسینی و عاشورایی، بوی اسفند و گلاب و سخنرانی‌های مذهبی و دسته‎های عزاداری گره می‌زند.


شبكه‌های مختلف تلویزیونی هم با تدارك برنامه‌های مختلف برای مشاركت در این ماتم بزرگ آمده شده اند.

ویژه برنامه های ماه محرم شبكه های سیما بدین شرح اعلام شده است.

شبكه یك سیما
مجموعه تلویزیونی نفس گرم ویژه ماه محرم به كارگردانی محمدمهدی عسگرپور از نهم آبان ماه از شبكه یك سیما پخش می شود.

داستان این سریال حول محور زندگی زنی میانسال و مؤمن به نام ملیحه روایت می‌شود. "یك خانم كه اهل جلسات مذهبی است با مشكلاتی مواجه می شود كه در حقیقت برای وی یك آزمون محسوب می شوند و او سعی می كند از پس چالش ها و فراز و فرودهایی كه در برابرش قرار می‌گیرد، با موفقیت بیرون آید.

مرجانه گلچین، رحیم نوروزی، رؤیا تیموریان، حامدكمیلی، سیما تیرانداز، نیلوفرخوش خلق، محمود پاك نیت، لیندا كیانی و رامین راستاد از بازیگران اصلی مجموعه تلویزیونی «نفس گرم» هستند.

این مجموعه به تهیه كنندگی سیدمحمود رضوی، براساس فیلمنامه مشتركی از محمدمهدی عسگرپور و طلا معتضدی در 30قسمت برای پخش از شبكه یك تهیه و تولید شده است كه از شنبه تا چهارشنبه ساعت 22 پخش خواهد شد.

با كاروان عاشورایی به تهیه كنندگی مجید ناصری در 13قسمت 90دقیقه ای هر شب ساعت 23 عزاداری استان ها را پوشش می دهد.

برنامه آفتاب شرقی در ایام ماه محرم هر روزساعت12 باحضور كارشناسان مذهبی موضوعات خود را با مباحث عاشورایی و حماسه حسینی برای بینندگان تدارك دیده است.

بچه های مردم به تهیه كنندگی مجتبی احدی هر روزساعت 16 پخش می شود.

این برنامه تلویزیونی كه به روزهای نوجوانی می پردازد، از بخش های مختلفی از جمله نمایش، مسابقه، دیدار با نوجوانان نخبه، چهره های موفق ورزشی، هنری، فرهنگی و علمی با گذری بر دوران نوجوانی شان و ... تشكیل شده است كه در ماه محرم متناسب با روزهای عزاداری پخش می شود.

در برنامه «بچه های مردم» میثم بیدقی، محیا اسناوندی، مهسا ایرانیان و سهیل بابایی به عنوان مجری و مجری _ بازیگر حضور دارند.

سخنرانی ها و عزاداری بزرگانی چون مقام معظم رهبری و آیت الله جوادی آملی و آیت الله مرعشی و ... با موضوع محرم، پخش مداحی ها و مناجات ها هر روز ساعت 13:45 و میان برنامه های كوتاه در قالب زیارت ناحیه مقدسه و سخنرانی آقای میرباقری هر روز ساعت 8:30 از دیگر برنامه های شبكه یك سیماست.

*************
شبكه سه سیما
مجموعه منظومه بیداری در 13 قسمت 45دقیقه ای به تهیه كنندگی هادی پور حامدی با موضوعاتی چون ایثار و شهادت و با بهره گیری از مفاهیم قیام عاشورا و ارتباط آن با دفاع مقدس و اكنون، تلاش می كند واقعه عظیم عاشورا را سرلوحه كار خود قرار دهد و فرهنگ عاشورایی را در جامعه نهادینه كند. منازل و اشارات عزاداری گروه های مختلف شغلی و صنفی، كلام بزرگان، گزارش های مردمی و شعر عاشورایی از بخش های دیگر برنامه است كه از پنجشنبه 23 مهر هر شب ساعت 20 از شبكه سه سیما پخش می شود.

برنامه طریقت به شخصیت های اثرگزار واقعه عاشورا، اولیا و اشقیا می پردازد. «طریقت» كاری از گروه فرهنگ و معارف اسلامی در 13 قسمت 20 دقیقه ای به تهیه كنندگی علی جهانبخش است كه صفات بارز این شخصیت ها در فضای موشن گرافیك كارشناسی خواهد شد. این برنامه از جمعه دوم محرم ساعت 21:40 روانه آنتن شبكه سه خواهد شد.

برنامه چكامه كاری از گروه فرهنگ و معارف اسلامی در 10 قسمت 40دقیقه ای به تهیه كنندگی رضا جودی و كارگردانی مسعود شامحمدی است كه به گفت‎وگو با شخصیت های هنری و فرهنگی كه در آفرینش هنری شان ارتباط مستقیمی با امام حسین(ع)، حضرت ابوالفضل العباس(ع) و قیام عاشورا داشته اند، می پردازد . گفت‎وگو با شخصیت ها در این برنامه بر عهده علی میرمیران است. «چكامه» از چهار شنبه 22 مهر ماه (هر شب ساعت 23:15 پخش می شود.

سخنرانی حجه الاسلام والمسلمین رفیعی در 10 قسمت 30 دقیقه ای هر روز ساعت 16 و همچنین حجه الاسلام والمسلمین میرباقری در 13 قسمت 40دقیقه ای، هر روز ساعت 6:15 صبح درباره محرم و مسائل اجتماعی روز روی آنتن می رود.

مداحی سید مهدی میرداماد در 13 قسمت 10دقیقه ای هر روز ساعت 13 ، مداحی حاج علی انسانی در 13 قسمت 10دقیقه ای بعد از خبر ساعت22و همچنین مداحی های دیگر مداحان هر روز قبل از خبر ورزشی عصرگاهی، ساعت 18:30 روانه آنتن شبكه سه سیما می شود.

ارتباط زنده با مراكز استان‌ها در خصوص مراسم عزاداری در روز تاسوعا و عاشورای حسینی و همچنین پخش عزاداری های حسینی با هدف ترویج عزاداری های سنتی از جمله برنامه‌هایی است كه واحد پخش شبكه سه سیما در كنار سایر برنامه‌های مناسبتی این ایام آماده كرده است.

سمت خدا كه هر روز به موضوعاتی از قبیل تفسیر قرآن كریم و زندگی پربركت و سیره ائمه اطهار می پردازد با فرارسیدن ایام شهادت سالار شهیدان هر روز موضوعات خود را با مباحث عاشورا و ریشه های این نهضت و اهداف حماسه حسینی برای بینندگان پخش خواهد كرد. پرسش و پاسخ در مورد قیام عاشورا از دیگر موضوعاتی است كه «سمت خدا» به آن می پردازد.

این برنامه كاری از گروه فرهنگ ومعارف شبكه سه سیما به تهیه كنندگی سید عبدالمجید ركنی است كه هر روز بجز پنج شنبه و جمعه ساعت 13:35 از شبكه سه سیما به طور زنده پخش می شود.

برنامه احسان ماندگار در قسمت های 20 دقیقه ای مراسمی كه هر ساله از طرف سازمان اوقاف با موضوع بصیرت حسینی در مرقد مطهر امامزادگان برگزار می شود، در دهه اول محرم روانه آنتن شبكه سه می كند.

برنامه در آستان خورشید كاری از واحد پخش شبكه سه سیماست كه در 10 برنامه 60دقیقه ای به تهیه كنندگی مهدی زمانی بیدختی ارتباط با كربلای معلی را به صورت زنده به تصویر می كشد.

مراسم شیرخوارگان حسینی از مصلای امام خمینی (ره) در روز جمعه 24 مهر ماه مصادف با دوم محرم به مدت 90دقیقه به صورت زنده از ساعت 9صبح از شبكه سه سیما پخش می شود.

برنامه پرده عشاق در 13 قسمت 45 دقیقه ای به تهیه كنندگی سید علی احمدی در گروه فرهنگ و معارف تهیه شده است. «پرده عشاق» پاتوقی برای حضور دینی – مذهبی در میدان امام حسین (ع) است، كه با بر پایی خیمه هایی در حوزه های مختلف به هنرهای عاشورایی، سبك زندگی حسینی، شهدای انقلاب، آثار هنرمندان، غرفه كودك و بحث آشنایی با فرقه های انحرافی می پردازد. این برنامه در این ایام هر روز ساعت 18:30 پخش می شود.

*************
شبكه چهار
برنامه های «اسطوره سوگ»، «وارث»، مجموعه سخنرانی های مذهبی دانشمند فرزانه حجت الاسلام فاطمی نیا،آیات عظام مهدوی كنی، جوادی آملی، مصطفوی و علامه جعفری و مستند های شاخص از جمله برنامه های شبكه چهار سیماست.

برنامه اسطوره سوگ با اجرا و كارشناسی دكتر اسماعیل آذر روی آنتن می رود. این برنامه 13 قسمتی درباره زیباترین مرثیه های طول تاریخ كه در سوگ سلطان عاشقان حضرت ابا عبدالله الحسین(ع) سروده شده است، مباحثی را مطرح و سروده ها و مرثیه های "قیصر امین پور، حسین مسرور، محتشم كاشانی، حسن حسینی و..." را نقد و بررسی می كند. هدف از پخش این برنامه معارفی آشنایی بیش از پیش مخاطبان با زیباترین آثار ادبیات فارسی با موضوع عاشورا است و مخاطبان با تماشای این برنامه با تاریخ مقتل نگاری، روضه خوانی، جغرافیای عاشورا و مرثیه های وابسته به این جغرافیا آشنا خواهند شد.

برنامه « اسطوره سوگ» در دو قسمت مجزا دوازده تركیب بند محتشم كاشانی را نقد و بررسی می كند و پخش آوازهای سنتی با موضوع عاشورا و امام حسین(ع) از دیگر بخش های این برنامه است.

برنامه وارث با الهام‎گیری از زیارت وارث با اجرای علی درستكار هر شب به مدت 40دقیقه روی آنتن می رود.

این برنامه نگاهی تحلیلی به ابعاد مختلف قیام امام حسین (ع) از مرحله شكل گیری تا پس از قیام دارد و آنها را بررسی می كند.

«وارث» با رویكردی جامعه شناختی، تاریخی، جغرافیایی و... موضوع قیام عاشورا و حماسه محرم را بررسی خواهد كرد.

برنامه «وارث» با حضور كارشناسان برجسته حوزه و دانشگاه به مخاطبان تقدیم می شود و هدف این برنامه جستجو در ژرفای قیام سید الشهدا (ع) است.

تامین برنامه شبكه چهار نیز برای ایام محرم ویژه برنامه هایی در قالب سخنرانی، مستند و ... تدارك دیده است كه هر روز در چند نوبت روی آنتن می رود.

در مستند آیین محرم نحوه عزاداری مردم ایران از قاب شبكه چهار سیما به تصویر كشیده می شود و در مجموعه مستند های «آیین زندگی» عزاداری اقوام مختلف برای بینندگان نمایش داده خواهد شد.

پخش سخنرانی های دانشمند فرزانه حجت الاسلام فاطمی نیا، آیات عظام مهدوی كنی، جوادی آملی، مصطفوی و علامه جعفری ، مستند های «آیین محرم»، «آیین زندگی» ، «سلسبیل» و «همپای كاروان» از دیگر برنامه های تامینی شبكه چهار سیماست.

مجموعه سخنرانی های استاد فاطمی‌نیا هر شب از حسینیه سلیمانیه روی آنتن می رود.

*************
شبكه پنج سیما
مجموعه تلویزیونی پنج قسمتی آخرین نفس هایم به تهیه كنندگی و كارگردانی سامان سالور از شب هشتم ماه محرم هر شب ساعت 19:45پخش می شود. «آخرین نفس هایم» روایت داستانی از گردان غواصان هشت سال دفاع مقدس است كه پس از چند سال، تعدادی از رزمندگان این گردان همدیگر را پیدا می كنند و.....

پرویز فلاحی پور، حبیب دهقان نسب، مهدی صباحی و سمیرا حسینی از جمله بازیگران این مجموعه تلویزیونی هستند.

نیمه پنهان عنوان برنامه ای گفت‎وگو محور است كه با همسران سرداران و شهدای دفاع مقدس مصاحبه می كنند. این برنامه در ایام ماه محرم هرشب ساعت 19به مدت 30دقیقه پخش می شود. «نیمه پنهان» فرهنگ ایثار و فداكاری در راه دین در عصر امام خمینی (ره) را بازخوانی می كند.

سوگواره عنوان برنامه تركیبی – تولیدی كه در 13 قسمت 15دقیقه با رویكرد گفت‌وگو با شاعران آیینی پیرامون شعرهای آیینی برای دهه اول محرم به تهیه كنندگی كرمی طراحی شده است. وله‌ها و نماهنگ و پخش شعرهای آیینی از دیگر بخش‌های این برنامه است كه از اول ماه محرم پخش می‌شود. ساعت پخش این برنامه ساعت 14:30 و بازپخش آن 7صبح روز بعد است.

سخنرانی مذهبی مجموعه سخنرانی حجت الاسلام رنجبر درباره نقش اهل البیت (علیهم السلام) در زندگی انسان هاست كه از دهه اول محرم هر روز ساعت 18 برای مخاطبان به مدت 30 پخش می شود. همچنین مداحی سید مجید بنی فاطمه، حاج مهدی سلحشور و حاج مهدی سماواتی نیز هر روز سه نوبت در ساعت‎های 13 ،18:55، 22:45 پخش می شود.

برنامه دلدادگان حسینی به پوشش تصویری مراسم سخنرانی مذهبی، مرثیه خوانی و عزاداری عزاداران حسینی ویژه محرم از هیات‌های موج الحسین (ع) و الریحانه الحسین (ع) می‌پردازد كه سخنرانان‌ آن حجج الاسلام صدیقی، هاشمی‌نژاد، رئیسی، سیداحمد خاتمی و مداحان حاج حسین سازور، سیدمجید بنی فاطمه، حاج مهدی سماواتی هستند كه از اول ماه محرم تا سیزدهم محرم پخش می‌شود.

مجله اقتصادی صبحگاهی روزآمد در سفرنامه «شهرعاشقی» به شهر حسینی شهر زنجان سفر كرد تا در سایه سار پرچم امام حسین (ع) نگاهی به اقتصاد پویا و رو به رشد شهر زنجان داشته باشد.

رضا محمدنیا نویسنده و مستند ساز روزآمد در شهر زنجان از حسینیه اعظم و فعالیت های اقتصادی این حسینیه روایت های كمتر شنیده شده را باخود به همراه آورده است.

شهرعاشقی ویژه ماه محرم از سه شنبه بیست و یكم مهرماه در «روزآمد» ساعت 10صبح پخش می شود.

«نغمه عشاق»، «یاران شیدای حسین (ع)»، «حدیث شیدایی»، «درس عاشورا» عنوان میان برنامه های است كه در فواصل برنامه های شبكه در ایام سوگواری حضرت اباعبدالله الحسین ( ع) پخش می شود.

*************
شبكه مستند
مستند تولیدی مختارنامه از مجموعه «یك فیلم یك حقیقت» در 5قسمت 60 دقیقه‌ای از شنبه 25 مهر تا چهارشنبه 29 مهر هر شب ساعت 23روی آنتن می رود.

برنامه هفتگی دریچه در روز پنجشنبه 30 مهر ساعت 23 مستند «ماما نزیهه» را برای پخش در نظر گرفته است و مستند «محرم در یزد» تولید شبكه اسپانیایی نیز جمعه ساعت 14در 60دقیقه پخش می شود.

مستند عاشورای نبطیه با روایتی از عاشورا با پخش در ساعت 14 جمعه 24 مهر و بازپخش در ساعت 22روز جمعه اول آبان از دیگر برنامه های آماده شده برای محرم هستند.

عاشورا در تانزانیا روز عاشورا شنبه 25مهر ساعت 15و «حسین فرزند علی» یكشنبه 16 مهر ساعت 19 از تولیدات شبكه پرس تی وی در جدول پخش محرمی شبكه مستند قرار گرفته اند.

مستند رستاخیز به روایت مرتضی آوینی با موضوع اربعین برگرفته از كتاب فتح خون شهید آوینی جمعه اول آبان ساعت 19 پخش می شود.

مستند تولیدی خرده‌های مینا جمعه اول آبان در روز تاسوعا ساعت 23 و مستند تولیدی «آب، مار، طناب» شنبه دوم آبان ساعت 23روی آنتن می روند.

برنامه تولیدی شبكه با عنوان «ترین‌ها» به تهیه كنندگی رامین موسوی ملكی نیز سه قسمت 12 تا 15دقیقه‌ای ویژه ماه محرم پخش خواهد داشت.

برنامه تولیدی هنر تعزیه در یك قسمت 30دقیقه‌ای به تهیه كنندگی فلاح روی آنتن خواهد رفت.

شبكه مستند در سوم آبان هم‌زمان با روز تجلیل از اسرا و مفقودان قسمتی از مجموعه «گلستانه» با نام «آزاد سازی اسرا» را روانه آنتن می رود.

در كنار این برنامه ها آرم، كلیپ و احادیث گرافیكی مناسب با این ماه نیز تهیه و تولید شده است.

*************
شبكه جام جم
مشاعره عاشورایی به تهیه كنندگی و اجرای اسماعیل آذر با موضوع مشاعره اشعار عاشورایی در 13قسمت 35 دقیقه ای، از اول تا سیزدهم ماه محرم برای هموطنان خارج از كشور پخش خواهد شد.

برنامه مناسبتی «معراج عشق» كاری از گروه معارف اسلامی به تهیه كنندگی مهدی حسین زاده و با اجرای شفازاده و سیدهاشم میركمالی در ماه محرم از شبكه جام جم پخش می شود.

در این برنامه زنده با حضور كارشناسان مذهبی همچون حجج اسلام میلانی نژاد، كازرونی، میرلوحی، حائری زاده، علاءالدینی و خانم ها دكتر روح افزا، دكتر سلیمانی و دكتر سویزی، مباحث فلسفه قیام عاشورا، آزادگی امام حسین (ع)، نقش حضرت زینت در قیام عاشورا، تفسیر قیام عاشورا به زبان قابل ارائه برای نسل سوم ایرانیان خارج از كشور، دین و راه های پایداری دینی، نقش یاران امام در قیام عاشورا و فلسفه نماز در ظهر عاشورا بررسی می شود.

امیر نعمتی، حمیدرمضانپور، مهدی فاطمی و روح افزا از مداحان اهل بیت و تعدادی از پیرغلامان در برنامه «معراج عشق» همنوا با عزاداران حسینی به سوگ می نشینند.

پوشش تصویری مراسم عزاداری تاسوعا و عاشورای حسینی سرتاسر كشور از دیگر بخش های این برنامه است.

معراج عشق در شب تاسوعای حسینی از ساعت 21:30 تا 22:40، روز تاسوعا در سه بخش از ساعت 9تا 12، 6:30تا 18:30و 20:30تا 22:40 و در عاشورای حسینی 9 تا 12 و 20:30 تا 22:40 به وقت تهران برای ایرانیان خارج از كشورپخشمی شود.

برنامه تركیبی شهر خورشید از تولیدات گروه معارف اسلامی به تهیه كنندگی محسن افكاری، از دهم تا دوازدهم محرم ساعت 23 در جدول پخش شبانگاهی شبكه جام جم قرار گرفته است.

این برنامه 3 قسمتی به مدت 35دقیقه با حضور حضور كارشناسان، مداحین، شاعران و اجری محسن افكاری و سیدكمال میرهاشم زاده از مشهد مقدس حرم مطهر رضوی پخش می شود.

مداحی محمودكریمی بصورت باكسهای 5تا 10دقیقه ای كاری از پخش شبكه جام جم، در فواصل برنامه ها در ماه محرم پخش خواهد شد.

*************
شبكه قرآن سیما
ویژه برنامه زنده دهه اول محرم شبكه قرآن سیما در 13 قسمت 60دقیقه ای ضمن قرائت متون عاشورایی به گفت‎وگو در خصوص این واقعه با كارشناسان می پردازد، هرشب از ساعت 19 روی آنتن می رود.

اطلاع رسانی رویدادهای قرآنی روز متناسب با ایام ماه محرم با عنوان مجله قرآنی هر روز ساعت 8 صبح به مدت 30 دقیقه به صورت زنده از شبكه قرآن سیما پخش خواهد شد.

سخنرانی های حضرات آیات مكارم شیرازی، سبحانی، جوادی آملی، مصباح یزدی، جاودان و حجت الاسلام انصاریان پیرامون قیام سیدالشهدا (ع) در 3 بخش ساعت12:30 ، 17و 23 در قالب «بیان» پخش می شود.

یاد خدا با حضور كارشناسان مذهبی همچون حجج اسلام والمسلمین علوی تهرانی، حاج علی اكبری، میلانی نژاد، عظیمی، قاسمیان و اسكندری در 15 قسمت 60دقیقه ای به بررسی و تبیین سبك زندگی حسینی (ع) خواهد پرداخت. این برنامه هرروز ساعت 18 پخش می شود و ساعت 7صبح روز بعد بازپخش خواهد شد.

واكاوی شخصیت های مثبت و منفی در قیام سید الشهدا (ع) از زبان استادان حوزه و دانشگاه همچون حجت الاسلام طباطبایی، خاتمی خوانساری و بشارتی در برنامه «در پی كاروان» در دهه اول محرم هر روز در ساعت 14 پخش می شود .

احرام سرخ با ساختار موشن گرافیك به آیات قرائت شده از زبان امام حسین (ع) در مسیر كربلا می پردازد كه در این ایام ساعت 14:40 روی آنتن می رود .

روزانه 6 باكس مداحی و مرثیه خوانی با نوای مادحین اهل بیت (ع) مرحوم علی اكبر كوثری، محمد رضا طاهری، میثم مطیعی، ذبیح ا.. ترابی و سعید حدادیان در ایام ماه محرم پخش خواهد شد.

مجموعه «آیین زندگی» در 60 قسمت 4دقیقه ای عزاداری شهرستان ها و استان های كشور را به صورت میان برنامه نمایش می دهد كه در دهه اول محرم در زمان های مختلف از شبكه قرآن پخش می شود .

برنامه‌های «تلاوت های درخواستی، بشری، به وقت خانواده، فردوس، عروه الوثقی، كتاب شناسی عاشورایی، چاووش (حضور شاعران آیینی در كربلای معلی) و پیرغلامان (معرفی و گفت‎وگو با پیر غلامان امام حسین(ع) »از دیگر برنامه های تدارك دیده شده شبكه قرآن برای ایام ماه محرم1437 است.

*************
شبكه آموزش سیما
مشاعره عاشورایی یكی از شاخص ترین برنامه های شبكه آموزش سیماست كه به اشعار محرم و مدح ائمه معصومین (ع) اختصاص دارد.

در «مشاعره عاشورایی» داوطلبان شركت كننده اشعاری با مضمون عاشورا و محرم می سرایند.
شركت كنندگان علاوه بر مشاعره، روایتی از حماسه عاشورایی سخن به میان می‌آورند و در فضاهای مختلف و مقتضیات درباره شعر عاشورا‌، به مرثیه سرایی پرداخته و از تاریخ این روزگار مطالبی خواهند گفت. دكور و فضای برنامه هم گویای واقعه كربلا خواهد بود.

«مشاعره عاشورایی» از روز پنجشنبه 23 مهرماه هم‎زمان با اول محرم ساعت 21با اجرای دكتر اسماعیل آذر و به تهیه كنندگی امیرحسین آذر روی آنتن شبكه آموزش سیما می رود.

برنامه از اشارت های دریا سر متاب به كارگردانی مهدی حیدری و تهیه كنندگی مجید یوسفی و با اجرای آقابیگی، از پنجشنبه23 مهرماه هر شب23 از شبكه آموزش سیما پخش می شود.

این برنامه به صورت علمی و تخصصی موضوع مقتل خوانی، شیوه های مقتل خوانی و ... را با حضور كارشناسان و صاحب‌نظران این حوزه تحلیل خواهد كرد.

مجموعه مستند اهل سوگ كاری از داریوش یاری، از اول محرم هر شب ساعت 19:15، آیین های ملی و مذهبی را به قاب تلویزیون می آورد.

داریوش یاری در این مجموعه 30قسمتی قصد دارد آیین های عزاداری و سوگواری ایرانیان را در نقاط مختلف كشور پوشش دهد و در هر قسمت با انتخاب موضوعی مشترك میان این آداب و رسوم، به تصویری از این شباهت ها و یگانگی ها از یكسو و تفاوت ها و تنوع ها از سوی دیگر دست پیدا می كند.

«اهل سوگ» از دو بخش كارشناس محور و تصویر و روایت استفاده می كند؛ و درساخت آن بیش از 20 گروه مستندساز در شهرهای مختلف كشور همكاری كرده اند و تصاویری ناب و دیدنی از آیین های عزاداری و سوگواری شهرهای مختلف تهیه و در این مجموعه مستند به كار رفته است.

این مجموعه در شهرهایی چون تهران، یزد، كاشان، نائین، میبد و ... تصویربرداری شده است.
شبكه آموزش سیما از اول ماه محرم «با كاروان عاشورایی» را با اجرای غلامرضا مسعلی روی آنتن می برد.

با كاروان عاشورایی مجموعه ای گفت‎وگو محور در 5 قسمت 40 دقیقه ای از این شبكه پخش می شود.

این برنامه با حضور كارشناسانی همچون حمید سبزواری از شاعران آیینی كشورمان و همچنین دكتر علی شفایی اشعار عاشورایی و مداحی را بررسی می كنند.

«با كاروان عاشورایی» هرجمعه ساعت 17:30 از شبكه آموزش سیما پخش می شود.

ویژه برنامه هایی از«صبحی دیگر» و «گل آموز» در ماه محرم روی آنتن می رود.

*************
شبكه نمایش
در دهه اول ماه محرم فیلم های سینمایی و تلویزیونی «من و زیبا»، «عصر روز دهم»، «نقش و نقاش»، «كوچه هفتم»، «ایستگاه»، « سجده عشق» و «روز عزیز» ساعت 17 و مجموعه نمایشی «دو طفلان مسلم» از شبكه نمایش پخش می شود.

فیلم سینمایی من و زیبا به كارگردانی فریدون حسن پور و تهیه‎كنندگی جواد نوروز بیگی از شبكه نمایش روی آنتن می رود.

در خلاصه داستان فیلم آمده است: در شبی سرد و بارانی، پیش از آنكه موسی به خانه برسد، همسرش راحله بر اثر درد زایمان جان می سپارد. موسی در تمام عمر فكر می كند كه باعث مرگ راحله شده است. او تمام وجود و عشق خود را پای جعفر، تنها یادگار راحله می ریزد.

*فیلم سینمایی «عصر روز دهم» به كارگردانی منوچهر محمدی و تهیه كنندگی مجتبی راعی، در دهه اول ماه محرم از شبكه پخش خواهد شد.

در این فیلم خواهید دید: دكتر مریم شیرازی با گروهی از پزشكان هلال احمر برای كمك به مردم عراق عازم این كشور می شود و تصمیم به جستجو برای یافتن خواهر گمشده اش می گیرد.

فیلم تلویزیونی نقش و نقاش به كارگردانی مهدی جعفری و تهیه كنندگی احمد زالی، داستان تعدادی از بچه‌های یك مدرسه روستایی را روایت می‌كند كه تصمیم می‌گیرند در قصه تعزیه‌ای كه هر سال آن را اجرا می‌كنند، تغییری خاص بدهند.

فیلم تلویزیونی كوچه هفتم به كارگردانی حسین تبریزی و تهیه كنندگی سعید منتظرالمهدی، تصویری از باید ها ونباید های زندگی، محصور شدن در كوچه و پس كوچه های تردید و سرانجام امید در رسیدن به واقعیت هاست كه در حصار نگاه و باور خالصانه كودكی 7ساله بیان می شود.
پاسخ
آگهی


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.

موضوعات مرتبط با این موضوع...
  حضور پررنگ زنان و کودکان در تبلیغات تلویزیون !
  مرکز مستند سوره ۳ اثر را در ایام اربعین از تلویزیون پخش می‌کند
  «سلمان فارسی» یکی از به یادماندنی ترین پروژه های تلویزیون از تاریخ تاسیسش خواهد بود
  بازگشت فخیم‌زاده به قاب تلویزیون با «کاراگاهان جوان»
  «سیاه‌باز» در سکوت خبری ساخته شد
  برنده جایزه امی بهترین آلبوم موسیقی متن اورجینال سال در تلویزیون: سریال The Mandalori
  مرگ پلنگ سیاه!
  اعلام روزهای تعطیلی تئاتر در ایام محرم
  برنامه تعطیلی تئاتر در ایام محرم اعلام شد
  مهاجرت موقت یا ابدی «مارتین اسکورسیزی» از سینما به تلویزیون

پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان