امتیاز موضوع:
  • 0 رأی - میانگین امتیازات: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

رزم هوایی در آسمان نصف جهان

#1
خبرگزاری میزان- از اقدامات مهم عملیاتی و تمرینی روز نخست رزمایش مدافعان حریم ولایت باید به جابه‌جایی افراد با بالگرد شنوک، رزم هوایی F14 و میگ29 و سوخت‌گیری هوایی از طریق هواپیمای مادر بوئینگ 707 و 747 به هواپیماهای F14 و F4 اشاره کرد.

 خبرگزاری میزان- گروه سیاسی: امیر سرتیپ خلبان علیرضا برخور جانشین فرمانده نیروی هوایی ارتش روز جمعه 13 شهریور ماه در نشست خبری با اصحاب رسانه از برگزاری رزمایشی با نام پنجمین رزمایش اقتدار هوایی فداییان حریم ولایت خبرداد که این رزمایش با شرکت کلیه پایگاه هایی نیروی هوایی ارتش با محوریت پایگاه شکاری شهید سرلشکر خلبان عباس بابایی به مدت دو روز در سه منطقه تحرک هوایی با بیش از 400 هزار کیلومتر مربع و وسعت منطقه عمومی در اصفهان و شهرستان نائین با وسعتی نزدیک به 7 هزار کیلومتر مربع با رمز مقدس یا علی ابن ابیطالب(ع) روز شنبه 14 شهریور در سه موج شناسایی و دریافت و انتقال اطلاعات، اصابت اهداف شناسایی شده و با رویکرد پدافند غیر عامل برگزار شد.


رزم هوایی در آسمان نصف جهان 1


امیر برخور جانشین نیروی هوایی ارتش


جانشین فرمانده نیروی هوایی ارتش در نشست خبری قبل از برگزاری رزمایش اعلام کرد: مراحل مقدماتی این رزمایش از روزها قبل با گسترش هواپیماهای اف 4، اف5، اف14، اف7، سوخو24، میگ29، سی130، هواپیمای بوئینگ707 و 747، صاعقه و انواع هواپیماهای بدون سرنشین آغاز شده بود.
وی همچنین انجام طب رزمی و جنگ های الکترونیکی را از ویژگی های برجسته رزمایش اقتدار هوایی فداییان حریم ولات معرفی کرد.


رزم هوایی در آسمان نصف جهان 1


لحظه اعلام رمز آغاز رزمایش توسط امیر برخور و امیر روز خوش


امیر سرتیپ خلبان مسعود روز خوش سخنگویی پنجمین رزمایش مدافعان حریم ولایت در نخستین روز این رزمایش در گفت و گو با خدیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
برنگار سیاسی میزان ،درباره جزئیات آن گفت:پنجمین رزمایش مدافعان حریم ولایت با حضور و به کارگیری دَه ها فروند از انواع هواپیماهای شکاری، ترابری سنگین و نیمه سنگین، سوخت رسان، شناسایی، گشت هوایی و هواپیماهای بدون سرنشین در حال برگزاری است.
وی ادامه داد: در این رزمایش، هواپیماهای جنگنده سوخو24 با شعاع و بُرد عملیاتی بلند، اف 4، اف 5، میگ 29، اف 14، هواپیماهای سوخت رسان بوئینگ 707 و 747، انواع پهپادها همراه با ترابری و پشتیبانی هواپیماهای سی 130حضور دارند.

رزم هوایی در آسمان نصف جهان 1


مانور هوایی هواپیماهای نیروی هوایی ارتش در رزمایش


روز خوش خبر داد: در این رزمایش، انهدام اهداف زمینی، هوایی، مقابله با تک دشمن (تک شیمیایی و میکروبی)، عملیات امداد و نجات، عملیات اختلال الکترونیکی و گشت مسلح انجام خواهد شد، همچنین در این رزمایش قرار است رزم هوایی نیز تمرین می شود


سخنگوی پنجمین رزمایش اقتدارهوایی مدافعان حریم ولایت درباره جزئیات عملیات جنگ الکترونیک در این رزمایش اظهارداشت: در منطقه عمومی رزمایش، میدان جنگ الکترونیک در منطقه انارک نزدیک اصفهان واقع شده و قراراست در آن تمرین جنگ الکترونیک به گونه ای که سیستم های اخلال گر در روی هواپیما قصد اخلال را دارند انجام شود و علاوه بر آن، مبارزه با این اخلال ها نیز در دستور کار قرار دارد.

وی اضافه کرد: با این نوع تمرین و عملیات الکترونیکی قصد داریم در این رزمایش به تقویت سیستم های ضد اخلال گر در جنگ الکترونیک بپردازیم.
وی در پاسخ به این سوال که این رزمایش چه اهدافی را دنبال می کند گفت: در همه رزمایش ها به طور کلی نمایش قدرت انجام می شود و علاوه بر آن ما سعی خواهیم کرد در پنجمین رزمایش اقتدار هوایی مدافعان ولایت به ارتقای توان عملیاتی، رزمی و هچنین ارتقای تجهیزات و تقویت نیرو ها پیرامون آمادگی در زمان حملات احتمالی دشمن بپردازیم.

سخنگوی پنجمین رزمایش اقتدارهوایی مدافعان حریم ولایت اضافه کرد: تمرین پدافند غیر عامل در کنار دیگر اهدف عملیاتی و رزمی در این رزمایش، یکی دیگر از هدف های مهم برگزاری این رزمایش است.


وی عنوان کرد: نیروی هوایی ارتش تلاش کرده تا از همه نیروهای واقعی که در یک عملیات اصلی شرکت دارند در این رزمایش استفاده کند و آنها به تمرین بپردازند تانقاط قوت تقویت ونقاط ضعف به طور دقیق شناسایی شود.


امیر روز خوش درباره پیام این رزمایش نیز اظهار داشت: مانند همه رزمایش‌های که در جمهوری اسلامی ایران با توجه به دکترین دفاعی برگزار می شود؛ پیام این رزمایش نیز برای همه دنیا، پیام صلح و دوستی است و علاوه بر آن برای شهروندان ایرانی این پیام را دارد؛ که بدانند نیروهای مسلح آنها در مقابله با هر تهدید احتمالی همیشه هوشیار و آگاه هستند.


وی در پاسخ به این سوال که آیا در این رزمایش تجهیزات یا پرنده ای جدیدی رونمایی خواهد شد بیان کرد: برخی پرنده ها و تجهیزات که در این رزمایش حضور دارند توسط نیروهای داخلی کاملا بهینه سازی شده و در حالت عملیاتی قرار دارند اما رونمایی جدیدی در پنجمین رزمایش مدافعان حریم ولایت نخواهیم داشت.
بنابر گزارش میزان، از روز نخست پنجمین رزمایش فداییان حریم ولایت؛ سامانه های ارتباطی نیروی هوایی ارتش با استفاده از بسترهای امن شبکه های بی سیم و باسیم، انواع سامانه های تسهیلات پرواز تکن، ای اس آر، پی آی آر، کورس، گلاید و انواع سامانه های تاکتیکی سیار و اپروچ، مأموریت های ابلاغ شده در جنگ الکترونیک را در مرحله اول این رزمایش با موفقیت انجام دادند.

رزم هوایی در آسمان نصف جهان 1

همچنین عملیات سوخت رسانی هوایی، مقابله با حمله میکروبی و شیمیایی،عملیات امداد و نجات،عملیات اختلال الکترونیکی و گشت مسلح هوایی در منطقه عمومی رزمایش از جمله عملیات ها و تمرین هایی بود که در اولین روز پنجمین رزمایش حریم ولایت نیروی هوایی ارتش با موفقیت به اجرا درآمد.


رزم هوایی در آسمان نصف جهان 1

از دیگر اقدامات مهم عملیاتی و تمرینی روز نخست رزمایش مدافعان حریم ولایت باید به جابه‌جایی افراد با بالگرد شنوک، رزم هوایی F14 و میگ29 و سوخت‌گیری هوایی از طریق هواپیمای مادر بوئینگ 707 و 747 به هواپیماهای F14 و F4 اشاره کرد.

رزم هوایی در آسمان نصف جهان 1
دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
https://harfeto.timefriend.net/16352332903584
پاسخ
 سپاس شده توسط ૭૦૦ძ ૭ɿՐՆ
آگهی


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.

موضوعات مرتبط با این موضوع...
  30 تا از قدرتمند ترین ارتش های جهان
  تشییع پیکر خلبان شهید «بیک‌محمدی» در ستاد نیروی هوایی ارتش
  سرلشکر رشید از قرارگاه پدافند هوایی خاتم‌الانبیاء(ص) بازدید کرد
  مرکز عملیات مشترک پدافند هوایی شمالغرب کشور افتتاح شد
  جنگنده نسل ششم نیروی هوایی آمریکا سلاح جنگ سخت نامیده شد
  فوربس: نیروی هوایی آمریکا شکست برنامه اف-۳۵ را پذیرفته است
  حمله هوایی آمریکا به منطقه مرزی سوریه و عراق به دستور بایدن
  درجات نظامی ارتش روسیه|نیرو هوایی فدراسیون روسیه
  |تاریخچه پدافند هوایی ارتش ایران|
  سوخو-۵۷|جنگنده هوایی چند منظوره نسل پنجم

پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان