امتیاز موضوع:
  • 0 رأی - میانگین امتیازات: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

گرایش دانش‎آموزان به استفاده از موبایل و اینترنت نگران‌کننده است

#1
دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
گرایش دانش‎آموزان به استفاده از موبایل و اینترنت نگران‌کننده است 1
به گزارش قدس آنلاین از تبریز، آیت‌الله محسن مجتهد شبستری امروز در نخستین دوره آموزشی مدیریت و برنامه‌های یاوران نماز که با عنوان طرح "مبین" آغاز به کار کرده با بیان اینکه طرح یاوران نماز عنوان مناسبی برای همایش است، افزود: براساس آیات قرآنی خداوند کسانی را که دین الهی را یاری می‌کنند، یاری خواهند کرد و قدرت امکانات را در اختیار برپاکنندگان نماز قرار می‌دهد.
امام جمعه تبریز تاکید کرد: براساس فرمایش قرآنی مومنان کسانی هستند که در صورت قدرت و تمکن در زمین نماز به پا می‌دارند، زکات پرداخت می‌کنند و به امر به معروف و نهی از منکر می‎پردازند.
وی عنوان کرد: در مورد نماز در قرآن و سنت ادله فراوانی وجود دارد و نماز علاوه بر شستشو دادن روح و جسم انسان، بازدارنده انسان از جرایم و بدی‌هاست.
نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان‌شرقی با تاکید بر اهمیت نماز در نابودی گناهان اظهار کرد: براساس فرمایش امام علی(ع) آیه‌ای از قرآن کریم که نماز را عامل شستشوی گناهان می‌داند، امیدوارکننده‌ترین آیه این کتاب شریف است.
آیت‌الله مجتهد شبستری، خاصیت مهم دیگر نماز در بعد فردی و اجتماعی را بازدارندگی از معاصی اعلام کرد و گفت: اقامه نماز خاصیت بازدارندگی دارد و زشتی‎ها را از بین می‎برد، کسی که وضو را با آب مباح می‎گیرد و به غصبی بودن لباس و مکان توجه دارد و شرایط قبول و مقدمات نماز را رعایت می‎کند، به بازدارندگی از معاصی می‌رسد.
 
نماز انسان‎ساز است
وی خطاب به مربیان پرورشی و مسئولان اقامه نماز در مدارس متوسطه گفت: شما که تلاش دارید در زمینه اقامه نماز حرکت کنید، باید در این زمینه محکم و استوار گام بردارید.
آیت‌‎الله مجتهد شبستری خاطرنشان کرد: اقامه نماز موجب نظم و ترتیب دانش‎آموزان می‎شود و ‌اثرات تربیتی خاصی دارد زیرا نماز انسان‎ساز است و فواید فراوانی دارد و درس و نماز خواندن برای دنیا و آخرت انسان مفید است.
 
گرایش دانش‎آموزان به استفاده از موبایل و اینترنت نگران‌کننده است
وی در ادامه سخنان خود گرایش دانش‎آموزان به استفاده از موبایل و اینترنت را دارای خطرات فرهنگی دانست و گفت: در برخی خانواده‎ها نیز گسترش ماهواره موجب آسیب‎های روحی، روانی و تربیت ناصحیح می‌شود.
امام جمعه تبریز افزود: در سند تحول بنیادین که توسط مقام معظم رهبری به آموزش و پرورش ابلاغ شده، مسائل مختلف و مفیدی مطرح شده و باید مطالبات و انتظارات رهبری محقق شود.
وی در ادامه سخنان خود با بیان اینکه وضعیت مدارس در زمینه نمازخوانی رو به بهبود است، اضافه کرد: در برخی مدارس مشکل مکان نمازخانه وجود دارد که می‌توان از مساجد مجاور استفاده کرد چرا که استفاده جوانان و نوجوانان از مساجد و انس گرفتن آنان اولویت دارد.
امام جمعه تبریز بیان کرد: فلسفه و اهمیت نماز در مدارس بیان شود و طرح "مبین" نیز طرح موثر و ارزشمندی است و توجه خوبی از سوی مسئولان آموزش و پرورش وجود دارد.
پاسخ
 سپاس شده توسط sina.mo
آگهی


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.

موضوعات مرتبط با این موضوع...
  بهترین برند موبایل و بهترین موبایل از دیدگاه شما ؟!
  اخبار کوتاه موبایل
  گوشی ایکس ۶۰ پرو ویوو از پردازنده Snapdragon 870 استفاده می‌کند
  ویوو از گوشی iQOO Z3 رونمایی کرد؛ یک موبایل ۵G مقرون به صرفه
  زبانه‌های گروهی به نسخه اندروید کروم آمد؛ چگونه از آن استفاده کنیم؟
  درخواست نویسندگی در بخش معرفی گوشی و اخبار موبایل
  گلکسی A32 به عنوان ارزان‌ترین موبایل 5G سامسونگ معرفی شد
  موتورولا Edge S معرفی شد: اولین موبایل با چیپ اسنپدراگون ۸۷۰
  گوشی ریلمی C20 معرفی شد؛ یک موبایل ۶.۵ اینچی ارزان قیمت
  بالاخره راهی برای استفاده از iMessage در اندروید پیدا شد

پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان