امتیاز موضوع:
  • 0 رأی - میانگین امتیازات: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

با نوشیدن آب زغال اخته خطر بیماری ها را کاهش دهید ..

#1
با نوشیدن آب زغال اخته خطر بیماری ها را کاهش دهید .. 1

پژوهش های اخیری که درباره آب زغال اخته بدست آمده اینطوری برآورد شده است که اگر هر روز 2 لیوان از آب این میوه را بخوریم از مبتلا شدن به بیماری های قلبی و دیابت نوع 2 پیشگیری میکند و چون کالریش کم است زیان ندارد
این مطالعه که توسط محققان وزارت کشاورزی ایالات متحده(USDA) انجام شد، نشان داد که پلی فنولهای موجود در زغال اخته می تواند از سیستم دفاعی بدن در برابر بیماری های پشتیبانی می کند.
محققان از 56شرکت کننده ی بزرگسال سالم با متوسط ​​سن 50 سال ثبت نام کردند. شرکت کنندگان به دو گروه تقسیم شدند: به گروه اول دو بار در روز یک لیوان 8 اونسی(227 سی سی) آب زغال اخته ی کم کالری و به گروه دوم دارونمایی که ظاهر و طعمی مشابه با آب زغال اخته دارد، داده شد.
سپس محققان مقدار فشار خون، قند خون، چربی خون و پروتئین واکنشی Cرابه عنوان یک مارکر التهاب در افراد شرکت کننده اندازه گیری کردند. هر چهاعداد اندازه گیری شده بالاتر باشند، خطر ابتلا به بیماری هایی مانند بیماری های قلبی، سکته مغزی و دیابت نوع 2 افزایش می یابد.
در گروه اول، که دو لیوان آب زغال اخته در روز نوشیده بودند، اندازه گیریها به طور مداوم برای همه ی افراد رو به بهبود داشت.در مجموع، محققان کاهش 10 درصدی خطر بیماری قلبی و کاهش 15 درصدی خطر ابتلا به سکته مغزی را مشاهده کردند.
به طور خاص، محققان میزان کاهش فشار خون را به عنوان نتیجه ی نوشیدن آب زغال اخته، با نتیجه ی تبعیت از بهترین رژیم غذایی جلوگیری کننده از بیماری قلبی معادل دانستند.
پرفسورChristina Khoo می گوید: این یافته ها نشان می دهد که پلی فنولها به محافظت از بدن ما کمک می کنند و ممکن است از ابتلا ما به بسیاری از بیماریها جلوگیری کنند، خوشبختانه یک منبع غنی از پلی فنولها فقط یک لیوان آب زغال اخته است، در میان میوه هایی که معمولا در رژیم غذایی ما وجود دارد، زغال اخته بالاترین میزان پلی فنولها را حتی بیش از سیب، بلوبری، انگور یا گیلاس دارا می باشد.
برای افراد در معرض خطر ابتلا به دیابت نوع 2، یک لیوان آب زغال اخته دو بار در روز می تواند یک راه ساده برای کاهش خطر ابتلا به دیابت نوع 2 باشد.برای افرادیکه در حال حاضر مبتلا به دیابت نوع 2 هستند، نوشیدن آب زغال اخته می تواند یک راه بسیار خوب برای کاهش خطر ابتلا به بیماری های قلبی باشد.
گفته می شود، یک لیوان معمولی آب زغال اخته حاوی کالری بسیار بالایی است و دو لیوان 8 اونسی آب زغال اخته نیز در روز برای اکثر افراد مبتلا به دیابت نوع 2 بیش از حد زیاد است، بهمین دلیل در اینپژوهش بر نوشیدن آب زغال اخته ی کم کالری به عنوان راهی برای کاهش خطر ابتلا به دیابت نوع 2 تاکید شده است.
منبع :diabetestma.org
پاسخ
آگهی


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.

موضوعات مرتبط با این موضوع...
  علائم بیماری پارکینسون در سالمندان
  علت بیماری شقاق در زنان چیست + علائم و درمان شقاق بارداری
  فیستول چیست؛ علائم، علت، عوارض و تشخیص بیماری فیستول مقعد
  فلسفه ی طب سوزنی و درمان بیماری ها با آن
  6 ترفند آشپزی برای کاهش کلسترول
  خونریزی مقعد چه ارتباطی با بیماری بواسیر دارد؟
  بیماری که نمیذاره عرق کنیم !
  بدترین موقع برای “نوشیدن آب” چه زمانی است؟
  بدانید از عوارض مرگبار نوشیدن زیاد آب !
  خواص باورنکردنی نوشیدن یک لیوان آب گرم

پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان