امتیاز موضوع:
  • 0 رأی - میانگین امتیازات: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

ده فیلم جشنواره کن که باید در انتظار آن ها بود

#1
ده فیلم جشنواره کن امسال که باید منتظر آنها بود







ده فیلم جشنواره کن که باید در انتظار آن ها بود 1
همه ساله جشنواره های سینمایی مختلفی در سرتاسر دنیا برگزار میشوند که فیلم های متعددی در آنها بنمایش در آمده و به آنها جایزه اهدا میگردد، در این بین، جشنواره فیلم کن، از اهمیت بالایی برخوردار است و یکی از معتبر ترین و بزرگترین جشنواره های سینمایی بحساب می آید.


همچون رسم همه ساله شصت و هشتمین دوره این جشنواره در جنوب فرانسه و در شهر کن کار خود را آغاز کرده و فیلم های متعددی در صف اکران آن قرار دارند. از جمله این فیلم ها 10 فیلم زیر که از بقیه شاخص تر بوده اند را برای معرفی انتخاب کرده ایم. شما همچنین میتوانید از طریق صفحه اینستا گرام تاینی موویز اخبار لحظه ای و مهم جشنواره را جویا شوید.


اما ابتدا توجه شما را به نکاتی در مورد جشنواره امسال جلب میکنیم که دانستن آنها خالی از لطف نیست :


جوئل و اتان کوئن، ریاست هیئت داوران بخش رقابت اصلی جشنواره را بر عهده دارند.


این اولین بار است که دو نفر رئیس هیئت داوران میشوند که در کنار سایر 7 عضو ، هیئت داوری 9 نفره را تشکیل میدهند.


لمبرت ویلسون بازیگر فرانسوی، به عنوان مجری مراسم های افتتاحیه و اختتامیه این جشنواره معرفی شده است.


پوستر جشنواره تصویر بازیگر معروف سوئدی برنده سه جایزه اسکار،اینگرید برگمان را در بر دارد.


این پوستر به خاطر تقدیر از برگمان بخاطر دست آورد هایش در سینما و همچنین به خاطر ریاست وی در جشنواره کن سال 1973 طراحی شده است.


همچنین مستند "اینگرید برگمان : از زبان خودش" نیز به همین منظور در جشنواره به نمایش در خواهد آمد.


اگنس وردا کارگردان فرانسوی نیز جایزه نخل طلایی افتخاری جشنواره را دریافت خواهد کرد.او اولین زنی است که این جایزه را از آن خود کرده است.

 



ده فیلم جشنواره کن که باید در انتظار آن ها بود 1
1. مد مکس:جاده خشم/mad max :the fury road

فیلم بلاک باستر و اکشن جورج میلر که مدت هاست اخبار متعددی درباره آن منتشر میشود و از سوی برخی منتقدین عنوان برترین فیلم اکشن دهه گذشته را از آن خود کرده است، با هنرنمایی تام هاردی و چارلیز ترون، برای اولین بار در جشنواره کن به نمایش در خواهد آمد. این فیلم که بودجه صد میلیون دلاری صرف ساخت آن شده است، تا کنون به خوبی توانسته نظر منتقدین را به خود جلب کند و نمره 88 از 100 را دریافت کند.

داستان این فیلم در آینده ای دور، در حالی که تنها بیابانی خشک از زمین باقی مانده است شکل میگیرد، باقیمانده ی نسل انسان ها برای بدست آوردن واجبات زندگی حاضرند یکدیگر را بکشند. مکس، مردی کم حرف که زن و بچه اش را از دست داده است، به تنهایی سفر می کند و در جستجوی صلح می باشد...

این فیلم روز جمعه 15 می اکران خواهد شد.



ده فیلم جشنواره کن که باید در انتظار آن ها بود 1
2. مرد بی منطق/irrational man

جدیدترین اثر وودی آلن که از دو هنرمند شاخص همچون خواکین فونیکس و اما استون نیز بهره میبرد، درباره استاد دانشگاهی است که با بحران های وجودی دست و پنجه نرم میکند اما رابطه ای عاشقانه با شاگردش او را از این بحران ها نجات داده وبه او برای یافتن پاسخ پرسش هایش کمک میکند. این فیلم که اولین همکاری خواکین فونیکس با وودی آلن میباشد، از 24 جولای اکران خواهد شد.



ده فیلم جشنواره کن که باید در انتظار آن ها بود 1
3. دریایی از درختان / The Sea of Trees

فیلم جدید کارگردان آثار زیبایی همچون good will hunting وmilk، گاس ون سنت که داستان فردی که قصد خودکشی دارد و به همین منظور به کوهستان فوجی در ژاپن سفر میکند را روایت میکند، او که در جنگلی نزدیک کوهستان گم میشود، دوستی ژاپنی پیا میکند تا راه خروج از جنگل را با هم پیدا کنند. این اثر که از هنرنمایی بازیگران معروفی همچون متیو مک کاناهی و نائومی واتس بهره میبرد، میتواند دومین جایزه نخل طلایی را برای ون سنت - که بار اول سال 2003 برای فیلم  دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
Elephant موفق به کسب این جایزه شده بود – به ارمغان بیاورد.




ده فیلم جشنواره کن که باید در انتظار آن ها بود 1
4. داستانی از عشق و تاریکی / A Tale of Love and Darkness

ناتالی پورتمن بازیگر برنده جایزه اسکار همچون رایان گاسلینگ تصمیم گرفته تا اولین تجربه کارگردانی خود را در جشنواره کن 2015 بنمایش بگذارد. این اثر که از روی خاطرات یک روزنامه نگاه به نام آموس آز ساخته شده است، درباره جنگ بین فلسطین و اسرائیل است. پورتمن علاوه بر کارگردانی، خود فیلم نامه اثر را نوشته و همچنین به عنوان نقش اول فیلم در آن حضور یافته است. باید دید آیا منتقدین همچون رودخانه گمشده ، lost river که اولین تجربه گاسلینگ بود با این فیلم برخورد خواهند کرد و یا از پورتمن استقبال میکنند؟



ده فیلم جشنواره کن که باید در انتظار آن ها بود 1
5. امی / Amy

علاوه بر فیلم های مطرحی که در جشنواره کن اکران میشوند، مستند های جدید نیز بخشی برای حضور در جشنواره دارند. مستند امی واین هاوس خواننده و ترانه نویس معروف که سال 2011 درگذشت نیز یکی از همین مستند هاست. آصیف کاپادیا، مستند ساز معروف بریتانیایی که برنده جایزه بفتا شده و مستند "سنا" درباره راننده معروف برنده فرمول یک را در کارنامه دارد، کارگردانی این مستند را بر عهده دارد.



ده فیلم جشنواره کن که باید در انتظار آن ها بود 1
6. کارول / Carol

دومین همکاری کیت بلانشت، بازیگر برنده 2 جایزه اسکار با تاد هاینس کارگردان نامزد اسکار، میتواند بهانه خوبی برای دیدن فیلمی درام و البته همجنس گرایانه باشد! این دو که فیلم تحسین شده im not there را به عنوان اولین همکاری در کارنامه دارند، اینبار اقتباسی از رمان پاتریشیا های‌اسمیت با عنوان "قیمت نمک" را روانه پرده نقره ای کرده اند. داستان فیلم که در دهه 50 میلادی اتفاق می افتد درباره دختری منشی (با بازی رونی مارا) است که به دنبال زندگی بهتر میگردد و عاشق زنی (با بازی کیت بلانشت) میشود که از ازدواج خود ناراضی است.



ده فیلم جشنواره کن که باید در انتظار آن ها بود 1
7. درون و بیرون / Inside Out

جدیدترین انیمیشن شرکت پیکسار، که توسط کارگردان برنده اسکار، پیت داکتر کارگردانی شده است، درباره افکار و احساسات درون ذهن یک دختر است که به تازگی به خانه جدید منتقل شده است. پیت داکتر که آثار تحسین شده ای همچون up. را در کارنامه دارد علاوه بر کارگردانی، فیلم نامه این اثر را نیز به همراه مگ لی فایو نوشته است. این انیمیشن از صداپیشگانی همچون Amy Poehler, Mindy Kaling, Diane Lane و Bill Hader بهره میبرد.



ده فیلم جشنواره کن که باید در انتظار آن ها بود 1
8. سیکاریو / Sicario

در جدید ترین اثر از کارگردان "زندانیان" شاهد نبرد امیلی بلانت در نقش کیت میسی، مامور اف بی آی و جاش برولین در نقش مامور اجرایی CIA برای دستگیری رئیس یک کارتل مواد مخدر مکزیکی خواهیم بود. این درگیری باعث میشود که کیت سقوطی به منجلاب بی اخلاقی و فساد را تجربه کند! دنیس ویلنیو که سال های اخیر با فیلم های موفقی همچون زندانیان و دشمن، اسمی برای خود دست و پا کرده است، در این اثر نیز همچون سایر آثار خود به بررسی مسائل روانی و اخلاقی کاراکتر اصلی خود پرداخته است.



ده فیلم جشنواره کن که باید در انتظار آن ها بود 1
9. جوانی / Youth

پائولو سورنتینو ایتالیایی که سال گذشته با فیلم "زیبایی بزرگ" توانست جایزه اسکار بهترین فیلم غیر انگلیسی زبان را از آن خود کند، همه نگاه ها را به سوی خود جلب کرده و توجهات را به "جوانی" معطوف ساخته است. جوانی، حول دو رفیق قدیمی که یکی رهبر ارکست بازنشسته و دیگری کارگردان است شکل میگیرد. این دو که در هتلی مجلل در کوهپایه آلپ مشغول سپری کردن تعطیلات هستند به بررسی زندگی بهم ریخته بچه های شان میپردازند. از بازیگران این فیلم میتوان به مایکل کین، پائول دانو و ریچل ویسز اشاره کرد.



ده فیلم جشنواره کن که باید در انتظار آن ها بود 1
10. مکبث:macbeth

آخرین اقتباس سینمایی از نمایشنامه شاهکار شکسپیر، که به کارگردانی جاستین کورزل ساخته شده است، از مایکل فاسبندر در نقش مکبث و ماریون کوتیارد در نقش لیدی مکبث بهره میبرد. تا کنون چندین بار این نمایشنامه مورد اقتباس قرار گرفته است که معروف ترین و تحسین شده ترین آنها "مکبث" رومن پولانسکی محصول 1971 است. باید دید آیا این فیلم میتواند این عنوان را از آن خود کند یا خیر؟
پاسخ
آگهی


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.

موضوعات مرتبط با این موضوع...
  علی پوراحمد با فیلم علمی تخیلی دروازه فراموشی در هالیوود + تصاویر فیلم Oblivion Gatew
  بررسی مادران موازی – آلمودوار مجموعه‌ای از شادی را به جشنواره فیلم ونیز ارائه می‌کند
  فیلم تقدیر شده جشنواره ونیز راهی جشنواره جهانی فیلم فجر شد
  بازیگر فیلم‌های Wolverine و 47 Ronin در فیلم Bullet Train با برد پیت هم‌ بازی می‌شود
  فیلم Another Round با بازی مدس میکلسن جایزه بهترین فیلم جشنواره ‌BFI را برنده شد
  حقوق گل گدوت در فیلم WW84 معادل ۳۳ برابر حقوق او در فیلم Wonder Woman است
  دبیر دومین جشنواره تئاتر «سردار آسمانی» منصوب شد
  متاسفانه برای حضور در سینما باید به محفل‌های خصوصی و شبانه بروید
  هیدئو کوجیما و سم لیک از اعضای تیم مشاوره جشنواره Tribeca Games خواهند بود
  چهاردهمین دوره جشنواره بین‌المللی «سینماحقیقت» با افزایش جوایز نقدی همراه شده است!

پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان