امتیاز موضوع:
  • 0 رأی - میانگین امتیازات: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

خالکوبی هایی با نماد جنسی!

#1
در سال های اخیر درخواست ها برای انجام تاتو یا همان خالکوبی های قدیمی زیادشده و تعداد زیادی از افراد حاضرند برای دستیابی به نقش و نگاری که می خواهند، قیمت های هنگفتی را هزینه کنند.

 

خالکوبی هایی با نماد جنسی! 1
تا چند سال گذشته خالکوبی ها با رنگ های سیاه انجام می شد این روزها اما طیف وسیعی از رنگ هایی که گفته می شوند رنگ طبیعی هستند، برای خالکوبی استفاده می شود و فرد متقاضی خالکوبی می تواند نقش و نگار رنگینی را در بدن خود ترسیم کند.
قیمت پایین سوزن ها که از 250تومان شروع می شود و رنگ های متنوع استفاده شده در تاتو، باعث شده تا روزبه روز به مشتریان این به اصطلاح عمل زیبایی افزوده شود. اما با وجود تمام هشدارهایی که درخصوص انتقال چندین نوع بیماری به وسیله تاتو داده شده همچنان شاهد رونق این کار در سالن های زیبایی هستیم.
براساس اعلام اداره بهداشت وزارت بهداشت آرایشگران نمی توانند اقدام به انجام تاتو کنند و این کار حتما باید تحت نظر پزشک انجام شود چرا که تاتو کاربردهای پزشکی در زمینه پوشاندن و از میان بردن نقایص مختلف مانند نقایص مادرزادی یا اکتسابی دارد که دلیل خوبی برای سپردن آن به دست پزشکان است.
جوانانی که بحران هویت دارند به سراغ خالکوبی می روند!
یکی از دلایل گسترش خالکوبی٬ استفاده ی ورزشکاران و بازیگران مشهور از این نوع آرایش است که به شدت در گسترش آن تاثیر گذارخواهد بود. همین امر سبب شده است تا این مد دردناک میان مردم همه گیرشود
محمد حبیبی رفتارشناس و آسیب شناس اجتماعی تاکید می کند: رواج خالکوبی به یک مد جهانی تبدیل شده است و حتی نمادهای آن در بین ورزشکاران و هنرمندان مشهور جهان دیده میشود. وی با بیان اینکه٬ خالکوبی از دیدگاه دین اسلام عمل مقبوحی است که باعث آسیب بدن میشود٬ افزود: انجام خالکوبی غالبا مربوط به دوره جوانی است٬ اصولا جوانانی که با بحران هویت مواجه هستند برای ابراز هویت و نیاز اجتماعی شدن به این پدیده روی می آورند. رفتارشناس و آسیب شناس اجتماعی با تآکید بر اینکه٬ جوانان ما باید با هویت دینی و ملی کشورشان آشنا شوند٬ می افزاید: یکی از دلایل گسترش خالکوبی٬ استفاده ی ورزشکاران و بازیگران مشهور از این نوع آرایش است که به شدت در گسترش آن تاثیر گذارخواهد بود. همین امر سبب شده است تا این مد دردناک میان مردم همه گیرشود.
چند می‌گیری تاتو كنی؟
امروزه خالكوبی یا تاتو بیشتر از اینكه توسط متخصصان پوست انجام شود در آرایشگاه‌ها و سالن‌های زیبایی رواج دارد. آنچه مسلم است اینكه بیشتر كسانی كه این كار را انجام می‌دهند نه‌تنها مجوز قانونی از وزارت بهداشت ندارند بلكه به‌صورت تجربی و در آموزشگاه‌های خصوصی چگونگی انجام تاتو را فرا گرفته‌اند و حالا به‌صورت مجزا اقدام به تاتو و خالكوبی می‌كنند كه نتایج آن در بیشتر مواقع ایجاد حساسیت‌های پوستی در اثر خالكوبی و استفاده از رنگ‌های شیمیایی است. انتقال بیماری‌های واگیردار پوستی و خونی به‌دلیل استفاده از وسایل مشترك كمترین آسیب‌هایی است كه به فرد وارد می‌شود.
وسایل انجام تاتو این روزها در اكثر مغازه‌های تجهیزات پزشكی خیابان ولیعصر به فروش می‌رسد وسایلی كه گفته می‌شود به‌صورت قاچاق از آلمان و تایلند وارد كشور می‌شود. اعظم. ف مسئول یكی از آرایشگاه‌های شرق تهران می‌گوید:‌ بیشتر مشتریان تاتو این روزها 18تا 40سال دارند و بیشترین تاتو كه در آرایشگاه‌های زنانه انجام می‌شود تاتوی ابرو، چشم و لب است و در مرحله بعد تاتوهایی است كه روی بدن ترسیم می‌شود. به گفته وی قیمت تاتو در محله‌های مختلف شهر متفاوت است.
انجام یك خالكوبی به ابعاد یك در 2سانت از 150هزار تومان در جنوب شهر شروع می‌شود و به بالای 500هزار تومان در مناطق شمالی شهر می‌رسد. این تاتو اگر تك رنگ و مشكی باشد ارزان‌تر است و اگر از رنگ‌های متعدد استفاده شود گران‌تر می‌شود. محل تاتو هم در قیمت‌ها بی‌تأثیر نیست، تاتو هر چقدر ظریف‌تر باشد و منطقه وسیع‌تری را دربر بگیرد مثل تاتوی كامل كمر و كتف قیمتی معادل 4تا 18میلیون تومان دارد. طرح‌های خاص هم اگر بدون شابلون و با هنر دست تاتوكار روی بدن ترسیم شود به‌صورت توافقی با مشتری هزینه دریافت می‌شود. این هزینه‌ها در حالی پرداخت می‌شود كه یك قوطی 50گرمی رنگ تاتو 80هزار تومان خریداری می‌شود و معمولا برای تاتوهای كوچك برای 80تا 90تاتو را جواب می‌دهد.
اما نكته تأسف‌بار ماجرا آنجاست كه اكثر افرادی كه اقدام به تاتو می‌كنند چند سال بعد از این كار خود پشیمان شده و درصدد پاك كردن این نقش و نگار می‌افتند كه پاك كردن تاتو با لیرز بهترین راه برای از بین بردن این نقش و نگارهاست و هزینه‌ای معادل 70هزار تومان تا 2میلیون تومان دارد.
خالکوبی؛ بستری برای انواع بیماری ها
 احمد فلاح متخصص بیماریهای عفونی در مورد خطرات انجام خالکوبی بر روی سلامت میگوید: در خالکوبی سوزن مستقیم به پوست و عمق بافت فرو میرود که به راحتی میتواند ویروس یا میکروب را وارد بدن کند . به گفته وی جوانانی که به خالکوبی به ویژه به شیوه سنتی مبادرت میورزند٬ بستری برای ابتلای خود به انواع بیماریها از را فراهم میکنند. وی تأکید میکند که در صورت آلوده بودن سوزنها و محیطی که خالکوبی درآن انجام میشود به راحتی امکان انتقال ویروس ایدز و هپاتیت وجود دارد.
وقتی به نقش های خالكوبی توجه میكنیم نقشهایی با پیام خشونت و پیامهای جنسی و را رو به گسترش مییابیم و در مجموع آنچه نگرانكننده است بروز بحران های اجتماعی٬ رخ نمایی این بحران ها درجای جای كنش افراد٬ وضعیت خشونت جنسی و بحرانهای مرتبط با آن است
 این متخصص بیماریهای عفونی می افزاید: پوسته پوسته شدن٬ سفت شدن پوست٬ خارش و تورم از عوارض خالکوبی است و معمولابه راحتی نمیتوان جای خالکوبی را در موقعی که فرد پشیمان شود پاک کرد. وی در مورد راهکارهای از بین بردن جای خالکوبی میگوید: از آنجایی که ماده رنگ بری برای خالکوبی در کشور موجود نیست. متخصصان پوست یا جراحان پلاستیک با استفاده از لیزر بسته به نوع خالکوبی و عمق آن سعی میکنند تا جای خالکوبی را محو کنند.
تبعات بهداشتی خالکوبی در زیر زمین ها!
شیوا دولت آبادی روانشناس و استاد دانشگاه معتقد است: خالكوبی به عنوان ابزاری برای ترسیم و نشان دادن باورها٬ اعتقادات٬ ویژگیهای سنتی و فرقهای در میان قبایل وطوایف برای اثبات وجود و ماهیت٬ امروز معنای خود را از دست داده است و موج جدید خالكوبی كه امروزه در میان طبقه جوان رایج شده است بیشتر به صورت پیروی از مد خود را نشان میدهد . در گذشته تصاویر و كلماتی كه در میان جماعتی خاص خالكوبی میشد نشانهای از تعلق به جمع بودند٬ اما در دهه های اخیر در سراسر جهان گرایش به خالكوبی به عنوان یك پدیده «مدگرایی» است تا جایی كه شاهد تولید برچسبهایی به جای خالكوبیهای زیرپوست هستیم كه ماندگار نیستند و با توجه به مد روز تغییر میكنند.
سعید خراطها مردمشناس و آسیب شناس اجتماعی نیز در این رابطه اظهار می كند: وقتی به نقش های خالكوبی توجه میكنیم نقشهایی با پیام خشونت و پیامهای جنسی و را رو به گسترش مییابیم و در مجموع آنچه نگرانكننده است بروز بحران های اجتماعی٬ رخ نمایی این بحران ها درجای جای كنش افراد٬ وضعیت خشونت جنسی و بحرانهای مرتبط با آن است. وی همچنین می افزاید: خیلی از خالكوبیها تحت شرایط ویژه روحی٬ روانی و در موقعیت اجتماعی خاص ایجاد میشوند و پس از عبور از آن موقعیت٬ كاركرد خود را از دست میدهند و برای فرد به یك ضایعه و عارضه تبدیل میشوند.
به نظر می رسد در این رابطه باید علاوه بر اطلاع رسانی و افزایش آگاهی جوانان از عوارض این پدیده شوم٬ به جای برخوردهای سلبی و برانگیختن حساسیت جوانان با یک راهکار فرهنگی به استقبالش رفت. راهکاری که اگر هرچه زودتر اندیشیده نشود٬ می تواند پیامدهای مخربی را در پی داشته باشد.
..

 [ ᴇvɪʟ ]
사람들의 수용을 위해 사는 경우, 거절로 죽을거야 

..
پاسخ
 سپاس شده توسط دریای بی موج
آگهی


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.


پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان