امتیاز موضوع:
  • 0 رأی - میانگین امتیازات: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

خبرهای خوش پهبادی/آرکیو 170 ایرانی می آید/شاهد 129 مرزبان جدید ایرانی با حمل تسلیحات

#1
جدیدترین پهپاد رزمی سپاه با نام شاهد ۱۲۹ عملیاتی شد.

هواپیمای بدون سرنشین رزمی نیروی هوافضای سپاه با نام شاهد 129 با حضور سردار سرلشکر محمدعلی جعفری فرمانده کل سپاه رونمایی و عملیاتی شد.
خبرهای خوش پهبادی/آرکیو 170 ایرانی می آید/شاهد 129 مرزبان جدید ایرانی با حمل تسلیحات 1
فرمانده کل سپاه در حاشیه این رونمایی با بیان اینکه طراحی و ساخت پهپاد بمب افکن بدون سرنشین شاهد 129 توانمندی بسیار خوبی را برای مراقبت از مرزهای گسترده میهن اسلامی چه در مقابله با اشرار و چه در مقابله با هر نوع ناامنی برای ما به ارمغان آورده است، گفت: این فن آوری هوشمند، دقیق و ارزان می‌تواند کار هزاران سرباز، پاسگاه و ساختارهای مختلف مرزبانی را که با سختی‌ها و آسیب‌پذیری‌های زیادی مواجه‌اند راحت کند و امنیت مرزها را بدست گیرد.
وی با تأکید بر اینکه پهپاد بمب افکن ایرانی شاهد 129 از ایده تا تولید کاملاً ایرانی- سپاهی است، تصریح کرد: سپاهیان و بسیجیان دانشمند این مرز و بوم با جهادی علمی، استراتژیک ترین پرنده بدون سرنشین ایران اسلامی را ساختند و رونمایی از‌ آن دهان حیرت ابرقدرت ها را بازخواهد گذاشت. سرلشکر جعفری با اشاره به اینکه سربازان گمنام علم و فناوری توانستند ظرف یکسال این پرنده بدون سرنشین را از یک پهپاد شناسایی و مراقبتی به یک پهپاد رزمی تبدیل کنند، خاطرنشان کرد: تکنولوژی شاهد 129 که در نیروی هوافضای سپاه طراحی و ساخته شده یک پهپاد در حد فناوری روز جهان است و ما توانستیم انحصار آن را از دست آمریکا خارج کنیم.


حمل همزمان هشت بمب و موشک توسط پهپاد شاهد 129

طراحی و ساخت این نوع پرنده تاکنون تنها در انحصار آمریکا بود اما از این پس ایران نیز با تلاش متخصصان نیروی هوافضای سپاه، از فناوری ساخت این نوع پهپاد قدرتمند برخوردار شد.
این پهپاد جنگنده که از فناوری بومی و کاملاً ایرانی برخوردار است می تواند سربازی قدرتمند برای دفاع از مرزهای آبی، خاکی و هوایی ایران اسلامی باشد.
«شاهد 129» توانایی حمل همزمان 8 بمب یا موشک هوشمند سدید، ساخت سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را دارد و برای اهداف ثابت و متحرک طراحی شده است.
خبرهای خوش پهبادی/آرکیو 170 ایرانی می آید/شاهد 129 مرزبان جدید ایرانی با حمل تسلیحات 1
شعاع عملیاتی 1700 کیلومتر/مداومت پروازی 24 ساعته

دقت در هدف گیری با شعاع عملیاتی هزار و 700 کیلومتر و 24 ساعت مداومت پروازی با یک بار سوختگیری از ویژگی های این هواپیمای بدون سرنشین رزمی ایرانی است و هر فرودگاهی می تواند محل نشست و برخاست شاهد 129 باشد.
سقف پروازی این پهپاد 24 هزار پاست که با ایستگاه های کنترل قابل حمل زمینی در ارتباط بوده و می تواند با هزینه بسیار پایین دفاع از میهن را بدست گیرد.
از آنجا که هزینه هر ساعت پرواز برای جنگنده های رزمی 10 هزار دلار است این پهپاد می تواند با هزینه 100 هزار تومانی در هر ساعت بر آسمان ایران بدرخشد.
«شاهد 129» قدرت مراقبت از شعاع 200 کیلومتری خود را دارد و می توان از این پرنده بدون سرنشین در مقابله با اشرار و تروریست ها، کشف و شناسایی در مرزهای آبی و خاکی ، مسائل زیست محیطی، نقشه برداری و تهیه عکس های هوایی نیز استفاده کرد.
دستور تولید انبوه «شاهد 129» با حضور فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در محل ساخت این پهپاد صادر شد.


بکارگیری تعداد انبوهی از پهپادهای شاهد 129 برای حفاظت از مرزها

فرمانده نیروی هوافضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در حاشیه این مراسم حضور شاهد 129 را بر فراز آسمان ایران پهناور در ایجاد امنیت پایدار، ارزان و مستمر بسیار مؤثر دانست و افزود: انبوهی از هواپیماهای بدون سرنشین رزمی شاهد 129 مدافع مرزهای ایران شدند.
سردار حاجی زاده با اشاره به اینکه این پهپاد می تواند 24 ساعت پرواز مداوم داشته باشد و مانند چشمی منطقه وسیعی را مورد شناسایی و مراقبت قرار دهد، گفت: شاهد 129 به راحتی می تواند اشرار، قاچاقچیان و یا هر کسی را که امنیت پایدار ایران اسلامی را نشانه رود رهگیری و شناسایی و با دستور فرماندهان علیه آنها اقدام موشکی کند.
وی با بیان اینکه از آنجا که هر ساعت پرواز با جنگنده ها 10 هزار دلار هزینه دارد، افزود: هزینه هر ساعت پرواز برای شاهد129 صد هزار تومان است و این مدافعی ارزان بدون احتیاج به نیروی انسانی گسترده است.
فرمانده نیروی هوافضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با اشاره به اینکه در مورد طراحی و ساخت این پهپاد استراتژیک هیچ وابستگی نداریم، گفت: از این پس تعداد قابل توجهی از این پهپاد، همزمان در سراسر کشور مدافع مرزهای میهن اسلامی ماست.
سردار حاجی زاده، نصب و بکارگیری انواع سامانه های اپتیکی، مراقبت و شناسایی بر روی این هواپیمای بدون سرنشین رزمی را از ویژگی های خاص آن بیان کرد و افزود: شاهد 129 می تواند 8 موشک یا بمب هوشمند را با خود حمل و علیه اهداف ثابت و متحرک اقدام کند.
وی شعاع عملیاتی این پهپاد را هزار و 700 کیلومتر برشمرد و گفت: شاهد 129 هرجا که باشد تا 200 کیلومتر اطراف خود را دقیق مراقبت می کند.
سردار حاجی زاده با بیان اینکه متخصصان و دانشمندان سپاه چهار ساله توانستند این پهپاد را طراحی کنند و بسازند، گفت: پارسال هواپیمای شناسایی آن رونمایی شد و امسال هواپیمای بدون سرنشین رزمی شاهد 129 را رونمایی کردیم.
خبرهای خوش پهبادی/آرکیو 170 ایرانی می آید/شاهد 129 مرزبان جدید ایرانی با حمل تسلیحات 1
RQ170 ایرانی بزودی پرواز می‌کند
سردار حاجی زاده در حاشیه رونمایی پهپاد رزمی شاهد 129 ادامه داد:در آینده ای نزدیک RQ170 ایران هم پرواز می‌کند.
..

 [ ᴇvɪʟ ]
사람들의 수용을 위해 사는 경우, 거절로 죽을거야 

..
پاسخ
 سپاس شده توسط IM JUST TIRED
آگهی


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.

موضوعات مرتبط با این موضوع...
  رشد ۵۰ درصدی فروش تسلیحات فرانسوی به عربستان در سال گذشته
  روسیه نمی‌تواند درباره خروج ایرانی‌ها از سوریه حرفی بزند
  نجات نفتکش ایرانی توسط ناوشکن جماران از دزدان دریایی
  یوز ایرانی پرواز کرد
  بزرگ‌ترین واردکننده تسلیحات جهان
  رونمایی از دو موشک ایرانی هوا پرتاب
  پرواز پهپادهای ایرانی تا عمق تل‌آویو/ ایران تکنولوژی ساخت ‌موشک‌های قاره‌پیما را دارد
  شکار میگ 21 توسط خلبان بالگرد کبری ایرانی در عملیات والفجر 8
  روسیه: هیچ محدودیتی برای فروش تسلیحات دفاعی به ایران وجود ند ارد
  3 ایراد راهبردی «ان‌پی‌تی» از نگاه ایرانی

پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان