امتیاز موضوع:
  • 0 رأی - میانگین امتیازات: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

قاتل‌ سریالی زنان دستگیر شد !!!

#1
معاون مبارزه با جرایم جنایی پلیس آگاهی ناجا، با اعلام دستگیری متهم به قتل‌های سریالی زنان كه در چند شهر كشور مرتكب جنایت شده بود، جزییات این پرونده را تشریح كرد.

سرهنگ مصطفایی‌ در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان اینكه متهم با انگیزه سرقت مرتكب قتل چهار سریالی شده بود گفت: متهم تنها با یكی از مقتولان در ارتباط بود كه برای جلوگیری از افشای این ارتباط پنهانی، وی را به قتل رسانده است وهمسر «مسعود» از وقوع این قتل‌ها توسط متهم بی‌اطلاع بوده است.

وی درباره جزییات این پرونده گفت: جسد زن جوانی تقریبا 25 ساله در 24 بهمن ماه سال 89، در شهرستان آبیك واقع در استان قزوین كشف شد كه براثر شلیگ گلوله به ناحیه سر به قتل رسیده بود، ماموران پلیس آگاهی استان قزوین پس از انتقال جسد به پزشكی قانونی، تحقیقات خود را برای شناسایی هویت مقتول آغاز كردند اما به نتیجه نرسیدند.





كشف جسد دوم در آبیك قزوین

وی افزود: تلاش ماموران برای شناسایی هویت مقتول و متهم به قتل ادامه داشت تا این كه در 12 اردیبهشت امسال، جسد زن دیگری تقریبا 30 ساله كه براساس اعلام پزشكی قانونی او نیز بر اثر شلیك گلوله از سلاح كمری به ناحیه سر به قتل رسیده بود در حوالی محل كشف جسد اول، یافت شد.

به گفته مصطفایی، باتوجه به شباهت‌هایی كه در این دو پرونده وجود داشت، نظر كارآگاهان به این قتل‌ها جلب شد، بنابراین آنان فرضیه وقوع قتل توسط یك نفر را مدنظر قرار داده و تحقیقات خود را با اطلاع به پلیس آگاهی ناجا، آغاز كردند.





كشف جسد دو زن جوان دیگر در مازندان

معاون مبارزه با جرایم جنایی پلیس آگاهی ناجا با بیان اینكه اجساد دو زن دیگر در مازندران توسط پلیس كشف شد،‌ افزود: در 8 تیرماه امسال، جسد دو زن جوان كه از لحاظ چهره به یكدیگر شباهت زیادی داشتند در پارك جنگلی سی‌سنگان واقع در شهرستان نوشهر در فاصله 500 متری از یكدیگر كشف شد كه از ناحیه سر مصدوم و به قتل رسیده بودند.

وی افزود: اجساد برای یافتن علت اصلی مرگ به پزشكی قانونی منتقل شد و پزشكان پس از كالبدشكافی علت مرگ را اصابت گلوله از اسلحه كمری به ناحیه سر اعلام كردند.

مصطفایی با بیان اینكه تحقیقات برای شناسایی هویت اصلی مقتولان از سوی پلیس آگاهی نوشهر آغاز شد كه در دهم تیرماه مردی با مراجعه به پلیس آگاهی نوشهر از مفقودشدن دو دخترش به نام‌های «نرجس» و «نسترن» خبرداد،‌ افزود: با توجه به این كه مشخصات مفقودان با مشخصات اجساد كشف شده در پارك جنگلی مطابقت داشت، عكس مقتولان به رویت پدر دو دختر رسید كه وی با دیدن تصاویر، آنان را شناسایی كرد.

كارآگاهان نوشهر موفق به شناشایی متهم به قتل شدند

مصطفایی افزود: تحقیقات تیم جنایی نوشهر برای یافتن متهم یا متهمان به قتل آغاز و مشخص شد كه این دو خواهر كه هر دو مطلقه بودند با فردی به نام «مسعود ـ پ» 27 ساله و همسرش «مهدخت» ارتباط داشتند، از طرفی ماموران بررسی صحنه جرم، در خصوص یك دستگاه خودرو پژو پرشیا به رنگ سفید، در محل وقوع جرم اطلاعاتی بدست آوردند كه مظنون نیز دارای خودرویی به همین مدل بود بنابراین این فرضیه كه «مسعود» متهم به قتل این دو جنایت است از سوی ماموران آگاهی نوشهر قوت گرفت.

وی افزود: ماموران پلیس پس از اعزام به محل زندگی مسعود دریافتند كه او به تهران گریخته است، بنابراین همسرش «مهدخت» دستگیر و برای تحقیقات بیشتر به اداره آگاهی نوشهر منتقل شد.

معاون مبارزه با جرایم جنایی پلیس آگاهی ناجا ادامه داد: «مهدخت» كه زن دوم متهم بود در بازجویی‌ها گفت كه همسرش با او در ارتباط است تا بداند كه آیا ماموران به موضوع قتل پی برده‌اند یا خیر؟ سرانجام ماموران پلیس آگاهی نوشهر از محل ملاقات متهم به قتل و همسرش در تهران باخبر شدند و مسعود را حین ملاقات همسرش در محل قراردر 15 تیرماه سالجاری، دستگیر كردند.

به گفته معاون مبارزه با جرایم جنایی پلیس آگاهی ناجا، «مسعود» كه سابقه‌دار بوده و به اتهام كلاهبرداری نیز در گذشته دستگیر شده بود در بازجویی‌ها ضمن اعتراف به قتل دو خواهر گفت كه از طریق همسرش با «نرجس» و «نسترن» آشنا شده و روز حادثه به محل كارشان رفته و به بهانه‌ای آنان را سوار خودرواش كرده بود، سپس در بین راه با استفاده از آبمیوه دو خواهر را بیهوش و به پارك سی‌سنگال منتقل كرد.

به گفته مصطفایی، متهم، پس از آن كه مقتولان را از خودرو پیاده كرده بود، توسط اسلحه‌ای كه به همراه داشته آنان را به قتل رساند و طلاجاتشان را نیز به سرقت برده بود.

وی با بیان اینكه متهم پس از ارتكاب جنایت بلافاصله به همراه فرزندش به تهران گریخته بود، افزود: پس اعتراف «مسعود» به قتل دو خواهر، پلیس در جستجو از منزل وی، سلاح كمری كه توسط آن، دو خواهر به قتل رسیده بودند و در داخل پارچه‌ای پیچیده شده بود، را كشف كرد.





كشف سرنخی دیگری از زنی به نام مژگان، پرده از راز قتل سوم برداشت

مصطفایی خاطرنشان كرد: ماموران پلیس نوشهر حین بازرسی از خودرو متهم، مداركی از زن جوانی به هویت «مژگان» بدست آوردند و در بررسی‌های خود دریافتند كه این زن ساكن تهران است كه به دلیل بیماری تنفسی مدتی بود كه در شهرستان چالوس زندگی می‌كرد اما چندی پیش مفقودشده بود، بنابراین تحقیقات از مسعود در خصوص این زن آغاز شد.

وی ادامه داد: «مسعود» در بازجویی به قتل «مژگان» نیز اعتراف و گفت كه با او به بهانه ازدواج، طرح دوستی ریخته و پس از جلب اعتمادش، او را به تهران كشانده كه در بین راه، در حوالی سد كرج پس از خوراندن آبمیوه مسموم با ضربات چاقو به قتل رسانده و اموالش را به سرقت برده است.

فرضیه قتل دو زن جوان در قزوین توسط مسعود قوت گرفت

معاون مبارزه با جرایم جنایی پلیس آگاهی ناجا افزود: «مسعود» درحالی به قتل «مژگان» اعتراف كرده بود كه ماموران پلیس از كشف جسدی در حوالی سد كرج خبری دریافت نكرده بودند و از طرفی شیوه قتل دو خواهر همانند قتل دو زن جوانی بود كه اجسادشان در آبیك قزوین كشف شده بود بنابراین این فرضیه قوت بیشتری یافت كه متهم به قتل در قتل‌های اخیر نیز دست داشته است و تنها برای رد گم‌كردن، قتل در حوالی سد كرج را مطرح كرده است.

مصطفایی یادآور شد: با توجه به حساسیت موضوع، رییس پلیس آگاهی قزوین به نوشهر رفت تا تحقیقات بیشتری را با همكاری پلیس آگاهی نوشهر در خصوص احتمال ارتكاب دو قتل دیگر از سوی متهم دستگیر شده، انجام دهد.

وی با اشاره به اینكه، در مسیر این تحقیقات پلیس به سرنخ‌های جدید دیگری دست یافت، خاطرنشان كرد: در ادامه تحقیقات پلیس دریافت كه «مژگان» هویت یكی از اجسادی بود كه در 12 اردیبهشت امسال در قزوین كشف شد بنابراین آنان به این نتیجه رسیدند كه ادعای متهم در خصوص محل و نحوه قتل «مژگان» در سد كرج، تنها برای گمراه كردند ماموران و كشف نشدن قتل سوم است كه نه در كرج بلكه در قزوین به وقوع پیوسته بود.

پلیس پرده از راز قتل دو زن جوان در قزوین برداشت

به گفته معاون مبارزه با جرایم جنایی پلیس آگاهی، با كشف‌شدن هویت «مژگان» كه مدارك شناسایی او در خودرو مقتول بدست آمده بود، مجددا تحقیقات از سوی كارآگاهان آغاز شد و متهم با دیدن مدارك و مستندات موجود لب به اعتراف گشود و پرده از قتل دو زن جوان به نام های «مژگان» و «فاطمه» در قزوین برداشت.

مصطفایی اضافه كرد: «مسعود» اعتراف كرد كه «مژگان» را در آبیك به قتل رسانده و محل و نحوه قتل او در سد كرج را برای گمراه كردن ماموران نقل كرده است.

وی ادامه داد: «مسعود» انگیزه خود را از قتل مژگان سرپوش گذاشتن بر ارتباطش با او اظهار كرد چرا كه «مژگان» بارها او را تهدید كرده بود كه اگر تركش كند همسرش «مهدخت» را در جریان این ارتباط قرار خواهد داد.

وی افزود: متهم در خصوص نحوه قتل چهارم یعنی «فاطمه» نیز اظهار كرد كه زمانی كه در منزل استیجاری در هشتگرد ساكن بوده حین تخلیه منزل با «فاطمه» كه مستاجر جدید بود آشنا شده و طرح دوستی ریخته و در روز حادثه او را به محل قتل كشانده و با شلیك گلوله به زندگی «فاطمه» نیز خاتمه داده و سپس اموال و طلاهایشان را به سرقت برده است.

سرهنگ مصطفایی،‌ معاون مبارزه با جرایم جنایی پلیس آگاهی ناجا درباره انگیزه متهم در ارتكاب این قتل‌ها به ایسنا گفت: انگیزه متهم از ارتكاب این قتل‌ها سرقت بود كه حدود 7 میلیون تومان طلا از دو خواهر نوشهری سرقت كرده است.

معاون مبارزه با جرایم جنایی پلیس آگاهی ناجا با بیان اینكه بخشی از طلاهای مسروقه در تهران به فروش رسیده بود كه مالخر آن نیز شناسایی شده گفت: متهم تنها با یكی از مقتولان در ارتباط بود كه برای جلوگیری از افشای این ارتباط وی را به قتل رسانده است.

وی با اعلام اینكه همسر«مسعود» از وقوع این قتل‌ها توسط متهم بی‌اطلاع بوده است، گفت: پرونده برای رسیدگی به دادسرای نوشهر ارسال و بررسی‌ها در این باره ادامه دارد.

مصطفایی با بیان اینكه، تحقیقات پلیس درخصوص این پرونده ادامه دارد، افزود: فراهم‌كردن ساز و كار مناسب برای كشف و پیشگیری از تكرار اقدامات مجرمانه در وقایعی كه احتمال سریالی‌شدن آنان وجود دارد، یكی از موفقیت‌های بزرگ پلیس آگاهی ناجا است.

وی، تصریح كرد: اگر به قتل‌های سریالی ده سال اخیر توجه كنیم، مشاهده خواهیم كرد كه محدوده زمانی عملكرد مجرمان این‌گونه قتل‌ها از 2 یا 3 سال به 2 تا 5 ماه كاهش یافته است و منجر شده تا تعداد قربانیان نیز در سه سال اخیر در حد 3 الی 7 نفر در هر پرونده باشد، این در حالی است که در برخی از کشورهای پیشرفته جهان كه از سیستم‌ها و تجهیزات پیشرفته‌ای برخور دارند، میانگین قربانیان قتل‌های سریالی، بیش از 20 نفر است كه این حاكی از موفقیت پلیس در کشف سریع و به موقع این نوع قتل‌ها است.

وی همچنین استفاده از قابلیت‌ها و امكانات علمی و آزمایشگاهی را نشانه دیگری از توانمندی و پیشرفت پلیس آگاهی كشورمان در كشف این‌گونه قتل‌ها دانست.


پاسخ
آگهی


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.

موضوعات مرتبط با این موضوع...
  وحشتناک ترین نامه دنیا که یک قاتل نوشت (عکس)
Clocket قتل و مثله کردن کارگردان سینما بابک خرمدین و انگیزه قاتل!
  مرد گرگ نما در خیابان بدست پلیس دستگیر شد ( عکس )
  قاتل بی‌رحمی که فقط آدم‌های بد را می‌کشت
  درخواست وزیررفاه از دیوان محاسبات برای برقراری حق عائله‌مندی زنان مجرد
  قتل در جشن تولد ، قاتل در یکی از برج های الهیه بازداشت شد !
  عوامل اجرای موسیقی خیابانی بدون رعایت الزامات فرهنگی و بهداشتی در ایلام دستگیر شدند.
  ابتلا و مرگ کرونا در مردان بیشتر از زنان / علایم شدید کووید-۱۹ در سیگاری‌ها
  در استان "کِبکِ" کانادا زنان بیشتر قربانی کرونا می‌شوند
  زنان سبیل گربه‌ای که اجساد مردگان را می‌خورند !

پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان