امتیاز موضوع:
  • 0 رأی - میانگین امتیازات: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

سیاره فراخورشیدیـ

#1
سیاره فراخورشیدی یا فراسیاره (به دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
انگلیسی : Exoplanet یا Extrasolar planet) دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
سیاره‌ای است که خارج از دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
سامانه خورشیدی قرار دارد و به دور یک ستاره‌ (غیر از دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
خورشید ) در حال گردش است. تاکنون بیش از ۱۰۰۰ سیاره فراخورشیدی کشف شده است و این تعداد روز به روز در حال افزایش است.[sup]دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
[۱] [/sup][sup]دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
[۲] [/sup] مطالعه فراسیاره‌ها جزو موضوعات نوین در دانش اخترشناسی است و شامل دو شاخه کلی کشف و شخصیت پردازی فراسیاره می باشد. کشف اولین فراسیاره‌ها در اوایل دهه‌ی ۹۰ میلادی صورت گرفته است و از سال ۲۰۰۲ علاوه بر کشف، شخصیت پردازی این سیارات نیز آغاز شده است. رصدهای زمینی و فضایی سیارات فراخورشیدی به دو دلیل عمده کار چندان آسانی نیست. نخست اینکه سیارات به طور کلی نسبت به ستارگان اندازه های بسیار کوچکی دارند و فراسیارات در فواصل بسیار دوری از زمین واقع اند. دیگر اینکه سیارات با ستاره ی میزبانشان دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
اختلاف درخشندگی فوق العاده زیادی دارند. وابسته به نوع ستاره و اندازه و دمای سیاره، ستاره می تواند از حدود ۱۰۰۰ تا یک میلیون برابر پرفروغ تر از سیاره های اطرافش باشد. بنابراین تفکیک نور تابش شده از سیاره از نور ستاره بسیار مشکل است. به عنوان یک تشبیه، رصد یک سیاره غول پیکر مانند مشتری در مدار نزدیکترین ستاره ها به خورشید، مانند این است که در تهران بایستیم و بخواهیم سر یک مورچه، که در جزیره کیش در حال راه رفتن در کنار یک نورافکن به شدت پرنور است، را مشاهده کنیم! با وجود تمام این سختی ها، اخترشناسان توانسته اند روش ها و ابزاهایی برای آشکارسازی و مطالعه خصوصیات سیارات فراخورشیدی ابداع کنند. تاکنون حدود شش روش آشکارسازی یافت شده است که به استثنای یکی، در بقیه سیاره به روش غیر مستقیم بررسی می شود.
سیاره فراخورشیدیـ 1



پاسخ
آگهی


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.

موضوعات مرتبط با این موضوع...
  کهکشان راه شیری مسکن میلیاردها سیاره احتمالی قابل سکونت
  شواهد حیات در سیاره ناهید مورد تردید قرار گرفت
  کشف سیاره ای که در آن سنگ از آسمان می بارد
  کدام ستارگان دارای سیاره‌های قابل سکونت هستند؟
  کشف یک سیاره‌‌ی قابل سکونت دیگر
  در جوّ سیاره مریخ چه خبر است؟
  یک سیاره ابرزمین نادر رصد شد
  آشنایی با سیاره زحل
  ناسا یک سیاره فراخورشیدی جدید با شباهت زیاد به زمین کشف کرد
  کشف ستارۀ سیاره خوار

پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان