امتیاز موضوع:
  • 0 رأی - میانگین امتیازات: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

واکنش جالب رهبر انقلاب بعد از تماشای فیلم محمد(ص)

#1
دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
برای دیدن عکس کلیک کنید

[url=http://rishe.ir/][/url]پایگاه خبری ریشه: 
پس ازسالها انتظار،‌ سرانجام  شاهكار مجيد مجيدي در دهه كرامت روي پرده سينما رفت؛ شاهكاري كه براي اولين بار در سينماي ايران به واسطه آن شاهد حضور بهترين‌‌هاي جهان در عرصه‌‌هاي مختلف فني هستيم ازجمله موسيقي،‌ فيلمبرداري، ‌دكور جلوه هاي ويژه و... كه در كنار تيم ايراني متعهدانه، سنگين‌ترين اثر سينماي تاريخ ايران  را به روي پرده بردند و همان‌طور هم كه توقع بود فروش فيلم در آغاز اكران با ركورد تاريخي مواجه گرديد. خيل عظيم  مردم و اهل هنر براي ديدن اين اثر فاخر و ارزشي صف كشيدند و در شرايطي كه سينماهاي كشور گاه از زيرساخت‌هاي لازم و مناسب براي اكران برخوردار نيستند فيلم بازخورد بسيار خوبي پيدا كرد.
 
 آخرين ساخته مجيد مجيدي را از هر لحاظ  كه نگاه كنيم يك اثر متمايز و شاخص است، فيلمي كه شايد اولين ركن متفاوت بودنش در زمان طولاني اش نمود پيدا مي كرد اكران فيلمي با زمان نسبتا طولاني سه ساعته در سينماي ايران به نوع خود عجيب به نظر مي‌رسيد و همين طولاني بودن برخي را نگران خسته شدن تماشاگران كرده بود اما به حق مي‌توان گفت مجيدي از عهده اين زمان به خوبي برآمده هرچند مي‌توانست با كوتاه كردن برخي سكانس‌ها، جذابيت كار را كه بيشتر منطبق با سبك خودش متكي به آرايش صحنه و تصوير است بيفزايد، اما اين سه ساعت در كنار هنرنمايي مجيدي  و تيم او صد البته  داستان‌هاي جذاب زندگي پيامبر اعظم  كه مجيدي سعي كرد آنها را در زماني مشخص به تصوير بكشد چيز زيادي نيست. «صفارهرندي» در جلسه  فعالان مجازي كه چند روز پيش در شهر مشهد برگزار شده بود در خصوص ديدگاه مقام معظم رهبري درباره فيلم مجيدي گفت شنیده ام ايشان بعد از ديدن فيلم كه به نظرمي‌رسيد زمانش طولاني و خسته كننده بوده باشد فرمودند حاضرم همين الان با همان شوق اوليه فيلم را از اول تا به آخر دوباره ببينم. چيزي كه تقريبا از زبان  بسياري از بينندگان  فيلم در سينما هم مي‌توان شنيد مخصوصا  تماشاگراني كه تاريخ  زندگي پيامبر اعظم را مطالعه كرده بودند و بافضاسازي هاي مجيدي همزادپنداري بيشتري مي‌كردند.

واکنش جالب رهبر انقلاب بعد از تماشای فیلم محمد(ص) 1

 
ازجمله انتقاداتي كه  از مدتها قبل بر فيلم مجيدي شده بحث هزينه‌هاي آن بوده است.  150 ميليارد تومان يا15 ميليون دلاري كه  فيلم مجيدي را سنگين و پرخرج‌ترين اثر تاريخ سينماي ايران  تبديل كرده است. اين رقم در ظاهر بسيار زياد است اما وقتي به محصولات فيلم اعم از گردآوري مشاهير دنيا و تيم‌هاي حرفه‌‌اي در اين زمينه و انتقال تجربيات متخصصين نام آشناي جهاني در فيلم مي‌رسيم و همچنين ساخت سه شهرك تاريخي؛ يعني شهرك مدينه، ‌مكه و يثرب كه براي زمان نامحدودي تهيه و امكان استفاده براي ديگر فيلم‌ها را در آن ميسر مي‌كند،‌ مي‌بينيم هزينه زيادي نيست از سوي ديگر در برابر برآيند كلي سينماي ايران كه ام‌القراي جهان اسلام، و متاسفانه اكثر آثارش حرفي براي گفتن در عرصه  جهاني ندارند رقم گزافي نيست؛‌ به‌خصوص اين‌كه اگر 15 ميليون دلار فيلم مجيدي را خارج از گران شدن دلار از هزار به سه هزار تومان با آثار مطرح سينماي جهان و هزينه‌هاي آنها مقايسه كنيم مي‌بينيم مجيدي با دست خالي و تقريبا با هيچ درجنگ نامتقارن رسانه و فرهنگ به فتح گيشه‌هاي جهاني رفته است. براي تبيبن بهتر اين مسئله بد نيست به  رقم‌هاي نجومي فيلم‌هاي مطرح دنيا نيز نگاهي بيندازيم فيلم‌هاي نام آشنايي مثل «آواتار» به كارگرداني جيمز كامرون237 ميليون دلار، «‌هري پاتر و شاهزاده»  250 ميليون دلار، «‌بازگشت  سوپرمن» 232 ميليون دلار، ‌»دزدان دريايي كاراييب» 225 ميليون دلار ، ‌»هابيت» 270 ميليون دلار ...
 
 
از همان زماني‌كه خبر ساخت فيلم مجيدي رسانه‌اي شد فرقه وهابي و گروه‌هاي افراطي به لطايف‌الحيلي سعي به تخريب و تحريم اين فيلم زدند تا افكارعمومي جهان اسلام را ضد آن تحريك  كنند و حتي اكنون كه فيلم اكران عمومي شده عده اي از اين افراط گرايان فتواي حرام بودن ديدن فيلم را صادر كرده‌اند. اما هنر مجيدي و ساير عوامل فيلمش در ساخت اين اثر مانع از آن شده كه رسانه‌هاي دنيا از بازتاب نمايش آن و اشاره به نقاط مثبت فيلم چشم بپوشند. نسخه فرانسوي روزنامه هافينگتون پست امريكا، خبرگزاري رويترز، شبكه فرانسه 24، روزنامه گاردين انگليس، روزنامه اسرائيلي ها‌آرتص، روزنامه اكسپرس تريبون، شبكه خبري «ميدل ايست‌اي»‌، سايت المانيتور و شمار ديگري از رسانه‌ها همچون «گالف نيوز»‌ و ‌«‌اي بي‌تايمز»‌ به انعكاس اخبار مربوط به فيلم «محمد رسول‌الله» مجيد مجيدي پرداخته‌اند.
 
برخي از روزنامه‌هاي خارجي در مواردي تحليل‌هاي مثبت و جداگانه‌اي درباره اين فيلم منتشر كرده‌اند كه از جمله آنها مي‌توان به انتشار نقد مثبتي در روزنامه هافينگتون پست اشاره كرد. در اين تحليل فيلم اخير مجيدي باشكوه توصيف شده است. منتقد روزنامه گاردين انگليس اشاره كرده كه نتوانسته شگفتي خود را از عظمت فيلم «محمد رسول‌الله» پنهان كند. در عين حال خبر خوب ديگر درباره بازخوردهاي مثبت نسبت به اين فيلم، امتياز بالاي آن در ‌اي‌ام‌دي‌بي، سايت مرجع اطلاعات فيلم‌ها و سريال‌هاي دنياست. فيلم مجيد مجيدي به فاصله تنها پنج روز از زمان اكران جهاني و ملي خود در ايران توانسته امتياز خوب 7/8 از 10 را از كاربران اينترنتي بگيرد. 7/8 در سايت‌ اي‌ام‌دي‌بي‌ امتياز بسيار خوبي محسوب مي‌شود كه معمولاً كمتر اثر سينمايي آن را دريافت مي‌كند و اين بازتاب و انعكاس اكران جهاني فيلم مجيدي در رسانه‌هاي دنيا كماكان ادامه دارد. براي مثال روزنامه لوموند در گزارشي نوشت: از زماني كه مجيد مجيدي  در سال 1998 براي فيلم« بچه‌هاي آسمان» جايزه اسكار بهترين فيلم خارجي را دريافت نمود بلند پروازانه اعلام كرد كه مي‌خواهد براي جهان اسلام فيلم بسازد فيلمي كه امروز با برخود  و مخالفت علماي وهابي مواجه شده است آنها با شدت ديدن فيلم را ممنوع كرده‌اند.  
 
 
نشريهLorientlejour نيز دريادداشتي آورده است: فيلم«محمد رسول‌الله» مجيد مجيدي براي پايان بخشيدن تصاوير خشونت‌آميز اسلام است، ‌زيرا در سال‌هاي اخير تصاوير منفي و خشونت باري از اسلام و پيامبر اسلام در غرب ارائه مي‌شد كه با ماهيت واقعي آن فرق داشت. منتقد هافینگتون پست فرانسوی هم فیلم «محمد رسول‌الله» ساخته مجید مجیدی را که به عنوان فیلم افتتاحیه جشنواره مونترال به نمایش درآمد باشکوه خوانده و نوشته است: فیلمی که سی ونهمین جشنواره فیلم مونترال را افتتاح کرد، به کارگردانی مجید مجیدی فیلمی رمانتیک-تاریخی است که چون یک نقاشی دیواری باشکوه بر کودکی حضرت محمد (صلوت‌الله عليه وآله) تمرکز دارد. این محصول سه ساعته، یادآورفیلم‌های اسطوره‌ای مذهبی دهه ۱۹۵۰ است که همه احساسات خوب را منعکس می‌کردند. در عین حال «سرژ لوسیک» مدیر و بنیانگذار جشنواره مونترال هم گفته نقش این جشنواره، نمایش فیلم‌هایی است که نظری ترویجی نداشته باشند و در و رای همه نقطه نظرات از انسانیت و دیدگاه هنری فیلم‌ساز دفاع کنند. «فیل هواد» منتقد گاردین هم از جمله نخستین منتقدان مطرح غربی است که پس از تماشای فیلم «محمد رسول‌الله» به تمجید از این فیلم پرداخته است.
 
جالب‌تر آن‌كه نه تنها در ايران كه به شهادت تصاوير و فيلم‌هاي منتشر شده از جشنواره مونترال كانادا شاهكار مجيد مجيدي بااستقبال خوب مخاطبان غربي روبرو شده است تا جايي‌كه بنا به شواهد منتشر شده در جشنواره مونترال صف‌هاي طويلي براي تهيه بليط فيلم در حاشيه جشنواره تشكيل شده است.

واکنش جالب رهبر انقلاب بعد از تماشای فیلم محمد(ص) 1

 
يكي از نقد‌هايي كه درباره آخرين اثر مجيد مجيدي مطرح شده به موسيقي آن و عدم ارتباطش با فضاي اسلامي بر مي‌گردد. هرچند اين موسيقي كه توسط  هنرمند شاخص جهاني و دارنده اسكار به صورت صلواتي توليد شده كه به قول شاعر چون برخاسته از دل بوده بر دل بسياري از تماشاگران فيلم هم نشسته است. برخي از منتقدان مي‌گويند موسيقي فيلم در مقابل موسيقي «الرساله» مصطفي عقاد، حرف چنداني براي گفتن ندارد زيرا «الرساله» براساس اذان و المان‌هاي اسلامي بود و براي همين هم ماندگار شد اما در اين فيلم مجيدي حتي صلوات را به شكلي كليسايي به موسيقي تبديل كرده‌اند  كه در پاسخ بايد گفت اتفاقا مجيدي همان كاري را كه مد نظرش بوده انجام داده و موسيقي فيلم نيز به‌جا انتخاب شده؛ چراكه از ابتدا كارگردان فيلم گفته بود كه اين اثر را براي معرفي پيامبر اسلام به جهانيان و غيرمسلمانان مي‌سازد. اگر به متن فيلم و پيام‌هايي كه از آن مخابره مي‌شود نيز دقت كنيم به‌راحتي درمي‌يبابيم كه مخاطب فيلم،‌ مسيحيان و يهوديان هستند فيلم به صراحت با آنها حرف مي‌زند و ريتم موسيقي هم يكي از اين ابزارهاست تا پيام را بهتر منتقل كند.
 
در هرحال سه‌گانه بودن فيلم مجيدي خود به تنهايي جالب توجه است و به طور حتم آثار بعدي اين سه‌گانه از آنچه  ديده شده قوي‌تر و زيباتر خواهد بود.
دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
https://harfeto.timefriend.net/16352332903584
پاسخ
آگهی
#2
برو بابا مونده بود برا موسیقی فیلم هم اشکال بگیرین.
[b]قویماروخ آل جونشین رنگی سولا***قورخولوخ یوردوموزا کولگه سالا Cool
[/b]
 

پاسخ
#3
(02-09-2015، 17:01)مهران004 نوشته است: دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
 
برو بابا مونده بود برا موسیقی فیلم هم اشکال بگیرین.

پارگراف آخرو دقیق تر بخون
دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
https://harfeto.timefriend.net/16352332903584
پاسخ


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.

موضوعات مرتبط با این موضوع...
  علی پوراحمد با فیلم علمی تخیلی دروازه فراموشی در هالیوود + تصاویر فیلم Oblivion Gatew
  فیلم سینمایی واکنش فرازمینی ها به کارگردانی علی پوراحمد در هالیوود اکران شد
  فیلم تقدیر شده جشنواره ونیز راهی جشنواره جهانی فیلم فجر شد
  واکنش منتقدان به فیلم Come True
  بازیگر فیلم‌های Wolverine و 47 Ronin در فیلم Bullet Train با برد پیت هم‌ بازی می‌شود
  فیلم Another Round با بازی مدس میکلسن جایزه بهترین فیلم جشنواره ‌BFI را برنده شد
  سونی به شایعه حضور توبی مگوایر و اندرو گارفیلد در فیلم Spider-Man 3 واکنش نشان داد
  حقوق گل گدوت در فیلم WW84 معادل ۳۳ برابر حقوق او در فیلم Wonder Woman است
  اکشن فیگور فاش شده فیلم Eternals ظاهر شخصیت کرو، رهبر گروه شرور Deviants را نشان می‌د
  واکنش منتقدان به فیلم The Nest - لانه

پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان