امتیاز موضوع:
  • 0 رأی - میانگین امتیازات: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

"نمایشگر ها" دیگر دچار خراشیدگی نمی شوند

#1
"نمایشگر ها" دیگر دچار خراشیدگی نمی شوند

شرکت نیسان کمیکال اینداستریز نانوپوشش جدیدی را تولید کرده که برای تولید نمایشگرها بسیار ایده‌آل است. این نانوپوشش که از ترکیب پلیمر و نانوذرات تشکیل شده دارای مقاومت در برابر خراش است .
"نمایشگر ها" دیگر دچار خراشیدگی نمی شوند 1به گزارش خبرنگار فناوری های نوین باشگاه خبرنگاران؛ شرکت نیسان کمیکال اینداستریز (Nissan Chemical Industries) در نمایشگاه CEATEC JAPAN 2013 از یکی از محصولات جدید خود رونمایی خواهد کرد. این محصول یک پوشش عامل‌دار برای استفاده در تلفن‌های همراه، تبلت‌ها و کامپیوترهای شخصی است. در این پوشش از نانوذرات آلی شاخه‌دار استفاده شده‌است. این محصول دارای ویژگی‌های فراوانی است که تنها به چند مورد آن اشاره خواهیم کرد.

به گفته‌ی پژوهشگران این پوشش دارای مقاومت در برابر خراشیده شدن است به طوری که اگر ضخامت آن نصف محصولات فعلی باشد (2-3 میکرون) می‌تواند در برابر سیم ظرف‌شویی مقاومت کند. در عین حال، این محصول دارای سطح لیز و صافی است .

آنها می گویند این پوشش که در برابر پرتوهای فرابنفش پخته می‌شود، دارای ضریب انعکاس بالایی است (1.79 در طول موج 550 نانومتر)، در حالی که در ساختار آن از مواد آلی استفاده شده‌است. در صورتی که این پوشش روی نانوسیم‌های نقره یا اکسید قلع تیتانیوم قرار داده شود، می‌توان مات شدگی را در صفحات نمایش به حداقل رساند. نانوسیم‌های نقره و "اکسید قلع تیتانیوم" به‌عنوان الکترود در فیلم‌های شفاف نمایشگرها استفاده می‌شود .
 
پژوهشگران معتقداند این پوشش برخلاف"پوشش‌های فلئوردار" می‌تواند روی لایه‌های مختلف قرار گیرد و در آن لایه‌ها ایجاد خواص ضد اسید کند. اگر لایه زیرین دارای ضریب انعکاس بالا باشد، در نهایت ساختاری ایجاد می‌شود که اثر انگشت روی آن زیاد به چشم نمی‌آید .
 
در پایان آنها می گویند این پوشش را از پلیمر شاخه‌دار ساخته که حاوی گروه‌های آمونیومی و نانوذرات پالادیم استفاده شده‌است. این ترکیب دارای ویسکوزیته پایینی بوده و می‌توان در آبکاری‌های نیکل و مس روی سطوح غیرهادی نظیر شیشه از آن استفاده کرد. بخش مورد نظر ابتدا با این پلیمر پوشش داده می‌شود و سپس با آبکاری تنها آن بخش پوشش‌دهی می‌شود .

پاسخ
آگهی


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.

موضوعات مرتبط با این موضوع...
  اگر آب‌ها و خشکی‌ها جابه‌جا شوند، چه اتفاقی می‌افتد؟
  کمبود خواب،‌ شما را به آلزایمر دچار خواهد کرد!
  انسان 300 سال دیگر منقرض می‌شود ..!
  پیوند عضو از خوک به انسان یک قدم دیگر به واقعیت نزدیک شد...
  كم سوادها زودتر پیر می‌شوند یا باسوادها ؟!
  در سیارات دیگر به جای باران چه می بارد؟
  عادت هائی که سبب از بین رفتن سلول های مغز می شوند:
  دیگر نیازی به شستن ظرف‌ها نیست!
  ویروس های ۳۰ هزار ساله ای که با ذوب یخ بیدار می شوند!
Exclamation پیش بینی چهره افراد از امروز تا هزار سال دیگر

پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان