20-06-2015، 18:52
هشتاد و سومین دوره مسابقات پر فشار و سخت 24 ساعته لمانز فرانسه، در کلاس LMP1 با قهرمانی پورشه به پایان رسید. این هفدهمین پیروزی تاریخی پورشه در این مسابقات محسوب میشود.
پورشه شماره 19، قهرمان لمانز 2015
بدین ترتیب نوار پیروزیهای آئودی در این مسابقات نیز پاره شد و پورشه، یک سال پس از ورود مجدد به این مسابقات و بدشانسی سال اول، توانست مزد تلاشهای خود را دریافت کند.
nico hulkenberg
پورشه 919 هیبریدی، رکورددار سریعترین زمان در پیست لمانز نیز میباشد. نیکو هاکنبرگ راننده فرمول یک، اِرل بامبر و نیک تندی، رانندگان خودروی برنده بودند. 395 دور طول کشید تا پرچم پایان مسابقه به اهتزاز درآید. مکان دوم نیز در اختیار پورشه با رانندگی هارتلی برندون، مارک وبر و تیمو برنارد قرار گرفت. آخرین بار پورشه در سال 1998 پیروز این مسابقات شده بود.
تیم آئودی زمان زیادی را در گاراژ از دست داد. این نشان از این دارد که مشکلات کوچک در پورشه کمتر و قابلیت اطمینان آن بیشتر بود. مدافع عنوان قهرمانی با دو دور اختلاف سوم شد. دیگر خودروی این تیم هم با سه دور اختلاف، چهارم شد.
خودروهای نیسان GT-R نیز کمتر از انتظار و کند ظاهر شدند. تویوتا مکانهای ششم و هشتم را تصاحب کرد اما نیسان در جایگاههای 40، 45 و 49 قرار گرفت که با تبلیغات فراوان پیش از شروع مسابقات برای خودروی آنها جای تعجب داشت.
پورشه شماره 19، قهرمان لمانز 2015
بدین ترتیب نوار پیروزیهای آئودی در این مسابقات نیز پاره شد و پورشه، یک سال پس از ورود مجدد به این مسابقات و بدشانسی سال اول، توانست مزد تلاشهای خود را دریافت کند.
nico hulkenberg
پورشه 919 هیبریدی، رکورددار سریعترین زمان در پیست لمانز نیز میباشد. نیکو هاکنبرگ راننده فرمول یک، اِرل بامبر و نیک تندی، رانندگان خودروی برنده بودند. 395 دور طول کشید تا پرچم پایان مسابقه به اهتزاز درآید. مکان دوم نیز در اختیار پورشه با رانندگی هارتلی برندون، مارک وبر و تیمو برنارد قرار گرفت. آخرین بار پورشه در سال 1998 پیروز این مسابقات شده بود.
تیم آئودی زمان زیادی را در گاراژ از دست داد. این نشان از این دارد که مشکلات کوچک در پورشه کمتر و قابلیت اطمینان آن بیشتر بود. مدافع عنوان قهرمانی با دو دور اختلاف سوم شد. دیگر خودروی این تیم هم با سه دور اختلاف، چهارم شد.
خودروهای نیسان GT-R نیز کمتر از انتظار و کند ظاهر شدند. تویوتا مکانهای ششم و هشتم را تصاحب کرد اما نیسان در جایگاههای 40، 45 و 49 قرار گرفت که با تبلیغات فراوان پیش از شروع مسابقات برای خودروی آنها جای تعجب داشت.