21-05-2015، 17:03
پس از عرضه عنوان The Witcher 3: Wild Hunt مشخص شد که گرافیک بازی نسبت به نمایش های اولیه کاملا دانگرید شده و نتیجه پایانی، آنچه که طرفداران انتظار داشتند، نبوده است. در همین راستا، بسیاری از کاربران کنسول ها را مقصر افت گرافیکی این بازی می دانند اما بالاخره آقای Marcin Iwinski یکی از بنیان گذاران استودیوی CD Projekt Red ، طی صحبت هایی با وبسایت EuroGamer در این باره گفت:
"اگر کنسول ها در کار نبودند، The Witcher 3 به این گونه نبود. [در آن صورت] ما خیلی راحت می توانستیم بازی را منتشر کنیم ولی از پس پرداخت هزینه ها بر نمی آمیدم. کنسول ها در ازای فروش خوب، به ما اجازه می دهند که فراتر پیش برویم. بودجه بیشتری صرف ساخت بازی کنیم و همه آن را صرف ساخت جهانی بزرگ و غول پیکر کنیم. "
"اگر بازی را تنها برای PC می ساختیم، احتمالا در زمینه گرافیک خیلی بهتر عمل می کردیم ولی چیز دیگری وجود نخواهد داشت. همه تمرکزمان برروی نسخه PC می بود. همانطور که اگر بازی ما در انحصار Xbox One یا PlayStation 4 بود هم این چنین میشد. اما مشکل این است که ما چنین هزینه ای را نمی توانیم پرداخت کنیم."
در ادامه، وی تایید کرد که با افت گرافیکی بازی موافق است اما تاکید کرد که چنین چیزی در توسعه یک بازی کاملا عادی است.
"اگر شما به فرایند توسعه بازی نگاه کنید، ما یک نسخه ویژه را برای نمایشگاه آماده کردیم و شما هم دیدید، حیرت انگیز بود. در حالی که تا زمان پایان توسعه بازی زمان زیادی باقی مانده! سپس ما به سراغ جهان آزاد بازی می رویم و صرف نظر از پلتفرم خاصی متوجه می شویم که دستیابی به چنین گرافیکی شدنی نیست! ما نمایش را نشان داده ایم بنابراین تلاش می کنیم تا آن را عملی کنیم. سپس همان را برروی مقیاس بزرگتر انجام می دهیم. این طبیعت توسعه ساخت بازی است. "
"شاید این تصمیم اشتباه ما بوده که سعی کردیم سیستم رندر بازی را تغییر دهیم. در واقع سیستم رندر ما بعد از نمایشگاه VGX تغییر یافت. " البته او در ادامه تاکید کرد که بعد از این نمایشگاه، بهبود های زیادی در بازی انجام شد از جمله وسعت دنیای بازی، فریم ریت و غیره.
"شاید ما نباید آن تریلر را به نمایش می گذاشتیم. نمی دانم... ولی در ابتدا ما نمی دانستیم که دستیابی به چنین گرافیکی انجام شدنی نیست. بنابراین یک دروغ یا بدخواهی محسوب نمی شود. به همین دلیل است که ما به صورت فعال در این زمینه اظهار نظر نمی کنیم. از نظر ما دانگریدی در کار نبوده ولی این فقط دیدگاه ماست و ممکن است گیمر ها طور دیگری حس کنند. اگر تصمیم خرید آن ها با توجه به نمایش VGX است، من عمیقا متاسفم و ما در حال بحث و گفتوگو هستیم که چگونه آن ها را متقاعد کنیم چرا که این اصلا عادلانه نیست."
"تاکید در اینجا خیلی مهم است: ما به صورت مداوم برروی نسخه PC کار می کنیم و در آینده چیز های زیادی به آن اضافه خواهیم کرد. ما این را در گذشته ثابت کردیم و همیشه از بازی های خود حمایت می کنیم. ما منتظر بازخورد ها خواهیم بود و سعی می کنیم [بازی] را بهبود ببخشیم"