امتیاز موضوع:
  • 0 رأی - میانگین امتیازات: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

Metal-Gear-Solid-V-The-Phantom-Pain-E3-2015-Screen-Big-Boss-Skull-Face بررسی نمایش بر

#1
یک E3 دیگر از راه رسید تا دوباره چشممان به جمال رئیس بزرگ روشن شود. امسال هم تریلری دیگر از بازی Metal Gear Solid V: The Phantom Pain انتشار یافت که منجر به پدید آمدن معماهایی جدیدتر شد. در بررسی این نمایش سعی شده تا وارد عمق بازی شده و معماها را کمی بررسی کنیم و ببینیم آیا برای آن می‌توانیم جواب قانع‌کننده‌ای پیدا کنیم یا خیر.

در لابه‌لای بررسی این تریلر باز هم به نکاتی اشاره می‌کنم که مربوط می‌شود به تئوری عجیب «گری‌فاکس بیگ‌باس جدید است»؛ بنابراین برای درک بهتر نوشته‌ی زیر می‌توانید از این مطلب استفاده کنید.
MGSV-E3-2015-Trailer-Emil-Cioran-Quote

سخن بزرگان
Eye For An Eye

در سکانس اولیه‌ی تریلر مشاهده می‌کنیم که Skull Face درباره‌ی گذشه‌اش صحبت می‌کند؛ درباره‌ی دهکده‌ی کوچکشان که توسط سربازانی ناشناس به‌غارت می‌رسند و این‌که چگونه او همه‌ی دار و ندارش را از دست می‌دهد. در این نمایش به‌خوبی با یکی از موضوع‌های مجوری این بازی (جدا از انتقام) یعنی زبان آشنا می‌شویم. کوجیما قبلاً هم درباره‌ی این عامل صحبت‌های کوچکی کرده بود اما در حدی که آشنایی به‌خوصصی با آن پیدا کنیم. دیالوگ‌‌های جمجمه سوخته مطمئناً برای کسانی که نوار کاست Agent Recording – Secretly Recorded POW Interrogation را در سطح صفر شنیده باشند بسیار آشناست؛ چون که جمجمه سوخته‌ی قصه‌ی ما دقیقاً حرف‌هایی این چنینی می‌زند.

نمایش از همان زمان شروعش آب پاکی را می‌ریزد و موضوع را برایمان مشخص می‌کند. اول از همه با نمونه‌ای از سخن بزرگان (!) مواجه می‌شویم که مربوط می‌شود به فیلسوفی رومانیایی به اسم Emil Cioran. او می‌گوید: «جایی که در اون زندگی می‌کنیم ملت و کاشانه‌ی ما نیست. این زبان است که ملیتمون رو تشکیل می‌ده. اشتباه نکن، زبان مادریمون سرزمین اجدادی واقعی ما هست.» این دیالوگ اشاره می‌کند که هویت هر فرد به زبانش برمی‌گردد نه عوامل فرعی.
MGSV-E3-2015-Trailer-Snake-Walking

راهرویی که بیگ‌باس در آن حرکت می‌کند، ما را یاد همان راهرویی می‌اندازد که گری‌فاکس افراد را به‌شکلی فجیع قتل‌عام می‌کند. این هم شاید یک اشاره‌ی دیگر به «بیگ‌باس همان گری‌فاکس است» داشته باشد.

در همان حین که حرف‌های جمجه سوخته پخش است و بیگ‌باس حرکت می‌کند، می‌بینیم که اسنیک وقتی عصبانی‌تر و خون‌آلودتر شده شاخش هم بلندتر می‌شود. این مورد را در E3 پارسال هم می‌توانیم ببینیم که بیگ‌باس موقعی که عصبانی‌تر بود، شاخش هم بلندتر می‌شد. در پایان راه، جمجمه سوخته دوباره بر زبان تاکید می‌کند که چگونه هویت یک فرد را می‌سازد. او حرف‌هایش را با «کلمات می‌تونند قتل‌عام کنند» به اتمام می‌رساند که ما را به یاد یکی از قسمت‌های آهنگ Sins of the Father می‌اندازد که خواننده‌ی آن یعنی Donna Burke می‌گوید: «اون کلمات می‌تونند بکشند.»

در ادامه‌ی همان صحنه شاهد جنازه‌ی تعدادی از سربازهای ارتش Diamond Dogs هستیم این صحنه شباهت عجیبی به آخرین سکانس مربوط به E3 پارسال دارد که بیگ‌باس چهار تا از سربازانش را به‌شکلی بی‌رحمانه رهسپار دیار باقی می‌کند.

باز هم شنوای بقیه‌ی صحبت‌های جمجمه سوخته‌ایم و این‌که چگونه در سال‌های بعدی تغییر می‌کند. همگام با این صحبت‌ها، بیگ‌باس هم شکل و شمایلش به‌سوی شخصیتی خشن‌تر با شاخی بلندتر و صورتی خونی‌تر عوض می‌شود. اینجاست که بیش‌تر از قبل متوجه‌ی جمله‌ی From FOX two phantoms were reborn می‌شویم که نشان می‌دهد جمجمه سوخته و بیگ‌باس، شخصیت‌هایی شبیه به یک‌دیگرند.
MGSV-E3-2015-Trailer-Man-Who-Sold-The-World

بیگ‌باس به‌حدی از جنون و انتقام رسیده که به قرص‌ها و اقسام کپسول‌ها روی آورده است.
Pain For Pain

در سکانس بعدی می‌شود قرص‌هایی را دید که احتمالاً Ziprasidone نامیده می‌شوند؛ قرص‌هایی ضدجنون که برای تسکین و رفع بیماری Schizophrenia، دو قطبی بودن، اضطراب، پرخاشگری و اختلالات و استرس‌های ناشی بعد از یک ضربه کاربرد دارند. Natasha Romanenko درباره‌‌ی بچه‌های جنگ می‌گوید که آن‌ها به دلیل شرکت در این جدال‌ها، مورد اختلالات روحی و روانی قرار می‌گرفتند و وجود چنین قرص‌هایی در این صحنه فرضیه‌ی ما را بیش‌تر از قبل تقویت می‌کند.

در کنار قرص‌ها، می‌شود نواری را پیدا کرد که رویش نوشته: «برای مردی که دنیا رو فروخت.» این اسم یکی از آهنگ‌های آلبوم David Bowie است که در دهه‌ی 70 به وهله‌ی انتشار رسید. فارق از آن، آیا جمله‌ی مذکور به زیرو اشاره می‌کند؟

در صحنه‌های بعدی قسمتی از افغانستان و قسمتی هم از آفریقا (شاید هم ویتنام) را می‌توانیم ببینیم. در خلال این صحنه‌ها،‌ بخش‌هایی هم از زخمی شدن بیگ‌باس را ناظریم که ناشی از منفجر شدن بمب در شکم پاز است. در اینجا می‌شنویم که کاز میلر می‌گوید: «اون چی؟» که اشاره به شخص سومی (که کوجیما می‌گوید خودش است) دارد. در تئوری قبلی هم مطرح کرده بودم که بعضی‌ها معتقدند شخص سومی همان گری‌فاکس است و این تریلر در کنار تمامی ابهام‌هایش، می‌توانید فرضیه‌ی ذکر شده را قوت ببخشد؛ به این دلیل که بعد از صحبت کاز، صحنه به ما نشانی Fox را نشان می‌دهد که می‌تواند اشاره‌ای داشته باشد به گری‌فاکس.
MGSV-E3-2015-Trailer-Code-Talker

با توجه به این تصویر، فکر نمی‌کنم که Code Talker و بیگ‌باس اختلاف یا دشمنی‌ای داشته باشند. مگر این‌که در آینده بیگ‌باس به حدی از انتقام برسد که رابطه‌اش با او شکراب شود.

دوباره صحبت‌هایی را می‌شنویم از شخصی ناشناس که صدایی شبیه به Code Talker (با توجه به یکی از مصاحبه‌هایش) دارد. او در این دیالوگ دوباره به اهمیت زبان اشاره می‌کند: «از همون زمان‌های قدیم، پادشاه‌های هر تمدن یک ایده‌ی واحد داشتند: زمانی که مردم با هم متحد بشن، این [زبان] نسبت به بقیه چیزهای دیگه براعت پیدا می‌کنه. فکر می‌کنی حاکمان چطوری مردم رو گرد هم می‌اوردن؟ جوابش زبان هست.»

در ادامه، بالاخره برای اولین‌بار چشم کاز را بدون عینک می‌بینیم، اما با شکلی عجیب! به‌نطر می‌رسد او در این نسخه بر اثر شکنجه‌هایی که در افغانستان شده است بینایی‌اش را از دست داده. نکته‌ی قابل توجه شباهت بی‌حد و اندازه‌ی چشم‌های کاز به Code Talker است. در یکی از صحنه‌ها هم می‌شود شخصی سیاه‌پوست را دید که چشمانش بی‌شباهت به چشم‌های Code Talker نیست. آیا او منجر به کور شدن میلر و آن شخص مرموز شده است؟ آیا او سردسته‌ی دشمنان ناشناسی است که در افغانستان می‌بینیم؟
Metal-Gear-Solid-V-The-Phantom-Pain-E3-2015-Screen-Big-Boss

در این تصویر احساس می‌شود که داریم به‌طور اول شخص از دید دیگری این صحنه را مشاهده می‌کنیم. به گوشه‌های سمت راست تصویر دقت کنید،‌ نوع سیاهی‌اش شما را به یاد زمانی نمی‌اندازد که بیگ‌باس در Metal Gear Solid 3: Snake Eater کور می‌شود؟ آیا بیگ‌باس اصلی با بیگ‌باس قلابی (!) ملاقات خواهد کرد؟
MGSV-E3-2015-Trailer-Big-Boss-is-Watching-You

به صورت بیگ‌باس در پوستر توجه کنید. تفاوت‌ها را با آن یکی بیگ‌باس متوجه شدید؟
Skull For Skull

خب، باز هم سرنخ‌هایی دیگر می‌بینیم که فرضیه‌ی مقصدمان را تایید می‌کند. در صحنه‌ای شاهد مبارزه‌ی بین دو شخص در Mother Base هستیم که از گروه Diamond Dogsاند. در بین این مبارزه‌ها، می‌شود پوستری را دید که عکس بیگ‌باس و نوشته‌ای حک شده است که می‌گوید: «بیگ‌باس شما را می‌بیند!» با توجه به عکسی که از آن بیگ‌باس می‌بینیم، نه خبری از شاخ است و نه خبری از خط و خراش‌های صورت بیگ‌باسی که تصور می‌کنیم گری‌فاکس است.

صداهای زیادی در طول تریلر می‌شنویم که یکی از آن‌ها احتمال می‌رود مربوط به زیروست و این را از لحجه‌ی بریتانیایی‌اش هم می‌شود فهمید؛ زیرا شاهد دیالوگی هستیم که با او هم‌خوانی خیلی خوبی دارد. در این دیالوگ می‌شنویم: «این دنیا بالاخره یکی می‌شه. من راهش رو پیدا کردم.» «دنیایی که Boss پیش‌بینی می‌کرد در نهایت واقعی شده و یک‌بار دیگه نسل بشر سالم و درست می‌شه.» در ادامه‌ی صحبت‌هایش هم می‌توانیم بشنویم که می‌گوید: «حتی اگه صورت‌هامون ‌بی‌ربط بشه.» آشنا نیست؟ فکر نمی‌کنید اشاره به این دارد که بیگ‌باسی که می‌بینیم گری‌فاکس بوده و این صورت نامربوط است؟

حالا می‌رسیم به شکه‌کننده‌ترین قسمت ماجزا! چندی پیش کاربری به اسم «برزیل» تجربیاتش را از تست بازی MGSV: TPP به‌رشته‌ی تحریر در آورده که در قالب یک مقاله در وب‌سایت UOL Jogos قرار می‌دهد. در NeoGAF هم یکی از کاربران درباره‌ی داستان بازی از او سوالاتی می‌پرسد که جواب‌هایش تقریباً تئوری ما را به اثبات می‌رساند. او درباره‌ی آغاز بازی فرضیاتی دارد و درباره‌‌اش توضیح می‌دهد: «من فکر نمی‌کنم با اونی که بازی کردم بیگ‌باس باشه… چون که در اوایل بازی دیدم که صورتش رو خیلی می‌شه شخصی‌سازی کرد.» او به‌طور رسمی تایید می‌کند که این شخصی‌سازی‌ها مربوط به Meta Gear Online نیست و اینجاست که این جمله «حتی اگه صورت‌هامون بی‌ربط باشه» بیش‌تر معنی پیدا می‌کند.
Metal-Gear-Solid-V-The-Phantom-Pain-E3-2015-Screen-Pod

این دفعه دیگر چه هوش مصنوعی‌ای در این وسیله‌ی بزرگ قرار گرفته است؟

در بخشی دیگر هم یک چیز بشکه‌مانند (!) دیده می‌شود که شباهت عجیبی به Mammal Pol دارد که در آن هوش‌ مصنوعی باس قرار داشت. احتمال این‌که دوباره با باس روبه‌رو شویم خیلی زیاد است؛‌ به این دلیل که او چند سال پیش هم توئیت‌هایی درباره‌ی بازی می‌داد که حضورش را در طول بازی (حداقل در کمای بیگ‌باس) قوت می‌بخشد.

در ادامه، شکمی را می‌بینیم که زخمی شبیه به V رویش حک شده که مثل همان بدن دوخته‌شده‌ی پاز است و البته صورت پاز را هم در تریلر بازی مشاهده می‌کنیم که واقعاً‌ انسان را گیج می‌کند. آخر چطور امکان دارد کسی که بمب در شکمش منفجر می‌شود دوباره زنده بماند؟ اکنون تئوری‌ای که می‌گوید وقایع سطح صفر شبیه‌سازی‌ شده است صحتش بالاتر می‌رود. یادمان نرود که در آهنگ Not Your Kind of People بارها و بارها درباره‌ی دروغ می‌شنویم به‌طوری که خواننده در آن مستقیماً می‌گوید: «همه چیز دروغ است.»
Metal-Gear-Solid-V-The-Phantom-Pain-E3-2015-Screen-E2

این سربازها شباهت غیرقابل انکاری به آن گروه متشکل از چهار زن (Beauty and the Beast Unit) دارند.

در صحنه‌ی بعدی سربازانی سایبورگ‌مانند را می‌شود دید که شکل طاهر شدنشان دقیقاً مانند حالت غیب و احضار شدن Quiet است. مطمئناً آن‌ها یک رابطه‌ای با او دارند یا شاید هم از زیر دستانش باشند! همچنین اگر به لباس‌هایشان دقت کنید می‌بینید که چیزی مانند لباس‌های گروه Beauty and the Beast Unit در بازی Meta Gear Solid 4: Guns of the Patriots است.
پاسخ
 سپاس شده توسط Silver Sun
آگهی
#2
خیلی دوسش دارم
پاسخ


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.

موضوعات مرتبط با این موضوع...
  تریلر جدید Destiny 2: Beyond Light سلاح‌ها و تجهیزات اگزوتیک بازی را نمایش می‌دهد
Star تریلر جدید Mafia: Definitive Edition در افتتاحیه‌ی ۲۰۲۰ Gamescom نمایش داده می‌شو
  رویداد PC Gaming Show 2020 به نمایش بیش از ۵۰ بازی از شرکت‌های مختلف نظیر سگا و اتلوس
  بررسی بازی Metal Gear Survive
  پیش نمایش بازی Sea of Thieves
  نقد و بررسی بازی mafia 3
  نقد و بررسی بازی watch dogs 2
  حراج سری Metal Gear Solid در PSN آغاز شد!
  PC و PS4 سودآورترین پلتفرم های یوبیسافت در ربع اول سال مالی 2015، 2016
  مقایسه کامل فیفا ۱۵ و PES 2015، انتخاب شما چیست؟(نظرسنجی)+آخرین اخبار

پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان