امتیاز موضوع:
  • 0 رأی - میانگین امتیازات: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

فرار به جلوی داعش برای دفاع از الرقه

#1
برخی تحلیلگران مسائل سوریه اقدام داعش برای باز کردن جبهه‌های جدید در الحسکه و عین العرب را برای دفاع از کانون حضور خود در الرقه می‌دانند.

به گزارش جهان به نقل از تسنیم، پایگاه خبری النشره در مقاله‌‌ای به بررسی تحولات میدانی سوریه پرداخت و نوشت: در سایه درگیری‌ها بین گروه‌های "حفاظت مردمی" کردها و داعش در مناطق مختلف علامت‌ های سؤال زیادی در زمینه بروز درگیری ‌های گسترده در کانون این گروه تروریستی در شهر الرقه وجود دارد، به ویژه اینکه داعش اخیراً دچار شکست ‌های گسترده شده است. به نظر می ‌رسد فرماند‌هان داعش گزینه دفاع بر اساس حمله را انتخاب کرده و با باز کردن جبهه ‌های درگیری جدید می ‌خواهند این روند را دنبال کنند. آنها سعی دارند از خشم ترکیه در مورد تحرکات کردها در مناطق مرزی استفاده کنند، در همین راستا هجمه تحریک ‌آمیزی را بر ضد آنها آغاز کرده و آنها را متهم به عملیات پاکسازی نژادی بر ضد ساکنان عرب می‌ کنند.

منابع مطلع کُرد در این راستا اعلام کردند که نیروهای " حمایت مردمی " از آغاز درگیری ‌ها با مشارکت نیروهای "الصنادید" (پهلوانان) از جوانان عشیره الشمر علاوه بر مناطق کرد نشین و آشوری نشین موفق به آزادسازی ۱۰۰۰ روستای عربی نشین شدند. آنها همچنین در آزادسازی منطقه تل حمیس و تل براک و روستاهای آن نقش داشتند. این گروه‌ ها در مرحله دوم در درگیری ‌های آزاد سازی بیشتر مناطق استراتژیک تحت سلطه داعش در کوهستان کزوان و عبدالعزیز مشارکت داشتند.

براساس اعلام این منابع یگان‌ های کرد که پیش از آزاد سازی شهر عین عیسی بالغ بر ۶۵۰۰ کیلومتر مربع را پاکسازی کرده بودند، بر مساحت گسترده ‌ای در مناطق مرزی ترکیه بالغ بر ۴۰۰ کیلومتر مربع اشراف پیدا کردند. به این ترتیب نیروهای کرد در حدود ۵۰ کیلومتری شهر الرقه قرار گرفتند، این در حالی است که احتمال کشیده شدن درگیری ‌ها به شهر الرقه وجود دارد. بر اساس برخی اطلاعات، داعش سعی در جذب نیروهای نظامی از مناطق مختلف به الرقه دارد.

منابع فرماندهی نیروهای حمایت مردمی از طریق النشره اعلام کردند که ماهیت اقدامات نظامی آینده اعلام نشده است. این منابع تصریح کردند که بررسی ‌ها در این زمینه بر اساس اطلاعات و تحولاتی صورت می ‌گیرد که هنوز ماهیت آنها کاملاً مشخص نشده است.

این منابع ابراز داشتند که حمله به الرقه باید از سوی نیروهایی صورت گیرد که فرماندهی آن را جریان‌ های عربی بر عهده داشته باشد، این روند نشان دهنده این است که کردها تمایل به ورود به درگیری‌ ها در خارج از مناطق کرد نشین ندارند و تنها در صورت ایجاد درگیری ‌ها آمادگی خود را برای پشتیبانی از نیروهای مردمی اعلام می ‌کنند. این رهبران در عین حال آغاز برخی درگیری ‌ها در کانون حضور داعش در آینده ‌ای نزدیک را بعید ندانستند و تأکید کردند این درگیری نیازمند انجام آماده‌ سازی های بیشتر به ویژه در ابعاد تأمین نیروی انسانی و هماهنگی با نیروهای ائتلاف بین‌ المللی برای پوشش هوایی این درگیری‌ ها است

در مقابل برخی منابع سوری پیگیری ‌کننده تحولات اعلام کردند که داعش از زمان آزاد سازی شهر عین العرب در نتیجه شکست‌ هایی که به آن وارد آمده،‌ دچار افت شدید شده و راه برای تصرف شهر الرقه در برابر نیروهای حمایت مردمی در صورت تصویب این اقدام هموار است، البته به نظر می ‌رسد آغاز این عملیات نیازمند زمان بیشتری است.

به گفته این منابع، درگیری مذکور در صورت وقوع می ‌تواند بزرگ ترین درگیری بین داعش و نیروهای کرد باشد، چرا که اهمیت استراتژیک و روانی زیادی برای گروه‌ های تروریستی دارد. این منابع تصریح کردند که درگیری مذکور بسیار متفاوت از درگیری‌ های عین عیسی خواهد بود. البته تصمیم کردها بر عدم ورود به این منطقه می ‌تواند شاخص مهمی از این نکته باشد که آنها تمایلی به ورود به درگیری‌ های بیشتر در خارج از مناطق حضور خود ندارند، این رویکرد اتهامات مطرح شده بر ضد آنها در مورد تمایل به جدایی و تجزیه کشور را افزایش خواهد داد.

در سایه این اطلاعات، گروه تروریستی داعش دو حمله را به مناطق با اکثریت کرد انجام داد، حمله اول بر ضد شهر الحسکه و حمله دوم بر ضد عین العرب بود. داعش می‌ خواست به این ترتیب این پیام واضح را برساند که همچنان این قدرت را دارد که وارد درگیری در چندین منطقه شود. منابع فرماندهی در نیروهای حمایت مردمی اعلام کردند که عناصر داعش با استفاده از پنج خودرو که پرچم ‌های ارتش آزاد سوریه را حمل می ‌کردند، موفق به ورود به عین العرب (کوبانی) شدند. برخی اطلاعات نشان می ‌دهد که احتمالاً آن‌ها از مرز ترکیه وارد این شهر شدند، این در حالی است که اطلاعات قطعی و رسمی نشان می ‌دهد که ۳ تن از عناصر داعش در جریان درگیری ‌ها به اراضی ترکیه فرار کرده اند.

این منابع تأکید دارند که انجام دو حمله به الحسکه و عین العرب جدا از درگیری‌ های الرقه نیست، آنها این دو حمله را پیام‌ هایی از سوی داعش برای حامیان خود جهت بالا بردن روحیه آنها می ‌دانند که می ‌خواهد تأکید کند که داعش همچنان قوی است. علاوه بر اینها این حملات برای ایجاد تفرقه و شکاف در صفوف نیروهای حمایت مردمی انجام شده است. به این ترتیب داعش عملا از طریق باز کردن جبهه‌ های درگیری در مناطق دیگر به دنبال دفاع از الرقه است.

روزهای آینده اطلاعات مهم بیشتری را چه در زمینه احتمال ورود کردها به درگیری‌ های بیشتر در خارج از مناطق سکونت خود یا در زمینه میزان فروپاشی واقعی توان داعش روشن خواهد کرد. اما نکته ‌ای که قطعی است، این است که آمریکایی‌ ها نقش عمده‌ای در تصمیم سازی برای ورود یا عدم ورود به جنگ دارند.
فرار به جلوی داعش برای دفاع از الرقه 1
پاسخ
آگهی


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.

موضوعات مرتبط با این موضوع...
Clocket حمله تروریستی داعش به مسکو
  بمب گذاری کرمان: جنایت دوم داعش پس از حمله تروریستی حرم شاه چراغ !
Video فرار حیرت انگیز گربه از ساختمان آتش گرفته +ویدیو
Heart تا نابودی داعش در عراق می‌مانیم
  ضربه قدرتمند عراق به داعش با دستگیری خطرناک‌ترین تروریست
  ×××داعش ۵۰ عراقی را زنده سوزاند+عکس×××
  درگیری دو جراح در اتاق عمل جلوی چشم بیمار
Heart داعش چه زیرشاخه‌هایی دارد؟
Heart لوموند از نفوذ ۳۰۰۰ عضو داعش از سوریه به شمال شرق عراق خبر داد
Heart پناهگاه مهم داعش و شبکه حقانی در کابل منهدم شد

پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان