امتیاز موضوع:
  • 4 رأی - میانگین امتیازات: 4.25
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

انواع جن..............

#4
شیطان در وهله نخست هیچ تسلطی بر انسان ها ندارد . کار او فقط وسوسه و دعوت به گناه و زیبا نشان دادن زشتی ها و کوچک نشان دادن گناهان و جرأت بخشیدن بر گناه است:
«وَ قالَ الشَّیْطانُ لَمَّا قُضِیَ الْأَمْرُ إِنَّ اللَّهَ وَعَدَكُمْ وَعْدَ الْحَقِّ وَ وَعَدْتُكُمْ فَأَخْلَفْتُكُمْ وَ ما كانَ لِیَ عَلَیْكُمْ مِنْ سُلْطانٍ إِلاَّ أَنْ دَعَوْتُكُمْ فَاسْتَجَبْتُمْ لی‏ فَلا تَلُومُونی‏ وَ لُومُوا أَنْفُسَكُم‏»؛ (1)
«و شیطان، هنگامى كه كار تمام مى‏شود، مى‏گوید: خداوند به شما وعده حق داد و من به شما وعده (باطل) دادم. پس تخلّف كردم. من بر شما تسلّطى نداشتم، جز این كه دعوتتان كردم و شما دعوت مرا پذیرفتید. بنابراین، مرا سرزنش نكنید؛ خود را سرزنش كنید».
از این رو، شیطان در ابتدای امر بر هیچ کس و هیچ گاه بر مؤمنان ولایت و تسلط نداشته و نخواهد داشت . اگر کسی ولایت خدا را رد کند و ولایت شیطان را بپذیرد، آن گاه شیطان بر وجود او حاکم می شود و افسارش را به دست می گیرد و او را می چرخاند:
«إِنَّهُ لَیْسَ لَهُ سُلْطانٌ عَلَى الَّذینَ آمَنُوا وَ عَلى‏ رَبِّهِمْ یَتَوَكَّلُون‏ إِنَّما سُلْطانُهُ عَلَى الَّذینَ یَتَوَلَّوْنَهُ وَ الَّذینَ هُمْ بِهِ مُشْرِكُون‏»؛(2)
«او بر كسانى كه ایمان دارند و بر پروردگارشان توكّل مى‏كنند، تسلّطى ندارد. تسلّط او تنها بر كسانى است كه او را به سرپرستى خود برگزیده‏اند و آن ها كه نسبت به او [خدا] شرك مى‏ورزند (و فرمان شیطان را به جاى فرمان خدا، گردن مى‏نهند)».
اما جنیان، اعم از مؤمن و کافر، در عالم خودشان هستند و به عالم ما کار ندارند. آری بعضی انسان های کافر و شرور با یادگرفتن راه و رسم ارتباط با جنیان، جنیان شرور را به خدمت می گیرند و کارهایی به ضرر مؤمنان انجام می دهند. راه در امان ماندن از شر این افراد هم ایمان، تقوا، توکل و پناه بردن به خدا است . اگر کسی به خدا پناه ببرد و در امان خدا واقع شود، هیچ موجودی را توان ضربه زدن به او نیست؛ مگر این که خود خدا برای فتنه و امتحان اجازه دهد که در این صورت، به اراده خدا واقع می گردد تا ما را بیازماید . در این حال باید ببینیم در آن صحنه تکلیفمان چیست و بدان عمل کنیم تا سربلند بیرون آییم.

پی نوشت ها:
1. ابراهیم (14) آیه 22.
2. نحل (16) آیه 99 و 100.
منبع:
دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
http://www.pasokhgoo.ir/node/23506


پس آنچه از این جواب متقن و کامل به دست می آید:
1-جنیان، اعم از مؤمن و کافر، در عالم خودشان هستند و به عالم ما کار ندارند.
2-بعضی انسان های کافر و شرور با یادگرفتن راه و رسم ارتباط با جنیان، جنیان شرور را به خدمت می گیرند و کارهایی به ضرر مؤمنان انجام می دهند
ای امان از این انسان دوپا
جن بنده خدا کاری به این بشر دو پا نداره که
3- اگر کسی به خدا پناه ببرد و در امان خدا واقع شود، هیچ موجودی را توان ضربه زدن به او نیست؛ مگر این که خود خدا برای فتنه و امتحان اجازه دهد که در این صورت، به اراده خدا واقع می گردد تا ما را بیازماید .
پاسخ
 سپاس شده توسط Xx - wounded -xX


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.

پیام‌های داخل این موضوع
RE: انواع جن.............. - ИĪИĴΛ ИĪƓĤƬ☛ - 24-06-2015، 15:15


پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان