امتیاز موضوع:
  • 0 رأی - میانگین امتیازات: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

شبحی به نام Lockheed Senior Prom

#1
   Senior Prom یک برنامه ی نیروی هوایی امریکا در اوایل دهه ی 80 بود برای ساخت و توسعه ی یک موشک کروز به

شدت استیلث .  پروژه هنوز طبقه بندی شده است , و تا به امروز فقط مقدار محدودی اطلاعات تایید نشده در مورد  ان در دسترس است .  اگر چه Ben R. Rich مدیر اسبق بخش اسکانک ورکز از لایکهید مارتین در 1992 به نویسنده و محقق هوافضا James C. Goodall  اسناد و اطلاعاتی کلی و محدود  در باره ی پروژه ی Senior Prom  ارائه داد .  این موارد شامل تصاویری از فیلم تست لانچ  از مدل تست پرواز Senior Prom بود , به هر صورت برای دست کم 10 سال منتشر نشد . با تشکر فراوان از Mr. Goodall برای به اشتراک گذاشتن تصاویر و اطلاعات و اجازه به ما برای انتشار انها در اینجا .
  پروژه ی Senior Prom  در اواخر دهه ی 70 شروع شد پس از انکه لایکهید پرنده ی بی سرنشین HAVE BLUE را تست کرد و صحت اساس ایده ی استفاده از "faceting"    ( پوشش تمام سطح خارجی با استفاده از چند ضلعی های مسطح و به دقت تراز شده )   , برای تولید شکل بدنه ی هواپیما به نحوی که ار سی اس به شدت به حداقل ممکن میل کند به اثبات رسید , در حوالی سال های 1978 یا 1980 شروع شد . پروتوتایپ قابل بازیابی موشک کروز Senior Prom  از یک هواپیمای باری DC-130  لانچ شد . دومین پرتاب بر طبق گزارشات در 17 می 1980 بوده . در مجموع ازمون های پروازی 13 پرواز انجام شد  , که همگی موفقیت امیز بود . موشک در محدوده ی تست ار سی اس گروم لیک به پرواز در امد , بدون ایجاد حتی یک بازتاب قابل تشخیص در برد رادار SPS-13  .
شبحی به نام Lockheed Senior Prom 1
پیکره بندی اولیه

 
شکل بدنه ی موشک   Senior Prom  بسیار شبیه به  HAVE BLUE  بود . البته پر واضح است که دیگر نیازی به کاپیت و کانوپی نبوده است  و پروفایل بدنه مقداری تپل تر بود . بال ها کاملا زاویه دار با وترهایی باریک و ثابت بودند , و پیکره بندی اولیه دارا ی بخشی خارجی با اثر 2 سطحی زیاد بود . قابل فرض است که بال ها توانایی جمع شدن  برای حمل جمع و جور تر توسط هواپیما های لانچر ,  داشته باشند . بر خلاف   HAVE BLUE  پهلو های بدنه و لبه ی جلوی بال  از یک خط مستقیم منفرد تشکیل نشده است . نسخه ی اولیه ی  موشک  Senior Prom  , تفاوت عمده اش با HAVE BLUE   پی کره بند ی سطح دم بود , زیرا Senior Prom تنها دارای یک  باله ی شکمی مستطیل شکل بود ( در تصویر اول مشهود است ). اگر چه , بعدا نمونه ی پروازی از یک دم با سکان های  V شکل که بسیار شبیه به دم F-117A بود استفاده و همچنین بخش بیرونی بال را حذف  کرد . اگزوز تنها موتور ان در دم مثلثی شکل موشک دارای خروجی بسیار صافی ست و بدنه اگزوز را از زیر پوشانده است (همانند HAVE BLUE و F-117A   ) .  و به احتمال زیاد موشک از یک موتور توربو فن نیرو می گرفته است .
 شبحی به نام Lockheed Senior Prom 1
پیکره بندی بعدی

 
 
 
با وجود تست های پروازی موفقیت امیز , هیچ قرار دادی برای تولید انبوه Senior Prom   بسته نشد .  یکی از دلایل گزارش شده این بودن که موشک برای حمل در جایگاه بمب B-1B زیادی بزرگ (قطور) بوده است .  من اطلاعات در دسترسی از ابعاد این موشک برای بررسی صحت این ادعا ندارم , اما طراحی شکل نسبتا عریض و مسطح Senior Prom   در واقع برای حمل در مخازن داخلی بهینه نیست . توسعه ی موشک کروز استیلث پس از ان با برنامه های  AGM-129 ACM (Advanced Cruise Missile) و  AGM-137 TSSAM (Tri-Service Standoff Attack Missile)  ادامه پیدا کرد .
 
................................................................................​....
 
تصاویر زیر تعدادی از لانچ های نمونه ی ازمایشی Senior Prom را نشان می دهد 
شبحی به نام Lockheed Senior Prom 1
شبحی به نام Lockheed Senior Prom 1
شبحی به نام Lockheed Senior Prom 1
شبحی به نام Lockheed Senior Prom 1
مشخصات :

هیچ اطلاعاتی در مورد ابعاد و ویژگی های عملکردی Senior Prom تا به حال برای عموم منتشر نشده است .
 ترجمه از 7mmt


دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
http://www.military.ir/forums/topic/28578-%D8%B4%D8%A8%D8%AD%DB%8C-%D8%A8%D9%87-%D9%86%D8%A7%D9%85-lockheed-senior-prom/
پاسخ
آگهی


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.


پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان