امتیاز موضوع:
  • 1 رأی - میانگین امتیازات: 5
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

مجسمه های بزرگ و معروف بودا در جهان (عکس)

#1
مجسمه های بودا ، مجسمه های بزرگ و معروف بودا در جهان : مطالعه بودیسم از زیباترین ترکیب های هنری در جهان الهام گرفته است که اغلب به صورت قابل توجهی به شکل مجسمه شناخته شده می باشند و زینت معابد بودایی هستند. در اینجا لیستی از معروف ترین و زیباترین مجسمه ها در جهان که پیام صلح را به همراه دارند وجود دارد. برخی از این مجسمه های بودا در میان بزرگترین ها در جهان می باشند. مقایسه بین این ها و دیگر مجسمه های بزرگ در جهان را می توان در اینجا یافت.

10 هوساین ساگار مجسمه بودا (Hussain Sagar Buddha Statue)

مجسمه های بزرگ و معروف بودا در جهان (عکس) 1
هوساین ساگار

مجسمه بودا واقع در مرکز دریاچه مصنوعی در شهر حیدر آباد ، یکی از معروف ترین مجسمه های بودا در هند است. این پیکر 17 متر ارتفاع و 320 تن وزن دارد. مجسمه هوساین ساگار ، بزرگترین مجسمه سنگی در تمام هند ، توسط یک گروه از صنعتگران از یک تکه سنگ واحد به مجسمه تبدیل شد. متاسفانه ، در هنگام نصب مجسمه در سال 1992 این پیکر به دریاچه سقوط کرد و باعث مرگ 8 نفر از کارگران شد. دولت دوباره این مجسمه را با همان ارتفاع بازسازی کرد.

9 تیان تان مجسمه بودا (Tian Tan Buddha Statue)
مجسمه های بزرگ و معروف بودا در جهان (عکس) 1
تیان تان

تیان تان بودا که گاهی به عنوان بودا بزرگ در نظر گرفته می شود در جزیره لانتائو در هنگ کنگ قرار دارد. این مجسمه برنزی در سال 1993 تکمیل شد و نماد هماهنگی بین انسان ، طبیعت ، مردم و دین است. نام آن به دلیل این که اساس این مجسمه از تیان تان ، معبد بهشت در پکن کپی شده است . این مجسمه بر روی تخت نیلوفر آبی در بالای سه محراب محکم قرار دارد. با 34 متر ارتفاع تیان تان بودا در حالت آرامش نشان داده شده است. دست راست او برای از بین بردن درد و رنج بالا آمده است و دست چپش به نمایندگی از شادی روی زانویش است.

8 مُنیوا بودا (Monywa Buddhas)
مجسمه های بزرگ و معروف بودا در جهان (عکس) 1

مُنیوا بودا

مُنیوا یک شهر در مرکز میانمار واقع در سواحل رودخانه چیندوین است. درست در شرق شهر طیف وسیعی از تپه ها که در آنجا می توانید مُنیوا بودا ، بزرگترین مجسمه خمیده بودا در جهان را ببینید ، وجود دارند. این پیکر عظیم 90 متر طول دارد. سر آن به تنهایی 60 فوت ارتفاع دارد. مُنیوا بودا در سال 1991 ساخته شد و داخل آن خالی می باشد که به گردشگران اجازه می دهد در سرتاسر آن از سر تا پا راه بروند. در این پیکر 9000 تصویر یک فوتی از بودا و شاگردانش وجود دارد که رویدادهای مهم از زندگی بودا را بازنمایی می کنند. به تازگی مجسمه ایستاده غول پیکر بودا بر روی تپه های پو کائونگ ساخته شده است که با 132 متر ارتفاع یکی از بزرگترین مجسمه های بودا در جهان است.

7 آیوتایا سر بودا (Ayutthaya Buddha Head)

مجسمه های بزرگ و معروف بودا در جهان (عکس) 1
آیوتایا

شهر آیوتایا ، تایلند محل قرار گیری یکی از غیر معمول ترین مجسمه های بودا در جهان است. در میان خرابه های وات ماهاسات ( معبد عتیقه بزرگ) باقی مانده های مجسمه سنگ ماسه بودا که بدنش در طی قرن ها از بین رفته است اما سرش در ریشه های بالارفته درخت انگور به صورت مناسب استوار مانده است ، وجود دارد. در اطراف این پیکر معروف بسیاری از قامت های دیگری که در نابسامانی های آن زمان سالم ماندند وجود دارند.

6 گال ویهارایا (Gal Viharaya)

گال ویهارایا

گال ویهارایا واقع در شمال مرکزی سریلانکا ، یکی از برجسته ترین نمایش های جهان از بودا است. این معبد سنگی بزرگ درقرن 12 توسط پاراکراماباهو بزرگ ساخته شد. جاذبه های مرکزی معبد شامل 4 مجسمه بزرگ بودا است که به صورت یک سنگ گرانیتی حکاکی شده اند. این پیکرهای سنگی غول پیکر ، مجسمه های خمیده ای از بودا هستند که 14 متر طول دارند و یکی از پیکرهای ایستاده 7 متر ارتفاع دارد.
مجسمه های بزرگ و معروف بودا در جهان (عکس) 1
شما نه جنگیدینو بردین


ما جنگیدیم و باختیم ..
پاسخ
آگهی


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.


پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان