امتیاز موضوع:
  • 1 رأی - میانگین امتیازات: 5
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

نقد انیمیشن شرک

#1
غول سبز سرزمین " خیلی دور " حالا دیگر به میانسالی پا گذاشته است ! وی به همراه همسرش فیونا ، و بچه هایشان زندگی بسیار خوب و شادی را سپری می کنند اما . دوستان و یاران همیشگی شرک یعنی خر ، و گربه نیز به همراه آنها زندگی می کنند . همه چیز به خوبی و خوشی پیش می رود اما ناگهان با ورود یک موجود پلید به همه چیز بهم می ریزد و....

چهارمین سری از انیمیشن " شرک " نیز به اکران در آمد . یادم می آید اولین شرک که اکران شده بود ( سال 2001 ) کلی طرفدار برای خودش جمع کرده بود. حتی افراد بزرگسال نیز علاقه زیادی به این انیمیشن پیدا کرده بودند و خلاصه اینکه در آن زمان کلی طرفدار برای خودش جمع کرد . سپس نوبت به قسمت دوم این انیمیشن رسید. داستان راجب این بود که پرنسس فیونا قصد داشت تا شرک را با خانواده اش آشنا کند ، این قسمت نیز با وجود ضعف هایی که داشت مورد قبول تماشاگران قرار گرفت و به خوبی و خوشی تمام شد اما ناگهان سر و کله قسمت سوم پیدا شد! در این قسمت شرک باید با پادشاه آرتور مقابله می کرد! این قسمت دیگر نتوانست صدای طرفداران را در نیاورد و این انیمیشن رسما مورد انتقاد طرفداران قرار گرفت که معتقد بودند شرک دیگر جذابیت ندارد و دارد به بیراهه می رود. 3 سال از آن سال می گذرد و حالا در سال 2010 بار دیگر شرکی که قرار بود در قسمت سوم ( سه گانه ) تمام شود بار دیگر به سینماها بازگشته است .
اگر بتوان کل " Shrek Forever After " را در یک خط خلاصه کرد آن را می توان انیمیشنی معرفی کرد که طرفدارانش را عذاب می دهد و برای کسانی که تابحال با این شخصیت روبرو نشده اند کهنه و بی محتواست. یکی از دلایلی که سری " شرک " توانسته بودند موفق شوند این بود که در زمانی این انیمیشن ها ساخته شد که بحث انیمیشن ها هنوز به شکل امروزی داغ نشده بود. " شرک " در زمانی اکران شد که خبری از " بالا " و " پاندای کنگ فو کار " و " wall-e " و.. نبود . این انیمیشن ها بدون شک در این چند سال اخیر سطح انتظارات را بالا برده اند و از طرفی مرز بین کودک و بزرگسال برداشته اند ، مخصوصا انیمیشین " بالا " که هنوز هم بعضی ها معتقدند باید عنوان بهترین فیلم سال را از مراسم اسکار دریافت می کرد!. اما " Shrek Forever After " با همان رویه انیمیشین های قدیمی ساخته شده است و طبیعی است که بچه های این نسل بعد از دیدن انمیشین هایی که اشاره شد علاقه ای به " شرک " نشان ندهند. شاید مهمترین نکته درباره این قسمت از " شرک " این باشد که مجهز به فناوری دلنشین 3D شده است ! فناوری که به کمک آن تماشاگران 5 دلار بیشتر هزینه تقبل می کنند و البته سود بسیار زیادی نیز نصیب کمپانی های محترم می کنند.

یکی دیگر از مشکلات "شرک" تکرار شخصیت هاست. شاید دیدن شرک و دوستانش مخصوصا الاغ در قسمت های اول و دوم ( که البته باید گربه زورو صفت را هم به آن اضافه کرد ) بسیار جذاب بود اما تکرار هر چیزی باعث دلزدگی آن می شود و این قضیه گریبان " شرک " را هم گرفت. قهرمان داستان ما غول سبزی بود که خیلی هم بی حوصله بود و رغبتی نداشت که قهرمان باشد ، این شخصیت در قسمت های ابتدایی جذاب بود اما در قسمت چهارم و بعد از 3 بار ژان گولر بازی جناب آقای " شرک " او باز هم همان شکلی است و به نوعی فقط موقعیت تغییر کرده است .

منتقد : میثم کریمی
خوب، ولی اشتباه...
پاسخ
 سپاس شده توسط orkideh ، ..WonDerfull.. ، نانا☀2012 ، KATARA ، نازنین زیودار ، "تنها" ، _ƇRAƵƳ_
آگهی


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.

موضوعات مرتبط با این موضوع...
  کدام انیمیشن محبوب را انتخاب میکنید ؟(بروز رسانی شد)
  بهترین انیمیشن‌های سال ۲۰۲۰؛ جذاب و مهیج
  اولین تصاویر از کاراکتر صداگذاری‌شده توسط جانی دپ در انیمیشن Puffins
  اولین تریلر انیمیشن The Boss Baby: Family Business منتشر شد
  تاریخ انتشار انیمیشن Transformers: War For Cybertron Earthrise مشخص شد
  نخستین تصاویر انیمیشن Minions Holiday Special به زمان پخش آن اشاره دارند
  تریلر انیمیشن Once Upon a Snowman ماجراجویی اولاف برای یافتن هویتش را نشان می‌دهد
  نگاهی به انیمیشن لاک پشتهای نینجا+چند عکس زیبا ازشون!
  اولین تریلر انیمیشن سریالی Animaniacs منتشر شد
  انیمیشن سریالی Archer برای فصل دوازدهم تمدید شد

پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان