امتیاز موضوع:
  • 0 رأی - میانگین امتیازات: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

هزینه عکاسی مراسم عروسی تا ۱۸ میلیون!

#1
به گزارش افکارنیوز، اینها را صاحب آتلیه‌ای می‌گوید که مدعی است ٢٠ سال سابقه کار در این حوزه را دارد. با گرم‌تر شدن بازار جشن‌ها و مراسم ازدواج در ماه شعبان، کار آتلیه‌داران هم رونق پیدا می‌کند. این روزها عروس و دامادها حاضرند مبالغ چندین میلیونی برای ثبت شب خاطره‌انگیز زندگی‌شان کنار بگذارند و این شب مهم را به بهترین شکل و توسط با‌تجربه‌ترین افراد ثبت کنند. تهیه‌کنندگان فیلم‌های مراسم ازدواج این روزها در حد یک پروژه بزرگ سینمایی تجهیزات و امکانات در اختیار دارند و این امکانات هر‌کدام در یک منوی مجزا به زوجی که می‌خواهند مراسمی به‌یاد‌ماندنی برگزار کنند، ارایه می‌شوند.  

از روزهایی که جوان‌تر‌های خانواده با یک دوربین ساده از مراسم ازدواج فامیل عکس یادگاری با کادرهای کج و نورهای تنظیم نشده می‌گرفتند، سال‌ها گذشته. تشریفات و کارهایی که زمانی به عنوان حاشیه این مراسم انجام می‌شدند، تبدیل به یک اصل بسیار مهم در این جشن‌ها شده‌اند.

عکاسی و فیلمبرداری از مراسم ازدواج این روزها یکی از پر‌هزینه‌ترین و مهم‌ترین بخش‌های مراسم ازدواج شده است. زوج‌های جوان دوست دارند به هر قیمتی که شده زیباترین مستندات و یادگاری‌ها را از مراسم ازدواج‌شان تهیه کنند. هر‌چند که به گفته برخی آتلیه‌داران عمر زندگی مشترک بعضی از آنها آنقدری قد نمی‌دهد که حتی بخواهند عکس‌ها و فیلم عروسی‌شان را از آتلیه تحویل بگیرند.  

آتلیه‌ها و ارایه‌دهندگان خدمات مجالس برای مشتریان‌شان منوهایی با انعطاف بالا تهیه کرده‌اند، که برای تمام قشرها با هر نوع در‌آمد و سطح فرهنگی می‌تواند مناسب باشد. عکاس خانم و باغ‌های اختصاصی برای عروس خانم‌های محجبه، عکاسی در آتلیه و باغ چند روز قبل از برگزاری مراسم برای اینکه استرس و نگرانی بابت منتظر ماندن مهمانان در شب مراسم وجود نداشته باشد.  

آتلیه‌ای در شمال تهران از امکانات و تجهیزاتی که در اختیار مشتری‌های‌شان قرار می‌دهند، می‌گوید: «هزینه ورودی باغ از ٣٠٠ هزار تومان شروع می‌شود و بسته به امکاناتی که مشتری انتخاب می‌کند افزایش پیدا می‌کند، اگر عروس و داماد ساقدوش هم داشته باشند به‌ازای ورود هر ساقدوش مبلغی بین ٥٠ تا ١٠٠ هزار تومان به هزینه ورودی افزوده می‌شود. اگر بخواهید در کنار عمارت عکاسی کنید، باغ‌هایی با عمارت در نیاوران یا کردان داریم که ورودی‌شان بالاتر از ٨٠٠ هزار تومان است. اگر هم بخواهید یک کار اروپایی و خاص برای‌تان انجام دهیم می‌توانید در استخرهای پرورش ماهی در جاجرود یا رودهن قایق‌سواری کنید، فیلمبرداری هم توسط هلی‌شات انجام می‌شود. بعضی باغ‌ها هم کرین (تجهیزات حرکتی دوربین فیلمبرداری) دارند که هزینه استفاده از کرین جداگانه محاسبه می‌شود.»  

آقای مسوول آتلیه توضیح می‌دهد که هزینه ورودی باغ به‌طور‌جداگانه توسط صاحب باغ دریافت می‌شود و هزینه‌های مربوط به عکاسی و فیلمبرداری هم طبق منوی انتخابی مشتری محاسبه می‌شوند. منوهای ارایه شده توسط این آتلیه قیمتی بین ٩٥٠ هزار تومان تا ١٨ میلیون تومان دارند.

عکاسی اسپرت هم در کویر و دبی به انتخاب مشتری در منوها وجود دارد و آقای مسوول توضیح می‌دهد که هزینه آفیش کردن عکاس و فیلمبردار در پروژه‌های خارج از تهران چند‌برابر تهران است و هزینه رفت و آمد و اقامت عکاس هم به عهده مشتری است.

او اضافه می‌کند هزینه حضور یک‌روزه عکاس در عکاسی خارج از تهران ٧٠٠ هزار تومان است در صورتی که آفیش همان فرد در تهران ٢٠٠ هزار تومان برای مشتری تمام می‌شود. به همین دلیل بیشتر مشتری‌ها به باغ‌های جاجرود و لواسان یا جنگل‌های شمال کشور راضی می‌شوند و سفر به دبی و کیش ویژه افرادی است که هزینه برای‌شان چندان مهم نیست و می‌خواهند کار بسیار خاصی تحویل بگیرند.  

در شرق تهران هم همین گزینه‌ها در منوهای آتلیه دیگری وجود دارد، باغ‌های معمولی ورودی حدود ٢٠٠ هزار تومان دارند و سقف قیمت ورودی باغ در این منطقه حدود ٩٠٠ هزار تومان است.

البته در این بین آتلیه‌هایی هم وجود دارند که با سوءاستفاده سر افراد کلاه می‌گذارند؛ مسوول یکی از آتلیه‌ها در مورد کلاهبرداری‌های رایج در این صنف صحبت می‌کند و می‌گوید: «مشتری‌ها اطلاعات تخصصی ندارند، بسیاری از همکاران ما یک فیلم بسیار حرفه‌ای که ٢٠ میلیون تومان هزینه لازم دارد به مشتری نشان می‌دهند به عنوان نمونه کار، اما در عمل از هیچ کدام از تجهیزات حرفه‌ای استفاده نمی‌کنند، اما هزینه‌اش را از مشتری دریافت می‌کنند. کار را با یک میلیون تومان می‌بندند اما از مشتری ١٠ میلیون می‌گیرند.»

او در مورد امکانات موجود در باغ هم می‌گوید: «بعضی باغ‌ها دارای عمارت هستند که هزینه ورودی‌شان بالاتر است، اگر مشتری بخواهد از داخل عمارت هم عکاسی کند باز هزینه‌اش جداست، بعضی عمارت‌ها دوبلکس و شیک هستند و بعضی هم مبلمان بسیار خاص دارند.»

او در مورد اینکه صاحبان این باغ‌ها چه کسانی هستند، هم می‌گوید: «بعضی از باغ‌ها را از سرایدارشان کرایه می‌کنیم، صاحبان اصلی باغ خارج از ایران زندگی می‌کنند، بعضی هم خودشان جای دیگری زندگی می‌کنند و از فضای زیبای باغ‌شان برای درآمد‌زایی استفاده می‌کنند البته وقتی به شمال کشور برای عکاسی می‌رویم، هزینه‌ها کمتر است، چون ما باغی را اجاره نمی‌کنیم و هزینه ورودی نمی‌پردازیم و از فضای بکر جنگل استفاده می‌کنیم.»

در جنوب تهران اما باغ‌هایی با عمارت‌های لوکس و مناطق بکر جزو گزینه‌های منوی عکاسی نیست و آنها در باغی که در کنار سالن محل برگزاری مراسم عکاسی می‌کنند و بیشتر ترجیح می‌دهند عکاسی مراسم و اسپرت را در آتلیه انجام دهند، البته آنها نیز گزینه‌های بسیاری دارند که برای عروس و داماد روی میز بگذارند.

صاحب آتلیه در نازی‌آباد از امکاناتی که در مراسم ارایه می‌دهند، می‌گوید: «کرین در باغ و مراسم هم جزو گزینه‌های‌مان هست، همین‌طور فیلمبرداری دو دوربینه و سه دوربینه. چند سالی می‌شود که تهیه مستند قبل از مراسم هم خیلی مورد توجه است، برای تهیه مستند ما یک سری سناریو داریم، یک سری هم خود مشتری‌ها با خودشان می‌آورند و بعضی اوقات خودشان هم کارگردانی کار را انجام می‌دهند.»

عکس‌های مانده و ازدواج‌های بی‌سرانجام

البته بخشی از این عروس دامادهایی که عکس‌های ویژه می‌گیرند هیچگاه به آلبوم‌های خود نمی‌رسند زیرا زندگی‌شان زیر یک سقف دوام چندانی پیدا نمی‌کند؛ خانمی که مسوول آتلیه‌ای در غرب تهران است، فایل‌ها را نشان می‌دهد و می‌گوید: «بعضی از این فایل‌ها برای دو سال پیش است، بیشتر این زوج‌ها ازدواج‌شان شکست خورده که برای تحویل فیلم و آلبوم عکس‌شان نیامده‌اند، ما با بعضی‌ها تماس می‌گیریم، اما متاسفانه می‌گویند که چند ماه بعد از ازدواج‌شان جدا شده‌اند.»
**دخترا پیـــام ندین دعوا میشه**
با دختر جماعت نمیسازم : )

_______________________________________________
√√√
↻گـــرگ↻
فقـــــط یڪ جـــــرم دارد:⇦بی گـــــناهی...
•.
↻گـــــرگ‌↻
فقـــــط یڪ علاقہ دارد:
‌⇦ڪشتڹ
.•
↻گـــــرگ↻
یڪ حـــــرف دارد:
‌⇦صـــداقـــــــــت
.•
↻گـــــرگ↻
فقـــــط یڪ دوا بر زخـــــم هایش دارد:
⇦زوزه
.•
↻گرگ↻
فقـــــط یڪ زخـــــم دارد:
⇦شـــــلاق ســـــرنوشـــــت بر قلبــــــش....
.•
↻گـــرگ↻
فقــــط یڪ نفـــــرت دارد:
⇦خـــــیانت....
.•
پاسخ
آگهی
#2
چقدر پودار بودن که فقط برای عکاسی 18میلیون خرج کردند.
دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
هزینه عکاسی مراسم عروسی تا ۱۸ میلیون! 1
همیشه عاشق باش Heart
پاسخ


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.

موضوعات مرتبط با این موضوع...
  مراسم عقد با شوخی بدموقع عروس بهم خورد
  مهاجرت به سوئد| هزینه‌های زندگی و معرفی یک روش ایده‌آل برای مهاجرت به این کشور
  استایل و جواهرات کامالا هریس در مراسم تحلیف جو بایدن رئیس جمهور جدید آمریکا
  اردکانیان: ۴ میلیون مشترک کم مصرف شامل آب‌ بهای رایگان می شوند
  عروسی میلیاردی به سبک سیندرلا در لواسان (عکس)
  عروس با سر کچل شده در مراسم عروسی اش شرکت کرد ( عکس )
  کرونا تمام نشده؛ عروسی ها را تعطیل کنید
  هزینه‌های بیمارستانی؛ در صدر شکایات مردم از بیمارستان‌ها
  گرانترین مدل مانیکور ناخن به قیمت 720 میلیون (عکس)
  برگزاری مراسم روز قدس در شهرهای کم‌خطر به صورت اجتماع

پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان