امتیاز موضوع:
  • 0 رأی - میانگین امتیازات: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

شهر برن - سوئیس

#1
شهر برن پایتخت  کشور سوئیس است. برن شهری است با اندازه و قد و قواره متوسط و با جمعیت در حدود 130 هزار نفر که البته با حومه شهر جمعیت آن به حدود 350 هزار نفر نیز می رسد. شهر برن در کنار رودخانه آره قرار گرفته است. جالب است بدانید بافت قدیمی شهر برن به عنوان یکی از آثار به ثبت رسیده توسط یونسکو شناخته شده است. موزه تاریخ برن، کاخ فدرال سونیس به نام بودنشهاوس از جمله مهمترین دیدنی های این شهر است.  شبه جزیره ای در راس یک بلندی به ارتفاع542 متر است که در سواحل رودخانه Aare قرار دارد. چشم اندازهای اطراف برن، کوههای یخ هستند .آب وهوای شهر برن معتدل است .یک شهر قرون وسطی است که از سال 1848 پایتخت فدرال سوئیس شد. برن مرکز سیاسی و اداری کشور سوئیس می باشد. شهر برن با جمعیت 125,681 نفر چهارمین شهر پرجمعیت سوئیس می باشد. زبان رسمی در برن، ژرمنی است ولی زبان شفاهی اصلی نوعی گویش آلمانیش به‌نام برنیز ژرمن است. شهر برن در سال ۲۰۱۰، جزو ۱۰ شهر برتر جهان از نظر کیفیت زندگی معرفی شد. در سال 1983مرکز تاریخی شهر برن در فهرست یونسکو میراث جهانی یونسکو در اروپا قرار داده شد.مرکز تاریخی شهربه عنوان یک نمونه عالی از مرکز قرون وسطی دست نخورده و یک نمونه از یک ساختمان مدرن است که متناسب با فریم های قرون وسطی شد.
 
در ادامه برخی از اماکن دیدنی و جاذبه های توریستی و گردشگری شهر برن را به شما معرفی می کنیم
 
   برج ساعت Clock Tower) Zytglogge)
 
امروزه یکی از مهمترین نمادها در برن می باشد.این ساعت معروف قرون وسطایی که زیت گلاگ هم نامیده می شود با عروسک های متحرک که در اوایل قرن 13 ساخته شد.به عنوان ساعت اصلی شهر شناخته می شود و نزدیک مرکز شهر قدیمی است جایگاهی ویژه در برن دارد و به عنوان یکی از جاذبه های توریستی این شهر شناخته میشود. به عنوان برج نگهبانی، زندان، برج ساعت، مرکز زندگی شهری و یادبود به کار رفته است.
 
 
 
   پارک خرس BearPark
 
پارک زیبای خرس پایین تر از شهر قدیمی برن واقع شده و 6000 متر مربع مساحت دارد که به رودخانه Aare در پایین منتهی می شود.اولین نشانه ای که ما این پارک را پیدا میکنیم یک خرس است که با تعادل روی سیمی در ارتفاع قرار گرفته .در آنجا می توانید خرس ها را از نزدیک ببینید.این پارک طوری ساخته شده که در آن خرس ها می توانند از سنگ ها و صخره ها بالا بروند، در آب های آنجا ماهی شکار کنند و بازی کنند و همچنین استراحت کنند.بازدید از این پارک تجربه خوبی برای کودکان و همچنین بزرگسالان می باشد.در آنجا مسیری وجود دارد که پارک را به رودخانه Aare می رساند،و بازدید کننده های زیادی را به محل زندگی خرس ها می رساند.در آنجا می توان بازی خرس ها و حمام کردن آنها در آب رادید.
 
چاله خرس Barengraben / Dahlholzli Zoo    شهر برن ارتباط طولانی با خرس ها دارد. دیدن برن بدون دیدن خرس ها کامل نمی شود. Barengraben از سال 1850 خانه ای برای خرس های قهوه ای بوده و بخشی از باغ وحش Dahlholzli محسوب می شود.
 
 
 
   مجلس House of Parliament
 
ساخت و ساز در ساختمان مجلس (جناح غرب) از سال 1852 شروع شده و جناح شرق در سال 1884 اضافه شد.و در سال 1902 توسعه یافت به یه ساختمان پیچیده که از 3 قسمت تشکیل شده تکمیل شد.38 هنرمند از سراسر سوئیس مسئول تزئینات ساختمان می باشد.ساختمان پارلمان مقر سکونت دولت سوئیس است(شورای فدرال) و مجلس (شورای ملی و شورای ایالات). سالن گنبد مرکزی و هر دو مجلس از ویژگی های تفاسیر نمادین متعدد از تاریخ سوئیس.... میدان پارلمان در 31 جولای و 1 آگوست 2004 (روز ملی سوئیس) افتتاح شد. مربع در حال حاضر به عنوان محل تجمع برای پیر و جوان می کند، به جای ارائه فضاهای پارکینگ برای اتومبیل های آن را به عنوان استفاده می شود. این شهر میزبان بازار سنتی هفتگی.
 
 
 
   کلیسای جامع برن The Cathedral of Bern
 
کلیسای جامع برن (داس برنر مونستر Das Berner Münster) بزرگترین ساختمان کلیسا سوئیس است. ساخت و ساز در 1421 آغاز شده و توسط سازندگان مختلفی ادامه پیدا کرد. منار مخروطی با ارتفاع 100.6 متر در نهایت در سال 1893 به پایان رسید.بازدید کننده ها از بالای برج کلیسا می توانند لذت ببرند از دیدن مناظر با شکوه شهر قله های پوشیده شده با برف. کلیسای جامع بزرگ ترین و مهم ترین کلیسای سوئیس از اواخر قرون وسطی است.کلیسای جامع نقش محوری ایفا می کند به عنوان ساختار غالب در معماری شهر قدیمی برن که در سال 1983 به عنوان یکی از میراث جهانی یونسکو ثبت شد.
 
 
 
   باغ گل رز The rose garden
 
باغ گل رز یک پارک بزرگ با منظره فوق العاده از شهر قدیمی و حلقه Aare است که روی قبرستان قدیمی شهر احداث شده است. این پارک خانه 220 نوع مختلف از رزها می باشد،200 نوع سوسن و زنبق و 28 گونه مختلف از گل صد تومانی. از 1765-1877 باغ رز به صورت خصوصی اداره می شد اما از 1913 به عنوان پارک عمومی پر جلوه با مقادیر غنی از گل های زیبا و تالاب مورد بهره برداری قرار گرفت.از 1956 تا 1962 پارک برای معرفی گل صد تومانی و گیاه آزالیا و همچنین باغچه سوسن ها دوباره طراحی شد.عمارت کلاه فرنگی مکانی برای استراحت می باشد.رستوران باغ رز هم مکانی برا ی گذراندن وقت در آنجا و لذت بردن از این مناظر می باشد.
 
 
 
   خانه انیشتین Einstein House
 
زمانی که انیشتین در برن زندگی میکرد.خانه انیشتین واقع شده در مرکز شهر قدیمی 49Kramgasse با فاصله 200 متر از برج ساعت.آلبرت انیشتین آپارتمانی کوچک اجاره کرده بود که از سال 1903تا 1905 و با همسرش Mileva و پسرش Hans Albert زندگی می کرد.طبقه دوم محل اقامت مبلمان آن دوره و همچنین عکس ها و مطالب ارائه شده آن زمان در سیستم نمایشگاه مدرن است. در طبقه سوم فیلمی را نمایش می دهد که یک نمای کلی از زندگی آلبرت انیشتین را نشان می دهد.
 
 
 
   Zentrum Paul Klee
 
پل کله 1879-1940 در یکی از محلات فقير شهر برن سویس، در خانواده‌ای موسیقیدان به دنیا آمد او نقاش سوییسی با ملیت آلمانی بود. و در کارش از سبک‌های مختلف هنری، از جمله؛دریافتگری، کوبیسم و سورئالیسم تأثیر گرفت. پدر و مادرش هر دو موسیقیدان بودند، ولی او نقاشی را اختیار کرد. مهمترین مجموعه جهانی پل کله نمایش میده 4000 اثر از این هنرمند را با تم های مختلف. علاوه بر کنسرت ها و رویدادهای دیگر، این موزه منحصر به فرد میزبان نمایشگاه های خاص و برنامه های گسترده ای برای کودکان، جوانان و بزرگسالان می باشد .
 
 
 
   تپه گورتن Gurten Hill
 
زمانی که پارک در 1999 افتتاح شد کوه های محلی برن مکانی برای این بود که بازدید کنندگان از مکان های دور و نزدیک برای بازدید آن در در محیطی آرام رهسپار این دیار شوند.گارتن ارائه می دهد طیف گسترده ای از سرگرمی با تمرکز بر فرهنگ، اوقات فراغت و بازی.مکان باشکوهی برای برگزاری سمینارها و جلسات می باشد و رستورانی با آشپزهای برجسته.این منطقه تفریحی ایده آل با مساحت گسترده برای بازی کودکان،وجود راه آهن مینیاتوری که مناطق کوهستان قابل مشاهده است.
 
 
 
   رودخانه Schwellenmatteli
 
رودخانه Aare یکی از مشخصه های این شهر است، محیطی زیبا برای پیاده روی در کنار این رودخانه فراهم می باشد که رستوران ریویرا روی این رودخانه برای صرف غذا و سرگرمی محیطی مناسب می باشد.
 
 
 
   باغ گیاه شناسی Botanic garden
 
Alpinum شامل مجموعه بزرگی از گیاهان کوهستانی و همچنین گیاهانی از آسیا و شمال امریکا می باشد. بازدید کنندگان درباره گونه های در معرض خطر و انقراض در کوه های سوئیس اطلاعات کسب می کنند. این باغ دارای سه قسمت می باشد که دو قسمت اول پوشش گیاهی گرمسیری و نیمه گرمسیری را نمایش می دهد. قسمت سوم به پوشش گیاهی در آب و هوای خشک و نیمه بیابانی اختصاص داده شده است. همچنین شامل چند منطقه می باشند. منطقه پالم، منطقه ای است که گیاهان کشاورزی که در مناطق مرطوب حاره ای می رویند را شامل می شود (موز، آناناس، نیشکر، قهوه)، منطقه سرخس شامل گیاهانی از جنگل های کوهستانی گرمسیری است (خرما). این باغ گیاهشناسی سابقه طولانی برای گروهبندی گیاهان بر اساس منطقه دارد و در چند قسمت با گیاهانی از استرالیا، نیوزلند،آمریکای شمالی،آسیا،اروپا و آفریقا آشنا می شوید.
 
 
 
   چشمه های شهر City of Fountains
 
تصویر زیبای غیر قابل مقایسه ای از خیابان های قرون وسطی برن که بدون وجود چشمه ای در آن کامل نمیشود را ارائه می دهد  که ستون های رنگارنگ  مجسمه ها تا حد زیادی به ردیف های گسترده خانه های خاکستری روح می بخشد.این چشمه هنری در 1550 بنا شده ثروت جامعه قدیمی را نشان می دهد.این چشمه نشان می دهد به آیندگان این چشمه به یادبود به قهرمانان و رویدادهای تاریخی. رنگهای روشن و زنده جز رنگ اصلی آن است.این چشمه در وسط خیابانی واقع شده که در ترافیک سنگین اتومبیل ها و تراموا برای پیدا کردن راه خود به عنوان بهترین نشانه از آن استفاده کرد.برن بیش از 100 چشمه دارد که 11 تای آنها هنوز خصوصیات اولیه خود را با مجسمه های تمثیلی آن حفظ کرده اند.نام چشمه ها مثل چشمه عدالت(Justice fountain) ،چشمه سامسون(Samson showing his strength) ، غولی که بچه های کوچک را می خورد(the Ogre was eating little babies)،
 
 
 
   میراث جهانی یونسکو UNESCO World Heritage Site
 
پایتخت سوئیس خیلی فریبنده است.شهر قدیمی برن عجیب و جالب است. یک میراث جهانی یونسکو که ارائه میدهد نمایش جذلبی از کوه های آلپ و قابی برای دیدن رودخانه Aare .با 6 کیلومتر از ساختمان های سنگ آهکی و طاق نماهای قرون وسطایی با چشمه های رنسانس با نمای رنگی و کلیسای جامع زیبا با پشت بام زیبا،که جلوه ای از معماری قرون وسطی در اروپا می باشد. این شهر زادگاه نظریه نسبیت انیشتین، مهد شکلات Toblerone و بزرگترین کلکسیون از آثار پال کله  در جهان می باشد.و ازآنجایی که برن در شبه جزیره واقع شده همه چیز نزدیک به هم است که به راحتی با تراموا یا اتوبوس و یا حتی با پای پیاده می توان در این جزیره گشت.
 
 
 
   کلیسای فرانسوی  The french Church
 
کلیسای فرانسه قدیمی ترین کلیسا در شهر برن است. این کلیسا از 1270 تا 1285 ساخته شده به عنوان بخشی از صومعه دومینیکن که در 1269 تاسیس شد ساخته شده در دوره، در حال حاضر قدیمی ترین کلیسای شهر شناخته می شود. از 1623 آن را به عنوان یک کلیسا برای پروتستان فرانسوی زبان شناخته می شود و یک پناهگاه برای پناهندگان پروتستان فرانسوی پس از 1685 تبدیل شد.
 
 
 
   برج زندان  The Prison Tower
 
از 1977 تا 1979 داخل و خارج برج زندان تحت نوسازی کامل قرار گرفت. از سال 1999 برج زندان به عنوان مقر کنفدراسیون انجمن های سیاسی ، میزبانی نمایشگاه های منظم و رویدادهای مربوط به مسائل سیاسی مورد بهره برداری قرار گرفت.همانطور که نام برج نشان می دهد این دروازه برج در اصل به عنوان زندان ساخته شده بود این دومین دروازه شهر برن بود.
 
 
 
    ساختمان The granary
 
3 طبقه بالای این ساختمان به عنوان انبار غلات استفاده می شده -Kornhaus- و از انبار غذا که در قرن 19 استفاده می شد تبدیل به محل برگزاری جشنواره در سال 1893 تبدیل شد.در سال 1998 مکان جدید در مرکز برن افتتاح شد که آن را به محلی برای نشست های فرهنگی و مکانی برای ملاقات با امکاناتی از جمله تئاتر شهر، کتابخانه، کتابخانه طراحی انجمن رسانه و طراحی و 2 سالن غذاخوری می باشد.12 ستون از لباس های سنتی زنان، 31 نوازنده در لباس سنتی آلمانی مردان در دوره رونسانس و تزیین هایی که در طاق های این بنا به کار رفته.همچنین چهره های اساطیری اژدها،بشر در ماه،پری دریایی و .. است.
 
 
 
   موزه Bernisches Historisches Museum
 
در نمایشگاه دائمی نمایش برجسته ای در زمینه های تاریخ، ماقبل تاریخ، تاریخ اولیه و قوم نگاری.این اشیا نمایش داده شده در محدوده عصر حجر تا به امروز،از همه فرهنگ ها و از همه قاره ها.موزه انیشتین یک ارائه قوی از زندگی و کار آلبرت انیشتین در تاریخ است با نمایش فیلم و ...سالن نمایشگاه موقت 1200 متر مربع می باشد که استفاده میشه برای ارائه نوآوری از فرهنگی، تاریخی، ماقبل تاریخ، قوم نگاری که به صورت دوره ای استفاده می شود.  
 
 
 
   مجسمه رودولف ون ارلاخ و خرس ها Statue of Bears and Rudolf van Erlarh
 
رودولف ون ارلاخ فرمانده برن در نبرد Laupen در سال 1339 بود. نبرد بین برن و فرایبورگ بود و برن پیروز شد. با این پیروزی برن به سویس پیوست.این مجسمه رودولف ون ارلاخ و خرس ها در پایه آن است. 
 
 
 
   تئاتر Stadttheater 
 
تئاتر شهر و یا خانه اپرای شهر برن است.

دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
شهر برن - سوئیس 1
شهر برن - سوئیس 1
پاسخ
آگهی
#2
معنی واقعی شهر رو اونجا میشه دید
شهر برن - سوئیس 1
پاسخ


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.


پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان