امتیاز موضوع:
  • 0 رأی - میانگین امتیازات: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

نسخه‌ هایی طبیعی برای درمان شوره سر

#1
شايد اگر بگوييم اين مشكل يكي از رايج‌ترين مشكلات بعد از ريزش مو در ميان خانم‌ها و به ويژه مردهاست، بيراه نباشد. اين را دكتر فرهاد ملك‌زاده، متخصص پوست، مو و زيبايي مي‌گويد و اينكه بيماران زيادي به خاطر خشكي پوست سر و در نهايت پوسته پوسته شدن و براي فرار از شوره به متخصصان مراجعه مي‌كنند اما به همان اندازه كه پوسته‌هاي جا خوش كرده روي شانه و لابه‌لاي موها آزار‌دهنده به نظر مي‌رسند، راه‌حل‌هاي درمان آن ساده و قابل دسترس است. نگران نباشيد در اين مطلب با كمك دكتر ملك‌زاده مشكل شما را ريشه‌يابي و درمان خواهيم كرد.


اين پوسته‌ها اعتماد به نفس شما را گرفته؟

تمام افرادي كه به دلايل مختلف به ريزش، نازك و شوره زدن و. . . مبتلا مي‌شوند، نياز اساسي به مراجعه به متخصص دارند چرا كه ريشه‌يابي مشكل به وجود آمده و از همه مهم‌تر ريشه كن كردن آن بايد تحت نظر پزشك باشد اما گاهي برطرف كردن مشكل ما به دست خودمان است؛ مشكلاتي كه ارتباطي با قارچ و بيماري‌هاي پوستي ندارد و تنها به خاطر اشتباهات ما در استفاده از مواد آرايشي مو، شامپو زدن و حتي تغذيه به اين روز درآمده‌اند. پوسته‌هاي سر يا به اصطلاح شوره‌ها كه در اندازه‌هاي مختلف روي سر، گردن و شانه‌هاي ما مي‌ريزند، فارغ از هر تاثيري ما را در برخوردهاي اجتماعي و احساس نگراني و نداشتن اعتماد به نفس دچار مشكل مي‌كنند تا جايي كه گاهي ترجيح مي‌دهيم در جمع و بحث‌ها شركت نداشته باشيم و با هزار و يك روش ديگر ظاهرمان را از ديگران بپوشانيم.


دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
نسخه‌ هایی طبیعی برای درمان شوره سر 1

قديم‌تر‌ها كه تنها از روش‌هاي سنتي براي رفع مشكلات اينچنيني استفاده مي‌شد، علت پوسته پوسته شدن پوست سر را گرم بودن مزاج آن فرد مي‌دانستند و توصيه مي‌كردند كه خورد و خوراك شخص مبتلا بايد تا مدت‌ها از خنكي‌ها باشد اما امروز كه سلامت پوست و موي سر شما وابستگي زيادي به عوامل بيروني، تغذيه و استفاده از روش‌هاي شيميايي آرايش مو دارد، پيش از هر اقدامي لازم است نگاهي به سبك زندگي و اشتباهات ريز و درشت خود در برخورد با سلامت موها داشته باشيد.

مي‌خواهـيد سـرتـان پوسته پوسته نشود ؟

شايد اشتباهات شما در لابه‌لاي اين علت‌ها پنهان شده باشند پس بهتراست با پيشگيري از آنها از بروز مشكلات خطرناك‌تر و گاه عفونت‌هاي وخيم و غير قابل جبران پيشگيري كنيد.

 شستن زياد موها: اين مورد از دلايل شايعي است كه نه تنها باعث بروز خشكي پوست سر و در نهايت شوره زدن مي‌شود بلكه به تخريب ساختمان مو و در نهايت ريزش و نازك شدن آن هم دامن مي‌زند. پس نيازي نيست موها را روزانه بشوييد. شست‌وشوي موها دوبار در هفته هم به نظافت و هم به حفظ چربي طبيعي آن براي جلوگيري از قارچ و پوسته پوسته شدن كمك ويژه‌اي مي‌كند.

 شامپـوی نـامناسب: بعضي ازشامپوهاي رنگارنگي كه اين روزها پشت ويترين مغازه‌ها قرار دارند، سرشار از مواد شيميايي هستند كه مصرف زياد و نامناسب از آنها مشكل‌ساز مي‌شود. پس در وهله اول با تهيه شامپو مناسب با جنس موي خود، از آن به ميزان لازم استفاده و با هر بار مصرف به خوبي آن را از روي موها بشوييد. چرا كه باقي ماندن شامپو در سر خود باعث ايجاد شوره مي‌شود.

- سرتان را نخراشيد: خاراندن مداوم كف سر در طولاني مدت باعث تحريك پوست و جدا شدن لايه‌هاي سطحي آن مي‌شود. خانم‌هايي كه با ناخن‌هاي بلند شروع به خاراندن سر خود مي‌كنند، خود به خود با ايجاد زخم محيط مناسبي را براي رشد ميكروب و قارچ‌ها فراهم می‌کنند به بروز عفونت‌هاي جديد و در نهايت پوسته‌هاي بزرگ‌تر لابه‌لاي موها کمک می‌کنند.

 استفاده از مواد آرايش مو: تمام موادي كه براي حالت دادن و تغيير شكل طبيعي موها استفاده مي‌شوند باعث خشكي پوست سر و ايجاد شوره‌هاي فراوان مي‌شود. استفاده بي‌رويه از ژل و مواد حالت‌دهنده مو، صاف يا فر كردن موها با مواد شيميايي و استفاده مكرر از رنگ موها و دكلره غير استاندارد است بنابراین از استفاده از موادي كه به ريشه موها آسيب مي‌رساند، خودداري و از نرم‌كننده‌ها و حالت‌دهنده‌ها براي نرمي و رطوبت‌رساني به موها استفاده كنيد.

 اصول شانه زدن: اگر حتي نشانه‌هاي كمي از وجود پوسته‌ها روي سرتان وجود دارد بايد مراقب برس و شانه كشيدن به موهاي خود باشيد. برس‌هايي با دندانه‌هاي تيز و آهنين به كنده شدن پوسته‌ها از سطح پوست شما كمك كرده و به مرور پوسته‌ها را افزايش و گاه تبديل به يك زخم مزمن مي‌كنند، بنابراين بهتر است از برس‌هاي طبيعي با دندانه‌هاي چوبي استفاده كنيد. از طرفي برس شما نبايد مورد استفاده ديگران قرار بگيرد. پس براي كاهش اين پوسته‌ها موها را از قسمت پايين به آرامي شانه كنيد و با رسيدن به ريشه با لطافت بيشتري با موها برخورد كنيد.

 ماساژ درماني: اين روزها روش‌هاي جديدتري هم براي درمان شوره‌هاي سر وجود دارد. ماساژ دادن پوست سر براي به گردش درآوردن خون در آن باعث از بين رفتن خشكي و در نهايت پوسته پوسته نشدن سر می‌شود اما نكته مهم اينجاست كه اين كار تنها بايد توسط ماساژورهاي حرفه‌اي انجام شود چرا كه ماساژهاي غير اصولي به تشديد اين شوره‌ها كمك مي‌كند.

 عادات بد غذايي: نخوردن غذاهاي پر ادويه و چرب و پرهيز از مصرف بي‌اندازه شيريني‌ و شكلات‌ها، سلامت موهاي شما را تضمين مي‌كند بنابراين افرادي كه از شوره و پوسته‌هاي سر خود رنج مي‌برند بايد با مصرف ميوه‌، سبزي و موادغذايي ويتامين و پروتئين‌دار به راحتي رطوبت و سلامت را به موهاي خود تزريق كنند.

درمان‌هاي خانگي و سنتي

جز در موارد خاص و ضروري هيچ روشي جاي درمان‌هاي طبيعي و خانگي را نمي‌گيرد پس با اين روش‌هاي ساده در منزل سلامت موهاي‌تان را بازگردانيد.

روش اول؛ معجزه روغن‌هاي گياهي

 از موثرترين و بهترين روش‌ها براي مبارزه با پوسته پوسته شدن سر استفاده از خواص روغن‌هاي گياهي است. روغن نارگيل، بادام و زيتون از همان معجزه‌هايي است كه پوست و موي شما را جلا مي‌بخشد. پس هر كدام از اين روغن‌ها را به صورت مخلوط يا جداگانه به كف سر آغشته و خوب ماساژ دهيد. 30 تا 45 دقيقه بعد مي‌توانيد در حمام موها را با كمي شامپو شست‌وشو دهيد.

روش اول؛ معجزه روغن‌هاي گياهي

 از موثرترين و بهترين روش‌ها براي مبارزه با پوسته پوسته شدن سر استفاده از خواص روغن‌هاي گياهي است. روغن نارگيل، بادام و زيتون از همان معجزه‌هايي است كه پوست و موي شما را جلا مي‌بخشد. پس هر كدام از اين روغن‌ها را به صورت مخلوط يا جداگانه به كف سر آغشته و خوب ماساژ دهيد. 30 تا 45 دقيقه بعد مي‌توانيد در حمام موها را با كمي شامپو شست‌وشو دهيد.

روش سوم؛ ماساژ سركه

مخلوط آب و سركه طبيعي روش ديگري است. با مخلوط آب وسرکه مي‌توانيد جلوي پوسته پوسته شدن پوست سرتان را بگيريد. فقط کافی است سركه را با مقداري آب مخلوط کنید. برای تهیه این مخلوط نیازی نیست وقت زیادی صرف کنید؛ کمتر از چند ثانیه محلول شما آماده است. يك روز در ميان با نوك انگشتان روي كف سرتان ماساژ دهيد. بهتر است این مخلوط را قبل از استحمام استفاده کنید.

سر و كله اين برف از كجا پيدا شد؟

يكي از دلايل مهم و گاه خطرناك پوسته پوسته شدن لايه سطحي پوست سر وجود قارچ‌هاي كوچكي است كه روي سر رشد مي‌كنند. اين قارچ‌ها در مدت كوتاهي تمام سلول‌هايي را كه در پوست سر مانع رشدشان باشد، از بين مي‌برند و در نهايت با ايجاد التهاب‌هاي پوستي و تخريب سلول‌هاي پوست سر باعث تقسيم سريع‌تر سلول‌هاي پوست سر و در نهايت پوسته پوسته شدن و ايجاد شوره مي‌شوند اما اگر مي‌خواهيد بدانيد كه سر و كله اين قارچ‌ها از كجا پيدا مي‌شود و آنها در چه بستري بهتر رشد مي‌كنند بايد بدانيد كه عوامل مختلفي مانند گرم‌ و مرطوب‌ يا سرد و خشك‌ شدن هوا، پوست‌هاي چرب، تعرق زياد در طول روز، سبك زندگي و تغذيه نامناسب، عدم تعادل هورمون‌هاي بدن، اضطراب و نگراني‌هاي جاري زندگي و رعايت نكردن نظافت مو و استفاده زياد و نابجا از مواد آرايشي مو در ايجاد پوسته سر و رشد قارچ‌هاي پوستي موثرند.

اگرچه گاهي بروز اين مشكل به خاطر عوامل ژنتيكي و مادرزادي است و درمان آن تنها به دست متخصصان ميسر مي‌شود. از طرفي ممكن است اين التهاب‌ها تا مدت‌ها خاموش بماند و قارچ‌ها به شكل پنهان به دنبال شرايط مناسب‌تري براي تجزيه بگردند پس بهتر است با كشف تمام اين علت‌ها به سرعت ريشه به وجود آمدن اين پوسته‌ها را با روش‌هاي درمان ارائه شده در اين مطلب بخشكانيد.
■پُستـ هایِ اَخیرَمو بِبینید◄
دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
5ساحل باور نکردنیـ
دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
سفر به مکان هایی که مثل خوابهـ 
دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
بزرگترین دیزنی لند دنیا
دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
10تا از ناشناخته ترین جاذبه هایِ جهان
پاسخ
آگهی


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.

موضوعات مرتبط با این موضوع...
Star درمان سرما خوردگی
  درمان و عکس گشادی مقعد + علائم و تشخیص گشاد شدن مقعد
  درمان خانگی کیست مویی دنبالچه + بهترین روشهای تخلیه در خانه
  هزینه درمان شقاق با لیزر چقدر است؟
  سرطان مقعد چیست؟ کشنده است؟ “درمان و علائم”
  درمان آبسه مقعدی با لیزر بدون جراحی
  هزینه درمان شقاق با لیزر و عمل جراحی 1402 + تعرفه بیمه
  سیلر ماروچی چه ویژگی‌هایی دارد؟
  انواع توده تناسلی در مردان و زنان + درمان زائده با عکس
  درمان ورم مقعدی چیست؟

پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان