امتیاز موضوع:
  • 0 رأی - میانگین امتیازات: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

داستان ناتمام کیفیت بنزین وارداتی

#1
داستان ناتمام کیفیت بنزین وارداتی 1
اگرچه سازمان ملی استاندارد حدود 8 ماهی می‌شود که پایش کیفیت بنزین‌های وارداتی و تولید داخلی را در دستور کار قرار داده است اما هنوز خبری از نتایج آن نیست.
به گزارش تابناک ، پرونده سنجش کیفیت بنزین همچنان باز است، سازمان ملی استاندارد اگرچه قرار بود که نتایج بررسی های خود را اعلام کند اما همچنان در این رابطه سکوت اختیار کرده و گزارش رسمی را منتشر نکرده است. از سوی دیگر، از دولت هم برای اظهارنظر در این زمینه، رای خواسته است.

این در شرایطی است که بر اساس مصوبه شورای عالی استاندارد، نظارت بر کیفیت بنزین به سازمان ملی استاندارد واگذار شده است تا این سازمان با بهره‌گیری از خدمات و ظرفیت‌های وزارت نفت این تفویض وظیفه را انجام دهد اما وقتی از این سازمان در مورد نتیجه پایش کیفیت بنزین سئوال می شود، اعلام می کند که سازمان استاندارد هنوز در ابتدای این کار است و در حال حاضر نمونه برداری و آزمون ها را انجام داده‌ است.

یره پیروزبخت، رئیس سازمان ملی استاندارد در گفتگو با تابناک اعلام کرده که هنوز نتایج نهایی در این رابطه به دست نیامده است و در مراحل بعدی، کیفیت بنزین وارداتی مورد بررسی قرار می گیرد.

او البته این را هم اعلام کرده بود که بررسی بنزین مربوط به جایگاه‌های سوخت یعنی محل توزیع و عرضه بوده است و با توجه به اینکه بررسی‌ها صرفا از محل توزیع صورت گرفته، آمار تفکیک شده موجود نیست، به همین دلیل نمی‌توان در خصوص اینکه بنزین توزیع شده مربوط به پالایشگاه‌های داخلی است یا وارداتی نظرنهایی را اعلام کرد.

به گفته رئیس سازمان ملی استاندارد، فعلا نمی‌توان اطلاعات دقیقی در این باره ارائه کرد اما به هرحال سازمان ملی استاندارد مشغول به کار است و به صورت مداوم، این پایش را با آزمایشگاه‌های مجهزی که تجهیز شده است، انجام می دهد.

این گفته‌ها در شرایطی مطرح می شود که رشد مصرف بنزین در سال 93 نسبت به سال 92 حدود 1.8 درصد بوده است، ضمن اینکه تولید بنزین در اردیبهشت ماه سال 94 نسبت به مدت مشابه سال گذشته 13 درصد کاهش را نشان می‌دهد.

این کاهش تولید در شرایطی است که به تبع آن، با افزایش مصرفی که آمارهای دولت هم به خوبی آن را نشان می دهند، احتمالا میزان واردات افزایش خواهد یافت.

با این حال، برخی اظهارنظرها حاکی از آن است که دو محموله بنزین وارداتی مرجوع شده است. این خبر را حسین امیری خامکانی، سخنگوی کمیسیون انرژی اعلام کرده و گفته که در حدود یک سال، دو محموله بنزین وارداتی به دلیل نبود استاندارد،‌ مرجوع شده است.

البته محسن قمصری، مدیر امور بین‌الملل شرکت نفت، علت این استاندارد نبودن برخی محموله‌های بنزینی را وارد شدن آنها از طریق واسطه‌ها عنوان کرده بود.

به هرحال به نظر می رسد سازمان ملی استاندارد که پس از کش و قوس های فراوان، مرجع اعلام کیفیت بنزین تولید داخلی و وارداتی شده است، باید در این زمینه علاوه بر اینکه سرعت عمل داشته باشد، هرچه سریعتر مراجع نظارتی را در جریان گزارش های خود قرار دهد.
پاسخ
آگهی


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.

موضوعات مرتبط با این موضوع...
  یه داستان از دیپ وب
  ۲۲ تا ۳۳ درصد از کالاهای وارداتی به کشور قاچاق است !
  ایا داستان انابل واقعی است؟
  داستان واقعی ترسا فیدالگو و واقیت ترسی که پشتش پنهان است
Shocked داستان ویدویؤ ترسناک و نفرین شده ی باب اسفنجی (+18)
  داستان دردناک دختر 16 ساله که ازخانه فرار کرد و به قبرستان پناه برد
  » انفجار خونین در پمپ بنزین مشهد
  ۲۹۰۰طرح ناتمام در کشور وجود دارد
  دو محموله بنزین وارداتی مرجوع شد
  هشدار درباره کسر سهمیه بنزین ۷۰۰ تومانی کارت‌ها

پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 2 مهمان