امتیاز موضوع:
  • 0 رأی - میانگین امتیازات: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

محسن‌ حاجی‌حسنی‌کارگر

#1
یک شنبه 5 مهر 1394 10:02

شماره خبر : 3370993


تلاوت حاجی‌حسنی‌کارگر زینت‌بخش مجلس ترحیمش شد/ صبوری مادر؛ تسلی‌بخش عزاداران
محسن‌ حاجی‌حسنی‌کارگر 1

گروه فعالیت‌های قرآنی: تلاوت‌های شهید محسن‌ حاجی‌حسنی‌کارگر در نخستین شب مراسم ترحیم این نخبه قرآنی زینت‌بخش مجلس ترحیمش شد.


به گزارش دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)  از خراسان رضوی، وقتی به حسینیه تهرانی‌ها رسیدیم، با خود فکر می‌کردم که با سروصدا و شیون‌هایی زنانه و مادرانه روبه رو میشویم، مثل هزاران مجلس دیگر که داغ فرزند درد دارد و سنگینی غم جانسوز آن زن و مرد نمی‌شناسد اما با دیدن مادر محسن حاجی‌حسنی‌کارگر، در شوک رفتم و باورم نمی‌شد که هنوز جنازه فرزندش را تحویل نگرفته باشد و این گونه آرام و محکم خوشامد بگوید به سوگواران فرزندش.



آنقدر محکم و آرام که مطمئنا نه تنها برای من بلکه برای خیلی از حاضران در مجلس سؤالاتی نظیر صبور بودن یک مادر پیش می‌آمد، متانت و صبوری خانواده محسن حاجی‌حسنی‌کارگر آنقدر ستودنی بود که حد و نصاب ندارد، این همه صبر و استقامت را تنها در یک جمله می‌توان معنا کرد آن هم صبر و طاقتی است که خداوند تبارک و تعالی بر دل این خانواده داغدار قرار داده است، صبری از جنس صبوری ام‌البنین.


محسن‌ حاجی‌حسنی‌کارگر 1


شب گذشته، چهارم مهرماه همزمان با جلسه قرآن شهید محسن حاجی‌حسنی‌کارگر که شنبه شب‌ها در حسینیه تهرانی‌های مشهد برگزار می‌شد، مراسم ترحیمی برای این نخبه قرآنی در همین محل با حضور قاریان، حافظان، فعالان و دوستداران قرآنی برگزار شد؛ محفلی که مملو از عاشقان به قرآن و اهل بیت(ع) و نخبه قرآنی مشهدالرضا بود.


پس از تلاوت آیاتی از کلام الله مجید، همه حضار رو به حرم مطهر رضوی ایستادند و زمزمه ارادت و عاشقی را قرائت کردند؛ در گوشه و کنار مجلس کسانی که او را می‌شناسند، حتی کسانی که چند صباحی بیشتر با او آشنایی نداشتند با صحبت‌های حمید غلامی، مجری قرآنی مشهد که اخلاق و منش قرآنی محسن حاجی‌حسنی‌کارگر توصیف می‌کرد، صدای ناله حضار بیش از پیش می‌شد.


محسن‌ حاجی‌حسنی‌کارگر 1


اساتیدی همچون مهدی حسنی، رضا عابدین زاده، قره داشی، افخم الشعراء، محمدرضا شفیعی مومن، سعید بیژنی، مهدی نباتی، عابدیان، حسن حکیم باشی، سیدمحمدصادق علمی، سیدجواد سادات فاطمی، حسین علمی، سیدمجتبی سادات‌فاطمی، محمد شاکرنژاد و ... در این مراسم حضور یافته بودند تا تسلی دل خانواده داغدار این نخبه قرآنی باشند.


در این مراسم نورانی که از جنس قرآن بود، سوختانلو، سیدمحمدجواد علمی، سیدمحمدجواد حسینی، علی ساجدی مقدم، حسین پورکویر، سیدمحمدصادق علمی، محمد علی شیعه و رضا بقایی، ثواب تلاوت‌های مجلسی خود را تقدیم به ساحت این نخبه قرآنی کردند و شاگردان این شهید چه خوب مزد شاگردی را در مجلس ترحیم استادشان با قرائت‌های زیبا پاسخ دادند.


محسن‌ حاجی‌حسنی‌کارگر 1


این مجلس فقط یک صاحب عزا نداشت، گویی همه دوستداران قرآن صاحب عزای مراسم ترحیم محسن حاجی‌حسنی‌کارگربودند به گونه‌ای که هر کدام از فعالان که یکدیگر را می‌دیدند، به هم تسلیت گفته و صبر را برای همدیگر آرزو می‌کردند.


در این مجلس ترحیم که از ساعت 19 تا 21 ادامه داشت، حسینیه مملو از جمعیت بود به گونه‌ای که مجری، بارها از مردم و فعالان قرآنی درخواست کرد جابه‌جا شوند تا بسیاری از مشتاقان قرآنی و دوستداران این حاجی سفرکرده نیز وارد حسینیه شوند زیرا برخی از افراد بیرون حسینیه منتظر بودند تا جمعیت داخل از حسینیه خارج شده و این افراد در مجلس ترحیم شرکت کنند.


محسن‌ حاجی‌حسنی‌کارگر 1


در ادامه مجلس، مادر محسن حاجی‌حسنی‌کارگر همچنان آرام است و زیر لب با خودش دیالوگی برقرار می‌کند، اما وقتی تلاوت دردانه‌اش را می‌گذارند و با دیدن آشنایان نزدیک اشک‌هایش روانه صورتش می‌شود؛ بی‌صدا می‌گوید: «محسن جان برای من هم دعا کن، رفتی و مهمان خدا شدی، محسن برای خودش باقیات الصالحات گذاشته، صبور بودی مادر؛ تموم عشقت قرآن و کلاس درست بود».


عقربه‌های ساعت پایان مراسم را نشان می‌داد که حاج ابراهیم قانع یکی از مداحان و ذاکران اهل بیت(ع) پشت تریبون قرار گرفت و با بیان اینکه در این مراسم دوبیتی در وصف این جوان قرآنی سفرکرده به ذهنش رسیده که:


کسی که با تلاوتش بحر مواج می‌شد            مقام اول شدنش برای او خاک می‌شد


رفت سوی کعبه و به صاحب کعبه رسید     محسن حاج حسنی کارگر به حج، عجب حاجی شد


با سرودن این شعر بغض دل‌های بسیاری از دوستان، آشنایان و وابستگان شکست و یاد محسن داغ‌تر شد؛ در ادامه مداح دل‌ها را روانه کربلا کرد و از قاری قرآنی سخن گفت که در مجلس یزید چوب بر دهانش زدند.


محسن‌ حاجی‌حسنی‌کارگر 1


در ادامه قانع با لعنت دولت سعودی، ادامه داد: فعالان قرآنی باید آنقدر تلاش کنند تا بتوانند نگینی چون حاج محسن حاجی‌حسنی کارگر را به جامعه تحویل دهند اما چند سال دیگر، خدا می داند.


مراسم با تلاوت‌های حاج محسن‌ حاجی‌حسنی‌کارگر و آخرین تلاوت‌های او در مسجدالحرام به پایان رسید، تلاوت‌هایی که زینت‌بخش مجلس ترحیم خود این نخبه قرآنی شد.


مادر نیز خوشامدگوی عزاداران فرزندش بود و چه خوب با صبری زینب گونه تسلی دل این افراد بود، قبل از خداحافظی چند کلامی با او هم سخن می شویم، از دردی که با فراق محسن‌ بر دل علاقه مندان، دوستان، آشنایان و ارادتمندانش نشسته است. او از فرزندش این گونه می‌گوید: محسن خیلی خوب بود، فقط به خانواده تعلق نداشت، متعلق به همه مردم دنیا بود.


او که چنین نخبه ای را تربیت کرده بود، با فروتنی ادامه می‌دهد: من هم مادر بدی برای او بودم. محسن امانتی در دست ما بود که خدا این امانت را پس گرفت زیرا گلی بود که به گلی تقدیم کردم.


محسن‌ حاجی‌حسنی‌کارگر 1


از جمله حضار در این مراسم علاوه بر فعالان قرآنی، شاگردان قرآنی و برخی از مسئولان اداره اوقاف خراسان رضوی، سردار سرتیپ دوم بهمن امیری، فرمانده نیروی انتظامی خراسان رضوی، سید سعید سرابی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی، حجت‌الاسلام محمدتقی کاظمی نسب، معاون قرآن و عترت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی، رئیس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر مشهد و اعضای جامعه قاریان قرآن مشهد، مسئولان اداره علوم قرآنی آستان قدس رضوی و اعضای هیئت تحریریه خبرگزاری ایکنای خراسان رضوی حضور داشتند.
دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
https://harfeto.timefriend.net/16352332903584
پاسخ
 سپاس شده توسط ♕ρяιηcєѕѕღsαяαh♕ ، ایرانی اسلامی ، ریحون بنفش
آگهی
#2
اگه ظاهرشون هم مثله باطنشون باشه واقعا خدا رحمتشون کنه
منو فقط کسی میفهمه که کسی نمیفهمتش
پاسخ


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.

موضوعات مرتبط با این موضوع...
  حضرت عبدالعظیم حسنی (ع) چه کسی بود و زیارت مرقد مطهرش چه ثوابی دارد؟
  نماهنگ منم باید برم با صدای شهید محسن قُطاسلو
  محاصره شدیم این روزها حاجی ..
  پیام تسلیت شحات‌انور برای شهید «محسن حاجی حسنی»
  باز هم حادثه در حج؛ مرگ ۳۱۰ حاجی در پی ازدحام جمعیت در منا+تصاویر
  حاجی اومدی زیارت یا که....؟!
  قهر کرده اید انگار ؟ درست نمیگویم؟ حاجی دیگر نمیخندی ...! چه شده آن لبخندهای دائمت؟
Heart زندگینامه حضرت عبدالعظیم حسنی (ع)
  حاجی شدن؛ چه سخت ... چه آسان
  درباره ی سردار محمد رضا حسنی سعدی

پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان