امتیاز موضوع:
  • 0 رأی - میانگین امتیازات: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

8 زن ناکام در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا

#1
هیلاری اولین زنی نیست که برای ریاست جمهوری آمریکا وارد کارزار شده است. 8 زن قبل از او برای ریاست جمهوری اقدام کرده اند.

هیلاری ردهام کلینتون وارد عرصه انتخابات ریاست جمهوری آمریکا شده و بسیاری از آن جهت شانس او را بالا می دانند که یک زن است. اگر کلینتون بتواند بر رقبای جمهوری خواه و احتمالا دموکرات خود غلبه کند، نخستین رئیس جمهور زن در تاریخ این کشور خواهدبود اما او اولین زنی نیست که وارد این کارزار شده است. سایت موزه ملی تاریخ زنان آمریکا فهرستی از زنانی که تاکنون به عنوان نامزد انتخابات ریاست جمهوری وارد این رقابت ها شده اند را ارائه کرده و به معرفی آنها پرداخته است.
 
8 زن ناکام در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا 1
 
ویکتوریا وودهال
نخستین زن آمریکایی بود که نامزدی خود برای انتخابات ریاست جمهوری را اعلام کرد. او یک اصلاح طلب سنت شکن بود که در برهه های زمانی متفاوت از جنبش های گوناگونی پشتیبانی می کرد. وی در دهم می سال 1872 برای شرکت در انتخابات نام نویسی کرد و سعی نمود در این رقابت ها، توجهات را به مسائل زنان از جمله حق رای آنها معطوف کند.

وودهال بدون واهمه از این واقعیت که زنان حق رای ندارند و وی سن قانونی برای رئیس جمهورشدن را ندارد، به سراسر آمریکا سفر کرده و مبارزات انتخاباتی به راه انداخت. سخنرانی های وی نه تنها به حق رای، بلکه به مسائلی چون حق جلوگیری از بارداری، «عشق آزاد» و دیگر شرایطی که یک قرن جلوتر از زمان وی بودند، معطوف بود. بسیاری از شنوندگان بیش از آنچه تصور می شد با او احساس همدردی داشتند؛ استدلال های منطقی وی باعث شد عقاید شگفت آورش در مورد حقوق زنان، دیگر چندان عجیب نباشد.
 
8 زن ناکام در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا 1
 
بسیاری از اصلاحات و ایده هایی که وودهال در مورد طبقه کارگر مطرح می کرد در زمان وی به شدت بحث برانگیز بود. بسیاری از این اصلاحات چندین نسل بعد اجرایی شدند و تعدادی دیگر هنوز هم مورد بحث قرار می گیرند. او همچنین دو نشریه جنجالی به راه انداخت که در یکی، با برملا کردن زندگی خصوصی مردان مشهور، با روش های تبعیض آمیز بین زن و مرد، در افتاد. این موضوع سبب گردید تا به اتهام برهم زدن اخلاق عمومی به زندان بیفتد و در زمان برگزاری انتخابات 1872 که خود یکی از نامزدهایش بود، در زندان روزگار بگذراند.

بلوا آن بنت لاکوود
زنی خودساخته بود که مواضع سرسختانه ای در حمایت از فرصت برابری زنان اتخاذ کرد. او تمام زندگی خود را هم از طریق عملی و هم دانش حقوقی خود، صرف مبارزه برای دستیابی به فرصت برابر با مردان کرد.

او در 24 اکتبر سال 1830 در نیویورک متولد شد. بعد از اتمام تحصیلات در دانشگاه گاسپورت شروع به تدریس کرد و پس از جنگ داخلی آمریکا علیرغم برخورداری از شرایط خوب در نیویورک، به واشنگتن نقل مکان کرد و خیلی زود به عضویت تشکل های حمایت از زنان در این شهر در آمد و توانست در سال 1872 مدرک وکالت خود را از دانشگاه حقوق جورج واشنگتن اخذ کند و به نخستین وکیل زن آمریکا تبدیل شود.
 
8 زن ناکام در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا 1
اما به دلیل زن بودنش تا مدت ها از حضور در دادگاه ها منع می شد و همین امر باعث آغاز یک سری فعالیت های وی برای حل این معضل شد که سرانجام به واسطه همین فعالیت ها در سال 1879 قانونی به تصویب رسید که تمامی زنان وکیل واجد شرایط می توانستند در دادگاه ها حضور یابند.

لاکوود دومین زنی بود که برای انتخابات ریاست جمهوری آمریکا نامزد شد. اهداف وی تنها به مسائل فمینیستی محدود نمی شد و مسائلی چون امور خارجی، اصلاح خدمات مدنی و دیگر مسائل را در بر می گرفت. وی می گفت: «زنان نباید تنها در مورد آنچه باید انجام شود، صحبت کنند بلکه باید خود آن کار را انجام دهند.»

مارگارت چیس اسمیت
مارگارت چیس اسمیت در سال 1897 در یک خانواده کارگری در اسکوهگان، شهری در ایالت مین به دنیا آمد. ورود وی به عالم سیاست از زمانی آغاز شد که کارفرمای وی از او خواست به کمیته شهر اسکوهگن ملحق شود. وی در این دوره همچنان به وظایف سنتی زنانه خود ادامه می داد اما پیوستنش به این کمیته در سال 1936 به انتخاب همسرش، کلاید اسمیت در مجلس نمایندگان کمک کرد.

وی به واشنگتن نقل مکان کرد و به عنوان معاون همسرش مشغول به کار شد. در سال 1940 که کلاید درگذشت، مارگارت در انتخابات ویژه ای توانست جانشین همسرش شود و سه ماه بعد، رای دهندگان ایالت مین او را به عنوان نمایندگان مجلس انتخاب کردند.
 
8 زن ناکام در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا 1
 
مدت 32 سال در کنگره حضور داشت و نخستین زنی بود که هم در مجلس نمایندگان و هم در سنا انتخاب شد. با این وجود او در پرداختن به مسائل زنان پیشرو بود، همواره به صراحت اعلام می کرد که می خواهد به عنوان یک سناتور آمریکایی و نه یک سناتور زن شناخته شود. در سال 1964 وی به عنوان نخستین زنی که دارای تجربه قانونگذاری بود، نامزد انتخابات ریاست جمهوری شد.

شرلی آنیتا چیشولم
شرلی چیشولم در کالج بروکلین تحصیل می کرد که یک استاد علوم سیاسی نابینا به نام لوئیس وارساف وی را تشویق کرد که با توجه به ذهن سریع و مهارتی که در بحث کردن دارد، وارد سیاست شود اما شرلی به استادش متذکر شد که دو مشکل عمده دارد، نخست اینکه یک سیاه پوست است و دیگر اینکه یک زن است.

او در محله خود یکی از اعضای فعال باشگاه دموکراتیک بود. این گروه در سال 1962 تصمیم گرفت که یک مرد سیاه پوست به نام توماس جونز را به عنوان قانونگذار مجلس ایالتی انتخاب کند و زمانیکه جونز در سال 1964 تصمیم گرفت وارد منصب قضاوت شود، این کمیته چیشولم را جایگزین وی کرد. او تا سال 1968در مجلس قانونگذاری ایالتی خدمت کرد و پس از آن تلاش برای کسب کرسی کنگره آمریکا را آغاز کرد. چیشولم با روحیه مستقل خود توانست این کرسی را از آن خود کند و به نخستین زن آفریقایی- آمریکایی کنگره آمریکا تبدیل شود.
 
8 زن ناکام در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا 1
 
در دومین دوره حضور چیشولم در مجلس نمایندگان بود که در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا شرکت کرد تا نخستین زن مشهور سیاه پوستی باشد که وارد رقابت انتخابات ریاست جمهوری این کشور می شود اما چیشولم نمی خواست در مبارزات انتخاباتی خود بر این مسئله متمرکز شود. او می خواست به عنوان یک «نامزد واقعی و معتبر» وارد رقابت ها شود، نه «نخستین» زن سیاه پوست.

آلن مک کورمک
آلن مک کورمک؛ مادر چهار فرزند و ساکن نیویورک در دفاع از نوزادانی که به دنیا نیامدند و علیه سقط جنین وارد سیاست شد. او در مبارزات انتخاباتی اش، خود را یک زن خانه دار و یک مادربزرگ می خواند.

وی با وجود آنکه، هیچ تجربه دولتی نداشت، در دوره فعالیت مارگارت چیس اسمیت و شرلی چیشولم نیز برای نامزدی در انتخابات ریاست جمهوری نیز اقدام کرده بود. برخلاف بسیاری از مخالفان آزادی باروری، وی بر این مسئله تاکید داشت؛ وی همچنین مخالف حکم اعدام و جنگ ویتنام بود. او دقیقا سه سال پس از حکم 1973 دادگاه عالی آمریکا به قانونی شدن سقط جنین تصمیم گرفت در دفاع از نوزادان به دنیا نیامده وارد انتخابات شود.

هدف اصلی او این بود که با یک اصلاحیه، حکم دادگاه را برگرداند و سقط جنین را ممنوع کند. درپی تغییرات قانون انتخابات فدرال، مک کورمک به نخستین نامزد زن در انتخابات ریاست جمهوری تبدیل شد که واجد شرایط برخورداری از بودجه فدرال بود. وی با چنین بودجه ای توانست از مزایای تبلیغات تلویزیونی بهره برده و دیده شود. وی همچنین نخستین کاندید زن بود که از حفاظت سرویس مخفی برخوردار شد.

پاتریشیا شرودر
شرودر نزدیک به ربع قرن در کنگره آمریکا حضور داشت و همین حضور باعث شد که وی پیشروی مسائل زنان شود و مبارزاتش در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در سال 1988 براساس این اعتقادش بود که «آمریکا آنقدر مرد است که از یک زن حمایت کند.»

او در سال 1964 در حالی از دانشکده حقوق هاروارد فارغ التحصیل شد که تنها 19 زن در میان بیش از 500 دانشجوی مرد در این دانشکده مشغول به تحصیل بودند. شرودر بعدها از این تجربه خود به عنوان بهترین شرایط برای آماده شدن جهت نفوذ بر باشگاه مردان کنگره یاد می کرد. یکی از نکات کلیدی موفقیت وی، مخالفتش با جنگ ویتنام بود و او توانست به نخستین زن در کمیته نیروهای مسلح مجلس نمایندگان تبدیل شود.
 
8 زن ناکام در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا 1
 
در طول جنگ جهانی دوم، دیگر زنان کنگره نیز در این سمت قرار گرفته بودند اما دوران پس از جنگ بسیار محافظه کارانه و پنتاگون بسیار قوی تر بود و شرودر برای انتصاب در این کمیته باید با مخالفت های رئیس آن مقابله می کرد. او از این جایگاه برای بهبود شرایط زنان استفاده کرده و توانست مسیر ورود زنان به آکادمی های نظامی و همچنین حمایت از همسر و فرزندان مردان نظامی را تسهیل کند.

وی حامی طرح اصلاح حقوق برابر برای زنان و دیگر قوانین حمایت از حقوق استخدامی، تحصیلاتی و مالی زنان بود. در انتخابات ریاست جمهوری 1988 با وجود آنکه شرودر از حمایت قابل توجه فمینیست ها برخوردار شد اما این حمایت به حدی نرسید که وی بتواند نامزدی دموکرات ها را کسب کند.

الیزابت دول
الیزابت دول نخستین زنی بود که در دو کابینه متفاوت تحت ریاست دو رئیس جمهور خدمت کرد و در انتخابات سال 2000 برای نامزدی حزب جمهوری خواه در انتخابات شرکت کرد. وی پس از فارغ التحصیلی از دانشکده حقوق، با راهنمایی سناتور مارگارت چیس اسمیت به عنوان دستیار امور مصرف کننده در دولت ریچارد نیکسون مشغول به کار شد و نیکسون نیز اندکی پیش از پایان کارش در سال 1973 الیزابت دول را در کمیته تجارت فدرال منصوب کرد. در سال 1976 که دموکرات ها وارد کاخر سفید شدند، الیزابت دول تا سال 1983 از سمت خود کنار گذاشته شد و در این سال بود که رونالد ریگان وی را به عنوان رئیس وزارت حمل و نقل برگزید.
 
8 زن ناکام در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا 1
 
در آن زمان این وزارتخانه کمتر از 20 سال عمر داشت و الیزابت نخستین زنی بود که ریاست این وزارتخانه را به عهده گرفت. وی در کابینه دولت جورج هربرت واکر بوش نیز فعال بود و در سال 1991 کابینه وی را تکر کرد تا ریاست صلیب سرخ آمریکا را به دست بگیرد. او نخستین زن در این سمت بود. وی در سال 1999 سمت خود را برای مدتی طولانی به طور موجه ترک کرد تا به عنوان یک جمهوری خواه نامزد ریاست جمهوری شد.

وی پس از هفت ماه تلاش از این رقابت ها کناره گیری کرد و در این دوره تنها چهار میلیون دلار حمایت مالی جذب کرده بود که این رقم قابل مقایسه با 57 میلیون دلار بوش نیست. برخی معتقدند که یکی از دلایل اصلی ناچیز بودن حمایت از دول این بود که وی در سمت هایی که داشت، کمتر به مسائل فمینیستی پرداخته بود. نظرسنجی ها در آن دوره بیانگر حمایت ناچیز زنان جوان از وی بود.

کارول موزلی- برون
کارول موزلی- برون در سال 1992 به عنوان نخستین سناتور آفریقایی- آمریکایی زن انتخاب شد. وی در دوره جوانی در اعتراضات علیه تبعیض نژادی شرکت می کرد و از همان دوره فعالیت های مدنی خود را آغاز کرد. کارول پس از فارغ التحصیلی از دانشکده حقوق شیکاگو به وزارت دادگستری پیوست. سه سال بعد بود که توانست به عنوان نماینده ایلینوی وارد مجلس شود.
 
8 زن ناکام در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا 1
 
در سال 1991 وی برای ورود به سنا کاندید شد و با وجود آنکه ایلینوی اغلب به جمهوری خواهان رای می دهد، زنان از سراسر آمریکا کمک هایی را برای وی ارسال کردند تا او بتواند نامزد جمهوری خواه را شکست دهد و کارول توانست 53 درصد آرا را از آن خود کند. در  11 سپتامبر سال 2003 کارول در دانشگاه هوار واشنگتن دی سی اعلام کرد که در انتخابات ریاست جمهوری شرکت می کند.

با وجود آنکه کارول می دانست تصمیم بزرگی گرفته اما پیروزی خود را غیرممکن تصور نمی کرد. او معتقد بود که تجربیاتش در سطح محلی، ایالتی، ملی و بین المللی از او نامزدی موفق ساخته است. با این حال وی نیز مانند دیگر نامزدهای زن، جمع آوری کمک مالی را دشوار یافت و نتوانست توفیقی کسب کند.
 
پاسخ
آگهی
#2
چ باهال'-'
'-'
پاسخ


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.

موضوعات مرتبط با این موضوع...
  سگی ایرانی سوژه جدید در آمریکا شد (+عکس)
Earth آمریکا از اعمال تحریم‌های جدید علیه صادرات نفت ایران خبر داد
Subarrow دعوت پارلمان سوریه از مجلس ایران برای نظارت بر انتخابات ریاست جمهوری این کشور
Subarrow سیاست آمریکا نسبت به ایران به ویژه فعالیت های آن در منطقه چیست
Subarrow فرمانده نیروهای مرکزی آمریکا: در آینده‌ای نزدیک عراق را ترک نخواهیم کرد
  استایل و جواهرات کامالا هریس در مراسم تحلیف جو بایدن رئیس جمهور جدید آمریکا
  روزنده: مردم مخالف مذاکره با آمریکا هستند/آراء خاکستری، نگاه جناحی ندارند
  نتیجه انتخابات ۲۰۲۰ آمریکا(زنده)
  پیش فرض انتخابات 2020 آمریکا و تاثیر آن بر قیمت ارز، قیمت طلا و سکه و قیمت نقره
Heart ارتش آمریکا نخستین آتشبار "گنبد آهنین" را از رژیم صهیونیستی تحویل گرفت

پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان