امتیاز موضوع:
  • 0 رأی - میانگین امتیازات: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

جنگ الکترونیک

#1
تاریخچه مختصری از جنگ الکترونیک



از ابتدای قرن حاضر جنگ الکترونیکی در منازعات عمده به صور گوناگون دیده شده است. در حقیقت از موقعی که ارتباط رادیویی در جنگ به کار رفت، جنگ الکترونیکی نیز تقریباً رواج یافت.

تکنیک های اولیه اغلب ابتدایی بودند ولی از جنگ جهانی دوم به بعد بود که این امر صورت پیچیده تر و پیشرفته تری به خود گرفت. اولین تلاش جنگ الکترونیکی  در جنگ بین روسیه و ژاپن در سال ۱۹۰۵ گزارش شده است. بدین ترتیب که کشتی های شناسایی ژاپن، ناوگان روسی را تعقیب می کردند و حرکات و آرایشات آن ها را به فرماندهان بالاتر گزارش می دادند. فرماندهان ناو جنگی اوال روسی نیز از مقامات بالاتر خود اجازه خواست که با استفاده از بیسیم های فرستنده خود، ارتباط ژاپن را مختل سازد، ولی دریادار "زی- پی- روژست ونسکی" این درخواست را رد کرد که البته بعد ها نیز پشیمان شد. بدین ترتیب ستاد ارتش ژاپن دائماً از محل کشتی های روسی مطلع بودند. با این حال برخی از فرماندهان مقدم روسی تصمیم گرفتند که بنا به ابتکار خود به شبکه ارتباط ژاپن پارازیت بفرستند لکن خیلی دیر شده بود و این امر نتوانست مانع شکست ناوگان روسی شود.
در جنگ جهانی اول استفاده از رادیو به منظور ارسال اخبار و نتیجه شناسایی ها اوج گرفت. به عنوان مثال در سال ۱۹۱۴ "گلوستر" انگلیسی تلاش نمود که حرکات ناو های "گوبن" و "برسلو" آلمانی در مدیترانه را به پایگاه خود اطلاع دهد لکن شاید برای اولین مرتبه بود که آلمانی ها علی رغم کاربرد تغییر فرکانس توسط انگلیسی ها با بهره گیری مؤثر از اقدامات  ضد الکترونیک ارتباط و مخابرات ناو انگلیسی را مختل نمودند. در سال ۱۹۱۶ در جنگ ژوتلند دستگاه های جهت یاب انگلیسی مستقر در زمین، علائم مخابراتی ضعیفی از ناوگان آلمانی دریافت و با استفاده از این علائم ناو های جنگی را به منطقه هدایت کردند.


[rtl]جنگ الکترونیک چیست ؟[/rtl]

[rtl]استفاده ازانرژی الکترومغناطیسی باهدف تشخیص، بهره برداری و اختلال درطیف [/rtl]
[rtl]الکترومغناطیسی دشمن و جلوگیری از اقدامات مشابه آنها،جنگ الکترونیک نامیده می شود.[/rtl]
[rtl]"باتوجه به تعریف فوق وهمچنین وابستگی سیستم های الکترونیکی به تکنولوژی روز،تهاجم [/rtl]
[rtl]به مدارهای الکترونیکی نیزدر برنامه های نظامی قرارگرفته وحتی درشبکه های مخابراتی [/rtl]
[rtl]و کامپیوتری ممکن است تهاجم بصورت نرم افزاری انجام شود.[/rtl]

امروزه کاربردهای نوین دیگری مانند هدایت نفرات و موشک‌ها با دستگاه‌های الکترونیکی به جنگ الکترونیک افزوده شده‌است. دستگاه پارازیت‌انداز شعاع اصلی از این جمله دستگاه‌هاست که با ایجاد چگالی از انرژی در مسیر سیگنال فرستاده می‌شود و با افزودن نوفه (نویز) به آن، رادار را مختل می‌کند. البته می‌توان آن را شناسایی کرد.
افراد یگان جنگال می‌کوشند تحرک هر فرستنده‌ای را کشف، صدای هر گوینده‌ای را ضبط و هرگونه سامانه الکترونیکی تهدیدآمیز را نابود کنند.


بکارگیری سایت‌های شنود متحرک مجهز به سامانه‌های رهگیری مراقب، استراق سمع، ضبط و ثبت فرستنده‌های فعال دشمن، پخش پارازیت شنود و فریب الکترونیکی اهمیت ویژه‌ای در این‌گونه عملیات دارد. تجهیزات شنود، سامانه‌های اختلالگر، جهت‌یاب‌های مختلف، رادارها و سامانه‌های کشف و رهگیری و رمزشکن از لوازم یگان جنگال است.



[rtl]در این جنگ چه سیستم های به کار گرفته می شوند؟[/rtl]

[rtl]1 سیستم های نظامی هشدار دهنده و شناسایی    2. تـجـهـیـزات فـرمـانـدهـی و کـنـتـرل . [/rtl]
[rtl]3. سیستم های ناوبری      4. ارتباطات الکترونیک. [/rtl]
..

 [ ᴇvɪʟ ]
사람들의 수용을 위해 사는 경우, 거절로 죽을거야 

..
پاسخ
آگهی


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.


پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان