امتیاز موضوع:
  • 0 رأی - میانگین امتیازات: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

9 روش موثر درس خواندن

#1
Thumbs Up 
9 روش موثر و شگفت‌انگيز درس خواندن

بسياري از دانشجويان از همان دوران ابتدايي به دنبال شيوه صحيح يادگيري و درس خواندن بوده‌اند. از شيوه‌هايي مانند حفظ کردن گرفته تا حبس کردن خود در يک اتاق ولي در اينجا شيوه‌هاي موثري براي مطالعه آورده شده است.

در ادامه برخي از شيوه‌هاي موثر مطالعه و يادگيري را مرور مي‌کنيم:

1- تغيير متناوب مکان مطالعه و درس خواندن:

اگرچه بسياري از دانشجويان به مطالعه در کتابخانه شديدا معتقد هستند، اما دانشمندان علم ادراک بر اين باورند تغيير متناوب محيط مطالعه براي يادگيري بسيار موثر است. چرا که حافظه انسان بر اساس موقعيت و مکان شکل مي‌گيرد در نتيجه تغيير محيط مطالعه، ميزان به خاطر سپردن چيزهايي که ياد گرفته‌ايد را افزايش خواهد داد.

2- مطالعه و انجام تکاليف گروهي:

هيچ وقت قدرت همکلاسان و هم گروه هاي خود را دستکم نگيريد. به ويژه وقتي که بر روي يک مسئله دشوار کار مي‌کنيد. تقسيم مسووليت يکي از راه‌هاي موثر جهت فائق آمدن بر مشکلات و کاهش حجم کاري و درسي مي‌باشد و به شما اطمينان مي‌دهد که درس را بهتر بفهميد. اين فعاليت گروهي ممکن است حتي منجر به پيدا کردن يک دوست جديد شود.

3- استفاده از فلش کارت‌ها :

بعضي وقت‌ها بهترين شيوه، همان شيوه‌اي است که هميشه از آن استفاده مي‌شود. درست است که کارت‌هاي فلش قديمي هستند اما هنوز وسايل خوب و قابل اتکايي هستند. نوشتن نکته‌ها، تعاريف و توضيحات بيش از يک بار، به نقش بستن اطلاعات در حافظه کمک مي‌کنند. ضمن اينکه اين کارت‌ها يک وسيله بسيار عالي جهت يادآوري و تداعي تعريف‌ها مي‌باشند.

4- امتحان دادن:

هر چقدر هم که امتحان را دوست نداشته باشيد اما مطالعات نشان مي‌دهد يک ارزشيابي جدي مانند امتحان نه تنها مؤيد ميزان دانش دانشجويان است بلکه مي‌تواند کيفيت و ارزش علمي دانشجويان را نيز افزايش دهد. آزمون‌هاي متناوب به يادگيري دوباره و به خاطر آوردن اطلاعات ما کمک مي‌کند، ضمن اينکه در هنگام آماده شدن براي امتحانات نهايي تازه به ارزش و عملکرد امتحانات طول ترم پي مي‌بريم.

5- خوابيدن

يک ذهن خسته، ذهني کند است. پس به اندازه کافي بخوابيد و شاهد افزايش معدل درسي خود باشيد.

6- خود را در هيچ گروه يا دسته‌اي قرار ندهيد

دانشجويان اغلب خود را در يک دسته خاص طبقه‌بندي مي‌کنند. به عنوان مثال خود را دانشجوي داراي هوش ديداري يا داراي هوش شنيداري قلمداد مي‌کنند يا اينکه برخي معتقدند طرف چپ مغزشان فعال‌تر است يا برخي بر اين باورند که طرف راست مغزشان فعال‌تر است. تحقيقات نشان مي‌دهد که اين طبقه‌بندي‌ها به ميزان زيادي همراه با خطاست. بهترين شيوه اين است که به جاي نگراني درباره اينکه در کجاي فرآيند يادگيري قرار داريد، مناسب ترين شيوه يادگيري را مطابق با توانايي‌هاي خود پيدا کنيد.

7- حضور در کلاس

شايد اين مسئله بديهي و واضح باشد. اما سخنراني‌هاي طولاني استادان و زمان شروع کلاس‌ها در ساعات اوليه صبح، اغلب باعث شده شرکت در کلاس تا حدودي سليقه‌اي و دلبخواهي شود. بهترين شيوه براي آمادگي در امتحانات، حضور در کلاس درس مي‌باشد. در اين صورت مي‌توانيد با سلسله مراتب درسي آشنا شده و از مطالبي که از آنها امتحان گرفته مي‌شود، مطلع شويد.

8- خود را غرق جزوه‌ها و منابع درسي متعدد نکنيد

با توجه به اين ضرب‌المثل قديمي که کيفيت بهتر از کميت است، يافته‌هاي دانشمندان نشان مي‌دهد غرق شدن در خيل عظيم جزوه‌ها و کتاب‌هاي درسي متعدد شيوه موثري براي يادگيري نيست. بلکه بهترين شيوه تمرکز بر روي يک موضوع و وقت گذاشتن بر روي آن تا زمان تسلط کامل بر روي مطالب موجود در آن کتاب مي‌باشد. هميشه سعي کنيد کمتر بين موضوعات مختلف گشته ومنبع خود را تغيير دهيد. به عبارت ساده تر از اين شاخ به آن شاخ نپريد در اين صورت کمتر خسته شده و بيشتر ياد مي‌گيريد.

9- منظم باشيد

تنها چيزي که از داشتن يک ضر‌ب‌الاجل زماني بدتر است، از دست دادن اين ضرب‌الاجل مي‌باشد. پس سعي کنيد هميشه منظم باشيد و از تعلل و به تعويق انداختن وظايف خود اجتناب کنيد.
برای مشاهده مطالب بیشتر بر روی نام فرد مورد علاقه خود کلیک کنید
فقط حسین تهی
پاسخ
 سپاس شده توسط دختر تنها12 ، dokhi khoooooooobi ، mr.destiny
آگهی
#2
بابا اینارو ول کنید .من کتابو میگیرم میرم به یه جای ارام میخونم بعد فرداش هم مرور نمیکنم یعنی واسه هر بار پرسش یه بار میخونم بعد بیستم رو هم میگیرم تو مدرسه هم از همه تیزهوش ها تیزهوش ترم.تموم.
9 روش موثر درس خواندن 1








پاسخ


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.

موضوعات مرتبط با این موضوع...
  اعداد یونانی و خواندن ان ها از یک تا ده.طرز نوشتن انها از 1 تا 1000
  کشف دلیل علمی علاقه افراد به آواز خواندن در حمام!
  یک رژیم لاغری موثر اما خطرناک!
  6 میوه ای که برای جلوگیری و درمان سرطان موثر است
  عینکی شدن با درس خواندن مرتبط است یا ژن؟
  ×خواندن نامهای عددهای خیلی بزرگـ×
  علت علمی آواز خواندن در حمام!
  تاثیر آواز خواندن بر سلامتی
  پرندگان چگونه آواز خواندن را یاد می گیرند؟
  خواندن و نوشتن مداوم، سپر مغز در برابر زوال

پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان