امتیاز موضوع:
  • 0 رأی - میانگین امتیازات: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

مدیریت بر پیکربندی شبکه امروزی

#1
محصولات شرکتهای AlterPoint، Goldwire Technology ، Intelliden و TripWire مخصوص مدیریت بر پیکربندی شبکه امروزی، بیشتر برای ذخیره و ردیابی سرور، پیکربندیهای سوئیچ و روتر بکار می روند. ولی ناظران صنعت معتقدند که تکنولوژی کاربردهای پیچیده تر و پیشرفته تری نیز دارد که می توان از طریق آنها امکان دسترسی به شبکه را افزایش داده، عملکرد برنامه را بهینه و نیز مراکز داده را ایمن ساخت.
محصولات شرکتهای AlterPoint، Goldwire Technology ، Intelliden و TripWire مخصوص مدیریت بر پیکربندی شبکه امروزی، بیشتر برای ذخیره و ردیابی سرور، پیکربندیهای سوئیچ و روتر بکار می روند. ولی ناظران صنعت معتقدند که تکنولوژی کاربردهای پیچیده تر و پیشرفته تری نیز دارد که می توان از طریق آنها امکان دسترسی به شبکه را افزایش داده، عملکرد برنامه را بهینه و نیز مراکز داده را ایمن ساخت. تکنولوژی مدیریت بر پیکربندی شبکه عملیات انجام بعضی از کارها بطور دستی را بصورت خودکار در می آورد و با کاهش میزان خطای انسان، دقت و کارآیی را افزایش می دهد. Glenn O&#۰۳۹;Donnell مدیر تحقیق در شرکت Meta Group می گوید: "با وجود گزارشات پیکربندی دقیق و کنترلهای دستیابی ثابت، امنیت نیز افزایش می یابد".
محصولات امروزی مدیریت بر پیکربندی شبکه با وجود برخورداری از دستگاه های بسته بندی شده یا نرم افزاری تنها، می توانند پیکربندیهای دیوایس و سرور دقیقی را انجام داده و ذخیره نمایند و با استفاده از ویژگیهای خودکار شده دیوایسهای جدید را تهیه و پیکربندی نمایند و نیز خط مشی های تغییر و دستیابی را تقویت نموده و همچنین عملیاتی را که روی دیوایسها یا در رابطه با آنها انجام می شود، نمایش دهند.ابزارهای پیکربندی شبکه به هماهنگی و سازگاری بین دیوایسهای مشابه کمک کرده و تضمین می کند که تغییر اصلی در اطلاعات، ثبت شده و اگر پس از ایجاد تغییر مشکلی پیش آید، بسرعت دیوایس را قبل از تغییر به پیکربندی شناخته شده آن برگردانند.
ابزارهای مدیریت بر پیکربندی فروشندگانی همچون CheckPoint Software Technologies با مسئولیت محدود، شرکت سیسکو سیستمز و Nortel Networks قابلیتهای پیکربندی و مدیریت بر تغییر در دستگاه های مخصوص خود را معرفی می کنند ولی برجستگی و برتری شبکه های ناهمگون تقاضا برای محصولات مشترک چند فروشنده را برانگیخته است. همچنین مدیران شبکه علاوه بر اطلاعات مربوط به دیوایس به نرم افزاری برای کنترل پیکربندی های برنامه و سرور نیاز دارند. شرکتهایی مثل Collation ، Relicore و Voyance در بین سایر شرکتهایی که طی چند سال اخیر تاسیس گردیده اند، لازمه کنترل دیوایسهای مختلف از طرف چند فروشنده را بصورت خودکار و ثابت اعلام نموده اند. Dennis Drogseth معاون شرکت (Enterprise Management Associate (EMA در گزارشی ویژه که از طرف یک فروشنده بنام AlterPoint و مسئول مدیریت بر پیکربندی حمایت و بوسیله Network World تهیه شده بود، نوشت: "معلوم می شود که پیشرفتهای واقعی در کنترل هزینه و قابلیت دسترسی بدون مدیریت بر پیکربندی امکان پذیر نخواهد بود".
● کنترل تغییرات
کوین شوارتز یک متخصص شبکه در Burns & McDonnell که یک شرکت مهندسین مشاور در شهر کانزاس سیتی ایالت میسوری می باشد، از نرم افزار True Control محصول Rendition Networks برای کنترل تغییرات موجود در دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
فروش سوئیچ سیسکو و روترها استفاده می کند. این نرم افزار به او کمک کرده تا بتواند فرآیند کنترل تغییرات را در شرکت خود به اجرا در آورد. در گذشته، دسترسی و اعطای مجوز به ۴۶ دیوایس شرکت (روترها و سوئیچها) از نزدیک نمایش داده نشد. Schwartz می گوید، متدها تنها یک روش ضعیف و ناپایدار در ردیابی و کنترل تغییرات بود. اکنون ما می توانیم تغییرات ایجاد شده در هر سخت افزار را کنترل نماییم و این از بیمه نامه و هر چیز دیگری با ارزش تر است. True Control چند مرحله ضروری برای کسب رضایت و تایید و ایجاد تغییرات در دیوایسهای درون یک سیستم را که پیامها و یادآوریها و همچنین محدودیتها را بطور خودکار اعلام می کند، ضمیمه می نماید.
Schwartz می گوید این نرم افزار فعالیت دیوایسهایی را که او برای نمایش پیکربندی نموده است، ثبت می نماید. این نرم افزار با وجود خط مشی هایی که او و تیمش بوجود آورده و پیش گرفته اند، دسترسی به دیوایسهایی را که محدود به آن گروه دارای مجوز هستند، تضمین می کند. او می گوید این نرم افزار جلوی زمان بیکاری بالقوه را می گیرد وانجام عملیات دستی را کاهش داده و به حفظ اجرای tab روی نسخه های روزآمد و جدید روتر کمک می کند. این نرم افزار همچنین امکان تماس با یک روتر از راه دور را از طریق مودم برای او میسر می سازد و آنرا زنده می نماید، کاری که قبلا انجام آن مستلزم وجود یک متخصص و سفر به دوردستها بود. Schwartz می گوید یک ویژگی ناپیدا در این محصول توانایی آن در توزیع نسخه های روزآمد نرم افزاری به روترها می باشد. او می گوید: ما باید اطمینان حاصل کنیم که روترها دفتر منطقه ای ما همگی یک نرم افزار را اجرا می کنند و باید از آن نوع ویژگی استفاده کنیم که به ما امکان می دهد نسخه جدید نرم افزار را برای روترها ایجاد نماییم.
● ایمنی و بیش از آن
علاوه بر اینکه تکنولوژی پیکربندی، دیوایس ها و عملیاتی را که روی آنها انجام می شود نمایش می دهد همچنین می تواند با ذکر جزییات دقیق از آنچه اتفاق می افتد و اینکه چه کسی این عملیات را روی سرورها و دیوایسها مثل سوئیچ ها ، روتر ها و فایروال ها در شبکه های شرکتی انجام می دهد، مزایای برقراری امنیت را اضافه می نماید. Gold Wire و Tripwire و Rendition محصولات خود را بعنوان یک ابزار امنیتی و شبکه به بازار عرضه می کنند. یک کاربر tripwire که مدیر سیستمهای یونیکس در یک شرکت بزرگ خدمات خوزه نفتی است و از ذکر نام خود خود داری کرده است می گوید، او از Tripwire شرکت مخصوص سرورها بعنوان یک سیستم شناسایی کننده مزاحم میزبان استفاده می کند و به زودی متوجه شد که چند تغییر غیر مجاز در سرورها بوجود آمده است. شرکت نیز بطور جداگانه از Tripwire در Network Devices استفاده می کند. این نرم افزار که به منظور ردیابی و کنترل وقایع روی روترها و سوئیچها نصب گردیده تیم IT را از وقوع چند تغییر ایجاد شده در دیوایس ها مطلع می کرد که در واقع این تغییرات بایستی هفته ای یکبار صورت می گرفت. همچنین این کاربر می گوید گر چه وجود و مفهوم بد و مخربی نداشتند ولی ایجاد تغییرات اتفاقی و بدون اطلاع در اصل موجب ایجاد اختلال و اشکال در دسترسی به شبکه می نماید. Tripwire هنوز از نظر اهداف امنیتی مناسب بوده ولی مدیر این سیستمها می گوید این نرم افزار ثابت کرده که می تواند کاربردهای بیشتری نیز داشته باشد.
این کاربر می گوید، نرم افزار Tripwire در سیستم کنترل تغییرها، تکامل یافته است و کمک می کند تا شبکه خود را ایمن تر سازیم. Tripwire یک ابزار اجرایی برای ما است تا بدینوسیله مطلع شویم که آیا اهداف و خط مشی های کنترل تغییر ما دنبال شده است یا نه.
● دسترسی بطور خودکار و تایید آن
Jim Sherer معاون عملکردهای سرویس دهنده برنامه در ASP Dealer Services واقع در Hoftman Estates از Formulator محصول Gold Wive برای ردیابی و کنترل پیکربندی های مختلف در ۴۰۰ سرور یونیکس استفاده می کند. او می گوید این نرم افزار به او کمک می کند تا اعتبار کاربرانی را که به فارم سرور شرکت او دسترسی دارند تایید نماید. به همین منظور، دستگاه Formulator بعنوان یک صندوق سرویس دهنده کار می کنند و ارتباط پذیری و تایید اعتبار کاربر را جهت دسترسی آنها به سرورها میسر می سازد و بیشتر شبیه یک سرور Lightweight Directory Access Protocol عمل می کند. Sherer می گوید، با وجود اینکه ویژگیهای مدیریت بر پیکربندی سرور کار می کند، او نیز با فروشنده برای استفاده از یک محصول بزرگتر همکاری می کند. وی می گوید، ما باید بتوانیم از آن در یک مقیاس بزرگتر برای همه سوئیچها و روترهای معماری اصلی سیستم خود استفاده کنیم و آنرا به گره های راه دور نیز منتقل نماییم. و این به صرف وقت و هزینه بیشتری نیاز دارد.
Drogseth کارمند EMA در گزارش خود توضیح داد، توسعه ابزار مدیریت بر پیکربندی شبکه یک شخص از یک نقطه محصول به یک برنامه کاربردی وسیعتر شرکتی چالش انگیز است. با افزایش تعداد دیوایسها و ضرورت کنترل آنها، توسعه این تکنولوژی نیز به مراتب مشکل تر خواهد شد و با لازمه کنترل پیکربندیهای مختلف دیوایس با همان ابزار کار مشکل تر نیز می شود. مثلا محصولاتی که کنترل پیکربندی های سرور را بعهده دارند جدای از محصولاتی کار می کنند که کنترل پیکربندی دیوایس را انجام می دهند مدیران IT شرکت باید ابزارها را یکپارچه سازند یا فروشندگان باید جهت ایجاد یک فرایند مدیریت بر پیکربندی جامع، ابتکار را برای آنها انجام دهند. Drogseth نوشت، همچنین لازمه یک توسعه موفقیت آمیز از تکنولوژی در اجزای مختلف شبکه ( مثل سرورها، روترها، فایروالها و برنامه های کاربردی ) پردازشهای به موقع و یکپارچه در جریان کار است. او در گزارش خود نوشت، ابزارهای مدیریت بر پیکربندی چندان هم کامل و کاربردی نیستند ، بلکه ممکن است به وجود چند تغییر سازمانی و فعالیتهای از قبل برنامه ریزی شده کامل، نیاز باشد.
O&#۰۳۹;Donnell کارمند Meta Group می گوید اطلاع از کاربرد دیوایس ها و روابط و وابستگیهای متقابل بین آنها، سرورها، برنامه ها و کاربران نهایی به مدیران شبکه کمک می کند تا نقایص و اشکالات شبکه را کاهش داده و زمان کمتری را صرف عیب یابی شبکه نمایند. یکی از مراکز شرکت در نیویورک با تحت تاثیر قرار دادن یک کاربر در یکی از دفاتر شعبه در دنور می گوید، اطلاع از نحوه تغییر پیکربندی روی روتر برای مدیران شبکه جهت جلوگیری از بروز مشکلات مهمتر از تنها پاسخ دادن به آنها برای رفع مشکلات است. O&#۰۳۹;Donnell می گوید، این تکنولوژی باید برای پوشش دهی وسیعتر شبکه تکامل یابد. همچنین باید بیش از دیوایس های شبکه محتوا داشته باشد و کنترل سرورها، دسک تاپها و برنامه های کاربردی هم باید با این تکنولوژی هماهنگ و سازگار باشد.
پاسخ
آگهی
#2
خوبه.....
پاسخ


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.

موضوعات مرتبط با این موضوع...
  راهکارهایی ساده برای مقابله با Hک شبکه اینترنت
  [برای مای بی بی ۱.۸] اشتراک گذاری مطالب در شبکه های اجتماعی
  هرتز، مگاهرتز و گیگاهرتز در شبکه های وایرلس به چه معناست؟
  پروتکل زمان شبکه (NTP)
  آموزش شبکه را از کجا شروع کنیم؟
  بخش مدیریت سایت . . ! (html)
  تغییر اولویت اتصال شبکه‌های وایرلس در ویندوز 10
  سئو سایت و اثر شبکه های اجتماعی
  آموزش تصویری شبکه کردن 2 کامپیوتر
  آشنایی با مدیریت ارتباط با مشتری CRM

پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان