امتیاز موضوع:
  • 0 رأی - میانگین امتیازات: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

چطوری پاهایی نیرومند داشته باشیمـ

#1
چطوری پاهایی نیرومند داشته باشیمـ 1



پاها وزن بـدن را تحمل میـکنند و زمانی که از جایـی بـه جای دیـگر می رویـم پاها بـه قدرت و نیـروی زیـادی احتیـاج دارند تا هیـکل شما ر ا جابـه جا کنند . اما کم اتفاق می آیـد که بـرای تقویـت آنها کاری کرده بـاشیـد. مثلا هرگز بـرای تقویـت پاهایـتان بـه بـاشگاه ورزشی نمی رویـد ولی پاها بـه تقویـت نیـاز دارند چون مهمتنریـن بـخش بـدن هسـتند


اگر شما نیـز مانند بـسـیـاری از افراد بـه پاهای خود بـی توجهی کنیـد بـه زودی پاهایـی ضعیـف و نامنعطف خواهیـد داشت که توانایـی بـه دوش کشیـدن مسـئولیـت های خود را ندارند و سـنگیـنی آن مدام بـه دوش شانه ها، زانو ها کمر و پهلوهایـتان خواهد افتاد. افراد بـسـیـاری هسـتند که از درد کمر می نالند اما دقیـقا نمی دانند درد ایـشان در کجا ریـشه دارد. در واقع می توان گفت پاهای ضعیـف ریـشه اصلی بـسـیـاری از دردها و صدمات اسـت.

همیـشه شنیـده ایـم که بـرای داشتن بـدنی قوی بـایـد عضلات میـانی بـدنتان (شکم و کمر) را تقویـت کنیـد، اما بـایـد گفت بـدن قوی بـدون داشتن پاهایـی سـالم و قوی ارزشی ندارد. اگز قوزک پای شما خوب حرکت کند آن زمان میـتوانیـد درسـت حرکت کنیـد.
بـرای ایـنکه بـبـیـنیـد تا چه میـزان عضلات پای شما قدرتمند اسـت سـعی کنیـد شسـت پای خود را در حالی که بـاقی انگشتانتان از زمیـن جدا شده اسـت بـه پایـیـن خم کرده و فشار دهیـد. اگر نمی توانیـد ایـن کار را انجام دهیـد نشانه آن اسـت که پاهایـتان ضعیـف بـوده و تاندون های آن خشک اسـت. همیـن تمریـن کوچک و توانایـی ظریـف، میـزان جهش شما در پرش را مشخص می کند.
بـه گفته متخصصان ما در طول روز 10 هزار بـار پاهای خود را بـه زمیـن فشار می دهیـم تا بـنشیـنیـم، بـایـسـتیـم و بـرخیـزیـم. اگر ورزشکار هسـتیـد ایـن تعداد بـه 15 تا 20 هزار افزایـش می یـابـد. هر بـار که پای خود را بـه زمیـن فشار می دهیـم، چیـزی حدود 300 پوند انرژی بـه آن وارد می شود. اگر ایـن میـزان انرژی بـه هر نقطه از بـدن ما وارد می شود، سـعی می کردیـم کمی آن را ورزش دهیـم و در آن ناحیـه ماسـاژ بـگیـریـم؛ اما در مورد پا ایـن مسـئله بـیـار کم اتفاق می افتد.
ایـن مسـئله بـا پوشیـدن کفشهای نامناسـب وخیـم تر می شود. کفشهای پاشنه بـلند می تواند بـاعث کوتاه شدن تاندون پا شده و عضلات ران را بـه جلو خم متمایـل کند. همچنیـن بـسـیـاری از کفشها در جلو بـسـیـار بـاریـک شده و در نتیـجه انگشتان بـه هم فشرده می شوند. ایـن مسـئله بـاعث از بـیـن رفتن توان عضلات شده و ایـجاد آتروفی می کند. تصور کنیـد که نصف طول هر روز دسـتانتان نصفه بـسـته بـاشد. در طول عمر ایـن بـلایـی اسـت که ما بـر سـر پاهای خود می آوریـم.
اما ایـن مسـئله راه حل سـاده ای دارد.

    تا جایـی که می توانیـد پا بـرهنه راه بـرویـد. هنگامی که بـه خانه می رسـیـد بـهتر اسـت بـی درنگ کفش را ازپای خود در بـیـاوریـد و بـه پاهایـتان که از صبـح درون کفش بـوده اسـت را کمی اسـتراحت بـدهیـد.
    راه حل بـعدی نرمش دادن پاهاسـت.


مهم تریـن بـخش آن اسـت که ایـن دو مورد را ملکه ذهنتان بـکنیـد بـه گونه ای که آنها بـخشی از سـبـک زندگی شما شوند.

پاسخ
آگهی


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.

موضوعات مرتبط با این موضوع...
  با آلوئه ورا پوستی به شفافی آینه و موهای زیبا داشته باشید
  دوست داریدشماهم پوستی صاف داشته باشید!
  زردچوبه را با چه مواد غذایی ترکیب کنیم تا خاصیت بیشتری داشته باشد؟
  بیشتر قهوه بنوشید تا عمر طولانی تری داشته باشید
  با این ترکیب جادویی پوست صاف و شفاف داشته باشید
  برای داشتن سیکس پک بدن باید چند درصد چربی داشته باشد؟
  7 عادت بد را ترک کنید تا چشم های سالمی داشته باشید
  چگونه به ورزش بیشتر علاقمند شویم و ورزش را دوست داشته باشیم؟
  این 4 دمنوش را بنوشید تا پوست جوان و زیبا داشته باشید
  با این 5 کار ساده شکم صاف و تخت داشته باشید

پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان