امتیاز موضوع:
  • 0 رأی - میانگین امتیازات: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

آیا داعش میتواند وارد ایران شود؟

#1
آیا داعش توان ورود به ایران را دارد؟ در این نوشته تجهیزات خصوصیات و نیرو های نظامی ایران و این گروهک تروریستی که قد علم کرده است را مورد برسی قرار میدهیم.برآوردهای متفاوتی از تعداد جنگجویان دولت اسلامی شده‌است. سازمان سیا در سپتامبر ۲۰۱۴ تعداد مبارزان این گروه در عراق و سوریه را بین ۲۰ تا ۳۱.۵ هزار نفر برآورد کرد. دیده‌بان حقوق بشر سوریه در اوت ۲۰۱۴ تعداد جنگجویان آن را ۸۰ هزار نفر (۵۰ هزار در سوریه و ۳۰ هزار در عراق) برآورد کرد. فرمانده ارتش روسیه نیز در دسامبر ۲۰۱۴ اعلام کرد که مطابق برآوردهای ما تعداد نیروهای داعش به ۷۰ هزار نفر می‌رسد.

بیشتر سلاح‌هایی که دولت اسلامی عراق در دوران مبارزه با نیروهای آمریکایی و سایر کشورهای ائتلاف به کار میگرفت از زرادخانه‌های حکومت صدام حسین در نقاط مختلف کشور به دست آمده و شامل تفنگ‌های کلاشنیکف، مسلسل پی‌کا و راکت‌اندازهای آرپی‌جی-۷ می‌شد. آنها در دوران جنگ داخلی سوریه و پس از خروج نیروهای آمریکایی از عراق نیروی نظامی خود را با به غنیمت گرفتن حجم عظیمی از سلاح‌های متنوع تقویت کردند. جنگجویان دولت اسلامی از عملیات‌های انتحاری به عنوان یک تاکتیک جنگی مؤثر استفاده می‌کنند و بمب‌های کنار جاده‌ای را در مسیر حرکت کاروان‌های نظامی دشمن تعبیه می‌کنند. خودرو نقلیه اصلی آن‌ها تویوتا لندکروزهایی است که به صورت وانت مسلح درآمده‌اند. این وانت‌ها هم برای جابجایی جنگجویان و هم برای حمل سلاح‌های نیمه‌سنگین استفاده می‌شوند و سرعت بالای آن‌ها باعث می‌شود تا در مقابل حملات هوایی مصونیت داشته باشند.

آنها تعداد زیادی خودرو زره‌پوش هاموی را هم از ارتش عراق به غنیمت گرفته‌اند. به گفته نخست‌وزیر عراق حیدر العبادی داعش پس از فتح موصل حدود ۲۳۰۰ دستگاه هاموی را به غنیمت گرفت. اما هاموی در مقایسه با تویوتا لندکروز به تعمیرات و مراقبت بیشتری نیاز داشته، برخی قطعات یدکی آن تنها از طریق آمریکا قابل تأمین است و مصرف سوخت بالاتری دارد.

در ۲۵ مهر، دیده‌بان حقوق بشر در سوریه گفت که خلبان‌های ارتش صدام حسین که به گروه حکومت اسلامی (داعش سابق) ملحق شدند در حال آموزش دادن به اعضای این گروه برای استفاده از سه فروند جنگنده به غنیمت گرفته شده از ارتش بشار اسد هستند. دیده‌بان حقوق بشر در سوریه، که مقر آن در لندن است خبر داد، این نخستین بار است که ستیزه جویان اسلامگرا جنگنده‌ها را به پرواز در آورده‌اند. خلبان‌ها جنگنده‌ها را بر فراز پایگاه هوایی «الجراح» در شرق شهر حلب به پرواز درآورده‌اند. اعضای این گروه بارها با استفاده از هواپیماهای میگ-۲۱ و میگ-۲۳ که از ارتش سوریه به غنیمت گرفته‌اند پرواز کرده و سپس به فرودگاه بازگشته‌اند. نیروهای داعش سه جنگنده سوری را در حلب و رقعه به تصرف خود در آورده بودند. مشخص نیست که آیا جنگنده‌ها مجهز به تسلیحات بوده‌اند یا اینکه خلبان‌ها قادر به هدایت جنگنده‌ها در مسافت‌های طولانی‌تری هستند. هواداران گروه حکومت اسلامی پیشتر در حساب‌های توییتری خود تصاویری از جنگنده‌های به غنیمت گرفته شده را به نمایش گذاشته بودند، اما به نظر می‌رسید که این هواپیماها غیرقابل استفاده باشند.

ارتش جمهوری اسلامی ایران که به‌اختصار آجا نیز نامیده می‌شود، پیکره اصلی نیروهای مسلح ایران را تشکیل می‌دهد. وظیفه اصلی ارتش، مانند همه نیروهای مسلح جهان، حفظ تمامیت ارضی و دفاع از کشور در برابر تهاجم نظامی بیگانگان است.ارتش جمهوری اسلامی ایران، به‌همراه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران، نیروهای مسلح ایران را تشکیل می‌دهند. ارتش ایران، خود متشکل از چهار نیروی زمینی، هوایی، دریایی و پدافند هوایی است.اکنون فرماندهی کل ارتش جمهوری اسلامی ایران را سرلشکر عطاءالله صالحی به‌عهده دارد که پس از استعفای سرلشکر محمد سلیمی از جانب سید علی خامنه‌ای (رهبر ایران و مقام فرماندهی کل قوا) به‌این سِمت منصوب شده‌است.

نیروی قدس یا سپاه قدس نیروی ویژه و زیرشاخه‌ای از نیروهای پنج‌گانه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در ایران است که مسئولیت فعالیت‌های نظامی برون‌مرزی را دارد. این نیرو در جریان جنگ ایران و عراق تاسیس شد و هدف آن عملیات در خاک عراق بود.برخی منابع نفرات این نیرو را ۲۰٬۰۰۰ تن تخمین زده‌اند.برخی تحلیل‌گران نیروی قدس را یکی از بهترین نیروهای ویژه در جهان دانسته‌اند.فرمانده کنونی این نیرو، سرلشکر (ژنرال) قاسم سلیمانی است.به گفته فریبرز صارمی، استاد دانشگاه و پژوهشگر روابط بین‌الملل مقیم آلمان، سپاه قدس نفوذ بسیار زیادی در عراق، لبنان، سوریه و خاورمیانه دارد. قاسم سلیمانی فرمانده آن، در صدد مبارزه با عربستان و ترکیه، و جلوگیری از کاهش قدرت شیعه در عراق است.تعداد نفرات این نیرو مشخص نیست ولی تعدادی بر پایه حدس تعداد آنها را ۲۰۰۰ نفر با ۸۰۰ هسته مرکزی گزارش داده‌اند و تعدادی آنها را ۳۰۰۰ تا ۵۰،۰۰۰ نفر گزارش دادند.محمد عابدین مسئول مرکز مطالعات تروریسم در لندن، اعضای این گروه را افرادی باهوش و ماهر دانسته و همچنین آنها را خودمختار معرفی می‌کند که خودشان تصمیم گیرنده برای فعالیت‌های برون مرزی هستند.

قاسم سلیمانی؟

نیویورک تایمز، در سپتامبر ۲۰۱۳ او را به عنوان «دشمنی که هم مورد تنفر و هم مورد تحسین است» توصیف کرد. جان مگوایر افسر سابق سازمان سیا در عراق می‌گوید «او قوی‌ترین مأمور مخفی در خاورمیانه است … و هیچ‌کس او را نمی‌شناسد.خبرگزاری فرانسه از او به عنوان «چهره‌ای مرموز» نام برد.
هفته‌نامه آمریکایی نیوزویک در نسخه بین‌المللی خود در ۳ دسامبر ۲۰۱۴ تصویری از قاسم سلیمانی را بر روی جلد خود چاپ کرد و در کنار تصویر وی بر روی جلد خود نوشت: «اول با آمریکا می‌جنگید، الان داعش را درهم می‌کوبد، او فرد باهوشی و عاشق جنگ است و خودش هم می‌داند که زبده این کار است.»

بر اساس برآورد وب‌گاه نظامی defense tech، تعداد نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران ۵۱۳٬۰۰۰ نیروی عمل‌کننده و ۳۵۰٬۰۰۰ نیروی ذخیره می‌باشد.

پرنده های بدون سرنشین و جنگند های ایران بلای جان داعش

هر چند ایران از لحاظ نیروی انسانی و تجهیزات نظامی توپخانه ای در مرزها مجهز و آماده است اما نباید از نیروی قدرتمند ایران در هوا غافل شد. ایران یکی از ده کشور پیشرفته سازنده هواپیماهای بدون سرنشین در جهان است. ایران از پهپاد در طول جنگ عراق بهره برد. ابابیل های ایرانی که اولین نمونه از این دست بودند، به صورت یکبار مصرف استفاده می شدند و با حمل 40 کیلوگرم مواد منفجره بر فراز مواضع دشمن فرود می آمدند.

در سال های اخیر پهپادهای مختلف و قدرتمندی با توانمندی پرتاب موشک وارد عرصه نظامی کشور شده اند که علاوه بر استفاده در داخل، در عراق و سوریه نیز در حال استفاده هستند. با ساخت پهپاد مهاجر 4 و شبیه سازی ار. کیو 170 آمریکایی، ایران به تکنولوژی برتر ساخت پهپادها دست پیدا کرده است. پرنده های بدون سرنشین ایرانی ابابیل 3 در جبهه های نبرد موصل کمک فراوانی در جمع آوری اطلاعات و تعیین هدف برای فانتوم های اف- 4 جهت بمباران مواضع داعش تهیه می کردند.

ایران همچنین به فناوری ساخت پهپادهای انتحاری دست پیدا کرده که می تواند در نبردهای هوایی و زمینی مورد استفاده قرار گیرند و زمانی که متوجه هدف مشکوکی شوند، می تواند به سوی هدف حمله ور شوند. این پهپادها به خصوص می توانند در مرزهای کشور کارایی بسیاری داشته باشند و در صورت افزایش تحرکات تروریست ها یا هجوم به نزدیکی مرزهای کشور مورد استفاد قرار گیرند و در یک رشته عملیات مستقیم، تجهیزات داعش را نابود کنند.

در کنار پهپادها، جنگنده های نیروی هوایی ایران نیز علی رغم وجود تحریم ها، همچنان در حالت پرواز و انجام عملیات حفظ شده اند و خلبان های حرفه ای این جت های جنگی می توانند کلیه مواضع گروه های تروریستی را با خاک یکسان کنند.


آیا داعش میتواند وارد ایران شود؟ 1




ر اساس گزارش ها، ایران در چندین عملیات هوایی و با استفاده از جنگنده های اف 4، مواضع داعش را در دیالی، جلوله و سعدیه بمباران کرده اند. این رشته از عملیات در آذرماه سال 93 صورت گرفتند و در رسانه های خارجی انعکاس گسترده ای یافت. در این خصوص روزنامه «لس آنجلس تایمز» جزئیات بیشتری از این موضوع را منتشر کرد و نوشت که حملات هوایی ایران علیه داعش، در بیرون راندن تروریست‌ها از دو شهر عراق موثر بوده است. به نوشته این روزنامه، ‌حملات مذکور عمدتاً توسط جت‌های جنگنده اف 4ایران انجام گرفته ‌و به گفته منابع مطلع، چهار فروند از این جنگنده‌ها ماه گذشته در عملیاتی که برای بیرون راندن داعش از دو شهر سعدیه و جلوله در 20 مایلی مرز ایران انجام گرفت، شرکت داشته‌اند. «لس آنجلس تایمز»افزوده است که ایران منطقه مذکور را به نوعی منطقه حائل در نزدیکی مرز خود می‌داند و وجود هیچ گونه تهدیدی علیه خود در این منطقه حائل را تحمل نمی‌کند.

اما قدرت موشکی ایران را نباید فراموش کرد. کشور به موشک هایی دسترسی دارد که می توانند اهداف تعیین شده داعش را نابود کنند. برنامه موشکی ایران پیشرفته های زیادی را در چند سال اخیر کسب کرده و از توانایی هدف قرار دادن دقیق مواضع دشمن برخوردار است. برای مثال، در سال 2013 میلادی، ایران در موشک های بالیستیک ضد کشتی مافوق صوت “خلیج فارس” را آزمایش کرد. این موشک دقتی 8.5 متری را از خود نشان داد. یکی از قوی ترین موشک های ایران که می تواند به داعش ضربه اساسی بزند “فاتح -110” است. ایران نسخه های به روز شده تری از این موشک کوتاه برد را در سال 2012 میلادی تولید کرد. اگرچه این موشک اساس ماهیت تدافعی دارد اما می تواند در زمین و دریا اهداف تعین شده را نابود کند.

عقب نشینی داعش در اولین تحرک جدی به سمت مرزهای ایران

درست در تابستان سال گذشته بود که خبرهایی از نزدیکی داعش به 50 کیلو متری مرزهای کشور در رسانه ها منتشر شد و به دنبال آن نیز مقامات آن را تایید کردند. نیروهای داعش در حالیه به پیشروی های خود ادامه می دادند، توانستند دو شهر کوچک در استان دیاله به نام های السعیدیه و جلولاء در شرق عراق را به تصرف خود درآورند. این دو شهر در نزدیکی مرز عراق با ایران یعنی مرز خانقین (مرز خسروی در استان کرمانشاه)هستند. ایران در آن زمان برای مقابله با خطر آنی داعش، سریع واحدهای توپخانه ای خود را به مرز غربی گسیل داشت و برای رصد تحرکات دشمن تا داخل خاک عراق نیز نفوذ کرد. فرمانده نیروی زمینی ارتش این موضوع را اینگونه شرح می دهد:

“نیروهای تکفیری و تروریستی در نزدیکی مرزهای ما هستند و در گذشته داعش برای ورود به ایران زاغه مهمات پیش‌بینی کرده بود. در سال گذشته همین موقع بود که ستاد کل نیروهای مسلح به ما ابلاغ کرد تروریست‌ها در جلولا و سعدیه هستند و گام بعدی آنها خانقین بود که می‌خواستند به کشور ما بیایند. این گروهک‌های داعش در استان‌های مرزی ما فضاسازی کرده بودند و زاغه مهمات و نیرو پیش‌بینی و آماده کرده بودند تا در زمان ورودشان با ترور و انفجار، آشوب کنند که توسط سربازان گمنام کشورمان خنثی شد. اما ما در کمتر از سه‌روز، پنج تیپ رزمی را برای مقابله با آنها سازمان‌دهی کردیم و نیروهای پیاده و بالگرد شناسایی ما تا ٤٠ کیلومتر به داخل خاک عراق رفتند و توپخانه‌هایمان را ثبت تیر کردیم.”


آیا داعش میتواند وارد ایران شود؟ 1


دلیل اینکه آمریکا به ایران حمله نکرده است چیست؟ چرا جنگ نرم راه انداخته اند؟ اگر میتوانست حمله کند حمله نمیکرد؟ کسانی که میگویند چرا ایران به کشور های عربی اسلامی کمک میکند به ما چه ربطی دارد، آیا برای حمله به ایران ابتدا نباید از سد و پل کشور های متحد بگذرند؟ اگر پرچم آن کشور ها بیفتد و سرنگون شوند به ایران نمیرسند؟تمام دنیا در جنگ 8 ساله ایران و عراق کمک خود را کردند اما ذره ای از خاک ایران اشغال نشد حال گروهک داعش باعث تشویش ذهن ملت ایران بشود؟

داعش در ایران؟
آیا داعش میتواند وارد ایران شود؟ 1

به گزارش تسنیم سردار صالحی فرمانده نیروی انتظامی استان زنجان با تکذیب شایعه حضور داعش در زنجان ابراز کرد: گروهی از مردم ترکیه با 2 دستگاه ون لحظاتی در استان توقف کردند که به دلیل درج آرم محمد رسول الله در پشت خودرو، تصور اشتباه در ذهن مردم شکل گرفت.


نمونه تانک ساخته شده داعش:

آیا داعش میتواند وارد ایران شود؟ 1

موشک های ایران:

آیا داعش میتواند وارد ایران شود؟ 1

آیا داعش میتواند وارد ایران شود؟ 1

آیا داعش میتواند وارد ایران شود؟ 1

آیا داعش میتواند وارد ایران شود؟ 1

آیا داعش میتواند وارد ایران شود؟ 1




دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
منبع:
دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
http://irannamad.ir/can-isis-attack-iran

به عنوان نویسنده مقالات درخواست میگردد منبع را حذف ننموده تا دیگر دوستان از اهداف پایگاه ایران نماد مطلع گردند.
صدای مارا به ایرانیان برسانید...!
پایگاه ایران نماد
IRannamad . IR
پاسخ
 سپاس شده توسط L²evi ، omidkaqaz ، ▪неизвестный▪ ، irannamad
آگهی
#2
این موضوع جاش توی انجمن نظامیه 
هیچ ربطی به فرهنگی نداره :|
آیا داعش میتواند وارد ایران شود؟ 1
پاسخ
 سپاس شده توسط L²evi ، Medusa ، Medusa
#3
منتقل شد!

لطفا مطالب رو در انجمن مناسب خود ارائه دهید!
..

 [ ᴇvɪʟ ]
사람들의 수용을 위해 사는 경우, 거절로 죽을거야 

..
پاسخ
#4
ایران هر وقت تونس از پس پ ک ک بر بیاد داعشم شکست میده
پاسخ


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.

موضوعات مرتبط با این موضوع...
  تعداد تانک های ایران چقدر است؟ بهترین تانک ایران کدام است؟
  عراق| آغاز مرحله جدید «وعده صادق» در بصره/ حملات توپخانه‌ای حشد شعبی به مواضع داعش در
  سوخو Su-47؛ پرنده‌ای متفاوت که هرگز وارد خط تولید نشد
  نداجا چگونه امنیت کاروان‌های تجاری ایران را تامین می‌کند؟ / پیوند ایران، چین و روسیه
  دلایل تحرکات نظامی خطرناک آمریکا در غرب عراق/ هلاکت بخش اعظم سرکرده‌های داعش
  کشتی نظامی روسیه برای نخستین بار وارد بندر سودان شد
  کمک های نظامی اسرائیل به ایران در جنگ ایران و عراق
  داعش!!!حواست به خودت باشه که ما همچین سلاح هایی داریم
  تحویل جدیدترین مدل جنگنده سوخو ۳۴ به ارتش روسیه برای جنگ با داعش
  استفاده روسیه از حریم هوایی ایران برای حملات به مواضع داعش

پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان